Gezondheid alle pijlers

Waterpokken

13-04-2013 11:20 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft de waterpokken, en flink ook. De blaasjes zijn nog niet ingedroogd, dus is hij besmettelijk. Nu komt er vanmiddag een vriendin van mij, die net tante is geworden. Na het bezoek aan ons, gaat ze naar de pasgeboren baby toe. Zelf heeft mijn vriendin de waterpokken al gehad, maar nu vroeg ik mij af of ze, ondanks dat ze het dus zelf al heeft gehad, de waterpokken misschien wel kan overdragen aan de baby? Ik denk eigenlijk van niet, maar wil het graag zeker weten.
Some people aim at nothing in life and hit it with amazing accuracy..
Niet overdraagbaar op die manier.
Die kans is echt heel erg klein, vooral als je zorgt dat je vriendin niet met de open blaasjes van je zoon in aanraking komt. En dan is het nog niet erg als ze gewoon goed haar handen wast voor ze weggaat. Via via de waterpokken overdragen gebeurt niet snel.

Daarnaast heeft een pasgeboren baby nog antistoffen van de moeder (wanneer die tenminste ook de waterpokken heeft gehad) en zal die niet snel ziek worden.

Ik zou me dus vooral geen zorgen maken!
quote:Maryni83 schreef op 13 april 2013 @ 11:28:

Daarnaast heeft een pasgeboren baby nog antistoffen van de moeder (wanneer die tenminste ook de waterpokken heeft gehad) en zal die niet snel ziek worden.

Ik heb begrepen dat dat niet betekent dat ze maar een kleine kans hebben dat ze ziek worden. Alleen dat het zo is dat ze in dat geval zelf te weinig antistoffen aanmaken en daarmee de kans groter is dat ze daarna nóg een keer weer de waterpokken kunnen krijgen. Pas na hun 1e levensjaar gaat dat immuunsysteem volledig zelfstandig goed werken.
Kan ze de bezoekjes niet omruilen? Eerst naar de baby en dan naar jullie. Is er nul risico.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven