Man-onvriendelijk..

22-04-2013 20:57 39 berichten
Ja, ik zet er maar ff een streepje tussen, want iemand met een beetje aanleg voor dyslexie denkt anders dat Manon vriendelijk is. Dat zal misschien wel zo zijn, hoewel het natuurlijk erg onwaarschijnlijk is dat alle vrouwen met de naam Manon vriendelijk zijn. En ook vriendelijke mensen schieten wel eens uit hun slof, ook als ze Manon heten. Maar ik dwaal af. De kern van de zaak is dat de opmaak van het nieuwe forum man-onvriendelijk is.

Even terzake, ik vind dit dus helemaal niks. Ik kwam altijd graag op dit forum, maar als man voel ik me niet thuis op webpagina's met teveel roze en allemaal pasteltinten. Wat was er mis met de vorige opmaak?

Stel dat je een kroeg hebt waar je graag komt. Zo'n moderne kroeg met een neutrale, strakke inrichting. En dan zijn er ook nog veel vrouwen in die kroeg! Op een dag kom je er, en er blijkt een make-over te zijn geweest, uitgevoerd door een architect die met een roze bril door het leven gaat. De barkrukken zijn vervangen door zalmroze fauteuils, overal staan bloemen, uit de tap komt alleen nog maar rosébier en op de achtergrond hoor je alleen nog maar lichte jazzmuziek. Dat is het nieuwe Viva-forum. Als de nieuwe opmaak is bedoeld om mannen te ontmoedigen hier nog veel te komen, is dat in mijn geval gelukt. Ik zeg niet dat ik hier nooit meer kom, maar de lat om nog actief te gaan posten ligt wel een stukje hoger...
echte mannen kunnen roze hebben
Alle reacties Link kopieren
Wat is nou een kleur waarbij mannen zich thuis voelen?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Grolsch-groen? Nederlands-elftal-oranje?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

We onderscheiden niet heel veel kleuren, merano. Gewoon groen en gewoon oranje.

Op m'n 43 weet ik nog steeds niet wat aubergine voor kleur is. And proud of it.
quote:Amand schreef op 22 april 2013 @ 22:08:

Dat met dat roze trek ik nog wel, maar die wijven die hier soms posten...
Amand, mijn haarkleur is aubergine
quote:newimprovedkitty schreef op 22 april 2013 @ 22:16:

echte mannen kunnen roze hebben

Voilà!

Voor de mietjes die nog op de vlucht zijn voor zichzelf en/of voor de kleurkeuzes van Viva zijn er oplossingen!

- Neem Firefox

- Installeer add-on "Color That Site". Herstart Firefox.

- Klik op het Color That Site icoontje (rechtsonder), links verschijnt een editor, klik daarin op Go!

- Onder "Colors" klik je op Background colors, de gebruikte kleuren worden getoond als blokjes.

- Ga met je cursor over de blokjes tot je de kleur vindt die je wil veranderen, in dit rose geval is dat "FBD4DA".

- Sleep het kleurblokje naar de zone met de tekst "Drag a color here to create an extra color definition set".

- Klik op het item "#2" dat werd toegevoegd.

- Vanaf hier is het een beetje spelen met kleuren. Experimenteer tot je iets vindt wat je leuk lijkt.

- Klik op het flapje Settings (naast Colors), kies daar Site ipv This page en klik dan Save bovenaan links.

- Klik op het kruisje om de editor te sluiten. Klaar!
Geve, fantastisch. Ik ga het vanavond proberen

Weet je wat ik erg man-onvriendelijk vind? Dat icoontje voor de sekspijler: voetafdrukken van een koppel met de vrouw on top en d'r benen toe! Dat is geen "Seks", dat is "Werk & Studie"!
Ik vind het ook niets Ondernemer, misschien troost dat iets. Niet wegblijven hoor, Geve heeft dé oplossing, al zal mij dat vast niet lukken.
@Merano, wat ben je mooi.
Met mijn windows ben ik het helemaal kwijt... Nou ja, kijk er wel doorheen.
quote:geve schreef op 24 april 2013 @ 17:06:

Weet je wat ik erg man-onvriendelijk vind? Dat icoontje voor de sekspijler: voetafdrukken van een koppel met de vrouw on top en d'r benen toe! Dat is geen "Seks", dat is "Werk & Studie"! Snappum, zeker lullig
Manonvriendeljk?

Roze kan prima worden onderscheiden door de meeste kleurblinde mannen toch

Om jullie te pesten hadden ze beter blauw, groen of rood kunnen nemen
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven