Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
Voor alle andere dames ook een en een
@twinklinstar

Vervelend dat je ongesteld bent. Kun je er nog ontspannen mee omgaan?

@italiagirl

Leuk van je te lezen. Super zeg dat borstvoeding nog steeds lukt. Knap!

@hier

Vanmiddag toch maar een test gedaan. Mijn cyclus is nu al 6 dagen langer dan vorige maand, maar aangezien dit pas 2de cyclus zonder pil is kan dat prima. Test was negatief. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht.
Boekenlegger, hopelijk ben je dan snel ongesteld. Rot is dat he zo'n onregelmatige cyclus! Qua bv vind ik het nu eigenlijk makkelijker dan in het begin. Toen was het af en toe echt een strijd, nu is het tiet uit de trui en voeden maar :P
Italiegirl, ik hoor wel vaker van moeders dat borstvoeding vooral in het begin heel lastig is. Fijn dat je er nu zo aangewend bent.

Ik vind het vreemd dat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden. In mijn herinnering was ik altijd heel regelmatig ongesteld voor met de pil begon, maar ja dat is ook al 9 jaar geleden. Toch fijn dat ik alvast ben gestopt met de pil. Als ik nu ook al zou willen beginnen dan is het nog extra vervelend dat cyclus zo raar doet.
@twinklin: 'fijn' dat je menstruatie doorbrak, dan weet je tenminste waar je aan toe bent! Ik ga deze ronde nog harder voor je duimen!

@boekenlegger: ja idd goed dat je alvast bent gestopt, over een maanden is er vast meer regelmaat in je cyclus en ken je je lijf goed als jullie willen en kunnen gaan proberen zwanger te worden.

Ik vond het bij mezelf erg fijn in elk geval.

@italia: fijn dat het voeden nu zo makkelijk gaat! Kwamen jouw ouders nu bijna op bezoek? Dat is de eerste keer dat ze A in het echt zien toch?

@hier: bezig met gezond eten en dat gaat goed. Ook bezig met hardlopen en wandelen, voel me veel gezonder en ook fitter. Maar dat komt vast ook door dat de zon zich vaker laat zien!

Aan de mama's: hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens de zwangerschap?

Ik wil proberen niet boven de 15 kg uit te komen. Mensen die ik ken hebben alles gegeten waar ze trek in hadden en die kwamen 25 en 30 kg aan. Als het je gebeurt, gebeurt het, maar als je elke dag taart of macdonalds eet dan gebeurt het sneller dan als je gezond eet denk ik zo.
@jomi

Een vriendin van me is enorm aangekomen tijdens zwangerschap. Maar ze was ook vrij snel weer even slank als vroeger. Ik denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Heb je nu een gezond gewicht?

@hier

Menstruatie is vanmorgen begonnen. Vriend zei gisteren al dat ik gewoon ongesteld ben alleen dan zonder bloeding. Zouden mannen daar een speciaal zintuig voor hebben?
Hallo rammelaars en oud-rammelaars!

Ik kom hier ook weer even buurten. Hier gaat het allemaal goed! Zeelindetje is ondertussen alweer 5,5 maand oud. Ze doet het ontzettend goed, we zijn zo gelukkig met haar. Elke dag met haar is weer een cadeautje. *kwijl-modus uit*

Wat is er gebeurt met het forum?? Alle berichten zijn erg slecht te lezen, doordat het icoontje van 'zwanger' en 'vivaforum' er door heen staan...

@Aankomen tijdens zwangerschap: Gewoon kots-, kots-, kots- en kotsmisselijk worden de eerste vier maanden, dan kom je niet zoveel aan. Ik ben de eerste maanden bijna 7 kg afgevallen (van de 64 kg die ik woog...), toen ik eenmaal weer wat opgeknapt was ben ik nog 13,5 kg aangekomen. Eindgewicht was 70,5 kg (met 41 weken). Maar inderdaad, als je gezond eet en goed beweegt dan moet het goed komen. Vooral niet gaan dieten tijdens de zwangerschap, dan kan je beter een paar kilo meer aankomen en een gezond kindje krijgen en zelf gezond zijn.

Ben je aan het afvallen, Jomi?

Veliene: Wat super dat jullie een goede echo hadden! Hoe voel je je nu? Sterkte als je je nog beroerd voelt! Het gaat echt over binnenkort, hou daar maar aan vast! Heb je een goed gevoel over deze zwangerschap? En hoe vindt je vriend het allemaal?

Boekenlegger: Wat jammer dat je ongesteld bent geworden. Nu was de kans niet zo heel groot dat je zwanger was toch? Zijn jullie al 'officieel' gestart?

Italia: Ik heb echt respect voor je dat je de borstvoeding weer hebt opgepakt helemaal! Super! Hoe gaat het met Italiazoon? En is Italiaman al wat actiever met helpen?
Hoi dames! Even een kort berichtje van hier. Ik voel me nog steeds erg beroerd en moe dat ik de energie niet heb om uitgebreid te reageren.

Het hartje van kuikentje klopt nog. Heb vrijdag zelf even gekeken op mijn werk. Het klopte al veel steviger dan maandag leek het

Ondanks dat ik zo beroerd ben en de broeken die om mijn kont swabberen was ik vanmorgen toch 1 kg zwaarder. Ik denk dat het in mijn boobs zit want die voelen zo zwaar aan en zijn inmiddels mega aan het worden. Verder kan ik me niet heel druk maken om het aankomen. Als het kindje er maar gezond en wel uitkomt. Ik ga daarna wel op dieet en naar de sportschool als het moet.

Vriend vindt het fantastisch dat we een kindje verwachten. Hij is zo ontzettend trots en is de liefste man die ik me nu kan wensen met mijn misselijkheid. Hij praat elke avond al tegen mijn buik Ik moet er hard om lachten maar ondertussen is het superschattig om te zien. Ht gaat tussen ons ook heel goed, we komen steeds meer tot de conclusie dat de dip ons alleen maar goeds gebracht heeft en zonder dat hadden we samen nooit zo in het leven gestaan als dat we nu doen. Klinkt soft maar het is zo :-)

Zeelinde: fijn dat alles goed gaat met jullie meisje! Je klinkt erg gelukkig, heerlijk!

Hoe gaat het met de andere moeders en de rammelaars?

Tot snel weer hopelijk!
Veliene, wat leuk dat je zelf nog extra kan luisteren naar het hartje!!! Wel geruststellend! Leuk om te horen dat je vriend zo lief is en dat het zo goed met jullie gaat!!!

Zeeline & Italia, wat klinken jullie heeeerlijk verliefd!!! *rammelmodus *

Boekenlegger, haha waren je hormonen aan het werk, of viel het mee ;) Toch fijn dat je cyclus niet helemaal overhoop ligt.

Ik kan er nog wel goed mee omgaan hoor. Tuurlijk is het een teleurstelling dat het niet raak is, maar ik ben er ook echt vanuit gegaan dat het wel een jaar kan duren. Het was nu pas de 3e ronde en dat incl. 'ontpillen'. Nu kan ik nog lekker zonder klachten op vakantie en heb ik m'n eisprong op vakantie, dus dan kunnen we het hopelijk extra goed benutten.

Als het nu raak is gaan we oook een beetje richting de lente, dus dat vind ik ook wat fijner.

Jomi: dankje!! De zon helpt zeker mee om je beter te voelen, maar gezond leven ook! Pfff ik hoop ook niet dat ik enorm aankom tijdens een zwangerschap, maar ben wel echt van mening dat ik alle kilo's er ook weer af wil hebben! Ik weeg momenteel 3 kg lichter dan dat ik altijd gewogen heb en opzich was dat al een prima gewicht, dus dat zal ook mijn streef gewicht blijven na een zwangerschap.

Hier niet zoveel nieuws. Ongesteldheid is voorbij, was wel heel anders dan de vorige 2 rondes. Eigenlijk maar 2 dagen echt goed ongesteld geweest en daaromheen steeds kleine beetjes, duurde dus langer... Heel irritant.

Nu is het wachten op de eisprong en die komt pas op vakantie als het goed is.

Nu druk met afronden studie en allerlei andere dingen, dus zit volkomen in zenmodus wat betreft zwanger worden... best fijn hihi
@twinklinstar

Hormonen ja. Vriend moest er wel om lachen. Ik ging er zelf al bijna in geloven. Bizar he? Ik ben eigenlijk maar twee dagen ongesteld geweest. En daarna een dag niet en daarna een drupje bloed per dag. Beetje vreemd, maar goed.

@veliene

Super fijn zeg om te horen dat het zo goed gaat. Heerlijk! Ik ben blij voor je!
Jorni, ik ben best veel aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Met 36 weken zat er al 18 kilo aan en toen ben ik maar niet meer op de weegschaal gaan staan. Denk dat het totaal zo'n 23 kg is geweest. Maar het is er allemaal weer af Ik pas mijn oude broeken weer. Mijn ouders komen half mei, ze hebben zoon half maart voor het eerst gezien.

Zeelinde, leuk van je te horen. De tijd gaat snel he?! Ik weet nog zo dat jij moest bevallen en mommy en ik hoogzwanger waren. Ben je al aan het bijvoeden? Met italiazoon gaat het goed. Alhoewel hij vannacht een poep had dwars zitten en continu aan het jammeren was :( Italiaman helpt inmiddels wel wat meer mee. Hij is nu 2 dagen thuis, want ziek, en ik heb hen vanochtend een flinke spuitpoepluier laten schoonmaken :P

Veliene. Wat fijn dat het hartje zo goed klopt. Jammer dat je beroerd bent, maar echt dat gaat over!

@ twinklin. Fijn dat je even wat rustiger bent wbt zwanger worden. Komt vast ook helemaal goed bij jullie!
@boekenlegger: was je opgelucht toen je ongesteld werd? Of toch ook teleurgesteld?

ik was 4 kg te zwaar om een gezond bmi te hebben en ben aan het afvallen. Ik wil mezelf een gezonde eet en levensstijl aanwennen. Dan kan ik later ook her goede voorbeeld geven aan mn kind(eren).

@zeelinde: wat fijn dat het zo goed gaat bij jullie! Is je man net zo verliefd als jij?

Ik ben aan het afvallen ja. Die 70.5 kg is voor mij een ver-van-mijn-bed-show :-) als ik dat niet-zwanger zou wegen was ik superslank (ik ben lang)

@veliene: balen dat je zo beroerd bent, maar toch word ik vrolijk van je berichtje! Een mooi kloppend hartje, en een goede relatie dat klinkt gewoon super!

@twinklin: ik wens jullie veel plezier op vakantie en wie weet komen jullie met zijn drietjes terug! Succes met het afronden van je studie! Hoe ben je lichter geworden, door het stoppen met de pil of heb je een dieet gevolgd?

@italia: wat goed dat alles er weer af is! Heb je daar veel moeite voor moeten doen? Fijn dat italiaman wat meer meehelpt! Ik hoop dat het leuk word als je ouders komen half mei. Misschien kun je ook een uurtje voor jezelf alleen inplannen, of met italiaman? Opa en oma willen vast even oppassen :-)

#hier: af en toe komt de gedachte door: zou het? Alhoewel ik de kans klein acht is het nuchter blijven soms moeilijker dan ik van tevoren had gedacht.
Jomi: ik ben altijd ontzettend stabiel in gewicht geweest met normaal eten en regelmatig sporten. Na onze verhuizing was ik 4 kg aangekomen, wat bij mij veel is (ben klein). Ben toen met veel sporten en gezond eten met moeite weer 3 kg afgevallen. Nadat ik in december met de pil gestopt was ging er vanuit het niets een kilo, anderhalve kilo af, en dat met de feestdagen. Wel probeerde ik nog steeds gezond te eten en veel te sporten.

In het nieuwe jaar weer goed doorgegaan en ben ik vooral minder brood gaan eten, eet nu meer yoghurt of beschuit en crackers. Ook vaker kleine beetjes. Hierop viel ik nog meer af. Het laatste stukje is met de kaakchirurg gebeurd, toen kon ik natuurlijk bijna niets eten.

Ik weeg momenteel 3,5 kilo lichter dan ik me kan herinneren en dit is 7,5 kilo lichter dan na mijn verhuizing.

Kortom; regelmatig kleine beetjes gezond eten, veel sporten en geen extra hormonen
@twinklin: ik val nu af onder begeleiding van een dietist en ik moet nu meer eten dan ik ooit heb gedaan! Ik bleek te weinig te eten waardoor mijn lichaam in spaarstand ging. Ik ben een aantal weken bezig en ook al wen aantal kilo's kwijt dus ben erg tevreden. En ik heb geen honger maar zit ook niet te vol gelukkig.
Jomi; ik dacht ook altijd af te kunnen vallen door zo min mogelijk te eten, maar regelmatig kleine beetjes eten blijkt inderdaad beter. Je lichaam blijft dan inderdaad continu aan het werk waardoor je meer verbrand.

Succes!! fijn dat je in elk geval geen honger hebt
@jomi

Gernengde gevoelens. Aan de ene kant opgelucht, maar ik had me er in mijn hoofd ook al beetje op in gesteld en gepraat met partner. Hij wilde het dan ook absoluut houden. Dus toch ook wel teleurstelling. Kan je me nog een beetje volgen?
Even een egopost!!

Ik heb net getest, zat mezelf gek te maken. Ik dacht: dan is het maar klaar met dat gekmaken maarrr: er verscheen een tweede streeepje! Ik ben zwanger!
Jomi: ongelooflijk!! Ontzettend gefeliciteerd, wat gaaf!!! Zooo snel!!!
@jomi

Gefeliciteerd! Super zeg!
.
Paddle; ik heb het ook op de computer met firefox. Als je een andere internetbrowser gebruikt heb je er geen last van..
@twinklin: ik hoop nu nog meer dat jij snel zwanger mag worden, het voelt alsof ik je plekje heb 'gepikt'. Ik ga heel hard voor je duimen!

@paddle: ik had een mms gestuurd en daarna gebeld. Toen hij terugbelde bleek dat hij de mms niet kon openen. Dus ik zeg: ik ben zwanger. Zegt hij: je bent gek!

We moesten het beiden echt even laten bezinken. Heb veel heen en weer gelopen met trillende handen. Morgen gaan we nogmaals testen, maar dan samen.
Jomi: ik hoop heel hard dat we straks op vakantie een kindje verwekken, lijkt me ook wel bijzonder!!

Je moet absoluut niet denken dat je m'n plekje hebt ingepikt hoor!! Het is nou eenmaal zo dat de een sneller zwanger raakt dan de ander en wij hebben de afgelopen 3 rondes gewoon op de verkeerde momenten seks gehad door mijn lange, niet regelmatige cyclus.

Komt vast goed hier!!

Kan me voorstellen dat je het beide niet zo snel verwacht haha, maar dat maakt het niet minder leuk als het straks allemaal bezonken is!

Geniet ervan!
Neweve: dankje!!

Wie weet wat voor mooie dingen je nog kan verzinnen in de toekomst!

Jomi: ja over het algemeen lukt het wel hoor en zien we elkaar bijna elke dag.

Wat fijn he zo'n goede echo!! Kan me voorstellen dat je nu benieuwd bent om je kind echt als kind te kunnen zien

Veliene, ovu test was negatief, dus denk niet dat het nu was...

Soufle: dankje!! Fijne vakantie!!

Hier verder weinig nieuws, afwachten op een positieve test, maar dat zal nog wel 2 weekjes duren denk ik als ik op mijn vorige cycli kan vertrouwen... * Zucht *
@neweve

Leuk dat je al bijna bij je stage bent aangekomen. Ik ben net klaar met mijn stage. Ik wist niet goed wat ik kon verwachten, maar ik vond het super leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven