Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
Jaaaa een kloppend hartje! Gefeliciteerd Veliene!

Wel vervelend dat je zo beroerd bent en last heb van je eierstok. Waar denken ze dat dat van komt?
Veliene, jeetje wat spannend voor jullie zeg om dit door te moeten maken! wel heel fijn dat je nu al een echo hebt gehad en dat alles er goed uitziet.

Hopelijk voel je je snel weer beter!!! weet je al waar de pijn dan wel vandaan komt?
@jomi en Twinklin: Dank jullie :-) geen idee wat de pijn dan wel is. Eierstok zag er goed uit en embryo zit keurig in vruchtzakje ín de baarmoeder. Vk wist het ook niet en gooide het op bandenpijn. In de gaten houden en als het erger wordt of ik krijg bloedverlies moet ik gelijk weer aan de bel trekken.
Veliene, gelukkig ziet het er voor nu allemaal normaal uit! ook wel fijn dat je nu toch eerder een echo hebt gehad

En gewoon een mooi kloppend hartje gezien!!! whaa zo gaaf lijkt me dat!!!
Al paar dagen niet gelezen en ik heb gelijk het goede nieuws gemist. Veliene super gefeliciteerd!! Ben je nu een beetje gerust gesteld?
@Boekenlegger: dank je wel. Ik was gerustgesteld maar dat is sinds gisteren weer omgeslagen. Kwalen zijn een stuk minder...ik probeer me er niet te druk over te maken maar dat is lastig Gelukkig maandag weer een echo.

Hoe gaat het met jou?
@veliene

Ik ben maandag begonnen met stage. Erg leuk! Ik moet nog wel wennen aan werkritme. Ik heb vandaag vrij en had me voorgenomen van alles te doen vandaag, maar ik kom eigenlijk nergens toe, gewoon te moe. Tentamen van laatst is voldoende, dus weer stap dichterbij diploma.

Volgens mij eigen berekening zou ik morgen weer ongesteld moeten worden als mijn cyclus weer 30 dagen zou zijn, maar ik heb nog niks gemerkt.

Net even met vriend mee naar de winkel geweest, stopte telefoon in mijn jaszak en nu ben ik hem kwijt. Hij zal er wel ergens uit zijn gevallen, ik hoop alleen dat dat binnen is. Beetje balen, want ik kan hem niet vinden in huis en niet in de auto...
@boekenlegger: wennen is dat he om van je schoolritme in werkritme over te gaan. Toen ik ging werken heeft het me ook een tijdje gekost. Goed van je dat je je laatste tentamen hebt afgesloten met een voldoende, dat is vast een fijn gevoel!

Is je menstruatie inmiddels op gang gekomen? Hopelijk heb je snel een regelmatige cyclus te pakken.

En heb je je telefoon nog kunnen terugvinden? Zo zuur als hij kwijt is!

Ik heb vanmorgen weer een echo gehad. Was eigenlijk helemaal niet zenuwachtig maar toen ze zei dat het hartje klopte, lag ik weer te grienen Ik vind dat zo'n bijzonder iets! Ik hoop met heel mijn hart dat alle dames hier dit ook ooit dit mogen meemaken. Het is bijzonderder dan ik me van te voren had kunnen voorstellen. Ik loop iets voor, ben nu exact 8 weken. De armpjes en beentjes waren te zien en het maakte af en toe een stuiptrekking, zo schattig. Omdat het nu nog echt een stijve garnaal is zien de bewegingen er erg grappig uit. Wel moet ik beter naar mijn lichaam gaan luisteren en rustiger aan gaan doen, heb namelijk nu al gigantische stuit- en lage rugklachten.. Hopelijk wordt dat nog wat minder in de loop van de weken. Ik moet iig op mijn werk aanpassingen gaan doen. Over 3 weken weer een echo, de 12 weekse alleen dan met 11 weken. Ze zei dat het dan wat rustiger te bekijken is omdat met 12 weken het kindje al erg druk kan doen. Prima dus.

Het besef komt er steeds meer dat er hier over een maand of 7 een kindje zal zijn, heel apart. Maar we kijken er enorm naar uit!

Hoe is het met alle dames hier? Kunnen de rammelaars zich een beetje onder controle houden? En de moeders, hoe gaat het met de baby's?

Xx
Veliene, wat fijn van je goede echo vandaag! Gefeliciteerd meid!!

Verder houd ik het even kort, want erg druk met werken, huishouden, zorgen voor D, priveleven, schrijven bij decembermama's...Omdat wij nu op de kinderpijler zitten, denk ik er minder aan om hier te kijken...sorry dames!

Alles gaat hier goed, D is een super tevreden mannetje en we genieten volop. Ik vind het fijn om weer te werken en mijn vrije dagen voelen echt als heerlijke kadootjes met D.

Zometeen hebben we een heupecho, omdat D een tijdje in stuit heeft gelegen. Het is standaardonderzoek, maar vind toch wel een beetje spannend....

Dag dames, ik probeer weer wat vaker langs te komen...Alle goeds voor iedereen!
Hoi dames!

@veliene: gefeliciteerd met je goede echo! Het blijft toch wel heel bijzonder he! En het lijkt me idd raar, het besef dat er over een maand of 7 een kindje bij jullie komt wonen!

Gaan jullie de combinatietest laten doen?

@boekenlegger: gefeliciteerd met je behaalde tentamen! Hoe bevalt je stage tot nu toe? In wat voor veld doe je een opleiding? Kantoor/zorg/juridisch/onderwijs?

En heb je je telefoon nog gevonden?

@twinklin: ik las in het januari topic dat je een negatieve test had, jammer! Ben je inmiddels ongesteld? Hoe gaat het met de familiesituatie?

@hier: afgelopen donderdag hebben man en ik onveilige seks gehad.. En ik verwachtte vrijdag/zaterdag/zondag mn eisprong. Ik verwacht er helemaal niks van, maar toch is deze maand anders dan anders :-)

Ik ben de afgelopen tijd weer lekker druk met meelezen op het forum. Ik lees veel zwanger worden en wacht topics. Ik moet wel zeggen dat de zwanger worden topics wel altijd voorrang krijgen de laatste tijd :-)

Hoe gaat het met de rest? Druk met studies/werk? En met onze mama's?
@Mommy: goed te horen dat het goed met jullie gaat. Logisch toch dat je minder tijd hebt om hier te schrijven?

Succes met de echo straks!

@Jomi: spannend! Raar he nu het ineens 'onveilig' is? Het zou zomaar kunnen Jomi!

Wij gaan geen testen laten doen. Wel de 20 weekse echo gewoon. Wij hebben geen gehandicapten in de familie en we zijn beide nog geen 30. Daarnaast hebben we onszelf de vraag gesteld wat we zouden doen als blijkt dat het bijv Down heeft: het houden. Dus wij zien de meerwaarde niet echt. Maar een ieder die het wel doet snap ik ook.
Fijn veliene dat echo weer goed was. Voel je je nu zekerder?

Mijn cyclus was eerste ronde 30 dagen. Nu in de tweede ronde zit ik al op 34 dagen. Ik durf het bijna niet te zeggen maar we hebben eerste dag na vorige menstruatie seks gehad zonder condoom. Ik had berekend dat dat,relatief veilig zou zijn. Alleen nu ben ik toch beetje van slag. Als ik een korte cyclus zou hebben gehad en het sperma lang heeft overleefd zou ik volgens mij in theorie zwanger kunnen zijn. Vriend denkt dat ik gewoon een langere cyclus heb deze keer. Die kans is veel groter.

@stage

Stage is super leuk. Ik doe juridische opleiding.
Boekenlegger: de kans is heel klein om zwanger te zijn als je zo vroeg seks hebt gehad, maar alles kan spanning kan ook invloed hebben. Als je het niet vertrouwt kan je altijd een testje proberen.

Veliene, jaaa een goede echo, wat fijn!!!! Voel je je al beter en zekerder?

Mommy, leuk van je te horen. Fjn dat alles goed gaat. Was alles goed met de heupjes?

Jomi: spannend he haha!!

Hier een soort van ongesteld. Paar druppels oud bloed verloren...

Had inderdaad daarvoor negatief getest.

Familie situatie is nu iets rustiger. De 1e storm is gaan liggen, maar er gaat hoogst waarschijnlijk nog vanalles gebeuren. Lief dat je ernaar vraagt.

Hier; ik ga er dus maar vanuit dat ik nu weer op dag 2 van mijn nieuwe cyclus zit. Heb sinds gister wat oud bloedverlies, dus tel het maar als ongesteldheid. Over 3 weken gaan we lekker op vakantie en dan verwacht ik mn eisprong te hebben. Hebben we in elk geval volop tijd voor elkaar
.
@paddle

Lief dat je er naar vraagt. Mijn partner heeft nu sinds een paar weken een nieuwe opdracht. Dit is een ontwerpopdracht dus hij hoeft niet met stof te werken. Voorlopig gaat dit heel goed. Hij kan zijn eigen werktijden bepalen thuis en werkt dus niet met stoffen die slecht voor hem zijn behalve bij de andere opdrachten, maar dat is zeer beperkt. Hij heeft ook al een paar weken niet overgegeven. Dus het lijkt de goede kant op te gaan. We hopen dat hij dit soort opdrachten kan uitbreiden.Even afkloppen, maar ik ben blij met hoe het nu gaat. Wat bedoel je precies met de berusting die je voelt?

@kans

De kans is inderdaad heel klein. Ik wil dit niet meer zo doen, want ik merk dat ik daar toch niet heel nuchter mee om kan gaan. Studie en stage zijn erg stressvol dus daardoor kan het ook komen dat ik nog niet ongesteld ben geworden. Daarbij is dit pas 2de cyclus sinds stoppen met de pil dus eigenlijk kan ik ook gewoon nog hele onregelmatige cyclus hebben natuurlijk. Ik heb deze cyclus een paar keer gedacht dat ik mijn eisprong voelde, want steken in buik. Maar paar dagen later kwam dat weer. Mijn lichaam moet denk ik nog nieuwe balans vinden. Ik merk ook dat ik toch weer meer puistjes krijg. Ik gebruikte de dianepil daarvoor.Best kans dat die puistjes ook weer afnemen.
.
@paddle, die houding herken ik wel. Ik schommel daar een beetje tussenin. Soms probeer ik afstand te nemen van kinderen. Als ik dan bij neefje en nichtje ben probeer ik ze niet teveel aandacht te geven. En niet gelijk aan te bieden om te helpen met naar bed brengen enzo. Maar de kinderen vinden het zelf leuk als ik ze naar bed breng en de ouders vinden het ook leuk dat ik ze speciale aandacht geef. Dus eigenlijk kan ik daar best aan toe geven.

Het ziek zijn wordt erger door zijn werk inderdaad. Ik hoop echt dat we samen andere opdrachten binnen kunnen halen om de meest slechte werkzaamheden voor zijn gezondheid te kunnen vermijden.
.
Herkenbaar wat je schrijft over je vriend. Heeft hij nu werk waar hij niet ziek van wordt? Mijn vriend heeft al 10 jaar geleden al een andere carriererichting moeten opgeven vanwege zijn gezondheid. Hij werd tijdens zijn stage toen ziek van het werk dus zo'n teleurstelling heeft hij al een keer gehad. Nog een keer heel iets anders gaan doen vind hij daarom misschien wel extra moeilijk.
.
De aanleg voor zijn ziekte is wel erfelijk, maar het ontwikkelen van de daadwerkelijke ziekte niet volgens mij. Ik heb zelf geen last ervan dus gelukkig maar aan een kant erfelijke aanleg. Daarbij ga ik ervanuit dat als we de situatie met partner onder controle hebben dan weten we inmiddels ook wel hoe we er mee om moeten gaan om kans voor kind te beperken en hoe we er mee om moeten gaan als kind toch hetzelfde krijgt.
@mommy: haha jij postte terwijl ik aan het schrijven was! Wat fijn dat het goed gaat met jou en D! Ik moest laatst nog denken aan jou en italia: dat jullie vorig nou druk waren met fantaseren, en jij ook met de voorbereidingen van je huwelijk, en nu zijn jullie zoons alweer bijna 4 maanden. Weet je al niet meer beter?

@veliene: wanneer ben je ongeveer uitgerekend? Eind september?

@twinklin: ik had in het januaritopic ook al gepost. Maar ben je meer bloedverlies gewend? Want dan zou het eventueel ook een innestelingsbloeding kunnen zijn.. Ik wil je geen valse hoop geven, maar ik zou mn lijf even goed in de gaten houden als ik jou was. Anders is het straks zo'n schok als je denkt 7 weken te zijn en je bent 12 weken :-)

Als het niet zo is, wens ik jou en man veel plezier en succes op vakantie! Niet je foliumzuur vergeten

@boekenlegger: de kans dat je zwanger bent is idd heel klein. Waarcshijnlijk is hij deze ronde gewoon wat langer. Als je het zeker wilt weten kun je een test doen.

En een juridische opleiding dus, leuk! Grappig dat we allemaal wat anders doen hier :-) krijg je veel verschilende zaken onder ogen?

En over je vriend: wat vervelend dat hij zieker word door zijn werk.. Is hij allergisch voor bepaalde stoffen ofzoiets? Hopelijk kan hij meer opdrachten krijgen waarbij hij geen klachten krijgt.

En over je neefje en nichtje: zij kunnen er niks aan doen dat jij nog niet zwanger mag worden. Probeer met ze om te gaan zoals jij zou willen, misschien krijg je anders later spijt als je terugkijkt. Maar ik snap het helemaal! Dikke knuffel voor jou meid!

@paddle: ja het kan idd snel gaan :-)

En wat je zegt over berusting: dat herken ik. Toen ik begon met de opleiding kon/mocht ik ook niet zwanger worden. Ik ging toen voor mezelf zeggen dat kinderen krijgen ook niet alles is. Kinderen zijn lastig, druk etc. Hierdoor kreeg ik koudwatervrees, dus das ook niet handig

Ik hoop dat er binnenkort een droomhuis voor een droomprijs op jullie pad komt. Daarna lekker sparen en dan...

Ook voor jou een knuffel!

Verder heb ik niet zoveel nieuws. Ik slik elke ochtend trouw mn foliumzuur :-)

En ik krijg steeds meer een opgeruimd hoofd, de opleiding is klaar! Nu gewoon weer werken, geen opdrachten meer, geen dagen meer achter de pc, heerlijk! Ik heb weer ruimte om dingen voor mezelf te doen, zoals uren forummen :-)
Paddle: We gaan een rondreis maken in een land over de zee ;)

Boekenlegger: fijn dat het wat beter met je vriend gaat nu hij wat ander werk kan doen. Hopelijk is er meer van dit soort werk voor hem, waardoor hij meer kan werken en zich beter blijft voelen!

Jomi: lief dat je even inbrak in het andere topic Mijn 2 menstruaties na het stoppen met de pil waren beide gelijk aan elkaar qua lengte en hoeveelheid bloedverlies en deze is heel anders. Heb veel minder bloedverlies en sinds vandaag ook meer krampen dan normaal. Toch lijkt het me teveel voor een innesteling, zeker omdat het nu al dag 3 is dat er iets komt. Maar hou het inderdaad in de gaten hoor!!

Goeie tip om de foliumzuur mee te nemen! Zou echt iets zijn wat ik zo in m'n kastje zou laten staan geloof ik hihi
Ff kort: ongesteldheid heeft hier eindelijk goed doorgezet. Definitief door naar de volgende ronde...

Weer heeeeel lang geduld hebben dus (28 mei verwacht ik ongeveer (g)een nieuwe ongesteldheid
Hey dames,

Ook even een zwaai vanuit warm Italië. De zomer is hier begonnen (helaas vrijdag weer regen, bah), maar vandaag en morgen is het korte broeken weer.

Veliene wat ontzettend fijn dat je een goede echo hebt gehad. Bijzonder he?! Vorig jaar was ik net zwanger en als ik terug denk aan die periode kan ik mij alles zo goed weer herinneren. De eerste echo's, het beginnende buikje etc. Hoop echt dat ooit nog een keer met een tweede kindje mee te maken.

Twinklin. "fijn" dat bij jou de cyclus heeft doorgezet. Ik hoop dat het de komende ronde uitblijft!

Het moederschap bevalt hier echt super. Ik geniet iedere dag van dat mooie mannetje. Best gek, vorig jaar was hij slechts 2 streepjes op een test en nu is het al echt een mannetje. Hij groeit super hard, nog steeds zo'n 200 gr per week en weegt dus inmiddels ruim 8 kilo, en is zo'n 70 cm. De kv heb ik helemaal weten af te bouwen, dus hij krijgt nu volledig bv. Ik hoop dit tot 6 mnd vol te kunnen houden en dan pas te beginnen met bijvoeding. Hij rolt inmiddels van buik naar rug en doet ook steeds meer pogingen om andersom te rollen.

Italiaman en ik hebben een paar goede gesprekken gehad en hij helpt nu wel meer mee gelukkig. Hij is er alleen nog niet zeker van of hij wel een tweede wil. Voor nu laat ik het maar rusten, hebben nog alle tijd. Eind dit jaar word ik pas 30, dus....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven