Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
quote:luiwammes schreef op 01 juli 2013 @ 21:56:

En als er pepermuntjes op een schaaltje liggen in een restaurant, mikt hij de hele handel in mn handtas. Je bedoelt: de gehele inhoud van het schaaltje? Da's toch niet eens gierig, maar gewoon pepermuntjes jatten?
Lekker, van die pepermuntjes waar iedereen met zijn handen aan gezeten heeft
Ga in therapie!
Ik neem aan dat ze de pepermuntjes bedoelt die je op een schaaltje bij je rekening krijgt? Meestal zijn die afgepast maar als er meer ligt (1 of 2) neem ik die ook mee.
quote:luiwammes schreef op 01 juli 2013 @ 21:56:

En als er pepermuntjes op een schaaltje liggen in een restaurant, mikt hij de hele handel in mn handtas. We maken er zelf eigenlijk vooral grapjes over; want wij hebben allebei een hele dikke baan maar houden gewoon niet van verspilling.

Zo'n schaaltje op de bar? Want als anderen ze eten is het ook verspilling?

Die bij de rekening mag je idd allemaal hebben (hebben hebben).
quote:netniet schreef op 21 mei 2013 @ 13:29:

Wanneer gaat zuinigheid eigenlijk over in gierigheid?

Ik ben zelf nogal zuinig, terwijl dat eigenlijk helemaal niet hoeft. Ik moet bekennen dat ik altijd op een "economische manier " denk.

Bijvoorbeeld met een dagje uit koop ik wel frietjes voor de kinderen en mezelf in bijvoorbeeld de dierentuin. Maar ik loop er mee naar een picknickbank waar je zelf meegebracht eten ook mag eten. Ik haal dan vervolgens het bakje fritessaus van huis uit mijn tas omdat ik geen zin om voor zo'n zo'n klein zakje fritessaus 75 cent te betalen. Vervolgens zet ik de nagevulde limonadefles met roosvicee op tafel en haal de plastic bekers van thuis tevoorschijn.

Ik koop als ik op visite ga bloemen op de markt en doe ze zelf in mooi folie thuis, ik vind het zonde om het 3 dubbele in de bloemenwinkel te betalen. Ik koop kadootjes op voorhand als ik een leuke aanbieding tegenkom. Is dat gierig? Ik geef best wel veel aan een aantal goede doelen overigens...Die frietsaus vind ik gierig. De rest, ach ja, dat is gewoon zuinig. Ik doe het zelf niet maar sowieso moet je natuurlijk lekker je eigen gang gaan.
ik heb niet alle reacties gelezen want het zijn er nu wel heel erg veel

Ik ken wel mensen die zelf nooit suiker in hun koffie en thee doen. Als je dan bij ze op verjaardag bent zetten ze een schaaltje neer met suikerstaafjes die ze ooit bij restaurants bij hun kopje koffie gekregen hebben neer. Het zijn er dan een stuk of 5 voor zo'n 18 mensen.

Dat vind ik best wel gierig. Heb ook wel eens gezien dat als ze ergens zitten zoveel mogelijk suiker meenemen als het in zo'n bak ligt voor zelfbediening. Asociaal!

Verder las ik over brood in de vriezer. Ik vind het zelf niet gierig om afgepast brood uit de vriezer te halen hoor! ik haal er voor mezelf ook niet teveel uit voor het geval dat ik toch meer honger heb, en het is zo weer ontdooid.

Als ik visite krijg en uitgebreid ga lunchen zorg ik wel voor lekkere broodjes en dergelijke maar naaste familie en goede vrienden die amper nog visite zijn te noemen eten gewoon mee wat de pot schaft als ze spontaan langskomen. Vinden ze overigens ook geen probleem
Ken een stel die van alle vakanties de suikersticks meenam en dat aan bezoek uitdeelt, omdat ze zelf ook nooit suiker gebruiken. Dat vind ik wel weer grappig, een grote collectie van allerlei suikersticks uit allerlei landen en van allerlei hotels. En de bijbehorende verhalen die dan loskomen, dat vind ik wel weer leuk.

Hier een collega die consequent de schaal leeg eet als er iets bij het koffieapparaat staat. 4 stukken gebak werkt ie dan even in 5 minuten weg. Ook zo'n charmante eigenschap.
quote:12twister schreef op 02 juli 2013 @ 14:34:

Ken een stel die van alle vakanties de suikersticks meenam en dat aan bezoek uitdeelt, omdat ze zelf ook nooit suiker gebruiken. Dat vind ik wel weer grappig, een grote collectie van allerlei suikersticks uit allerlei landen en van allerlei hotels. En de bijbehorende verhalen die dan loskomen, dat vind ik wel weer leuk.

Hier een collega die consequent de schaal leeg eet als er iets bij het koffieapparaat staat. 4 stukken gebak werkt ie dan even in 5 minuten weg. Ook zo'n charmante eigenschap.En dat terwijl een doos suikerklontjes zo enorm duur is.. :D
Geweldig topic dit, ik lach me krom om al die gierige acties!

Zojuist zelf ook wat gezien waar ik best raar van op keek. Einde van het schooljaar wordt al het speelgoed onder de ouders verdeeld om schoon te maken.

Op de psz was een moeder net in discussie met de leidster, dat ze graag een euro wou voor het gebruikte wasmiddel, bij het wassen van de duploblokken... De leidster gaf het haar uit eigen portemonnee...

Kan natuurlijk zijn dat ze het niet heel breed heeft, maar neem dan gewoon geen speelgoed mee! Of vraag voor die tijd of het wasmiddel vergoed kan worden... Ze stond echt voor schut...
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
Een Euro is ook best veel voor 1 wasbeurt..
We waren bij goede vrienden, 1,5 uur in de auto gezeten.

Wij kregen mini marsje bij de koffie.

Terwijl zij avond van te voren bij de librije waren eten en slapen. Ongeveer 1000 euro voor twee personen.

Nou dat vind ik nog eens gierig!
Ps t wad een verjaardag, grote bis bloemen mee genomen. Vers op de markt gehaald, echt zo enorm boeket, waar je extra grote vaas voor nodig hebt
Verder helemaal niets gehad?
Mijn moeder brak de dubbellikker ijsjes door tweeen (van die ijsjes met twee stokjes). Dat vind ik toch wel erg gierig hoor...
Op welke leeftijd Sorcha? Ik doe dat ook voor m'n dochter, ze is 2,5.

Niet uit gierigheid maar vind dat gewoon genoeg voor haar en het eet dan ook makkelijker.
Dit is een leuk topic, ondanks dat ik er soms plaatsvervangende schaamte aan over houd....

Ik weet nog wel dat wij, vader, moeder, ik en mijn broertjes, ooit eens bij de Chinees uit eten zouden gaan ter ere van de trouwdag van mijn ouders.

En wij gingen echt nooit uit eten, dat was veel te duur.

Het was dus iets heel bijzonders.

En nu weet ik nog precies dat wij in de auto zaten, allemaal gepoetst en met mooie kleren aan, en dat mijn vader naar de deur liep en het menu bekeek dat naast de deur hing.

Vervolgens bedacht hij dat deze bevlieging toch wel érg veel geld zou gaan kosten, en dat afhalen veel goedkoper was.

En ja, zo zaten we daar thuis, met onze mooie kleren aan, voor de TV uit plastic bakjes te eten....
Tralalala
quote:tulpje21 schreef op 28 juli 2013 @ 23:52:

Op welke leeftijd Sorcha? Ik doe dat ook voor m'n dochter, ze is 2,5.

Niet uit gierigheid maar vind dat gewoon genoeg voor haar en het eet dan ook makkelijker.Nou ik kan me niet herinneren dat we ooit een heel ijsje kregen, dus tot ik een jaar of 15 was misschien?
Afgelopen week weer eens naar de IKEA geweest, daar ook lekker zo'n ontbijtje voor 1 euro genomen. Het was natuurlijk hartstikke druk en eenmaal bij de drinkautomaten (waar je zelf dus nog even je koffie moet tappen) zag ik allerlei bekertjes uit tassen komen die met limonade werden gevuld! Dus een gezin met 6 kinderen betaalt dan maar 1x drinken (wat je volgens mij gratis nog een keer mag bijvullen?) en de andere 5 kinderen staan vervolgens 3x hun eigen bekertjes gratis vol te tanken

Ik kan me er niet heel druk om maken, maar het deed me wel even denken aan een oude aflevering van King of Queens, waarbij Doug en die vader een buffet voor 1 persoon bestellen/betalen en vervolgens met z'n 2en gaan zitten vreten
quote:12twister schreef op 02 juli 2013 @ 14:34:

Hier een collega die consequent de schaal leeg eet als er iets bij het koffieapparaat staat. 4 stukken gebak werkt ie dan even in 5 minuten weg. Ook zo'n charmante eigenschap.Dat van die suiker vind ik niet zo gek. Ik spaarde vroeger suikerzakjes en lucifermapjes uit de horeca en tegenwoordig hotelzeepjes (maar die gebruik ik niet).
Ik trakteerde als kind op de basisschool altijd op die dubbele ijsjes en mijn moeder kocht ze dan op het laatste moment en bracht ze langs op school. Maar ze had maar 1 doos meegenomen. En ja hoor, ze brak alle ijsjes door midden. Ik schaamde me kapot!!! (toen was ik een jaar of 10).

De 2 daar daarop wilde ik perse op zakjes chips trakeren
quote:emma77emma schreef op 29 juli 2013 @ 16:55:

Ik trakteerde als kind op de basisschool altijd op die dubbele ijsjes en mijn moeder kocht ze dan op het laatste moment en bracht ze langs op school. Maar ze had maar 1 doos meegenomen. En ja hoor, ze brak alle ijsjes door midden. Ik schaamde me kapot!!! (toen was ik een jaar of 10).

De 2 daar daarop wilde ik perse op zakjes chips trakeren Haha arme Emma
Het kan nog "zieliger"!

Ik was 6 geworden en wilde ook trakteren.

Mijn moeder vond dat flauwekul en wilde geen geld geven. Na lang zeuren kreeg ik dan toch nog 1 of 2 gulden waarvoor ik na lang zoeken wat van die kleine gekleurde kauwgomballen kon kopen. Die in een trommel en naar school.

De juf opende de trommel en deed iets van "pfff", heel minachtend. Toen mocht ik ze uitdelen, gelukkig kon iedereen er 2 nemen.

Ik herinner me nog goed dat de kinderen helemaal niet raar reageerden, zochten echt een kleurtje uit.

Dus het is toch goed gekomen. Dat wel.
quote:yasuko schreef op 30 juli 2013 @ 06:51:

Het kan nog "zieliger"!

Ik was 6 geworden en wilde ook trakteren.

Mijn moeder vond dat flauwekul en wilde geen geld geven. Na lang zeuren kreeg ik dan toch nog 1 of 2 gulden waarvoor ik na lang zoeken wat van die kleine gekleurde kauwgomballen kon kopen. Die in een trommel en naar school.

De juf opende de trommel en deed iets van "pfff", heel minachtend. Toen mocht ik ze uitdelen, gelukkig kon iedereen er 2 nemen.

Ik herinner me nog goed dat de kinderen helemaal niet raar reageerden, zochten echt een kleurtje uit.

Dus het is toch goed gekomen. Dat wel.Wat een nare juf!
Die vrouw was heel erg. Sommige kinderen werden door haar weer bedplassers.

Als vergoelijking werd altijd gemeld dat ze kampoverlevende was.

Maar wat kon zij kinderen vernederen!
Je zou denken dat ze dan juist zou snappen dat niet iedereen op taart enzo kan trakteren..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven