Gaslucht

20-04-2013 18:09 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hooii!

Er is bij mij thuis een verbouwing

Nu ruik ik een lucht bij de meterkast.

Twijfel of dit een gaslucht is of niet.

Iemand enig idee of dit kwaad kan en hoe je dit te weten kan komen?!

Liefs!
Ik zou daar wel even naar laten kijken, gas ruiken is niet de bedoeling.

Wij hebben hier een tijd terug een kaart in de bus gekregen met telefoonnummers die je kunt bellen als je bijvoorbeeld gas ruikt. Heb jij die ook?
Buren erbij halen die een gaslucht kennen, hoewel een gaslucht behoorlijk duidelijk en herkenbaar aanwezig is en anders de brandweer voor een gasmeting bellen, doen ze bij ons voor niets.
0800-9009
quote:Flutzel schreef op 20 april 2013 @ 18:12:

Buren erbij halen die een gaslucht kennen, hoewel een gaslucht behoorlijk duidelijk en herkenbaar aanwezig is en anders de brandweer voor een gasmeting bellen, doen ze bij ons voor niets.

Ik weet het 90 % zeker, Wij koken op gas, maar twijfel toch lichtelijk.

Straks komen er mensen kijken voor niets.
Voor de zekerheid zou ik de hoofdkraan dichtdraaien. Je wil het niet meemaken dat de boel ontploft.

(afgezien daarvan: gas inademen is schadelijk voor je gezondheid)
Toch maar even naar laten kijken.
Even een buur vragen en geen open vuur aanzetten. ALs je twijfelt, gewoon bellen, want je wilt hiermee geen risico nemen.
altijd bellen bij gaslucht

http://www.gasenstroomstoringen.nl/
Beter dat ze voor niets komen dan dat jij met je huis de lucht in vliegt
Brandweer bellen! Geen risico nemen!
quote:faith92 schreef op 20 april 2013 @ 18:14:

[...]

Straks komen er mensen kijken voor niets.

Straks ontploft de boel en vallen er doden...

Dan heb ik toch liever dat er iemand voor niets is komen kijken. Ook namens al je buren zeg maar...
Idd liever een x te veel bellen dan een x te weinig. Brandweer heeft meer werk te doen als het mis zou gaan...
We buurtjes die ook twijfelden, toch maar gebeld. Was dus wel een lek, als ze niet gebeld hadden..... Moet er niet aan denken

!!
Voortaan meteen actie ondernemen, en geen topic hier openen met wat je moet doen..Veiligheid gaat voor alles.
quote:faith92 schreef op 20 april 2013 @ 18:14:

[...]

Straks komen er mensen kijken voor niets.Gelijk heb je. Als straks de boel onverhoopt ontploft is weet je tenminste zeker dat ze niet voor niks komen.
Ik zou er ook iemand voor laten komen. Ook eens gehad en ik had geen idee waar het vandaan kwam. Ze gaan dan met een apparaatje het huis door en toen bleek er een haarscheurtje in een gasleiding te zitten.
Lucifer aansteken, als de boel ontploft was het dus gaslucht
De brandweer komt daar graag even voor. Die hebben speciale metertjes en kunnen het je binnen 5 minuten vertellen. Beter dat ze een keer te veel komen dan te weinig.
quote:mars.74 schreef op 20 april 2013 @ 19:20:

Lucifer aansteken, als de boel ontploft was het dus gaslucht Daar had TO niet eens een lucifer voor hoeven aan te steken. Wrijving (bijvoorbeeld van een wollen trui) of ander soortige statische elektriciteit zorgt ook voor een vonkje wat de hele boel kan laten ontploffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven