Zoon (13) met zweetvoeten

16-04-2013 13:36 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn zoon (13 jaar) heeft ontzettende stink- en zweetvoeten. Ik ben d’r inmiddels aan gewend, maar voor andere mensen is de lucht echt niet te harden. Bovendien weet ik dat bij hem er bijna niemand wat van durft te zeggen. Ik ben zelf al helemaal naar Amsterdam en Den Haag gegaan om katoenen sokken in zijn maat te kopen. Ik weet ook dat een ex van hem een of ander smeersel of zalfje had gekocht, een andere ex had ook spul om in een voetbad te doen voor hem gehaald en weer een andere ex had voetdeodorant voor hem gekocht. Maar hij is een “stoere bink” en hij is echt geen jongen die iedere dag een voetbadje gaat nemen of allerlei smeerseltjes gebruikt. Hij zegt zelf dat als mensen zich storen aan zijn zweetvoeten, dat dat hun eigen probleem is. Hebben jullie nog wat tips of trucs?

Groeten, Marieke
quote:m_sehrjon schreef op 16 april 2013 @ 20:29:

... en ook met zoonlief zelf bespreken!Op deze leeftijd zou je het in feite aan je kind moeten mededelen, en het niet moeten bespreken. Dat je het woord 'bespreken' gebruikt, geeft aan dat zijn mening ook een grote invloed heeft op de beslissing. In geval van een 13 jarig kind ben jij als ouder echter degene die de beslissing neemt...
quote:tof schreef op 16 april 2013 @ 20:32:

Is het enige criterium nou echt dat z'n cijfers in orde zijn?

Ik ging toen ik 13 was om 20 uur naar bed. Haalde ook goede cijfers, had wel eens een verjaardagsfeestje, ging nog niet uit. Wel deed ik dagelijks schone sokken aan...En ben je goed terecht gekomen?
Duss....
Ik had nog niet gelezen dat hij tot 2u 's ochtends gaat stappen. Het kind is 13!!!

Jij spoort echt niet...

Laat dat kind in godsnaam bij zijn vader gaan wonen. Is hij veel beter af.
quote:belaaitafelt schreef op 16 april 2013 @ 20:42:

En ben je goed terecht gekomen?

Ja hoor, prima. En weet je wat, als ik nu niet dagelijks mijn voeten was en schone sokken aan doe, dan krijg ik ook stinkvoeten. En uit respect voor mijn medemens en mijn eigen neus, doe ik dat dan maar gewoon.

Heeft iemand al eens eraan gedacht dat deze jongen dit mogelijk expres doet, als een vorm van aandacht vragen.... Het is dan wel negatieve aandacht, maar hij krijgt het er toch wel volop mee, blijkt. Van moeder, van vriendinnen en exen, van vrienden. Het is toch een leuke methode, waardoor iedereen met hem bezig is. Met alle achtergrond van het verhaal (ouders die gescheiden zijn, 1 ouder in het buitenland, ouders die niet zoveel moeite/energie/aandacht erin steken om te zorgen dat een aantal basale punten gewaarborgd zijn - op tijd naar bed, niet te laat uit, niet aan de alcohol, rustig aan met relaties) zou het me niets verbazen als dit kind hier gewoon bezig is met negatieve aandacht vragen...

En tuurlijk gaat hij er dan niet mee ophouden! Waarom zou hij???? Dan is hij zijn fijne vorm van extra aandacht kwijt.
quote:leentjedb schreef op 16 april 2013 @ 20:49:

Ik had nog niet gelezen dat hij tot 2u 's ochtends gaat stappen. Het kind is 13!!!

Jij spoort echt niet...

Laat dat kind in godsnaam bij zijn vader gaan wonen. Is hij veel beter af.Want? Jij hebt vader gesproken?
Duss....
Wat een nare reacties zeg!

Ik snap echt niet dat to zo wordt aangevallen.
quote:tof schreef op 16 april 2013 @ 20:42:

[...]

Op deze leeftijd zou je het in feite aan je kind moeten mededelen, en het niet moeten bespreken. Dat je het woord 'bespreken' gebruikt, geeft aan dat zijn mening ook een grote invloed heeft op de beslissing. In geval van een 13 jarig kind ben jij als ouder echter degene die de beslissing neemt...Vind jij.
Duss....
quote:fladder schreef op 16 april 2013 @ 21:00:

Wat een nare reacties zeg!

Ik snap echt niet dat to zo wordt aangevallen.TO stelt een vraag over zweetvoeten. Maar in feite gaat het niet over de zweetvoeten (want allerlei goede tips zijn al eerder aangeboden aan de persoon in kwestie), maar over het waarom erachter, waarom die persoon er niet aan wil.... Tja, en dan kom je bij het onderwerp opvoeding terecht.
quote:belaaitafelt schreef op 16 april 2013 @ 20:56:

[...]

Want? Jij hebt vader gesproken?

Nee. TO schrijft dat die ex van haar tenminste nog wat overwicht heeft. Terwijl zij zich door haar zoon als voetveeg laat behandelen.

Je zult zo'n moeder hebben...
quote:leentjedb schreef op 16 april 2013 @ 21:04:

[...]

Nee. TO schrijft dat die ex van haar tenminste nog wat overwicht heeft. Terwijl zij zich door haar zoon als voetveeg laat behandelen.

Je zult zo'n moeder hebben...Vind jij jezelf wel een goede moeder?
Duss....
Tja bij sommige mensen doet de mening van een kind er wel toe, die ontsporen heus niet hoor.
Iemand zou to bij Jeugdzorg aan moeten geven wegens verwaarlozing...........
quote:belaaitafelt schreef op 16 april 2013 @ 21:06:

[...]

Vind jij jezelf wel een goede moeder?

Dat doet er niet toe want het gaat hier niet over mijn kinderen, ik heb met die van mij geen problemen (zelfs de 2 pubers niet).

Deze moeder laat haar kind van 13 tot 2 uur 's nachts stappen. Ik vind dat abnormaal.
quote:Olivia1975 schreef op 16 april 2013 @ 21:10:

Iemand zou to bij Jeugdzorg aan moeten geven wegens verwaarlozing...........Verbaast me dat dit nog niet gebeurd is...
quote:fladder schreef op 16 april 2013 @ 21:08:

Tja bij sommige mensen doet de mening van een kind er wel toe, die ontsporen heus niet hoor.Het gaat hier niet om de mening van een kind, het gaat om gezagsverhoudingen die volkomen verstoord zijn. Natuurlijk kun je, naarmate kinderen ouder worden, vragen naar hun mening over bepaalde dingen. Maar jij als ouder bent er om de marges te bepalen waarbinnen die mening al dan niet meetelt. En dat laatste gebeurt niet bij TO. Haar zoon bepaalt zijn eigen doen en laten - een kind van 13! En als ik het zo begrijp, is dat al jaren zo. Het is in elk geval niet een situatie die van gisteren op vandaag is ontstaan. En dan ben je als ouder de grip kwijt, ja.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Tja bij sommige mensen doet de mening van een kind er wel toe, die ontsporen heus niet hoor.O, een mening van een kind kan er ook prima toe doen zonder dat een kind de heerser in huis is. Stapsgewijs kun je dat van jongs af aan opbouwen, en beetje bij beetje nieuwe verantwoordelijkheden geven, passend bij de leeftijd. En hoe ouder ze worden, hoe meer ze ook te zeggen krijgen, maar ik als ouder blijf wel de eindverantwoordelijke.

Tja bij sommige mensen doet de mening van een kind er wel toe, die ontsporen heus niet hoor.

Heb je het nieuws weleens gevolgd? Zoals laatst die kinderen van 15 die om 3 uur 's nachts iemand in Eindhoven in elkaar getrapt hadden?

Zeker ook gevalletjes van de mening van mijn kind doet er wel toe en die van mama niet.
quote:Olivia1975 schreef op 16 april 2013 @ 21:10:

Iemand zou to bij Jeugdzorg aan moeten geven wegens verwaarlozing...........Wat let je?
Duss....
Nou, de opmerkingen over verwaarlozing vind ik wel erg ver gaan zeg!
Nou ik niet. Je hebt geluk dat je zoon groot is en ouder lijkt anders had je al lang Jeugdzorg aan de deur gehad.
Nee zeggen is natuurlijk lastig.
quote:Zusenzoo schreef op 16 april 2013 @ 21:46:

Nee zeggen is natuurlijk lastig.Het is soms lastiger dan je denkt! En dan heb je ook nog die keren dat je wel "nee" zegt, maar dat er hard om gelachen wordt en er uiteindelijk toch "ja" wordt gedaan...
Ik heb ook een knul in die leeftijd dus begrijp wat je bedoeld maar die laat het toch echt wel uit zijn bolle kop, die probeert wel maar weet heel goed waar de grens ligt, omdat ik die al jaren consequent aangeef.

Kost enorm veel moeite en toegeven is zoveel makkelijker, maar of ik daar een leuker kind mee maak, denk het niet.
quote:m_sehrjon schreef op 16 april 2013 @ 21:53:

[...]

Het is soms lastiger dan je denkt! En dan heb je ook nog die keren dat je wel "nee" zegt, maar dat er hard om gelachen wordt en er uiteindelijk toch "ja" wordt gedaan...Dat komt omdat je te laat begonnen bent met "nee" zeggen. Ik zou hulp zoeken als ik jou was. Dat je hem met 13 al niet meer de baas kunt vind ik echt zorgelijk.
Die van mij halen het overigens ook echt niet in hun hoofd om "ja" te doen als ik net heel duidelijk "nee" gezegd heb. En uitlachen durven ze me ook niet... Ze stampen weleens mopperend naar boven maar dat zal me dan een zorg zijn. Hier in huis ben ik de baas. En niet mijn kinderen.

Vraag maar aan onze dreumes wie hier de baas is. Krijg je als antwoord: "mama". Zelfs als papa het vraagt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven