De W van...
vrijdag 19 april 2013 om 11:38
Waardeloos,
Walgelijk,
Week-in-de-knieën,
Waanzinnig,
etc.
Het Koningsriedeltje
Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.
Walgelijk,
Week-in-de-knieën,
Waanzinnig,
etc.
Het Koningsriedeltje
Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
dinsdag 23 april 2013 om 11:03
https://www.youtube.com/watch?v=d8SMNWX6lIY
Net deze weer geluisterd, blijft leuk.
Evenals die van Boulevard natuurlijk.
Net deze weer geluisterd, blijft leuk.
Evenals die van Boulevard natuurlijk.
dinsdag 23 april 2013 om 11:05
quote:waranaka schreef op 23 april 2013 @ 11:00:
[...]
In nederigheid en zelfreflectie? Ik zie het ze nog steeds niet doen, jammer genoeg.Nee klopt, de reacties zijn vooral arrogant en verontwaardigd, 'hoe durft dat volk ons prachtige kado aan hen te beledigen'? Ik vind het mooi dat de ware aard van sommigen naar boven komt, want in zo'n lied en de bijbehorende glazuuraantastende clip presenteren 'ze' zich als onze beste vrienden en een stel halve heiligen. Ik geloof best dat veel BN'ers hardstikke sympathiek zijn, maar enkelen laten zich nu erg kennen.
[...]
In nederigheid en zelfreflectie? Ik zie het ze nog steeds niet doen, jammer genoeg.Nee klopt, de reacties zijn vooral arrogant en verontwaardigd, 'hoe durft dat volk ons prachtige kado aan hen te beledigen'? Ik vind het mooi dat de ware aard van sommigen naar boven komt, want in zo'n lied en de bijbehorende glazuuraantastende clip presenteren 'ze' zich als onze beste vrienden en een stel halve heiligen. Ik geloof best dat veel BN'ers hardstikke sympathiek zijn, maar enkelen laten zich nu erg kennen.
dinsdag 23 april 2013 om 11:07
quote:Satchel schreef op 23 april 2013 @ 10:04:
[...]
Natuurlijk hoeft het niet bij het oude te bijven! Ook tegenwoordig wordt heel mooie muziek gemaakt, er zijn ook vandaag de dag enorme talenten en de smaak van muziek is ook veranderd.
Maar wat ik bedoel is: luister nou eens naar het contrast. Luister naar de Krönungsmesse van Mozart voor die Leopold en dan naar het koningslied voor Willem-Alexander. De ene is een keizer (w van) waardig en de andere is een slap deuntje met een (w van) waardeloze en gebrekkige tekst. Het verschil maakt dat je je inderdaad diep gaat zitten schamen, al is het niet op de manier en om de reden voor de schaam die Ewbank en consorten wisten dat zou komen.
Er is niets koninklijks of waardigs aan, het is niet eens een operettekroning, nee, we krijgen een musicalkoning.
Het is een belediging en een aanfluiting en inderdaad misschien wel de beste manier om (w van) Weg met de monarchie het is 2013 te zeggen.
Dat dus. Met Joop van de Ende in het comité, bekruipt me na zijn verschijnen in DWDD gisteravond dat de BN'ers en het Comité Inhuldiging zich verloren hebben in de Walt Disney-achtige opvatting van wat een koning zou zijn en dergelijke.
Het idiote is, dat het ook zo in contrast staat met bijvoorbeeld wat WA en Maxima benadrukten in het interview met hen, dat de kroning vooral een staatsrechtelijke gebeurtenis is. En ons koningshuis ís geen musicalkoningshuis, maar een wat horkerige conservatieve rijke familie die ver buiten de samenleving leeft. (Maxima leefde in Argentinie als glamour jetset , wat meer weghad van het musicalgebeuren, daar lijkt haar leven hier niet bepaald op.)
Een monarchie is bovendien volslagen ondemocratisch. Weg met die zooi.
[...]
Natuurlijk hoeft het niet bij het oude te bijven! Ook tegenwoordig wordt heel mooie muziek gemaakt, er zijn ook vandaag de dag enorme talenten en de smaak van muziek is ook veranderd.
Maar wat ik bedoel is: luister nou eens naar het contrast. Luister naar de Krönungsmesse van Mozart voor die Leopold en dan naar het koningslied voor Willem-Alexander. De ene is een keizer (w van) waardig en de andere is een slap deuntje met een (w van) waardeloze en gebrekkige tekst. Het verschil maakt dat je je inderdaad diep gaat zitten schamen, al is het niet op de manier en om de reden voor de schaam die Ewbank en consorten wisten dat zou komen.
Er is niets koninklijks of waardigs aan, het is niet eens een operettekroning, nee, we krijgen een musicalkoning.
Het is een belediging en een aanfluiting en inderdaad misschien wel de beste manier om (w van) Weg met de monarchie het is 2013 te zeggen.
Dat dus. Met Joop van de Ende in het comité, bekruipt me na zijn verschijnen in DWDD gisteravond dat de BN'ers en het Comité Inhuldiging zich verloren hebben in de Walt Disney-achtige opvatting van wat een koning zou zijn en dergelijke.
Het idiote is, dat het ook zo in contrast staat met bijvoorbeeld wat WA en Maxima benadrukten in het interview met hen, dat de kroning vooral een staatsrechtelijke gebeurtenis is. En ons koningshuis ís geen musicalkoningshuis, maar een wat horkerige conservatieve rijke familie die ver buiten de samenleving leeft. (Maxima leefde in Argentinie als glamour jetset , wat meer weghad van het musicalgebeuren, daar lijkt haar leven hier niet bepaald op.)
Een monarchie is bovendien volslagen ondemocratisch. Weg met die zooi.
dinsdag 23 april 2013 om 11:14
quote:joe_egg schreef op 23 april 2013 @ 10:26:
[...]
Aan de andere kant heeft JE het natuurlijk ook wel over zichzelf afgeroepen, door zich bij DWDD te presenteren als eindverantwoordelijke.
Precies. En dan, als de reacties tegenvallen, ineens gaan huilen dat hij het móest van het comité....
quote:En dan de presentatie van je lied beginnen met de woorden: 'Ik stap net uit het vliegtuig uit Ibiza.' Tja. Voor het oog van Neerlands volk, dat door een diepe crisis gaat, moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen en met een scheef oog kijkt naar de kosten van de troonswisseling (getuige een fulminerende Prem die daar in dezelfde uitzending over los ging en door JE smakelijk werd uitgelachen).
Helemaal mee eens. Het schoot bij mij ook in het verkeerde keelgat, die openingszin en dan onze economische situatie in Nederland. Heb een beetje respect voor anderen en realiseer je dat 'modaal' gewoon aan het werk is deze lange winter. Je hebt toch ook verdomme net een lied 'voor ons' geschreven? Had je dan verdiept in 'ons'.
quote:Ik heb niets tegen mensen die hun talenten benutten en daar (grof) geld mee verdienen. JE is een selfmade man, daar heb ik alleen maar bewondering voor, ook al zijn zijn creaties absoluut niet mijn smaak. Maar als je je succes zo opzichtig gaat zitten flaunten tijdens de presentatie van je baggerstuk, dan moet je niet gek opkijken dat je kop eraf gaat in dit land dat het maaiveld van de middelmatigheid als maatstaf hanteert. Dat is lullig en onterecht, maar zo werkt het.Dat is niet onterecht. Daar zou hij iets van kunnen opsteken. Juist als hij een 'selfmade' man zou zijn.
[...]
Aan de andere kant heeft JE het natuurlijk ook wel over zichzelf afgeroepen, door zich bij DWDD te presenteren als eindverantwoordelijke.
Precies. En dan, als de reacties tegenvallen, ineens gaan huilen dat hij het móest van het comité....
quote:En dan de presentatie van je lied beginnen met de woorden: 'Ik stap net uit het vliegtuig uit Ibiza.' Tja. Voor het oog van Neerlands volk, dat door een diepe crisis gaat, moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen en met een scheef oog kijkt naar de kosten van de troonswisseling (getuige een fulminerende Prem die daar in dezelfde uitzending over los ging en door JE smakelijk werd uitgelachen).
Helemaal mee eens. Het schoot bij mij ook in het verkeerde keelgat, die openingszin en dan onze economische situatie in Nederland. Heb een beetje respect voor anderen en realiseer je dat 'modaal' gewoon aan het werk is deze lange winter. Je hebt toch ook verdomme net een lied 'voor ons' geschreven? Had je dan verdiept in 'ons'.
quote:Ik heb niets tegen mensen die hun talenten benutten en daar (grof) geld mee verdienen. JE is een selfmade man, daar heb ik alleen maar bewondering voor, ook al zijn zijn creaties absoluut niet mijn smaak. Maar als je je succes zo opzichtig gaat zitten flaunten tijdens de presentatie van je baggerstuk, dan moet je niet gek opkijken dat je kop eraf gaat in dit land dat het maaiveld van de middelmatigheid als maatstaf hanteert. Dat is lullig en onterecht, maar zo werkt het.Dat is niet onterecht. Daar zou hij iets van kunnen opsteken. Juist als hij een 'selfmade' man zou zijn.
dinsdag 23 april 2013 om 11:16
quote:wdr schreef op 23 april 2013 @ 11:05:
[...]
Nee klopt, de reacties zijn vooral arrogant en verontwaardigd, 'hoe durft dat volk ons prachtige kado aan hen te beledigen'? Ik vind het mooi dat de ware aard van sommigen naar boven komt, want in zo'n lied en de bijbehorende glazuuraantastende clip presenteren 'ze' zich als onze beste vrienden en een stel halve heiligen. Ik geloof best dat veel BN'ers hardstikke sympathiek zijn, maar enkelen laten zich nu erg kennen.Ja. Jammer.
[...]
Nee klopt, de reacties zijn vooral arrogant en verontwaardigd, 'hoe durft dat volk ons prachtige kado aan hen te beledigen'? Ik vind het mooi dat de ware aard van sommigen naar boven komt, want in zo'n lied en de bijbehorende glazuuraantastende clip presenteren 'ze' zich als onze beste vrienden en een stel halve heiligen. Ik geloof best dat veel BN'ers hardstikke sympathiek zijn, maar enkelen laten zich nu erg kennen.Ja. Jammer.
dinsdag 23 april 2013 om 11:31
Ik denk juist dat het gene protest is van het domme volk maar dat vooral mensen met een bredere muzieksmaak dan Borsato en Lange Fransie en Ali B, dit niet kunnen verdragen.
Van Duins lied vind ik wel hilarisch, omdat hij duidelijk de draak steekt met zowel het koningshuis, het hele gegeven van tutoyeren en het koningslied an sich.
Van Duins lied vind ik wel hilarisch, omdat hij duidelijk de draak steekt met zowel het koningshuis, het hele gegeven van tutoyeren en het koningslied an sich.
dinsdag 23 april 2013 om 11:36
Het mooie aan die clip is dus dat je nu eens ziet hoe ongelofelijk vreselijk zoiets uitpakt als het faalt. Dat is nog niet vaak gebeurd.
De opzet is; de sympathieke BN'ers zingen samen een lied en Ewbank dirigeert als ware hij Quincy Jones. Ze volgen de blauwdruk van We Are The World. De beelden van Nederlanders er tussendoor (a la 15 miljoen mensen) zouden de rest moeten doen.
In plaats daarvan zien we; een stel arrogante BN'ers die doen of ze sympathiek zijn met een ongelofelijk slecht nummer. Een clichématig positief beeld van Nederland. De clip wordt onbedoeld hilarisch en irritant.
De drie vingers is volgens mij ook geënt op het eerdere twee vingers in de lucht voor Warchild van Ali B. Dat was al irritant, maar dat ging om ene goed doel en het nummer was iets (nou ja, eigenlijk niet eens) beter.
De opzet is; de sympathieke BN'ers zingen samen een lied en Ewbank dirigeert als ware hij Quincy Jones. Ze volgen de blauwdruk van We Are The World. De beelden van Nederlanders er tussendoor (a la 15 miljoen mensen) zouden de rest moeten doen.
In plaats daarvan zien we; een stel arrogante BN'ers die doen of ze sympathiek zijn met een ongelofelijk slecht nummer. Een clichématig positief beeld van Nederland. De clip wordt onbedoeld hilarisch en irritant.
De drie vingers is volgens mij ook geënt op het eerdere twee vingers in de lucht voor Warchild van Ali B. Dat was al irritant, maar dat ging om ene goed doel en het nummer was iets (nou ja, eigenlijk niet eens) beter.
dinsdag 23 april 2013 om 11:43
Klopt wat die muzieksmaak betreft, deurkruk. Ik en veel mensen die ik ken houden meer van rockmuziek en alternatieve muziek (en ook wel dance) en mijn fb staat vol van negatieve posts van mensen die het een vreselijk nummer vinden. Moet erbij zeggen dat ik en mijn sociale omgeving totaal niet het Borsato publiek zijn en een afkeer hebben van Van den Ende/ De Mol / Ewbank achtige 'muziek' en andere 'culturele uitingen'.
De grote weerstand die ik overal om me heen zie en hoor betreft zeker niet alleen het slechte nummer (slechte nummers heb je altijd), maar zeker de grootse wijze waarop dit aan ons is voorgeschoteld, het valse sentiment, de aanname dat dit lied voor ons allen heel belangrijk is en de beledigdheid dat we het niet gewoon allemaal willen omarmen, ondankbaar rotvolk dat we zijn. Sorry, ik val nogal in herhaling, punt is wel gemaakt. André van Duin en Henny Huisman zou ik zelf niet opzetten, maar dat is nog vermakelijk en symphatiek en pretendeert niet meer te zijn dan het is, dus zal ik dat voor de gein wel even meezingen.
De grote weerstand die ik overal om me heen zie en hoor betreft zeker niet alleen het slechte nummer (slechte nummers heb je altijd), maar zeker de grootse wijze waarop dit aan ons is voorgeschoteld, het valse sentiment, de aanname dat dit lied voor ons allen heel belangrijk is en de beledigdheid dat we het niet gewoon allemaal willen omarmen, ondankbaar rotvolk dat we zijn. Sorry, ik val nogal in herhaling, punt is wel gemaakt. André van Duin en Henny Huisman zou ik zelf niet opzetten, maar dat is nog vermakelijk en symphatiek en pretendeert niet meer te zijn dan het is, dus zal ik dat voor de gein wel even meezingen.
dinsdag 23 april 2013 om 11:45
quote:dedeurkruk schreef op 23 april 2013 @ 11:36:
Het mooie aan die clip is dus dat je nu eens ziet hoe ongelofelijk vreselijk zoiets uitpakt als het faalt. Dat is nog niet vaak gebeurd.
De opzet is; de sympathieke BN'ers zingen samen een lied en Ewbank dirigeert als ware hij Quincy Jones. Ze volgen de blauwdruk van We Are The World. De beelden van Nederlanders er tussendoor (a la 15 miljoen mensen) zouden de rest moeten doen.
In plaats daarvan zien we; een stel arrogante BN'ers die doen of ze sympathiek zijn met een ongelofelijk slecht nummer. Een clichématig positief beeld van Nederland. De clip wordt onbedoeld hilarisch en irritant.
De drie vingers is volgens mij ook geënt op het eerdere twee vingers in de lucht voor Warchild van Ali B. Dat was al irritant, maar dat ging om ene goed doel en het nummer was iets (nou ja, eigenlijk niet eens) beter.
Het mooie aan die clip is dus dat je nu eens ziet hoe ongelofelijk vreselijk zoiets uitpakt als het faalt. Dat is nog niet vaak gebeurd.
De opzet is; de sympathieke BN'ers zingen samen een lied en Ewbank dirigeert als ware hij Quincy Jones. Ze volgen de blauwdruk van We Are The World. De beelden van Nederlanders er tussendoor (a la 15 miljoen mensen) zouden de rest moeten doen.
In plaats daarvan zien we; een stel arrogante BN'ers die doen of ze sympathiek zijn met een ongelofelijk slecht nummer. Een clichématig positief beeld van Nederland. De clip wordt onbedoeld hilarisch en irritant.
De drie vingers is volgens mij ook geënt op het eerdere twee vingers in de lucht voor Warchild van Ali B. Dat was al irritant, maar dat ging om ene goed doel en het nummer was iets (nou ja, eigenlijk niet eens) beter.
dinsdag 23 april 2013 om 15:25
quote:Flashy schreef op 23 april 2013 @ 11:03:
https://www.youtube.com/watch?v=d8SMNWX6lIY
Net deze weer geluisterd, blijft leuk.
Evenals die van Boulevard natuurlijk.He dit is ook een grappig liedje! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het koningslied van Dries Roelvink ook wel wat vind hebben. En ik ben echt geen Dries-fan! Het is een lied met respect naar het koningspaar toe
https://www.youtube.com/watch?v=d8SMNWX6lIY
Net deze weer geluisterd, blijft leuk.
Evenals die van Boulevard natuurlijk.He dit is ook een grappig liedje! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het koningslied van Dries Roelvink ook wel wat vind hebben. En ik ben echt geen Dries-fan! Het is een lied met respect naar het koningspaar toe
dinsdag 23 april 2013 om 16:02
quote:joe_egg schreef op 23 april 2013 @ 14:22:
De ava die je wist dat zou komen: het schijnt dat de borsatootjes hun twitter ava hebben aangepast in: i love John of zoiets. Kan het niet checken want twitter is overbelast.
En zo gaat de soap verder.
Tja, wat wil je...Er ligt ook een nieuwe CD op de plank van Marco Borsato met liedjes geschreven door Ewbank.
Ik ben benieuwd of deze soap nog van invloed is op de verkoop van de nieuwste CD van Borsato.
De ava die je wist dat zou komen: het schijnt dat de borsatootjes hun twitter ava hebben aangepast in: i love John of zoiets. Kan het niet checken want twitter is overbelast.
En zo gaat de soap verder.
Tja, wat wil je...Er ligt ook een nieuwe CD op de plank van Marco Borsato met liedjes geschreven door Ewbank.
Ik ben benieuwd of deze soap nog van invloed is op de verkoop van de nieuwste CD van Borsato.
dinsdag 23 april 2013 om 16:28
quote:LouisaVuitton schreef op 23 april 2013 @ 16:06:
Leontine heeft haar ava alweer veranderd......'Ze heeft haar steun betuigt'.....
Leontine Borsato@leontineborsato
@tweethondSPIKE dat was ook nooit de bedoeling hoor! Ik verander straks mijn ava weer! Heb mn steun betuigt en met mij vele, waarvoor dank!
Oowwwwww
Echt. Zum kotzen. Wat een doos.
Leontine heeft haar ava alweer veranderd......'Ze heeft haar steun betuigt'.....
Leontine Borsato@leontineborsato
@tweethondSPIKE dat was ook nooit de bedoeling hoor! Ik verander straks mijn ava weer! Heb mn steun betuigt en met mij vele, waarvoor dank!
Oowwwwww
Echt. Zum kotzen. Wat een doos.
dinsdag 23 april 2013 om 16:34
quote:DeeDee86 schreef op 23 april 2013 @ 16:31:
Durft echt niemand tegen die John Ewbank te zeggen dat ie een omhooggevallen blaaskaak is die het slechtste Nederlandstalige nummer ooit heeft geschreven?
Zat, maar het helpt niet, dan ben je ondankbaar, een populist die verdeling onder het volk zaait en je begrijpt gewoon zijn genialiteit niet. Oh ja, en je behoort bij die minderheid van de 91% die zijn liedje driewerf ruk vindt.
http://www.powned.tv/nieu ... d_toch_niet_ingetrok.html
Durft echt niemand tegen die John Ewbank te zeggen dat ie een omhooggevallen blaaskaak is die het slechtste Nederlandstalige nummer ooit heeft geschreven?
Zat, maar het helpt niet, dan ben je ondankbaar, een populist die verdeling onder het volk zaait en je begrijpt gewoon zijn genialiteit niet. Oh ja, en je behoort bij die minderheid van de 91% die zijn liedje driewerf ruk vindt.
http://www.powned.tv/nieu ... d_toch_niet_ingetrok.html
Spreuken 18:2
dinsdag 23 april 2013 om 16:40
quote:DeeDee86 schreef op 23 april 2013 @ 16:31:
Durft echt niemand tegen die John Ewbank te zeggen dat ie een omhooggevallen blaaskaak is die het slechtste Nederlandstalige nummer ooit heeft geschreven?Ik durf niet. Straks maakt John Ewbank me nog uit voor nageboorte, of hij begint mijn kinderschaar te beledigen.
Durft echt niemand tegen die John Ewbank te zeggen dat ie een omhooggevallen blaaskaak is die het slechtste Nederlandstalige nummer ooit heeft geschreven?Ik durf niet. Straks maakt John Ewbank me nog uit voor nageboorte, of hij begint mijn kinderschaar te beledigen.
dinsdag 23 april 2013 om 16:50
quote:Satchel schreef op 23 april 2013 @ 16:36:
Serieus he, ik ben een republikein, in hart en nieren, maar ik vind dit koningslied dermate beledigend naar het koningshuis dat ik alleen daarom al weiger het mee te zingen. Zoveel respect heb ik nog wel voor ze.Ja haha, ik ook. Ik begin oprecht medelijden met WA te krijgen, ook omdat hij niet mag zeggen wat hij er nu eigenlijk van vindt....
Serieus he, ik ben een republikein, in hart en nieren, maar ik vind dit koningslied dermate beledigend naar het koningshuis dat ik alleen daarom al weiger het mee te zingen. Zoveel respect heb ik nog wel voor ze.Ja haha, ik ook. Ik begin oprecht medelijden met WA te krijgen, ook omdat hij niet mag zeggen wat hij er nu eigenlijk van vindt....
dinsdag 23 april 2013 om 16:51
quote:Satchel schreef op 23 april 2013 @ 16:36:
Serieus he, ik ben een republikein, in hart en nieren, maar ik vind dit koningslied dermate beledigend naar het koningshuis dat ik alleen daarom al weiger het mee te zingen. Zoveel respect heb ik nog wel voor ze.Mag ik dan met enige schaamte het lied van die studenten wel koningsdag waardig noemen? Het is geen lied voor de inhuldiging, maar voor de rest wel een Hollands 'oranjelied'. Het lied geeft Holland weer, en dat is wat zo'n lied moet doen. Hebben die gasten goed begrepen.
Serieus he, ik ben een republikein, in hart en nieren, maar ik vind dit koningslied dermate beledigend naar het koningshuis dat ik alleen daarom al weiger het mee te zingen. Zoveel respect heb ik nog wel voor ze.Mag ik dan met enige schaamte het lied van die studenten wel koningsdag waardig noemen? Het is geen lied voor de inhuldiging, maar voor de rest wel een Hollands 'oranjelied'. Het lied geeft Holland weer, en dat is wat zo'n lied moet doen. Hebben die gasten goed begrepen.