Openen van een kluis

17-04-2013 09:32 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb thuis een kluis, zo'n kleine in de kast geplaatste.

Heb deze mee gekregen van ex bij de verhuizing, volgens mij is dat ding nu zeker 20 jaar oud.

Het is er 1 met een draaiknop, voor de code (.. 3 x links, .. 2 x rechts etc)

ten tijde van onze relatie heb ik op goed geluk 1 x dat ding open weten te krijgen.

Sinds ik hem in mijn huis heb, heb ik hem ook 1 x geopend.

De code is verloren gegaan toen ik mijn telefoon moest laten maken. Aan ex gevraagd of hij de code kon geven.

Probleem is dat ik dat takkeding niet open krijg............. alles geprobeerd, alle combinaties maar het sleuteltje gaat niet om.

Al ettelijke malen aan ex gevraagd of hij het ding wil openen.

Dochter heeft het ook al vaak gevraagd, vandaag zou hij het doen voor haar maar nu kan hij het niet meer, weet niet meer hoe het werkt etc.......... Kind verdrietig, hij had het haar beloofd zondag en bijkomend feit is dat HAAR geld er in legt.

Kosten om hem open te laten maken zijn 125 en die heb ik ff niet.

Heel internet afgespreurd maar ik kom niet eens bij de fabrikant, waarschijnlijk bestaat die niet meer.

Zijn er nog andere opties dan het slot doorboren!!??

Iemand een idee!

Ik laat vandaag nog iemand anders de code proberen, misschien helpt dat, maar vrees het ergste
.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ja maar of ik die nou bij mij over de vloer wil hebben.......... Kan moeilijk met mijn kluis onder mijn arm richting de Bijlmer
Ik was ooit de sleutel van mijn geldkist kwijt,en kon toen bij de slotenmaker/sleutelmaker terecht.

Die wilde hem open maken onder voorbehoud dat ik van te voren vertelde wat erin zat.

En als dat niet zou kloppen met wat hij er in zag,zou hij de politie waarschuwen.

Misschien een optie,een slotenmaker bellen?
Heb ik gedaan, kost me 125 euro en dan maken ze hem open.

Vind ik veel geld en heb dat echt ff niet zo liggen voor dit soort dingen
Kan je hem niet zelf openmaken met een slijpschijf? Met voldoende geweld moet zo'n ding toch opengaan?
quote:Katherina schreef op 17 april 2013 @ 10:02:

Kan je hem niet zelf openmaken met een slijpschijf? Met voldoende geweld moet zo'n ding toch opengaan?Volgens mij zijn die dingen gemaakt om NIET open te krijgen..dus dat zal wel niet lukken denk ik?
Gaat dat niet branden zo'n slijpschijf!?

Zit geld in, papier, maar ook oud paspoort van mijn vader en foto(dia)rolletjes. Ben bang dat het smelt!
haar geld ligt erin zeg je? Ik hoop dat dat er niet 20 jaar geleden i is gegaan, want toen waren het nog guldens.
quote:Starshine schreef op 17 april 2013 @ 10:28:

haar geld ligt erin zeg je? Ik hoop dat dat er niet 20 jaar geleden i is gegaan, want toen waren het nog guldens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nee, het geld ligt er nog niet zo lang in

Pas van de ene keer dat ik dat takkeding wel open kreeg
Hoeveel geld ligt erin dan?
rond de 200 euro (wat niet van mij is maar van mijn dochter, zelf gespaard) buiten nog andere dingen (van mijn vader)

Wil dat ding gewoon open en dacht misschien kan iemand wel iets vinden op internet (skysafe)

Maar ben bang dat het gewoon boren wordt

Zal dat lukken, door die draaiknop heen? Dan moet hij wel opengaan denk ik
En als je nu elke maand geld opzij legt, zodat je ervoor spaart om het ding te laten openen. Het duurt nu al zolang, dan kun je net zo lang nog even wachten tot je het geld bij elkaar hebt om hem open te laten maken.
Als je de code/cijfercombinaties weet, krijg je hem zo open.

Dan is doe het zelven op de kluis niet nodig.
quote:Louba schreef op 17 april 2013 @ 11:18:

En als je nu elke maand geld opzij legt, zodat je ervoor spaart om het ding te laten openen. Het duurt nu al zolang, dan kun je net zo lang nog even wachten tot je het geld bij elkaar hebt om hem open te laten maken.

Nee dat gaat het niet worden. Niet alleen voor het geld trouwens al wil dochter dat voor de zomervakantie wel hebben

Al heb ik ook id kaarten, van mij en de kinderen, onze paspoorten liggen er ook in. Was wel zo veilig zei ex toen...ja niemand kan er ooit nog bij
quote:rtie schreef op 17 april 2013 @ 11:19:

Als je de code/cijfercombinaties weet, krijg je hem zo open.

Dan is doe het zelven op de kluis niet nodig.Volgens ex heb ik die (de code die hij heeft gegeven is volgens hem de juiste en komt mij wel bekend voor) maar echt het lukt me niet.
Tja, en geld lenen van mensen en in termijnen terug betalen? Wil je het ding echt zelfstandig open gaan breken vanwege 125 euro?
quote:waaromdan schreef op 17 april 2013 @ 11:23:

[...]

Volgens ex heb ik die (de code die hij heeft gegeven is volgens hem de juiste en komt mij wel bekend voor) maar echt het lukt me niet. En als je de code meeneemt naar de slotenmaker en hem laat proberen voordat hij begint met openbreken?
Heb je niet per ongeluk een nieuwe code ingesteld na die keer dat je hem open had?

Dat wordt avondenlang allerlei codes proberen tot hij open gaat.

Het scheelt 125 euro dus daar kun je wel wat tijd in stoppen als je toch tv zit te kijken.
quote:sugarmiss schreef op 17 april 2013 @ 11:29:

Heb je niet per ongeluk een nieuwe code ingesteld na die keer dat je hem open had?

Dat wordt avondenlang allerlei codes proberen tot hij open gaat.

Het scheelt 125 euro dus daar kun je wel wat tijd in stoppen als je toch tv zit te kijken.

Het is geen digitale, dus een andere code instellen kan niet.

Dochter heeft het ook al geprobeerd en zal nog eens aan een vriendin vragen of zij het wil proberen.

Ben al een paar avonden bezig geweest..............
quote:Louba schreef op 17 april 2013 @ 11:26:

[...]

En als je de code meeneemt naar de slotenmaker en hem laat proberen voordat hij begint met openbreken?

Slotenmaker moet bij mij komen, ding is niet te tillen!

De persoon die hem bij mij binnen heeft gebracht had een halve hernia en vreselijke spierpijn in zijn best al gespierde armen (is echt een vreselijk zwaar ding)

Zal gewoon een rits mensen moeten uitnodigen, en de persoon die hem open krijgt mag mee eten....ofzo!

haat dat ding
quote:Louba schreef op 17 april 2013 @ 11:26:

Tja, en geld lenen van mensen en in termijnen terug betalen? Wil je het ding echt zelfstandig open gaan breken vanwege 125 euro?tja voor sommige een drol, voor andere heeel veel geld!
Is de kluis verankerd of staat deze gewoon los?

Anders kun je proberen de kluis vanaf een hoogte te laten vallen. Bij de goedkopere kluizen knalt door de klap/druk de kluis dan open.

Edit: zie nu dat het een zware kluis is, dus is dit niet meer van toepassing.
Je moet heel rustig aan draaien, goed luisteren naar de klikken die die geeft, en niet alles overhaasten!! Ook goed opletten dat hij goed op de streepjes staat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven