Ze zijn zo leuk!

22-04-2013 09:18 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet dat ik iets wil met dit topic, hooguit mijn blijdschap ventileren.

Ik woon aan het water en gisteren zag ik ze voor het eerst: jonge eendjes. Zo leuk en schattig. In totaal heb ik er 16 gezien (van 2 eendenmoeders). De lente is nu echt begonnen.
Cum non tum age
Jaaaa leuk he?! Heb er ook al een aantal gezien. En heel veel meerkoetjes die in de hoeken van het water op nestjes zitten.

Geweldig!
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Jaaa, superleuk! Ik was bij familie dit weekend die een boerderij hebben en daar heb ik ook al kuikentjes gezien.

Zelfs een lammetje

ik jonge diertjes
Ik heb nog helemaal geen jonge eendjes gezien

wel een meerkoet op nest, precies onder een bruggetje, waar altijd gevoerd wordt. Slim!
Later is nu
Nu de bomen nog een beetje kaal zijn, zie je ook heel goed de nesten zitten van de vogels. En ik was vanochtend om half 6 even wakker om naar het toilet te gaan en toen hoorde ik de vogels al vrolijk fluiten. Heerlijk vind ik het!
Jaa, wij hebben een merel die ergens in een boom zit aan de kant van de slaapkamer. Vind ik altijd zo fijn wakker worden.
Cum non tum age
Beter dan mijn wake-up light met vogelgeluidjes die mij de winter moet helpen doorkomen...
Ja dat geluid van jonge vogels heerlijk.

Hier een mezen- en merelnest in de tuin met eitjes dus hoop dat het wat wordt !

In de woonkamer hebben we een nestje parkieten dus de hele dag gepiep zo leuk !
quote:Sopsi schreef op 22 april 2013 @ 09:21:

Jaaa, superleuk! Ik was bij familie dit weekend die een boerderij hebben en daar heb ik ook al kuikentjes gezien.

Zelfs een lammetje

ik jonge diertjes

Lammetjes lopen hier al bijna 2 maanden

Die zijn al weer bijna groot
De lammetjes zijn al lammen idd

Ik heb ook wat nesten met meerkoeten gezien. Leuk!

Vorig jaar hadden ze niet gemaaid ofzo... toen stond het riet en gras hier bij de sloot zo hoog dat je eigenlijk niet in de sloot kon kijken. Jammer want het jaar ervoor nam ik de 'lange route' naar de supermarkt en kon ik heerlijk eendjes kijken onderweg.
quote:Maylea schreef op 22 april 2013 @ 11:05:

[...]

Lammetjes lopen hier al bijna 2 maanden

Die zijn al weer bijna groot

Ik had ze nog niet gezien! En ja oke.. het lammetje was niet heel erg klein meer Maar wel superschattig

Ik heb ook een zwak voor jonge katjes
Geen eenden of lammetjes. Wel een pimpelmees die kattenharen stond te "pikken" voor het nest, uit een kokosmat die buiten lag.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Jaa ik heb ze ook al gezien!

De ouders waren van die lelijke enge bruin witte eenden/ganzen (krijg maar niet opgezocht wat het zijn of hoe ze heten) maar die drie eendenkuikens omg smelt. Zag er zo grappig uit hoe vaders al kwakend het gezin het pad over joeg.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
quote:Sopsi schreef op 22 april 2013 @ 11:10:

[...]

Ik had ze nog niet gezien! En ja oke.. het lammetje was niet heel erg klein meer Maar wel superschattig

Ik heb ook een zwak voor jonge katjes

Als je er dan een lammetje van een paar dagen naast zet zie je dat hij toch niet meer zo klein is. Hier in de buurt duurt het lammeren wel even dus als er na 6 weken ineens weer een nieuwe golf lammetjes geboren wordt zie je dat die andere toch niet meer zo klein zijn.

Ik heb ook een zwak voor jonge katjes en voor jonge koeien en voor jonge geiten en voor.....................................nou ja, bijna, met de nadruk op bijna, alle jonge dieren
quote:Tickel schreef op 22 april 2013 @ 13:11:

Geen eenden of lammetjes. Wel een pimpelmees die kattenharen stond te "pikken" voor het nest, uit een kokosmat die buiten lag.

Ik heb daarvoor altijd een bakje met hondenhaar staan. Staat zo grappig, zo'n snavel vol met haren! En steeds lukt het niet daar een foto van te nemen.. zit ik hele middagen op de bank met telelens.. ben een dagje weg, bakje leeg

Onze hond ruikt straks heel vertrouwd voor alle kool- en pimpelmezen in de buurt.
Later is nu
Ik ga NU naar buiten, lekker kijken naar het jonge grut.

Jammer dat mijn fototoestel stuk is (evenals de camera van mijn foon). Deze week maar even kijken voor een nieuw toestel, zou leuk zijn als ik nog wat lentekiekjes kan schieten
quote:-Nora- schreef op 22 april 2013 @ 13:23:

Jaa ik heb ze ook al gezien!

De ouders waren van die lelijke enge bruin witte eenden/ganzen (krijg maar niet opgezocht wat het zijn of hoe ze heten) maar die drie eendenkuikens omg smelt. Zag er zo grappig uit hoe vaders al kwakend het gezin het pad over joeg.

Nijlganzen? Weet ik ook via het forum hoor.

Plaatje plakken lukt helaas niet.
Cum non tum age
Jaaaah kleine eendjes zijn zo schattig! Lammetjes en biggetjes ook trouwens alle kleine dieren eigenlijk. Oh, en de honden van mijn ouders, die zijn nu 11 en 8 jaar oud en nog steeds schattig
quote:noa schreef op 22 april 2013 @ 14:51:

[...]

Nijlganzen? Weet ik ook via het forum hoor.

Plaatje plakken lukt helaas niet.

Ja die idd! Wat een exotische naam. Zo zien zie er ook wel uit

Het zijn dus wel ganzen
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
De eerste jonge eendjes van de lente zien blijft een leuk moment! Ik heb er nog geen gezien, maar vorige week wel de eerste lammetjes. Ok, ze waren al niet meer piepklein, maar nog steeds superschattig!
Hier had een merel haar nest in een open boom gemaakt. Binnen een paar dagen had een ekster het nest leeg geroofd. Ik zag het gebeuren. Maar beter nu de eieren geroofd, dan straks de jonge vogels. De merel is gelukkig nu druk bezig ergens anders te nestelen.
quote:Tickel schreef op 22 april 2013 @ 13:11:

Haha, ja. Bij ons moet het schommeltouw er aan geloven. Iedere keer hetzelfde soort vogel dat het elk jaar opnieuw voorzien heeft op ons touw en ik die elk jaar weer in mijn handen klappend naar buiten stamp. Ik hou van rituelen.

Ik hou van de lente!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven