Mag dit?
vrijdag 19 april 2013 om 12:13
Zo'n 2 mnd geleden heb ik een scooter gekocht. Vanmorgen wilde ik naar mijn werk, maar dat verrekte ding wilde niet starten...
Nu komen ze dan maandag naar de scooter kijken (valt nog binnen garantie) maar daar rekenen ze dan wel weer ¤ 30,00 voorrijkosten voor. Ja, ik mag dat ding ook wel langs komen brengen (duh, hij start niet!)
Ik vroeg me af of dat zo kan, ik kan via google niet een duidelijk antwoord vinden.
Heeft iemand hier een duidelijk antwoord op?
Nu komen ze dan maandag naar de scooter kijken (valt nog binnen garantie) maar daar rekenen ze dan wel weer ¤ 30,00 voorrijkosten voor. Ja, ik mag dat ding ook wel langs komen brengen (duh, hij start niet!)
Ik vroeg me af of dat zo kan, ik kan via google niet een duidelijk antwoord vinden.
Heeft iemand hier een duidelijk antwoord op?
vrijdag 19 april 2013 om 13:19
In principe moet de verkoper aan jou een degelijk product leveren dat lang mee gaat. Dus wanneer het niet starten niet komt door iets wat jij hebt gedaan (of gelaten) dan kan de verkoper geen kosten aan je door berekenen. De garantie maakt niet zoveel uit, je mag van een scooter verwachten dat deze langer dan 2 maanden mee gaat.
De verkoper kan je wel kosten door berekenen indien e.a. wel aan jou te wijten is, zoals een lege accu.
De verkoper kan je wel kosten door berekenen indien e.a. wel aan jou te wijten is, zoals een lege accu.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 19 april 2013 om 15:51
quote:Polkadot28 schreef op 19 april 2013 @ 15:49:
Accu is niet leeg. Hij maakt een raar sputterend geluid...Nooit eerder bij een scooter gehoord.
Net nog even hun site uitgepluist en het staat er wel dat ze ook in de garantie voorrijkosten rekenen...
Ben ik denk ik klaar mee...Heb je juiste benzine in de tank gedaan?
Accu is niet leeg. Hij maakt een raar sputterend geluid...Nooit eerder bij een scooter gehoord.
Net nog even hun site uitgepluist en het staat er wel dat ze ook in de garantie voorrijkosten rekenen...
Ben ik denk ik klaar mee...Heb je juiste benzine in de tank gedaan?
Only dead fish go with the flow
vrijdag 19 april 2013 om 16:20
quote:Polkadot28 schreef op 19 april 2013 @ 15:49:
Accu is niet leeg. Hij maakt een raar sputterend geluid...
Nooit eerder bij een scooter gehoord.
Ben ik denk ik klaar mee...De wet staat boven dit soort voorwaarden, dus ik zou me toch even laten informeren door het Juridisch Loket over je rechten!
Accu is niet leeg. Hij maakt een raar sputterend geluid...
Nooit eerder bij een scooter gehoord.
Ben ik denk ik klaar mee...De wet staat boven dit soort voorwaarden, dus ik zou me toch even laten informeren door het Juridisch Loket over je rechten!
vrijdag 19 april 2013 om 17:13
Heb je hem als particulier besteld (niet als bedrijf)? Als dat zo is:
Heb je hem in een webwinkel besteld? --> Er mogen geen voorrijkosten berekend worden, want het 'afleveradres' is jouw huis.
Heb je hem in een normale winkel gekocht, of hem je heb in een normale winkel gekocht en thuis laten bezorgen (evt tegen betaling)? --> Er mogen voorrijkosten berekend worden, want het 'afleveradres' was de locatie van de winkel.
Voor de wet maakt het verder niet uit of het een haardroger of scooter is, dus hoe makkelijk jij hem kan verplaatsen, doet niet terzake.
Heb je hem in een webwinkel besteld? --> Er mogen geen voorrijkosten berekend worden, want het 'afleveradres' is jouw huis.
Heb je hem in een normale winkel gekocht, of hem je heb in een normale winkel gekocht en thuis laten bezorgen (evt tegen betaling)? --> Er mogen voorrijkosten berekend worden, want het 'afleveradres' was de locatie van de winkel.
Voor de wet maakt het verder niet uit of het een haardroger of scooter is, dus hoe makkelijk jij hem kan verplaatsen, doet niet terzake.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
vrijdag 19 april 2013 om 21:46
quote:perzika schreef op 19 april 2013 @ 17:13:
Ik heb hem inderdaad daar zelf opgehaald. Dus voorrijkosten mogen dan blijkbaar...
Dankjewel voor je antwoord
Ik heb hem inderdaad daar zelf opgehaald. Dus voorrijkosten mogen dan blijkbaar...
Dankjewel voor je antwoord
zaterdag 20 april 2013 om 11:52
Als het in de voorwaarden staat dat voorrijden 30 euro is, dan heb je weinig keus, tenzij de wet daar nog iets anders over zegt.
Dat gezegd hebbende vind ik wel dat dit verrekte weinig servicegericht is. Het ding is nog geen 2 maanden oud en vertoont nu al een mankement. Dat zou niet morgen, maar dat ze dan alleen langskomen tegen 30 euro...niet echt iets dat klantenbinding heet.
Dat gezegd hebbende vind ik wel dat dit verrekte weinig servicegericht is. Het ding is nog geen 2 maanden oud en vertoont nu al een mankement. Dat zou niet morgen, maar dat ze dan alleen langskomen tegen 30 euro...niet echt iets dat klantenbinding heet.
I can explain it to you, but I can't understand it for you