Geld & Recht alle pijlers

Mijn kind beschermen.

14-04-2013 12:12 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik ben vader van een kind van 5 jaar. De moeder van mijn kind en ik zijn in scheiding. Het kind komt bij mij in het weekeinde. In het weekeinde van 06 en 07 april , komt mijn zoon bij mij en vertelt dat hij wordt door zijn moeder geslagen, krijgt vaak straf, moet uren lang in zijn kamertje alleen zitten , zegt dat zijn moeder tegen hem zegt dat zij van hem niet houdt, dat hij moet bij vader blijven en niet terug. Mijn zoon was verdrietig , ikzelf sindsdien ben ik verdrietig van.

Bovendien weigerde de moeder mijn zoon voor dit weekeinde te geven. Dit is is de derde keer dat zij binnen 4 weken weigert mijn zoon aan mij te geven.

In haar gezag staat toch wel zwart op wit dat ik mag elke zaterdag om 13.00 uur het kind komen ophalen. Ik weet niet wat ik moet doen.In mijn gezag ook !

Op advies van het AMK, moet ik aanvragen om alles wat betreft mijn zoon door een instantie te laten lopen, dat wil ik dolgraag. Directe contact met de moeder is niet van belang voor mijn zoon.Ik weet niet precies hoe ik moet doen om deze aanvraag in te dienen.
Vraag het aan het AMK, het is hun advies blijkbaar, dus zij weten wel hoe je dat moet doen.

Heb jij hen zelf benaderd hierover?
Oh, je hebt ook een eigen topic geopendd. :-)

Zie mijn reactie in het topic Raad voor de Kinderbescherming.

Sterkte.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Bedankt Primabella voor je reactie.

Het AMK heeft mij geadviseerd eingelijk om aangifte te doen bij politie, daarmee kan ik mijn verzoek bekendmaken . Ik heb een paar keer politie benaderd, het blijkt niet makkelijk te zijn voor dit soort aangifte, gisteren heb ik nog gebeld , ik word eindelijk verwezen naar het politiebureau zaandijk. Daar hoorde ik nog dat het onmogelijk is. De politiagent zei dat ik moet contact nemen met mijn advocaat. Mijn advocaat weet genoeg van maar zegt dat de procedure via hem ingewikkeld en kostbaar is. Ik heb toch hem hoop geld betaald, voorlopig kan ik hem niet veel betalen.

Ik vraag me af of het mogelijk is deze aanvraag zonder ingreep van de advocaat in te dienen.
http://www.scheiding-omgang.nl/omgangsr ... komen.html
Waren jullie getrouwd ?

Dan is een ouderschapsplan noodzakelijk om te kunnen scheiden.

Neem eventueel een andere advocaat om nakoming van het ouderschapsplan af te dwingen.

In het ergste geval kun je je ex laten gijzelen, maar dat lijkt me niet goed voor de verstandhoudingen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Goeie link w00t.

Kun je geen advocaat op een toevoeging krijgen? http://www.rvr.org/nl/sub ... verlener,Voorwaarden.html

Is mediation een optie voor jullie om toch met elkaar in gesprek te komen?
Het slaan, vaak straf krijgen en urenlang op zijn kamer zitten is ook zorgwekkend. Zijn er signalen bij school of de huisarts bekend dat het niet goed gaat met je zoon?
Ik snap het verhaal niet. De zoon zou hebben verteld dat hij volgens zijn moeder maar bij zijn vader zou moeten blijven en niet meer terugkomen. Vervolgens weigert ze het kind aan de vader mee te geven.

Het zou me niets verbazen als er twee kanten aan dit verhaal zitten.
Ik vind het trouwens ook niet in het belang van het kind om gelijk een hele heisa te maken met politie en alles erbij als een kind 1 keer zoiets zegt.

Misschien was hij wel boos op zijn moeder en heeft zomaar wat gezegd wat hij een keer in een verhaal heeft gehoord of op televisie heeft gezien. Natuurlijk moet je dit soort signalen wel serieus nemen, maar een goede middenweg kiezen waarbij je er rekening mee houdt dat het ook fantasie geweest kan zijn.
Aangifte – weigeren aangifte op te nemen

De politie is verplicht om een aangifte op te nemen (artikel 163, vijfde lid, van het Wetboek van Strafvordering). Alleen als zonder verder onderzoek en zonder de minste twijfel kan worden vastgesteld dat er van een strafbaar feit geen sprake is, hoeft geen aangifte te worden opgenomen (Zie ook Nationale ombudsman, Openbaar rapport 2004/021). Louter twijfel bij de politie of van een strafbaar feit sprake is en verwachte bewijsmoeilijkheden zijn niet genoeg om een uitdrukkelijk verzoek om de aangifte op te nemen te weigeren.

bron: Commissie voor de Politieklachten Amsterdam-Amstelland.

In jouw geval kan er niet zonder twijfel worden uitgesloten dat er sprake is een strafbaar feit, namelijk mishandeling. De politie kan hiervan dus geen aangifte weigeren.
Ik denk dat het probleem is dat TO gewoon geen overtuigend, kloppend verhaal heeft. En daarom krijgt hij nul op het rekest bij politie en advocaten.
quote:Mieomij schreef op 14 april 2013 @ 12:53:

Ik vind het trouwens ook niet in het belang van het kind om gelijk een hele heisa te maken met politie en alles erbij als een kind 1 keer zoiets zegt.

Misschien was hij wel boos op zijn moeder en heeft zomaar wat gezegd wat hij een keer in een verhaal heeft gehoord of op televisie heeft gezien. Natuurlijk moet je dit soort signalen wel serieus nemen, maar een goede middenweg kiezen waarbij je er rekening mee houdt dat het ook fantasie geweest kan zijn.

Lastig, want veel kinderen zeggen niks, als er dan een keer iets gezegd wordt en dat wordt niet serieus genomen, is dat ook niet echt goed natuurlijk.

Je kunt ook eerst eens naar de huisarts gaan. Die kent ook de juiste stappen en kan ook meteen kijken of er iets te zien is van blauwe plekken die eventueel zouden kunnen duiden op slaan. Dan moet je dus wel samen met je kind gaan.
Ook al is het verhaal net helemaal kloppend en overtuigend, dan nog vind ik dat er gehoor aan gegeven moet worden. Het gaat wel om een (mogelijke) kindermishandeling en niet over een lullig burenruzietje ofzo. Daarnaast komt kindermishandeling heel veel voor, dus wat dat betreft is het niet vergezocht.

Ik denk ook niet dat een kind zoiets zomaar verzint, maar dat is echt speculatie. Weet te weinig van kinderen om daarvan uit te kunnen gaan.
Je vraagt de agent die weigert de aangifte op te nemen naar haar/zijn gegevens en belooft dat je een klacht over haar/hem zult indienen wegens plichtsverzuim. Die klacht dien je diezelfde dag ook nog in. Vervolgens ga je naar de volgende agent.

De aanhouder wint.
Hou daarbij ook rekening met het gegeven dat valse aangifte doen strafbaar is...
Onttrekking aan het ouderlijk gezag, wanneer er een omgangsregeling door de rechtbank is vastgesteld, is geen civiele zaak, maar een strafrechtelijke zaak. De agent is verplicht aangifte op te nemen.
Wat zit je te zieken, mieomij.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Bah mieomij, wat reageer je irritant.

Er is hier sprake van mogelijke kindermishandeling en dan reageer jij zo?
Als er daadwerkelijk sprake is van kindermishandeling, is het juist in het belang van het kind dat de vader een overtuigend verhaal heeft. Dat is op dit moment op zijn zachtst gezegd rammelend. Het lijkt mij juist een goed advies dat de vader hiervan op de hoogte is. Want als hij met dit verhaal aankomt wekt hij de indruk een rancuneuze ex te zijn die in een nare echtscheiding is verwikkeld en ten koste van zijn kind allemaal wilde beschuldigingen bij allerlei instanties gaat uiten.
quote:reizenenzo schreef op 14 april 2013 @ 13:45:

Wat zit je te zieken, mieomij.Mieomij zit niet te zieken, er is sprake van mogelijke kindermishandeling, een heel ernstige zaak, ook om van beschuldigd te worden.

Als kind 1 x aangeeft door mama te worden geslagen/opgesloten is er geen bewijs voor, waarschijnlijk is daarom de aangifte ook niet in behandeling genomen.

Deze zaak moet serieus opgepakt worden, kinderen van 5 kunnen nou eenmaal wel eens dingen roepen, het is dus geen uitgemaakte zaak.
De politie kan ook iets doen zonder een aangifte. Nu doen ze niks, ze sturen hem gewoon weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven