Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Ik zou denken wie bepaalt betaalt.

Een vriendin had ooit een bruidskind, kleding met hoge eisen. Ik vond het leuker als de bruid mee was gaan winkelen en/of dan het eisenpakket gefinancierd had.

We gaan steeds meer op the States lijken, incl bridezilla's. Straks krijgen we ook nog oefendiners.
quote:Madderijn schreef op 15 april 2013 @ 07:48:

Ik zou denken wie bepaalt betaalt.

Een vriendin had ooit een bruidskind, kleding met hoge eisen. Ik vond het leuker als de bruid mee was gaan winkelen en/of dan het eisenpakket gefinancierd had.

We gaan steeds meer op the States lijken, incl bridezilla's. Straks krijgen we ook nog oefendiners.Gewoon niet in mee gaan, zij wil een bepaalde jurk voor het bruidsmeisje dan ook die jurk betalen.
Ik wordt gewoon agressief van sommige verhalen hier.

Ik heb nooit begrepen hoe het kan dat mensen zo ontzettend gierig kunnen zijn.

Ik heb zat gierige verhalen maar mn nek haren gaan alweer overeind staan als ik er alleen al aan terugdenk.
Vriend en ik waren laatst op de housewarming van een bevriend stel dat net voor het eerst was gaan samenwonen. Je kon niet zelf je drinken pakken, dat deelden ze uit. Op een gegeven moment viel het me op dat zij de gasten Euroshopper-bier gaf, en hij Grolsch!

Nu vind ik het niet gierig want het zijn beide nog studenten, maar ik ben wel heel nieuwsgierig naar waar het onderscheid nu in zit
quote:Miriammm schreef op 17 april 2013 @ 16:52:

Vriend en ik waren laatst op de housewarming van een bevriend stel dat net voor het eerst was gaan samenwonen. Je kon niet zelf je drinken pakken, dat deelden ze uit. Op een gegeven moment viel het me op dat zij de gasten Euroshopper-bier gaf, en hij Grolsch!

Nu vind ik het niet gierig want het zijn beide nog studenten, maar ik ben wel heel nieuwsgierig naar waar het onderscheid nu in zit Natuurlijk is het wel gierig als je voor je gasten iets goedkopers neerzet dan voor jezelf!
Euroshopperbier schenken is op zich niet gierig, maar wel als je zelf het goede spul drinkt en je gasten meuk voorzet (geen idee btw, misschien is ES bier wel heel lekker).

En als je als gastheer ES nou inderdaad geen zuipen vindt, dan drink je maar geen bier. Het is absoluut ongepast en minachtend om je gasten goedkope zooi te geven en zelf duur merkbier te drinken.
Maar er staat toch niet dat de gasten iets goedkopers krijgen?

Zij schenkt de gasten Euroshopper, hij schenkt de gasten Grolsch, dat staat er.

Anders had er moeten staan 'Op een gegeven moment viel het me op dat zij de gasten Euroshopper-bier gaf,en hem Grolsch'.

Beetje raar, dat wel. En als Miriammm het eigenlijk wel zo bedoeld heeft als de interpretatie hierboven dan vind ik het ook niet kunnen!
oh okay, nee daar heb ik glad overheen gelezen. Nou dan is die vriendin zuinig want die geeft goedkopie bier weg en de vriend die deelt lekker grolsch uit, haha.
quote:Pyridine schreef op 22 april 2013 @ 12:38:

Maar er staat toch niet dat de gasten iets goedkopers krijgen?

Zij schenkt de gasten Euroshopper, hij schenkt de gasten Grolsch, dat staat er.

Nee, dat staat er niet. Er staat dat zij aan hem (de vriend) Grolsch geeft en aan de rest Euroshopper.

Anders had er moeten staan 'Op een gegeven moment viel het me op dat zij de gasten Euroshopper-bier gaf,en hem Grolsch'.

Anders had is voorgaande zin niet "hem" moeten staan, maar "hij"

Beetje raar, dat wel. En als Miriammm het eigenlijk wel zo bedoeld heeft als de interpretatie hierboven dan vind ik het ook niet kunnen!
Ehhh.... er stond ook 'hij'.

Pyridine had er 'hem' van gemaakt als voorbeeld van wat er had moeten staan als ze zou hebben bedoeld dat hij Grolsch kreeg en de rest ES.

Maar en stond 'hij', dus is de conclusie dat zij ES schenkt en hij Grolsch.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Wat een leuk topic dit! Ik heb ook zoooooooooo vaak gierige acties meegemaakt van mensen. Vraag me wel eens af hoe het nou komt dat ik dat zo vaak heb.... ik ben zelf heel erg vrijgevig dus misschien dat mensen er daarom 'misbruik' van maken. De laatste tijd probeer ik steeds vaker er iets van te zeggen of maar OMG wat schaam ik mij daarna! Vanwege de reacties die ik daarna krijg!

Voorbeeld: een vriendin wil altijd geld voor benzine etc en vindt dan dat zij zelf niks hoeft te betalen omdat zij heeft gereden en het haar auto is (moeite, slijtage etc...) oke, prima ik maak me daar nooit druk om hoef geen hele toespraak maar betaal de rekening gewoon. Enfin, laatst dacht ik van ik rijd wel! Zo gezegd zo gedaan. wij naar scheveningen, terasje, daarna eten.. op mijn kosten allemaal. Toen ik haar naar huis bracht dacht ik ik ga het nu gewoon een keer doen: dat is dan zoveel euro aan benzinegeld.... Krijg ik als reactie"ja, daaaaaaaaaaag ik ga echt niet voor jouw benzine betalen hoor! jij wilde toch zelf rijden? echt een gierige actie van je!! bovendien heb jij geld zat.." en bedankt..... Heb haar daarna niet meer gesproken. Hoeft ook niet.
Ik heb er nog heel veel hoor! Hier over een andere 'vriendin'

Vriendin was altijd heel erg pinnig. Als ik de rekening betaalde dan zou zij de volgende keer wel betalen etc. Maar als de volgende keer er was dan legde zij die 1,80 voor haar appelsap en mijn cola/koffiet/thee/whatever kon ik dus zelf betalen. We gingen een keer met een stel vriendinnen naar een bepaald optreden en van te voren gingen wij wat eten. De ene helft van de groep was van het type'delen door x en maakt niet uit of ik een euro meer of minder betaal' en de andere helft was als vriendin. pffffff wat een gedoe want toen we uiteindelijk het geld bij elkaar hadden kregen we iets van 2 euro terug en toen ging het een half uur over wie die twee euro mocht houden... uiteindelijk hebben ze het onder hun verdeeld......... De rest en ik waren ondertussen allang weer ergens anders gaan staan en toen die andere (dus gierige) meiden erbij kwamen vroeg een een vrijgevige vriendin wie wat wilde drinken. Vraagt gierige vriendin "uhm ik heb wel dort maar wie betaald er dan?" "Ik"zegt vrijgevige vriendin. "OHWWWWWWWWW dan doe maar een wodka redbull"
Nog een en dan ga ik weer aan het werk:

Ik heb echt een hele stomme ex. Echt een klaploper. ik schaam me nog steeds dat ik wat met die gast heb gehad. Ik was 19/20 en studeerde nog en had nooit zoveel geld. op een avond gingen wij naar de film. Hij had nooit geld ( hij studeerde niet meer , werkte fulltime, maar studerende ik met stufi kon dus altijd alles betalen) En dus de bioskaartjes gekocht. Nog wacht popcorn, een cole voor mij en hij twee biertjes. Die biertjes had hij al op voordat de film begon en hij vroeg geld aan me om er nog een paar te halen. Ik had op dat moment nog maar eist van 10 euro of zo en daar moest ik het de rest van de week mee doen. Reactie? ; Jij bent echt zo gierig he!!! Niet normaal. Whoehoe we gaan naar de film en ik krijg twee bier van je!!

ik schaamde me kapot want echt iedereen maar dan ook iedereen keek me aan.....

Hij was sowieso een ster in zielig doen, pfffffffff ik kwam vaak over als een echte bitch terwijl als mensen de waarheid wisten....

zo was zijn zusje een keer jarig en hij had natuurlijk weer eens geen geld voor cadeautjes. Ik had een paar kleine dingen voor haar gekocht en wilde die op haar verjaardag later op de avond geven. Dag is aangebroken en ik loop naar de slaapkamer van vriend (ja, hij woonde nog thuis want ja geen geld...) en kon de cadeautjes niet vinden. Vraag aan hem waar ze zijn en hij zegt dat hij ze aan zijn zusje heeft gegeven. Ohw.. oke... dacht ik en ik schaamde me een beetje omdat ik nu niks kon geven en dat zei ik dus tegen hem. Hij expresssssssss heel hard zodat moeder en zusje het kunnen horen: Ga je hier nou echt moeilijk om lopen doen???? Het is mijn zusje en als ik haar cadeautjes wil geven dan doe ik dat en dan ga ik niet zitten wachten tot jij er bent! Ja het is MIJN ZUSJE!!!!!! EN MIJN CADEAUTJES!!!! ik wist niet wat ik meemaakte!!!!!

Heb nog steeds een soort van trauma overgehouden van die relatie.
quote:sunshinechica schreef op 24 april 2013 @ 13:07:

zo was zijn zusje een keer jarig en hij had natuurlijk weer eens geen geld voor cadeautjes. Ik had een paar kleine dingen voor haar gekocht en wilde die op haar verjaardag later op de avond geven. Dag is aangebroken en ik loop naar de slaapkamer van vriend (ja, hij woonde nog thuis want ja geen geld...) en kon de cadeautjes niet vinden. Vraag aan hem waar ze zijn en hij zegt dat hij ze aan zijn zusje heeft gegeven. Ohw.. oke... dacht ik en ik schaamde me een beetje omdat ik nu niks kon geven en dat zei ik dus tegen hem. Hij expresssssssss heel hard zodat moeder en zusje het kunnen horen: Ga je hier nou echt moeilijk om lopen doen???? Het is mijn zusje en als ik haar cadeautjes wil geven dan doe ik dat en dan ga ik niet zitten wachten tot jij er bent! Ja het is MIJN ZUSJE!!!!!! EN MIJN CADEAUTJES!!!! ik wist niet wat ik meemaakte!!!!!

Heb nog steeds een soort van trauma overgehouden van die relatie.Wat erg! Ik schaam me ook voor mijn ex met wie ik bijna hetzelfde heb meegemaakt. Hij had ook nooit geld voor cadeautjes, er kon nog geen bosje bloemen van af, ik zou er een topic mee vol kunnen schrijven hoe genant ik het vond om met hem ergens heen te gaan maar dat wordt te herkenbaar. Deze anekdote dan alleen: we zouden naar een feestje van zijn familie. Hij had natuurlijk lege handen en ik had wel een cadeautje meegenomen voor dat nichtje dat mij immers ook had uitgenodigd. Toen we er bijna waren, liep hij al te dralen en vroeg hij of hij "mijn spullen niet hoefde te tillen". Ik had voldoende evaring met hem om te weten dat dat me mijn cadeautje zou kosten en zei dat het niet nodig was. Vlak voor we zijn nichtje feliciteerden pakte hij het cadeautje uit mijn handen (!) en gaf hij het alsnog. Alsof ik niks mee had genomen en hij wel. Een eersteklas klaploper.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Oh wat erg zeg, dat vind ik toch wel de overtreffende trap van gierig. Dat ze zelf krenterig zijn is tot daar aan toe, maar het dan omdraaien en jouw goede gaven inpikken en dan publiekelijk doen alsof JIJ de gierigaard bent

En je zou ze natuurlijk met een dodelijk commentaar op hun plek moeten zetten maar daar ben je dan te overbluft voor. Nou, achteraf dan alsnog een
Wat erg die laatste verhalen! Jeeeetje!

Ik had ook een gierige ex maar dat was meer tot op de cent alles uitrekenen etc. en nooit eens relaxed splitsen of gewoon om en om lappen ofzo. Of gierige kennissen die (bijna) nooit een rondje geven maar als jij dat doet uiteraard wel wat willen.

Maar de verhalen hierboven slaan echt alles!
Wat erg die laatste verhalen! Jeeeetje!

Ik had ook een gierige ex maar dat was meer tot op de cent alles uitrekenen etc. en nooit eens relaxed splitsen. Of gierige kennissen die (bijna) nooit een rondje geven maar als jij dat doet uiteraard wel wat willen.

Maar de verhalen hierboven slaan echt alles!
Nou idd, die exen

Gelukkig zijn het exen. Niet te geloven, sommige mensen.
quote:Ginevra schreef op 24 april 2013 @ 21:43:

Oh wat erg zeg, dat vind ik toch wel de overtreffende trap van gierig. Dat ze zelf krenterig zijn is tot daar aan toe, maar het dan omdraaien en jouw goede gaven inpikken en dan publiekelijk doen alsof JIJ de gierigaard bent

En je zou ze natuurlijk met een dodelijk commentaar op hun plek moeten zetten maar daar ben je dan te overbluft voor. Nou, achteraf dan alsnog een Als je zo'n 'vriend' hebt die dat doet moet je voortaan in het pakje een kaart erbij doen met 'gefeliciteerd van *insert eigen naam*' dan weet de jarige tenminste van wie het is haha.
Ik zou me dan niet in kunnen houden en gewoon zeggen: dit kadootje komt dus van mij - HIJ heeft geen kadootje voor je.

Maar gierige mensen ben ik heel snel klaar mee, daar kan ik echt niet tegen.
Ik (had) een vriendin die eniorm gierig is maar dit zelf echt NIET door wil hebben.

Ze lapt nooit mee met een 'schaal' ze zegt zelf omdat ze vergetarisch is, dat ze vervolgs alle kaassoufle's eruit jat vergeet ze even...

Ze accepteert alle rondjes maar zal er zelf nooit een geven.

Ze vindt dat als iemand een drankje aanbied je deze niet 'terug' hoeft tegeven. Naar mijn weten is het idee van een rondje dat je er zelf ook een geeft (al is het maar de volgende keer omdat je dit keer niet genoeg geld hebt).

Haar man (30 jr.) mocht een keer mee zonder haar mee uit naar de kermis (wonen op het platteland), hij kreeg zakgeld mee... Om precies te zijn 20 euro... Aangezien de entree vaak al 10/ 15 euro is kun je nog net genoeg drankjes voor jezelfkopen een rondje geven kan absoluut niet.

Haar man betaalde een keer de ijsjes, hij zij daarbij zeg maar niet tegen X...

Ik weet dat hij het zelf toe laat maar vind het toch erg triest.

Nog eentje dan:

Barbecues werden in de zomer altijd daar gehouden, onder het mom dat is fijner want wij hebben als enige kinderen. Vervolgens worden alle sauzen en dranken e.d. nieuw gekocht (en dan ook nog eens meer dan genoeg) Ik kijk altijd eerst wat ik zelf nog heb aan fris en sauzenwerk.

Deze sauzen en al het verdere spul is al in haar keukenkastjes verdwenen voordat je met je ogen hebt kunnen knipperen.

Ik vind dat als iedereen lapt voor een BBQ je ook hetgeen wat je overhoudt onder de betalenden verdeelt.

Naja zo kan ik wel doorgaan.

Dat het vervolgens vaak zo is dat het bij de gastvrouw blijft is een ander verhaal.
Ik word zo blij van deze verhalen

Ik geniet echt wel van een gratis hapje of slokje als er ergens een fuif is. Maar ik trakteer vriendinnen vaak genoeg op etentjes (en heb dan ook gelukkig vriendinnen die geen kreeft bestellen) en geef ook af en toe zelf een feest waar ik de gasten lekker in de watten leg. Zijn vaak ook de leukere feestjes, merk ik. Als je echt lekkere spullen hebt (en dat hoeft niet eens duur of blasé) en ook voldoende om iedereen van te laten genieten.
quote:Kuzu schreef op 20 februari 2013 @ 17:32:

Nou ik vind dat wel gierig.

Als er iemand een boterham komt eten krijgt hij lekker beleg. En een gezellig gedekte tafel.

En hij hoeft geen week van te voren op te geven hoeveel boterhammen hij verwacht te gaan eten, hoeveel slokken melk hij drinkt en of hij wel of geen zout op zijn gekookte ei wil.

Kom op zeg. Ik snap die dingen echt niet hoor.Idd ik schrik echt van sommige verhalen in dit topic. Bestaan zulke mensen echt.
Sommige mensen schamen zich ook nergens voor als ik de verhalen hier lees. Maar het is leuk leesvoer......
Inderdaad. Lees dit topic voor het eerst. En ik dacht dat ik zelf super gierig was. Nou ja gierig... Binnenshuis dan. Daarbuiten geef ik graag rondjes, ga ik lekker uiteten, maar thuis knip ik tandpastatubes door (ja en dure cremes natuurlijk)... Van mijn vriend mocht ik laatst een potje mosterd met als uiterste datum ergens in 2011 niet weggooien. En als er pepermuntjes op een schaaltje liggen in een restaurant, mikt hij de hele handel in mn handtas. We maken er zelf eigenlijk vooral grapjes over; want wij hebben allebei een hele dikke baan maar houden gewoon niet van verspilling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven