Lijf & Lijn alle pijlers

30 day shred

15-01-2013 18:01 3811 berichten
Alle reacties Link kopieren
vandaag begonnen en moet eerlijk toegeven, ik heb het niet tot het einde vol kunnen houden, zijn er nog meer mensen hier mee bezig, voor een beetje verdere motivatie

30 day shred is een workout van 3 levels elk level doe je 10 dagen, het lijkt vrij simpel maar is erg pittig ( vind ik nu na dag 1 tenminste) op internet staan erg veel positieve verhalen, en omdat ik al een aantal weken bezig ben met gezond eten wil ik dit er nu bij gaan doen, dus als iemand zijn succes wil komen delen of mee wil doen, graag!
I always tell the truth, even when I lie
Hmm ik heb een soort van dip ofzo. Ik weet niet precies waarom maar ben ineens super ontevreden met mezelf. Ben de afgelopen maanden 12 kilo afgevallen en flink aan het sporten geweest. Nu ineens zag ik mezelf vanmorgen in de spiegel na het douchen en kwam het besef dat het toch nooit meer gaat worden wat ik in m'n hoofd had.

Kennen jullie dat gevoel? Je gaat afvallen en sporten met een ( waarschijnlijk totaal onrealistisch ) einddoel in je hoofd. Dan kom je er gaandeweg achter dat het zo nooit meer zal worden.

Ik heb een kind gekregen en ben geen 18 meer.

Ik begon met afvallen met in m'n hoofd, met 10 kilo minder zou ik zoooo blij zijn. Dan zijn die kilo's eraf en is het toch nog lang niet goed. Je ziet alleen maar meer negatieve punten lijkt het wel. Hoe stom is dat!

Nu lijkt m'n motivatie dus ineens helemaal weg. In m'n hoofd weet ik dat ik er veeeeeel beter uitzie maar m'n eerste gevoel als ik mezelf bloot in de spiegel zie is erg negatief. Herkenbaar?
Ja, herkenbaar Jetfreggel! Mijn ultieme remedie daartegen is een dagje sauna...echt, dat maakt dat je opeens weer een heel ander beeld krijgt van wat normaal is. Met kleding en fotosjop wordt soms zo'n vertekend beeld gecreeerd!

Ik ga zaterdag weer...

Ik ben ook erg ontevreden over mezelf, maar dat komt doordat ik alweer een week niet geshred heb, op de een of andere manier loopt mijn planning steeds mis...vanavond een uurtje rennen en misschien daarna nog shred? Of anders morgenvroeg, voordat iedereen wakker wordt...
Jetfreggel, ik denk dat velen dat herkennen. Zelfs toen ik iets te licht was, was het nog niet goed, omdat ik toen baalde dat ik nauwelijks een kont had.

Ik weet niet wat voor een beeld jij voor ogen had, maar je bent al minstens 2 kledingmaten afgevallen. Vind ik echt superknap.

Vind dus dat je een beetje onredelijk bent over/tegen jezelf.

Dat je ouder bent, maakt niet zoveel uit hoor, dan kun je nog een geweldig lichaam krijgen. Dus dagje een dip, maar daarna weer doorgaan hoor.
Cum non tum age
Ik heb net 8 en 9 gedaan van level 1.
Cum non tum age
Jetfreggel ik begrijp echt volkomen wat je bedoelt.

Ik ben twee jaar geleden flink afgevallen. In eerste instantie was mijn doel 9 kilo (gezond BMI) maar omdat dat vrij makkelijk ging ben ik doorgegaan tot ik uiteindelijk dus 16 kilo en 2/3 kledingmaten kleiner was.

En nog was ik ontevreden. In mijn hoofd was ik nog steeds dik. Tot ik op een gegeven moment een foto van mijn nieuwe ik zag en ik schrok zowaar niet van die foto, sterker nog, ik stond er best leuk op.

Ken je dat van toen je nog dik was, in je hoofd viel het wel mee, tot je een foto van jezelf zag, yikes! Maar na het afvallen was het ineens andersom, ik mijn hoofd was ik nog steeds dik, maar in werkelijkheid was ik dat niet meer. Raar hoe dat werkt.

Maar, dat wordt beter, echt waar! Het duurt een poos voor je hoofd het snapt (en voor de obsessie minder wordt). En ik ben echt niet superstrak of superdun, maar ik ben inmiddels wél blij met mijn lijf - ik ben eindelijk normaal van postuur. En ik weet zeker dat dat voor jou ook gaat komen.

Ik merk wel dat ik nog steeds heel erg oplet, bang voor het jojo-effect. Dus zodra ik ook maar iets teveel weeg (zoals vorige week ineens, en dat is nu bijna gecorrigeerd), dat ik de rem erop gooi.

Memmo wat ontzettend naar joh! Ik heb ook ooit eens met zo'n 24/7-kastje rondgelopen, irritant is dat he! Hopelijk valt het allemaal mee voor je als de resultaten binnen zijn.
Fijn toch wel dat jullie het herkennen. Wat zitten we toch raar in elkaar. Zibraffe, dat idee van de sauna vind ik wel een goeie. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik mezelf in de spiegel zag nadat ik net de nieuwe catalogus van de H&M had doorgebladerd.

Echt leuke kleding maar wat moet je toch een perfect figuur hebben voor die leuke shorts en strakke topjes.

Ik vind die kleding gewoon echt leuk maar het is gewoon niet meer voor mij. Denk ik.
Yellow, waar ben je? Alles goed vandaag?
quote:jetfreggel30 schreef op 17 april 2013 @ 12:34:

Ik vind die kleding gewoon echt leuk maar het is gewoon niet meer voor mij. Denk ik.

Waarom niet? Probeer het gewoon eens?

Ik ben 40, heb twee kinderen en was altijd de "frumpy one" op mijn werk. Maar langzaam maar zeker ben ik mezelf in nieuwe dingen gaan uitdossen, was best wel eng, de eerste keer naar mijn werk in een strakke kokerrok of een shift dress, maar nu draag ik alleen maar dat soort dingen. En waarom niet.

Ik was trouwens niet dik van het kinderen krijgen, ik was daarvoor al te dik, al een jaar of tien, gewoon, van teveel eten.
Ja Jet, na een kind wordt het nooit meer hetzelfde. Dat dacht ik gisteren ook nog. Ik had een oude riem om. Ergens halverwege de ceintuur zit een gaatje. Daar ging ie dicht toen ik nog geen kinderen had. Daar zit ik zo'n vijf centimeter vanaf. Dat ga ik nooit meer redden en dat hoeft ook niet.

Catalogi van de H&M moeten ze ook verbieden. Alles is gefotoshopt. Wees blij met jezelf en met de resultaten die je hebt gehaald (al snap ik dat dat de ene dag beter gaat dan de andere)!

Vanmorgen dag 3 ripped gedaan. Ik loop dus nog exact gelijk met Jammie!

Hoe gaat het met Yellow?
herkenbaar Jetfreggel.

De ene dag ben ik best tevreden en de andere dag kan ik echt wel huilen. En ik weet echt wel dat het allemaal echt erger kan, maar toch lijkt iedereen om me heen dan slanker, strakker, mooier, staat kleding bij hen leuker......

Het is ook moeilijk en dubbel.

Een balans vinden tussen werken aan je lijf en bewust eten aan de ene kant en aan de andere kant zorgen dat het geen obsessie wordt.
Follow your heart, but take your brain with you....
Ik heb trouwens net bij de Aldi fijne, lichte sportschoenen gekocht voor 15 euro! Helemaal blij.

Thanks voor de Calorie Teller tip! Heb de App ook meteen op mijn telefoon gezet.
Follow your heart, but take your brain with you....
Hoi, ik heb gisteren niet geripped en ga proberen vandaag mezelf weer te motiveren.

Allemaal heel goed gedaan dat jullie zo goed geshred/ripped/sport hebben!
@Menno, sterkte ermee

Kom op Yellow, een dagje is oké maar geen twee Sis. :wink:

Jeffreggel, hoe je eruit ziet in je hoofd en de spiegel is totaal anders. Laat een foto maken hoe je er nu uitziet en kijk daarna eens hoe mooi je bent.

Zoals Noa al zegt, velen kennen ons in jouw verhaal.

Dadelijk de 9/30 gaan doen. Morgen de laatste en dan level 2!!!
Whaaaaaah!!!! Ik heb net de eerste keer level 2 gedaan! M'n armen trillen helemaal van de inspanning. Met ingang van nu heb ik een hartgrondige hekel aan planking Het is me niet gelukt om de hele workout te doen zonder twee keer een seconde of tien te stoppen. M'n matje is gewoon nat van het zweet, echt erg.

De squat thrusts op m'n ellebogen lukt me niet op de springmanier zonder keihard met m'n knieen tegen de grond te knallen, dus daar beweeg ik m'n benen het ene na het andere. De eerste Abs-oefening in circuit 2 heb ik Anita-style gedaan omdat ik op de normale manier voelde dat het een verkeerde belasting was voor m'n rug, en de tweede keer plank jacks hield ik niet meer vol zoals Nathalie het doet dus ook daar gekozen voor de simpelere variant. Pfff, ik vond het echt tegenvallen. Hopelijk gaat het na een paar dagen beter.
Ja, Yellow, hup aan de slag.

Cynba, ik ga morgen aan level 2 beginnen (moet nog 1x level 1 doen, maar doe er 2 achter elkaar vandaar). Ben benieuwd.

Bij buikspieroefeningen mag je je rug niet voelen. Ik doe ze heel erg op de pilatesmanier, dus letten op ademhaling en goed de buikspieren aanspannen, dan merk je dat je rug minder belast wordt.
Cum non tum age
@noa: ik weet dat je je rug eigenlijk niet mag voelen bij buikspieroefeningen. M'n rug zit gewoon helemaal verkeerd in elkaar, die kan niet zo veel hebben. De versie zoals Anita 'm doet leverde geen problemen op, dus dan doe ik 'm op die manier. Dan maar wat little less impact zoals Jillian het zegt. Ik heb geen zin in blessures.
Vanochtend 6/30 gedaan + 180 kettle bell hipswings. Ik wilde gister 6/30 doen, maar voelde me de hele dag al als een vis op het droge qua luchthappen. Leuk, verkouden zijn Gister wel 40 minuten gefietst. Telt dat ook?

Jeffreggel: Ik herken wel wat jij zegt. Ik dacht ook dat ik niet te dik was, totdat ik foto's van mezelf zag. 12 kilo geleden dacht ik juist dat ik dik was met maat 38. Als ik nu foto's terug zie van toen denk ik: mooi figuur had ik toen.
Flower, maatje 38? dat is juist een mooi getal. Knap dat je kettle bel hipswings doet.Je hebt 6/30 vandaag gedaan maar gisteren een stuk fietsen is prima. Verkouden is kl*te, kan erover meepraten. Wat neem je er tegen?Bisolvon of niets?
Toen ik net de HM brochure uit de brievenbus haalde moest ik meteen aan Jetfreggel denken. Stond trouwens niks leuks in.

Flower, 40 min. fietsen is heel goed, vooral als je verkouden bent.
Cum non tum age
Heb mezelf een flinke trap onder m'n kont geven en les 3 level 2 ripped gedaan. Viel me zwaar! Moest het er echt uitpersen.

Morgen hopelijk betere dag.

En No, ik vond die korte jeans shorts wel leuk. En 1 groen jurkje.
Jet, voel je je alweer wat beter? Ik herken je frustatie wel. Ik ben nu een maand bezig met shredden, vorige week weer begonnen met hardlopen en ik let op m'n eten en ik zie eigenlijk nog helemaal geen verschil. Is ook niet echt goed voor m'n motivatie. Goed dat je jezelf een trap onder je kont hebt gegeven en bent gaan rippen!

Menmo, wat vervelend voor je. Ik snap dat je heel erg baalt, je was net lekker bezig. Maar je gezondheid is natuurlijk belangrijker. Hopelijk weet je snel meer!

Ik heb vandaag helemaal niks gedaan. Morgen ga ik 27/30 doen en dan wil ik vrijdag weer een half uur gaan hardlopen. Dan zaterdag 28/30 en zondag weer hardlopen en dan ben ik halverwege volgende week klaar met shredden en kan ik gaan rippen! Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan!
Kop op Yellow, we hebben je nodig hier hoor, voor de broodnodige mallotige plaatjes! Terugkomen jij!!

Ik heb net Ripped (week 4) gedaan, nu lekker relaaaaxen.
Rua-Red, wat ben jij al ver. Goed zeg.
Hmm ik las op Yellow haar andere topic dat ze even iets heel anders aan haar hoofd heeft. Sterkte Yellow! Neem je tijd en je rust.

Elise, ik ben vandaag weer wat positiever uit bed gekomen, dank je. Je hebt soms van die rotdagen ertussen zitten. De hele dag ook trek in van alles en nog wat en niks maakt je blij.

Rua, wat is er zo zwaar aan level 3 van ripped? Veel planken? Zware cardio? Ik heb nog 3 dagen level 2 en dan moet ik eraan geloven.
18/30, level 3 komt in zicht, ik hoop op wat minder planking, de helft van level 2 sta je op je op armen!

Succes voor iedereen hier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven