Stage & lichamelijke / psychische problemen
vrijdag 12 april 2013 om 20:21
Binnenkort moet ik een paar maanden fulltime stagelopen. Nu is het zo dat het helemaal niet goed met me gaat. Ik heb al een aantal jaar anorexia en de laatste maanden heb ik een behoorlijke terugval. Nu heb ik 'ernstig' ondergewicht. Dat heeft tot gevolg dat ik zeer neerslachtig/depressief ben, nauwelijks slaap (ik word 's nachts altijd om 3 uur wakker), overdag heel moe ben en concentratieproblemen heb. Ik voel me krakkemikkig en gammel, een wrak.
Ik heb toch besloten om weer hulp te gaan zoeken voor m'n eetstoornis, na jaren aanmodderen.
Alleen ik zit wel erg met de stage in mijn maag. Van de opleiding heb ik toestemming gekregen om een aangepaste stage te lopen, d.w.z kortere dagen, maar ik ga dan langer door om dat te compenseren. Alleen op mijn stageplek zijn ze niet op de hoogte.
Wat kan ik het beste doen? Zal ik het gewoon proberen en dan kijken of het gaat? Of van tevoren in gesprek gaan? Ik wil geen slechte indruk maken natuurlijk. En eigenlijk wil ik het gewoon wel aankunnen en geen uitzonderingspositie innemen. Ik hoop niet dat ik nu veroordelende reacties krijg, want ik veroordeel mezelf al genoeg en neem het mezelf kwalijk dat ik het zover heb laten komen.
Ik heb toch besloten om weer hulp te gaan zoeken voor m'n eetstoornis, na jaren aanmodderen.
Alleen ik zit wel erg met de stage in mijn maag. Van de opleiding heb ik toestemming gekregen om een aangepaste stage te lopen, d.w.z kortere dagen, maar ik ga dan langer door om dat te compenseren. Alleen op mijn stageplek zijn ze niet op de hoogte.
Wat kan ik het beste doen? Zal ik het gewoon proberen en dan kijken of het gaat? Of van tevoren in gesprek gaan? Ik wil geen slechte indruk maken natuurlijk. En eigenlijk wil ik het gewoon wel aankunnen en geen uitzonderingspositie innemen. Ik hoop niet dat ik nu veroordelende reacties krijg, want ik veroordeel mezelf al genoeg en neem het mezelf kwalijk dat ik het zover heb laten komen.
vrijdag 12 april 2013 om 20:28
Wat moeilijk voor je dat je een eetstoornis hebt, en wat goed dat je er hulp bij wilt zoeken. Moet je echt doen hoor!
Ik vraag me wel af of dit het juiste moment is om stage te lopen, een stage kan best zwaar zijn, werken aan een eetprobleem is heel erg heftig.
Als je dit samen wilt doen is dat dan niet veel te veel hooi op je vork?
Is er een mogelijkheid om je stage uit te stellen en eerst goed met je eetprobleem aan het werk te gaan?
Als jij namelijk goed in je vel zit dan zal je stage ook veel beter gaan.
Ik wens je heel erg veel sterkte!
Ik vraag me wel af of dit het juiste moment is om stage te lopen, een stage kan best zwaar zijn, werken aan een eetprobleem is heel erg heftig.
Als je dit samen wilt doen is dat dan niet veel te veel hooi op je vork?
Is er een mogelijkheid om je stage uit te stellen en eerst goed met je eetprobleem aan het werk te gaan?
Als jij namelijk goed in je vel zit dan zal je stage ook veel beter gaan.
Ik wens je heel erg veel sterkte!
vrijdag 12 april 2013 om 21:09
Ik vraag me wel af of dit het juiste moment is om stage te lopen, een stage kan best zwaar zijn, werken aan een eetprobleem is heel erg heftig
Toch denk ik dat het heel belangrijk is om een goede dagvulling te hebben, waarbij ik niet ontken dat het zwaar kan worden. Dat is het sowieso wel. Juist een stage zorgt voor veel afleiding en nieuwe impulsen en dat lijkt me heel belangrijk in deze situatie.
TO, kan je iemand in vertrouwen nemen? Dan zou ik het wel zeggen.
Toch denk ik dat het heel belangrijk is om een goede dagvulling te hebben, waarbij ik niet ontken dat het zwaar kan worden. Dat is het sowieso wel. Juist een stage zorgt voor veel afleiding en nieuwe impulsen en dat lijkt me heel belangrijk in deze situatie.
TO, kan je iemand in vertrouwen nemen? Dan zou ik het wel zeggen.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
vrijdag 12 april 2013 om 21:36
Eens met mamsky en ook een beetje met reisenzo, ik ben momenteel ook met een opleiding bezig en omdat het niet zo goed met me gaat heb ik kans dat ik straks moet stoppen.. Het ging achteraf al een poosje niet zo goed, maar ik wilde heel graag en dit was wss voorlopig de laatste kans. Volgende week hoor ik of ik moet stoppen of dat ze me toch verlenging willen geven.
Waar ga je stage lopen, welke sector?
Je zal zelf het best het antwoord weten, luister goed naar je gevoel. Miss nog een jaar uitstellen, je eigen gezondheid is belangrijker!
Een goeie daginvulling is wel belangrijk, dus zorg daarvoor maar neem niet teveel hooi op je vork.
Waar ga je stage lopen, welke sector?
Je zal zelf het best het antwoord weten, luister goed naar je gevoel. Miss nog een jaar uitstellen, je eigen gezondheid is belangrijker!
Een goeie daginvulling is wel belangrijk, dus zorg daarvoor maar neem niet teveel hooi op je vork.
vrijdag 12 april 2013 om 21:41
Rebecca, wat ontzettend goed dat je hulp hebt gezocht! Dat is moedig, sterk en heel erg slim. Echt super dat jij op die manier aan jouw betere toekomst gaat werken!
Het lijkt mij het best om eerst te overleggen met de hulpverlening, voordat je een beslissing neemt. Hoe kan de hulpverlening jou het beste helpen, hoeveel tijd neemt dat in beslag, en verwachten zij dat jij daarnaast nog stage kunt lopen?
Het lijkt mij het best om eerst te overleggen met de hulpverlening, voordat je een beslissing neemt. Hoe kan de hulpverlening jou het beste helpen, hoeveel tijd neemt dat in beslag, en verwachten zij dat jij daarnaast nog stage kunt lopen?
vrijdag 12 april 2013 om 22:16
quote:rebecca_90 schreef op 12 april 2013 @ 20:21:
Nu heb ik 'ernstig' ondergewicht. Dat heeft tot gevolg dat ik zeer neerslachtig/depressief ben, nauwelijks slaap (ik word 's nachts altijd om 3 uur wakker), overdag heel moe ben en concentratieproblemen heb. Ik voel me krakkemikkig en gammel, een wrak.
Dit is geen basis om te starten met een stage.
Ik heb ook anorexia. Heel erg gehad, nu gaat het redelijk.
Jaren geleden ben ik, met ernstig ondergewicht, eens begonnen aan een nieuwe baan. Ik wilde het zó graag. Het is toen helemaal misgegaan. Finaal ingestort, en er jaren over gedaan weer een beetje op te krabbelen.
Een lichaam kan veel hebben, maar als het licht uitgaat, is de weg terug lang en moeilijk.
Nu heb ik 'ernstig' ondergewicht. Dat heeft tot gevolg dat ik zeer neerslachtig/depressief ben, nauwelijks slaap (ik word 's nachts altijd om 3 uur wakker), overdag heel moe ben en concentratieproblemen heb. Ik voel me krakkemikkig en gammel, een wrak.
Dit is geen basis om te starten met een stage.
Ik heb ook anorexia. Heel erg gehad, nu gaat het redelijk.
Jaren geleden ben ik, met ernstig ondergewicht, eens begonnen aan een nieuwe baan. Ik wilde het zó graag. Het is toen helemaal misgegaan. Finaal ingestort, en er jaren over gedaan weer een beetje op te krabbelen.
Een lichaam kan veel hebben, maar als het licht uitgaat, is de weg terug lang en moeilijk.