Openen van een kluis

17-04-2013 09:32 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb thuis een kluis, zo'n kleine in de kast geplaatste.

Heb deze mee gekregen van ex bij de verhuizing, volgens mij is dat ding nu zeker 20 jaar oud.

Het is er 1 met een draaiknop, voor de code (.. 3 x links, .. 2 x rechts etc)

ten tijde van onze relatie heb ik op goed geluk 1 x dat ding open weten te krijgen.

Sinds ik hem in mijn huis heb, heb ik hem ook 1 x geopend.

De code is verloren gegaan toen ik mijn telefoon moest laten maken. Aan ex gevraagd of hij de code kon geven.

Probleem is dat ik dat takkeding niet open krijg............. alles geprobeerd, alle combinaties maar het sleuteltje gaat niet om.

Al ettelijke malen aan ex gevraagd of hij het ding wil openen.

Dochter heeft het ook al vaak gevraagd, vandaag zou hij het doen voor haar maar nu kan hij het niet meer, weet niet meer hoe het werkt etc.......... Kind verdrietig, hij had het haar beloofd zondag en bijkomend feit is dat HAAR geld er in legt.

Kosten om hem open te laten maken zijn 125 en die heb ik ff niet.

Heel internet afgespreurd maar ik kom niet eens bij de fabrikant, waarschijnlijk bestaat die niet meer.

Zijn er nog andere opties dan het slot doorboren!!??

Iemand een idee!

Ik laat vandaag nog iemand anders de code proberen, misschien helpt dat, maar vrees het ergste
Laat eerst maar eens zien wat voor kluis het is, ik hoor hier toch een hoop onzin.
Hopelijk is het al gelukt. Heb je anders geen klusjesman in je omgeving, zo eentje met een heel arsenaal aan slijpmachines etc?

Waarschijnlijk heb je op een forum waar meer mannen komen meer kans op een oplossing.
Het is kluis met draaiknop voor de combinatie(code) en een sleutel!

Merk skysafe, maar dit is bijna niet terug te vinden op internet.

Hoezo onzin, slobberbone!!??

Doorboren van de draaiknop heb ik ook al aangedacht, als het echt niet anders kan.

Helaas nog niet gelukt maar heb een aanbod liggen waar ik zeker gebruik van ga maken als het aankomende week niet lukt (krijg nog wat mensen over de vloer die eerst de kluis moeten proberen eer ze koffie krijgen)
quote:redband schreef op 17 april 2013 @ 12:46:

Tegen benzine kosten wil ik wel komen.

Ben je snel in mailadres overnemen?

zet ik hem hier voor je neer Of jij mag ook mailadres neer zettenEhm. Weet jij 10000000 % zeker dat de kluis die jij bij een wildvreemde gaat openen ook daadwerkelijk haar eigendom is enzo? Wat stom dit zeg.
quote:reizende schreef op 18 april 2013 @ 09:17:

Hopelijk is het al gelukt. Heb je anders geen klusjesman in je omgeving, zo eentje met een heel arsenaal aan slijpmachines etc?

Waarschijnlijk heb je op een forum waar meer mannen komen meer kans op een oplossing.Nee helaas maar mochten al mijn opties niet lukken dan ga ik op mijn werk mijn licht nog eens opsteken.
TO, niet lullig bedoelt tegenover jou hoor, mijn posting voor Red, maar iedereen kan wel zeggen dat ie zijn of haar kluis niet openkrijgt. Ik heb ook een kluis bij de bank staan die ik niet open krijg, kan iemand daar ff mee helpen
Kluizen zijn er in alle soorten en maten.

Bij een goede kluis begin je helemaal niks met een boor, uittikken scharnieren, of zelfs een slijptol. Er zijn dan maar 2 manieren om hem met geweld open te maken:

- 1. Een acetyleenbrander (met het risico dat er tussen de wanden van de kluis giftige en brandbare stof zit en je jezelf of de inhoud opblaast).

- 2. Een water- of oliegekoelde diamantboor op de juiste plek (dat is wat de slotenmaker doet). Als je op de verkeerde plek boort schiet de hele boel in de beveiliging en is alleen optie 1 nog over.

Bij een eenvoudigere kluis heb je meer mogelijkheden. Maar boren in de draaiknop levert echt niks op, daarmee maak je de boel alleen maar stuk. Als je niet weet wat je doet, blijf er dan gewoon af.

Het grote voordeel: je hebt een sleutel, en bent dus niet op geweld aangewezen. Met liefde en geduld is zo'n combinatieslot wel te openen. Meestal zit er wat speling in het mechaniek, zodat het bijv. niet uitmaakt of je nu 17, 18 of 19 kiest als het 18 moet zijn. Bij 3 getallen tussen 0 en 100 heb je dan nog 20*20*20 = 8000 combinaties die je moet uitproberen. 8 mogelijkheden per minuut is te doen, zodat je dan slechts 16 uur bezig bent. Elke avond een uurtje en hij is in een paar weken open. Als het 4 getallen zijn: geef het maar op.

Overigens zijn er verschillende methoden waarop die draaiknoppen werken. Stel je hebt de getallen 90, 13, 15, 41:

Methode 1:

Links naar 90. rechts naar 13, links naar 15, rechts naar 41.

Methode 2:

Links naar 90, rechts naar 0, rechts naar 13, links naar 0, links naar 15, rechts naar 0, rechts naar 41.

Methode 3:

4x Links naar 90. 3x rechts naar 13, 2x links naar 15, 1x rechts naar 41.

Bij elke methode kun je eerst links of eerst rechts hebben. En vooraf moet je altijd een paar keer naar 0.
quote:waarbij schreef op 18 april 2013 @ 12:06:

TO, niet lullig bedoelt tegenover jou hoor, mijn posting voor Red, maar iedereen kan wel zeggen dat ie zijn of haar kluis niet openkrijgt. Ik heb ook een kluis bij de bank staan die ik niet open krijg, kan iemand daar ff mee helpen

Die van mij staat echt hier in mijn kledingkast

Had er gewoon nooit wat in moeten doen...stom ding
quote:waarbij schreef op 18 april 2013 @ 11:57:

[...]

Ehm. Weet jij 10000000 % zeker dat de kluis die jij bij een wildvreemde gaat openen ook daadwerkelijk haar eigendom is enzo? Wat stom dit zeg.

Nee hij staat voor de lol hier, al bijna een jaar.

Sinds een half jaar zitten er spullen in en zit hij dicht.

Ik had hem gwoon open moeten laten............Mocht hij ooit weer open zijn dan ga ik hem NOOOOOOOOIT mer dicht doen.

Ben in ieder geval geen seriemoordenaar die het gemunt heeft op mensen die mijn kluis willen openen
Ik heb er een met methode nr 3 pfooh.

Draai me suf en mijn pols vindt dat niet echt handig

[...]

Ehm. Weet jij 10000000 % zeker dat de kluis die jij bij een wildvreemde gaat openen ook daadwerkelijk haar eigendom is enzo? Wat stom dit zeg. Noem mij maar naïef en blond, maar als TO bij haar thuis een kluis heeft staan en zij de sleutel én de juiste cijfercombinatie heeft dan ga ik er van uit dat zij de kluis rechtmatig in haar bezit heeft.
quote:waaromdan schreef op 18 april 2013 @ 11:55:

Doorboren van de draaiknop heb ik ook al aangedacht, als het echt niet anders kan.

Helaas nog niet gelukt maar heb een aanbod liggen waar ik zeker gebruik van ga maken als het aankomende week niet lukt (krijg nog wat mensen over de vloer die eerst de kluis moeten proberen eer ze koffie krijgen)

Kluis uit het raam gooien dat soort adviezen.

Kijk hier eens:

http://www.youtube.com/watch?v=ItlEoOZof0A
Dat gooien was ik echt niet van plan........lijkt wel een slechte film dan (en niet goed voor mijn spullen die er in zitten)

rtie, ja ik ben gewoon eerlijk!!

Andrs had ik zelf wel een boor ergens vandaan gestolen of een slijtol/schijf etc...........
quote:waaromdan schreef op 18 april 2013 @ 11:55:

Helaas nog niet gelukt maar heb een aanbod liggen waar ik zeker gebruik van ga maken als het aankomende week niet lukt (krijg nog wat mensen over de vloer die eerst de kluis moeten proberen eer ze koffie krijgen)Doorboren draaiknop heeft weinig zin, ik kan weinig info vinden over dit merk maar zou best wel een type kunnen zijn van het filmpje dan moet hij sowiezo open gaan met en goede slijptol ik denk dat hij wel open is met een klein halfuurtje
Dit is trouwens het enige wat ik op internet kon vinden van zo een kluis

http://www.veit.nl/83593-hoe-open-je-in-zeus
met deze knop

http://www.safe4ever.nl/shopexd.asp?id=10432

[...]

Ehm. Weet jij 10000000 % zeker dat de kluis die jij bij een wildvreemde gaat openen ook daadwerkelijk haar eigendom is enzo? Wat stom dit zeg.

zo doe ik het niet, ze heeft de sleutel én de code..
quote:waarbij schreef op 18 april 2013 @ 12:06:

TO, niet lullig bedoelt tegenover jou hoor, mijn posting voor Red, maar iedereen kan wel zeggen dat ie zijn of haar kluis niet openkrijgt. Ik heb ook een kluis bij de bank staan die ik niet open krijg, kan iemand daar ff mee helpen Daar hebben Grieken wat meer ervaringen mee, Cyprioten tegenwoordig ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven