Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
ik heb een calorieteller die het aantal procent aan geeft dat ik mag hebben op een dag (100 procent is dus de max en ik probeer onder de 80 te blijven)

Volgens het programma is 1 plak ontbijtkoek 6 procent (125 calorieen)

en 1 rijstwafel 1 procent ( 12 calorieen)
Tja dan klopt die calorieteller dus echt niet.

En dankjewel felice. Het leven word niet vanzelf leuk hoor.
ach ja, ik val er mee af dus ik vind het prima
Beetje laat maar hier mijn gewicht:

95.7

ik schommel weer even verder.
Best rustig hier! Iedereen nog wel goed bezig??

Melody: Hou vol! Snap dat het even een tegenvaller is, zeker als je echt je best gedaan hebt!

Sneeuwwitje: Goed bezig met hardlopen!! Heb je niet veel last van spierpijn?

Hier dit weekend niet helemaal goed gedragen. Wat wijntjes op en ook wat gesnoept, maar voor me idee wel een stuk minder als wat ik eerst wel eens kon doen.Vanaf vandaag weer even serieus er tegenaan. Alleen weet ik nog niet zo goed wanneer ik ga sporten, ook het shredden schiet er wat bij in. Geef me een schop!! Hebben jullie nog goede tips voor tussendoortjes??
Leuk dat je aan me denkt Tulp! Dat heb ik even nodig, want ik heb er echt van gebaald, je doet zo je best, en dan is er gewoon helemaal niets af... Helemaal niets! Weer een week weggegooid, want zo voelt dat dan.

Heb van het weekend ook wat gezondigd, heb zaterdag en stukje vlaai op, en gister een softijsje toen we met het gezin lekker buiten waren.

Heb wel vrijdag en gister les 4 en 5 van Evy gelopen, dus hopelijk compenseert dat de boel een beetje...

We gaan er weer helemaal voor, en hopelijk vrijdag een leuker weegmoment.

Tussendoortjes: fruit, speculaasje, biscuitje, dun plakje cake. Ik zorg er wel voor dat mijn tussendoortje niet meer dan 100 kcal. Is, en neem deze s middags rond een uur of vier!
Sinds vrijdag gaat het hier hartstikke goed, ik heb mijn motivatie weer helemaal terug gevonden en hopelijk laat zich dat ook op de weegschaal zien vrijdag. Helaas weinig tijd om te sporten, maar ik ga iig 2x hardlopen deze week. Gister heb ik wel een bolletje ijs op, maar na een lange wandeling vond ik dat dat wel moest kunnen
het weekend slechte dingen gegeten dus vandaag balansdag..

Vanmorgen begonnen met volkorenceacker met jam (zonder toegevoede suikers)

Vanmiddag yoghurt met meusli en net een eierkoek.

Straks gewoon avondeten en dan vanavond rijstewafel.

Lijkt me dat ik dan wel dat van het weekend kan wegstrepen.
Ik heb vandaag zo'n zin om lekker heel erg te gaan zondigen... lekker makkelijk met een partner die gewoon chips enzo heeft ingeslagen. Maar ik doe het niet ik doe het niet ik doe het niet...

aaaaaargh!

Maar ik doe het echt niet!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik had eigenlijk een rustdag vandaag, maar ik had zo'n zin om te lopen en het weer is zo heerlijk. Dus toen ik thuis kwam uit mijn werk heb ik direct mijn hardloopkleding aangedaan en heb ik les 22 gelopen; 2x15 minuten. Het was pittig, maar ook heerlijk. Heb nog nooit zo lang gelopen en heb voor het eerst 2 km onafgebroken gelopen! Ik moest wel even wennen aan de temperatuur en had een hoofd als een tomaat

@ Felice: doorzetten! Soms is het zo lastig, helemaal als je zoveel lekkers in huis hebt. Maar je kunt het, denk aan je doel!

@ Car: lukte het vandaag met je balansdag? Wat ga je de komende week eten, heb je een beetje een schema qua eten?

@ Melody: kan me voorstellen dat je motivatie weg is. Dus super goed dat je 2x hebt hardgelopen!

@ Xtulp: het valt eigenlijk best wel mee met de spierpijn. Ik voel mijn benen wel, maar niet meer zo erg als in het begin. Toen kon ik bijna niet opstaan van mijn stoel of traplopen

Qua tussendoortjes eet ik een liga of fruit. Bij deze trouwens een hele grote schop! Je kunt het

@ Vogelkip: goed bezig! Super dat je je motivatie weer terug hebt en dat je 2x gaat hardlopen deze week!

@ Vergeetmenietje: hoe gaat het vandaag? Heb je de motivatie weer een beetje teruggevonden?

@ Lienemien: ik zal zo je gewicht in de tabel aanpassen.

Nu dus morgen een rustdag, woensdag naar de sportschool en donderdag les 23!
Ik meld me ook weer even!

@xtulp: Ik ben grotendeels weer beter..alleen nog wat verkouden en ik merk dat dat toch wel lastig is tijdens het sporten. Als je een paar wijntjes en snoepjes al erg vond dit weekend...ik was naar de verjaardag van mijn oma, het enige feestje in het jaar waar ik mijn familie zie (ze wonen allemaal aan de andere kant van het land). Nou dat was wat..zowat de hele middag in een italiaans restaurant gezeten..tapas, pizza, ijs..alles kwam voorbij. Ik voel me nu 5 kilo zwaarder pff. Ben je inmiddels al wezen sporten deze week? Een tip voor tussendoor: Komkommer! ik ben er echt verslaafd aan haha. Elke dag gaat er minstens een halve in plakjes mee naar stage (soms wat tomaten erbij). Deze week zijn ze in de aanbieding bij de ah..3 voor 99 cent. Dat wordt wat!

@melody: Aan gisteren kan je niks meer veranderen..aan vandaag wel! We gaan er deze week gewoon allemaal weer lekker tegenaan en dan zal het vrijdag allemaal wel meevallen met die extra weekendkilo's!

@vogelkip: Wat fijn dat je je motivatie weer een beetje terug hebt. Het kan soms echt even zwaar zijn!

@felice: Ligt het allemaal nog veilig (en dicht!) in de kast? Ik koop het allemaal gewoon niet meer..dan eet ik het ook niet op haha ben echt heel slecht met verleidingen.

@Sneeuwwitje: Goed zeg..een rustdag en dan toch gaan lopen. Knap!

Wat mij betreft...ik had echt even een rotweekend (behalve die verjaardag van mn oma dan zondag). Ik had vrijdagavond een feestje van een vriend van me en daarna gingen we nog wat drinken in een cafe. Het was heel druk en daarom stootte ik per ongeluk een meisje aan. Meteen was het grootse ruzie en kwam een duidelijk heel erg dronken vriendin van dat meisje me helemaal tot de grond afbranden..ja over mn uiterlijk dus...moddervet..ik zou elke dag huilen..inclusief knorgeluiden en weet ik veel wat...nu was ze zelf niet bepaald een schoonheidskoningin en duidelijk van een erg laag niveau, maar op een of andere manier trok ik het me toch heel erg aan..Ik zit dus even in een dipje omdat ik op het moment sowieso heel onzeker ben.

Vandaag ging opzich heel goed! ook een soort van balansdag..vanochtend twee crackers, tussendoor wat magere yoghurt met vruchten, lunch weer twee knackebrot en gewoon gezond avondeten. Net ben ik voor het eerst weer wezen hardlopen! bijna 5 kilometer en ik zit hier nu echt trots te wezen haha. Oh en net een sinaasappel op!

Nu maar duimen voor een goed resultaat vrijdag! Ik moet me ook heel erg inhouden om niet voor die tijd al te gaan wegen
@Sneeuwwitje

Ik weet nog niet hoe ik het precies ga doen. Ik heb ontbijtkoek laten liggen in de winkel en rijstewafels meegenomen. Verder wil ik veel yoghurt gaan eten in plaats van brood. En als tussendoor alleen fruit of eierkoek/rijstenwafel.

Geen chips, koek en snoep meer...
mariss89: wat een verschrikkelijke meid moet dat zijn geweest. Ik kan me zo kwaad daar om maken! Hoe heb je gereageerd? Kun je het een beetje naast je neerleggen?

Ik had afgelopen weekend een soortgelijke situatie, mijn huisgenoten hadden ruzie en toen kwam de moeder van een van de twee en die heeft in de tuin hier de boel bij elkaar staan schreeuwen. Heel naar was dat, allemaal inside informatie over mijn huisgenoot die nu dus bij alle buren terecht is gekomen. Jammer dat sommige mensen zo agressief reageren.

Ik heb, door de bevalling, een keer hardlopen overgeslagen. Was eigenlijk de afspraak van mezelf dat ik dat niet zou doen, maar volgens mij heb ik het wel weer goed opgepakt. Gister 55 minuten gelopen en 7,7 km afgelegd, wat was ik trots!! :p Het was inderdaad super lekker weer om hard te lopen gister! Wel een tikje aan de warme kant...

Vandaag ga ik een kilometer of 30-35 fietsen
Zat ik het weekend nog stoer te vertellen dat het al een stuk beter ging, had ik gisteren toch enorme eetdrang! Even spookte zelfs het zinnetje 'wat maakt het ook uit' door mijn hoofd. Ik had echt zin om een paar boterhammen extra te nemen.

Maar ik heb het NIET gedaan! Vandaag gaat het, tot nu toe, beter.
@ Mariss: wat naar zeg, gemeen kunnen sommige mensen zijn.

@ Grondbloempje: lekker bezig met het hardlopen. Je kunt zeker trots op jezelf zijn!

@ Vergeetmenietje: goed dat je het niet gedaan hebt. Doorzetten.

Hier een rustdag, maar wel lekker op de fiets naar het werk geweest. Had wind tegen net, dus moest flink doortrappen. Zo even eten en vanavond hoef ik helemaal niets te doen, heerlijk!
Zo heb weer lekker gesport, straks lekker vroeg mijn nest in, want ik heb vannacht bar slecht geslapen.

Heb even geen puf om op iedereen te reageren. Morgen weer een dag.

Hvm
Wat vind ik het toch knap, al die sporters hier! Zeker de hardlopers, ik zou het best willen, maar durf het nog niet met mijn rug, die overigens wel gedijt bij mijn uurtje (!) bodyshape per week.

En nu weer een apart weegmomentje vanmorgen, 75,9 schoon aan de haak! Ik ben ervan overtuigd dat mijn weegschaal echt niet goed is, of het komt door de hoogspanningsmast in de buurt. Of zou de weegschaal van de dietiste niet goed zijn... of zou ik gewoon aan het afvallen zijn. Misschien moet ik me voortaan maar alleen thuis wegen

En dan nu peuterzwemmen!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Hallo meiden! Hoe is het met iedereen? Lukt het nog een beetje om al dat lekkers af te slaan en voor gezond te kiezen?

Ik heb vandaag na het werk lekker gesport en ben nu aan het koken. Ben alweer benieuwd naar het weegmoment van vrijdag!
Ik ga vrijdag gewoon ook wegen, ik durf het wel aan
Hier gaat het prima. Ik heb nog altijd niks gesnaait. Het enige wat ik wél vervelend vind is dat als ik bepaalde avondgerechten ik perse wil eten, dat ik de rest van de dag heel karig moet doen.

Ik wil namelijk gewoon op mijn eten letten, maar mij niet alles ontzeggen want dit is voor mij levenslang. Levenslang ontzeggen kan ik niet. Ik wil bijvoorbeeld gewoon lasagne of stampot. Maar dat is zó calorievol dat mijn andere maaltijden heel mager moeten. Maar goed, ik doe dat dus wel. Vanavond stampot rauwe andijvie. Vooral de spekjes voor erdoor zijn rampzalig dus daar doe ik sowieso de helft minder van in.
Bleah, ben ziek. Maar de agenda staat helemaal volgepland de komende dagen. Nouja, misschien maar beter ook. Kan ik niet te lang stil blijven staan bij het ziek zijn. Tenslotte mag een moeder nooit ziek zijn.

Ik eet nu meer dan eerst, maar val nog steeds af. Vanmiddag nog maar een extra boterham ofzo.

@vergeetmijnnietje; Ja, zo moet je het wel zien, dat je voor altijd je eetgewoontes veranderd. Anders komt het gewicht er straks weer aan. Ik probeer ook goede gewoontes erin te houden. En balans te vinden.

Hvm
Hoe kan ik in 1 dag nou 1,5 kilo zijn aangekomen?! Ik heb niks raars gedaan :(
Chinees gegeten? Lekker zout gegeten?

Hvm
@grondbloempje: nou ik kan daar dus helemaaaal niet mee omgaan he! dan word ik zelf ook link..heb iets teruggesnauwd als dat ik wel snap waarom ze gefrustreerd is, want aan gewicht is wat te doen en aan haar hoofd niet..ofzo. Was het nog gelukt met het fietsen? wel veel km zeg.

@vogelkip: Ik denk dat Hvm gelijk heeft! 1,5 kilo komt er niet zomaar binnen een dag aan, dus ik denk dat sowieso het grootste gedeelte vocht is!

Hier alles oke! druk dagje achter de rug en van plan om straks aan de eerste training van mijn nieuwe hardloopschema te beginnen. Ik ben stiekem een beetje zenuwachtig voor het weegmomentje morgen. Heb ook best zout gegeten net. Maar ach, we zullen het zien!
Het nieuwe forum ziet er mooi uit, alleen beetje jammer dat de tabel nu een beetje raar is. Ik zal mijn vriend eens vragen of hij me kan helpen om het aan te passen.

@ Mariss: met welk schema train jij?

@ Vogelkip: nou ja, wat vreemd. Ligt het misschien aan de periode van de maand? Ik denk ook dat je vocht vasthoudt, maar kan me voorstellen dat dit heel frustrerend is!

@ Hvm: balen dat je ziek bent (en dat je eigenlijk niet ziek kan zijn). Hopelijk knap je snel weer op!

@ Vergeetmenietje: ik kan me voorstellen dat het frustrerend is (ik denk ook wel eens; zo kan het toch niet de rest van mijn leven, helemaal niets lekkers). Maar je bent al wel heel bewust met je eten bezig, dus wel spekjes, maar dan gewoon minder!

Les 23 is een feit, 10-12-12 gelopen. Ging lekker, maar die wind was niet zo fijn. Vooral als er allemaal zand in je ogen wordt geblazen Merk nu ook dat ik steeds iets sneller ga/kan lopen. Volgende week ben ik klaar met Evy, hopelijk val ik dan niet in een zwart gat Volgens mij is er ook nog en Evy 5-10, heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb me vandaag trouwens ook nog ingeschreven voor een 5km loop in mijn oude woonplaats. Komen mijn ouders mij lekker aanmoedigen! Twee weken daarna LadiesRun, dus ik zie dat echt als een test om te kijken of ik snel genoeg ga of dat ik er nog meer uit kan halen.

Als ik straks klaar ben met Evy wil ik ook weer eens de 4mijl gaan lopen. In mijn woonplaats hebben we een heel mooi pad met precies 4mijl! Mijn doel is straks sneller lopen, maar ook langzaam uitbouwen naar 10 km!

Morgen weegdag, ik hoop op mooie resultaten meiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven