Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
Hoi Dames,

De komende tijd ga ik wat minder meeschrijven. Wegens wat omstandigheden op het werk, ga ik tijdelijk meer werken. Dit wordt waarschijnlijk 40 à 50 uur per week. Sowieso de komende maanden.

Wil super graag mee blijven schrijven, maar kan soms wat achter raken..

@ Pom, balen zeg! Dat is even een flinke tegenvaller! Hoop dat je in ieder geval nog garantie voor je baan voor het komende jaar hebt!

@ Dwergje, wat fijn dat je weer thuis bent en dat het de goede kant op gaat!:) neem nog lekker je rust en ik hoop dat je snel helemaal herstelt bent!

@ Wijnkonijn, fijn dat je nu zekerheid hebt! Dan schiet het echt op met jullie kinderplannen! Binnen een jaar dus:)

@ sparen, nu kan het niet. Maar hoop dat het straks wel kan omdat ik meer ga werken. Mijn vriend verdient namelijk niet heel veel geld. Hij vind plezier in zijn werk belangrijker dan zijn salaris. Ik kan hem daar geen ongelijk in geven en we kunnen verder prima rondkomen.
quote:tara82 schreef op 17 april 2013 @ 10:56:

Dat je gewoon zonder moeilijk doen je wasmachine kan vervangen en niet meteen al je spaargeld weg is.Ja, dat snap ik wel hoor, het is gewoon prettig om wat meer buffer te hebben. Ik kan inmiddels van mn spaargeld wel 15 nieuwe wasmachines kopen ;). Maar goed; geld is bij ons dus absoluut geen probleem, het nog niet samenwonen is het punt en om dat te realiseren moet vriend van baan veranderen (en ik uiteindelijk ook weer omdat mijn contract dus afloopt), dan wel ik alleen van baan veranderen en naar zijn huis verhuizen en mijn eigen huis te koop zetten/verhuren. We betalen nu dus al 2 jaar lang voor 2 huizen en hebben daarnaast allebei spaargeld, dus gaat zeker goedkomen (mits het met de nieuwe banen lukt). En ik moet er maar niet over nadenken dat we als we een jaar eerder waren gaan samenwonen gewoon 8000 euro hadden bespaard.. that's life.
En Tara, las net pas je berichtje over jullie toekomstplannen en dat jullie zo klaar zijn voor een kind. Rot voor jullie dat jullie er beiden zo klaar voor zijn en dat je vriend nog geen baan heeft.

Maar bestaat er wel een ideale situatie? Ik denk ook wel dat bij niemand de situatie 'perfect' is. En jullie hebben lekker een eigen huisje, jij hebt een baan, alleen je vriend niet.

Er zijn zeker mensen die onnadenkend in veel slechtere omstandigheden wel aan een kind beginnen.

Vind het knap dat jullie willen wachten tot je vriend een baan heeft. Ik hoop echt heel erg voor jullie dat hij snel een baan vind!
@sealight, ja, dat bedoelde ik laatst ook met mijn eerdere post over dat we misschien wel te lang wachten tot de 'perfecte' situatie voor het krijgen van kinderen..

Als je het samen leuk hebt, in een fijn huis woont en genoeg geld hebt om voor een kind te kunnen zorgen, ben je al een heel eind !
Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

@ukkie: Lastige situatie waar je in zit. Maar zoals je zelf al zegt, ik zou me ook niet blind staren op de perfecte situatie. Het gaat vaak toch niet zoals je de dingen plant en kinderen in de meest vreemde situaties kunnen ook gelukkig groot gebracht worden. Uitendelijk gaat het erom dat jij je goed voelt bij de situatie waarin jij en je partner een kindje groot moeten brengen

@Tara: Ik hoop voor jou dat je vriend snel een baan vind.

@spaargeld: Vind dit ook wel een voorwaarde om aan kinderen te beginnen. Maar sommige mensen overdrijven het naar mijn idee. Ik wil gewoon genoeg op de bank hebben om een leuk kamertje in te kunnen richten en de spulletjes te kunnen kopen die het kindje nodig heeft en daarnaast moet er nog genoeg achter de hand blijven voor als er iets kapot gaat.

Ik zag gister trouwens bij 4 handen op 1 buik dat een kindje het eerste jaar ¤600.- per maand kost! Iemand anders dit ook gezien?
@geld: Ik vind geld relatief tot op een bepaalde hoogte. Als het nodig is om vakanties af te schaffen of andere luxe de deur uit te doen heb ik daar weinig problemen mee. Ook bevoorbeeld leuke babykamer ofzo hecht ik weinig waarde aan.

Maar ik wil in geen enkel geval in armoede vervallen, daar ligt een héle dikke grens voor mij. Mensen die de verwarming in putje winter niet meer kunnen betalen of geen eten meer kunnen kopen, voor die kinderen bloed mijn hart. Dat wil ik geen één dag meemaken in mijn leven en dat van onze kinderen later.

Gelukkig zijn we beide financieel behoorlijk verstandig en zal het zo'n vaart wel niet lopen.

@Algemeen: Knuffel voor degene die het moeilijk hebben dat omstandigheden in de weg staan van kinderwens.

@Hier: Ik reageer een beetje minder, dan denk ik ook minder aan baby's enzo, dat helpt. Maar ik lees wel nog mee hoor.
quote:Sealight schreef op 17 april 2013 @ 12:18:

En Tara, las net pas je berichtje over jullie toekomstplannen en dat jullie zo klaar zijn voor een kind. Rot voor jullie dat jullie er beiden zo klaar voor zijn en dat je vriend nog geen baan heeft.

Maar bestaat er wel een ideale situatie? Ik denk ook wel dat bij niemand de situatie 'perfect' is. En jullie hebben lekker een eigen huisje, jij hebt een baan, alleen je vriend niet.

Er zijn zeker mensen die onnadenkend in veel slechtere omstandigheden wel aan een kind beginnen.

Vind het knap dat jullie willen wachten tot je vriend een baan heeft. Ik hoop echt heel erg voor jullie dat hij snel een baan vind!

De perfecte situatie hoeft ook niet, maar die baan is wel een groot struikelblok nu. We zouden ons wel redden, maar ik zou dan bijvoorbeeld niet een dag minder kunnen gaan werken en we willen graag beide minstens 1 dag thuis zijn bij de kleine. Als het kan zou ik het liefste 3 dagen werken. Bovendien zou mijn vriend zich enorm nutteloos voelen als hij niet financieel voor zijn gezin kan zorgen (dat gevoel heeft hij nu al en met een kind word dat zeker weten nog erger).

Aan de ene kant denk ik: onze situatie is niet slecht en het lukt andere in slechtere situatie ook, dus gewoon er voor gaan. Maar voor ons gevoel is het gewoon net iets te weinig zekerheid. Het hoeft niet zijn droombaan te zijn, maar wel iets waar hij niet met tegenzin heen gaat. Hij doet ook nog een avondstudie en hij weet dat als hij daarmee klaar is die goede baan wel komt. Maar dat duurt nog jaren. Ik hoop ook dat hij snel iets vind.
Tara, echt enorm rot, dat je het gevoel hebt dat jullie stil staan omdat je vriend geen baan heeft. In wat voor vakgebied zoekt hij? Is omscholen een optie?

Dwergje, wat goed dat je weer thuis bent. Hoe voel je je?

Hier gaat het weer, was vandaag op een banenbeurs en ik geloof wel dat er genoeg kansen zijn. Ik ben nog steeds pissig op mijn prof, maar ja daar heb je ook niks aan. Als ik namelijk had geweten dat ik niet kon blijven, waren we waarschijnlijk niet verhuisd.
quote:pompedom schreef op 17 april 2013 @ 14:37:

Dwergje, wat goed dat je weer thuis bent. Hoe voel je je?

.

Vooral verveeld

Maar ik ben gelukkig nog te moe om me daar echt over te frustreren.

Hier gaat het weer, was vandaag op een banenbeurs en ik geloof wel dat er genoeg kansen zijn. Ik ben nog steeds pissig op mijn prof, maar ja daar heb je ook niks aan. Als ik namelijk had geweten dat ik niet kon blijven, waren we waarschijnlijk niet verhuisd.Komt vast goed! Hoe is het daar eigenlijk gesteld met de crisis ed. is er ook zo weinig werk te vinden of valt het mee?
@Tara, begrijpelijk hoe jullie erover denken. Gewoon jullie eigen gevoel volgen:)

@Pom, je mag best boos zijn! Heel logisch, ook al heb je er inderdaad niks aan. Gelukkig zijn er nog wel mogelijke banen voor jou.

@Dwergje, lijkt me saai zo de hele dag 'rustig aan doen' ook al is het nodig. Kun je wel een beetje van het lekkere weer genieten?

Tara, echt enorm rot, dat je het gevoel hebt dat jullie stil staan omdat je vriend geen baan heeft. In wat voor vakgebied zoekt hij? Is omscholen een optie?

Het lastige is dat hij zijn hbo wegens diverse omstandigheden niet heeft afgemaakt. Nou is er in die richting ook helemaal niks te vinden. Hij zoekt nu heel breed, maar weet ook niet wat hij wil. Nou ja hij weet wel wat hij wil en hij is die avondstudie ook begonnen, maar dat duurt nog jaren voor hij daar mee klaar is. Voltijd studeren is financieel niet echt een optie en we willen ook onze kinderwens niet 6 jaar uitstellen. Het idee is nu dus een (niet te vervelende) baan voor 4 dagen vinden en verder studeren. Als dat lukt willen we ook echt voor een kindje gaan.

Op zich zou hij best willen omscholen als hij dan de aankomende jaren een baan heeft, maar we komen niet veel banen tegen waar ook een opleiding bij zit. Zelf zou hij gewoon niet weten waar in hij moet omscholen om nu een baan te vinden, dus zomaar iets volgen is ook niet slim. Het blijft dus gewoon heel lastig.

We weten ook dat het straks wel druk word met werken, studeren en een baby, maar als hij daar door over 10 jaar wel zijn droombaan kan hebben is het het wel waard. Als we 5 jaar terug wisten wat we nu weten was hij al veel eerder met deze studie begonnen, maar ja helaas weet je een heleboel niet van te voren. We maken er maar gewoon het beste van.
@dwergje ik denk dat in die 600 ook opvang is meegerekend. En dat is weer afhankelijk van je inkomen. Daarbij...hebben ze aanschaf maxi cosi, wagen etc daar ook in meegerekend?
@sealight: Het is ook saai, maar ik ben zo moe dat ik me er toch niet echt druk over kan maken en nog steeds het grootste gedeelte van de dag slaap. En als het lukt ga ik inderdaad even van het weer genieten, al waai ik nu bijna weg buiten

@Orzoo: Ja alles is daarin meegenomen. Opvang, aanschaf babykamer, maxi cosi, kinderwagen, speelgoed, kleding, eten en dat gemiddelde komt dan op ¤600,- per maand.
quote:dwergje_88 schreef op 18 april 2013 @ 12:09:

@sealight: Het is ook saai, maar ik ben zo moe dat ik me er toch niet echt druk over kan maken en nog steeds het grootste gedeelte van de dag slaap. En als het lukt ga ik inderdaad even van het weer genieten, al waai ik nu bijna weg buiten

@Orzoo: Ja alles is daarin meegenomen. Opvang, aanschaf babykamer, maxi cosi, kinderwagen, speelgoed, kleding, eten en dat gemiddelde komt dan op ¤600,- per maand.Dan valt het wel mee toch? In die zin dat veel dingen die in dat lijstje stonden een stuk goedkoper kunnen en de aanschaf van dingen kun je je (als je bewust begint aan kinderen) op voorbereiden natuurlijk. Vond trouwens hun bedrag voor speelgoed (300 euro, voor een baby???) erg hoog en hun bedrag voor kinderopvang (1800 euro) weer een beetje laag.
Ik heb het programma wel gekeken, maar het stukje over die kosten gemist. Ik was ondertussen aan het schoonmaken en heb daardoor alleen het eerste stuk gezien. 300 euro aan speelgoed lijkt mij ook erg veel. De aanschaf van de babykamer en andere spullen kun je best laag houden als je goed zoekt en niet het duurste van het duurste of alles nieuw hoeft te hebben.

Ik denk dat wij helemaal geen speelgoed hoeven te kopen het eerste jaar. Daar zijn opa en oma's voor toch .
Ik vind het ook nog wel meevallen, 600,-. Ik ging van wat meer uit, zeker gezien de opvang etc.

Wel denk ik dat, wanneer kind er eenmaal is, ik lastig weerstand kan bieden aan de nieuwste snufjes ( nieuwe fiets, kinderzitjes, maxicosie etc.) en een goede, degelijke kinderwagen, die we eigenlijk al uit hebben gezocht-;) ( Handig, zo'n vriendin die alle ins en outs weet van babyspullen!) Daar gaat veel geld in zitten, maar daar houden we nu dan ook al rekening mee.

Kleertjes en overige spullen kun je zo duur maken als je zelf wilt. Ik zie het nut er niet zo van in om de duurste merkkleding voor een kleine baby te kopen, zeker gezien het feit hoe snel ze uit de kleinste maatjes ( als baby dit al heeft) groeien.

Veel spullen krijg je in het eerste jaar, tenminste, wat ik heb gezien bij mijn nicht en vriend's nichten. Kleertjes hoef je de eerste maanden eigenlijk niet te kopen, speelgoed ook niet. Ik hoop dat iedereen ook zo lekker gul is als vriend en ik aan de beurt zijn-;)
Hoeveel je krijgt hangt natuurlijk ook erg van je omgeving af. Als je van je vrienden de eerste bent die aan kinderen begint (of de vrienden die al kinderen hebben gebruiken spullen zelf nog) en in de familie ook geen kleine kinderen dan valt er weinig te krijgen in die zin dat je het gewoon overneemt of leent van iemand.

Verder is het denk ik heel erg een ding van wat je wilt. Het enige wat ik echt per se nieuw wil hebben is een maxi cosi, veiligheid voor alles. Kinderwagen, wipper, box, ledikant etc haal ik net zo lief van marktplaats of IKEA. Ook zie ik het nut niet in van een wiegje om kind dan na 2 of 3 maanden over te zetten op een ledikant. Samen met box heeft je kind dan 3 slaapplaatsen als een ledikant te groot is en te weinig geborgenheid biedt kun je dat op andere manieren oplossen denk ik zo. Mijn moeder had al dit soort spul overigens niet die had alleen een tweedehands draagzak en ik sliep bij haar in bed en ik ben ook groot geworden

En kleertjes maak je idd ook zo duur als je zelf wilt. Ik vind het onzin om dure kleding te kopen voor een kind dat er na een poep en een scheet uitgegroeid is. Bij H&M, C&A, zeeman, wibra etc hebben ze prima babykleertjes.

Ik kom trouwens later nog ff uitgebreid op iedereen reageren!
Ah, een nieuw forum uiterlijk! Even wennen dit-;)

Ik dacht eigenlijk alleen maar aan kleertjes, spenen, flesjes etc. Ik verwacht niet dat ik spullen overneem van kennissen/vriendinnen. Er zit een te lange tijd tussen de kinderen van mijn nicht en vriend's nichten en onze mogelijk kinderen. Van mijn vriendinnen verwacht ik niet zo veel, de verwachting is dat vriend en ik als eerste de stap zetten. Waarschijnlijk zullen mijn ouders en schoonouders veel kopen, ze zijn nu al zo met kleinkinderen bezig-;)

Mijn nicht had een grote voorraad aan slabbertjes, spenen, flesjes, kleding in alle soorten en maten toen ze net bevallen was.

Mijn moeder heeft nog kleertjes van mijn babytijd, misschien dat ik daar dan induik om er wat uit te halen. Lekker nostalgisch-;)

Rammels zijn hier een stuk minder geworden..Komt m.n. door de werkdruk, de bouw etc. Andere zaken om me op te richten dus:) Wel prettig, want die rammels werden echt een beetje te gek af en toe!
Chantilly bij mij zijn de rammels hetzelfde als bij jou momenteel! Idd wel fijn, dat keiharde rammelen kun je toch niks mee..
Nee inderdaad, alleen maar frustrerend..Dit werkt wat beter moet ik zeggen-;)
Jeetje, wat ziet het er hier anders uit! Wel mooi, maar de tabel is nu wel wat vaag geworden..

Ik denk inderdaad ook dat je alles zo duur kunt maken als je zelf wilt. Kleding is inderdaad net zo goed van wibra, zeeman of c&a. Ze groeien er toch binnen no time uit, dus waarom dan dik investeren in dure pakjes? En inderdaad, volgens mij krijg je heel veel de eerste maanden. Voor kraamvisite worden er toch meestal kleertjes gegeven! 300 euro voor speelgoed vind ik echt ontzettend veel. Dan heeft een kind ook de wereld aan speelgoed. Is dat nu echt nodig? Meestal spelen ze toch maar met een klein deel van het speelgoed. Kinderopvang is wel duur ja, maar ik zou het het fijnst vinden dat niet nodig te hebben (door sowieso de eerste tijd lekker thuis te blijven) We zullen zien!

Ik mag het ledikant hebben waar ik zelf ook nog in gelegen heb. Dat vind ik wel bijzonder! Misschien nog wat opknappen ofzo, maar wel leuk!

Wat fijn dat jullie rammels wat minder heftig zijn! Ik ben daarentegen weer erg aan het rammelen. Die vriend van mij heeft door zijn uitspraken mijn hormonen op hol gebracht ofzo, ik weet niet wat het is. Er zijn weinig websites met kinderkleding en spulletjes die ik nog niet bekeken heb geloof ik (A) Echt verschrikkelijk! Laat mij maar zwanger worden! Maar goed, mijn verstand houdt het nog wel even vol tot volgend jaar hoop ik én dat van mijn vriend ook wel.
Bij mij is de tabel nog normaal hoor.

Deze week zijn de rammels hier ook minder, is ook logisch, eerst een nieuwe baan vinden.
Ik vind het dan weer niet zo erg om goed te betalen voor kinderopvang...ik bedoel die mensen zorgen wel de hele dag voor mijn kind...
Ha, ik heb het vernieuwde forum ook gevonden. Bij mij ziet de tabel er ook een beetje in elkaar gedrukt uit, voor de rest ziet het er netjes uit en het lijkt allemaal te werken

@rammels; die vallen bij mij ook wel mee, ik ben druk met andere dingen en probeer heel zen wat meer in het nu te leven, want ik merk dat ik als ik te ver in de toekomst kijk juist sneller wat onrustiger word omdat ik niet weet hoe het allemaal gaat lopen en daar wil ik me nu gewoon even niet te druk om maken: vertrouwen hebben dat alles hoe dan ook op zn pootjes terecht komt. En ik mag pas kinderen als dat proefschrift af is, dus daar ben ik me momenteel hard op aan het richten Ondertussen reageer ik wel mijn nesteldrang af op het huis: Ik heb een schilder ingehuurd om het onderhoud aan de buitenkant te doen en heb nog een paar andere 'projectjes' die ik wil aanpakken. Enerzijds voor als we hier dus gaan samenwonen (.. en misschien baby erbij..*droom*), maar ook als ik het huis uiteindelijk moet verkopen is het mooi als die dingen zijn aangepakt.

@spullen Ik hoef ook zeker niet alles splinternieuw en mogelijk kan ik ook spullen van mijn zus hergebruiken, maar dat is ook afhankelijk van wanneer zij nummer 2 (of zelfs 3.. als het nog lang duurt voor ik ga beginnen he...) krijgen, want wie weet hebben we dan dingen tegelijkertijd nodig. In de familiewieg heeft mijn vader zelf nog als baby gelegen, mijn zus en ik ook en mijn neefje dus. Maar mocht ie in gebruik zijn, dan is er van de andere kant van de familie geloof ik ook nog ergens een wieg, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven