Gezondheid alle pijlers

Aambeien, schaam me dood

23-04-2013 23:52 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een tijd aambeien... Lelijk vind ik het en soms pijnlijk. Trekt ook niet meer weg, net alsof er een trosje druiven uithangt... Wie heeft ervaring met het verwijderen van die dingen!?
Bij mij is dat trosje spontaan geknapt tijdens toilet gang, hoop bloed maar helemaal goed gekomen, je kunt ook gewoon naar de huisarts gaan, dan haalt hij het weg, een stuk hygienischer en beter. Ik had enorme aambeien opgelopen tijdens mijn eerste bevalling.
Schaam me dood? Je loopt toch niet in je blote hol op straat?

Is overigens niks om je voor te schamen. Lastig, dat wel.

Denk dat je huisarts er ervaring mee heeft. En daar hoef je je helemaal niet te schamen, lijkt me.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
misschien aambeien maar het kan ook marisken wezen. volgens mij staat het hier ook op het forum.

even zoekfunctie gebruiken.

jij wilt er van af dus gewoon naar de ha, en die verwijst je door.

bij mij zei de huisarts dat het geen kwaad kon, maar toen heb ik aangegeven dat ik het lastig vond omdat het netjes schoon te maken is. ik ben jaren later pas naar de ha geweest.
Zoveel mensen hebben aambeien, Zelf (gelukkig) nog nooit gehad! maar goed, ik zou wel even langs de huisarts gaan, ze zijn ervoor, dus je hoeft je niet te schamen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Sperti!
Je kunt naar de dokter, en wat je zelf kunt doen is direkt na de stoelgang je billen wassen met fris koel water. Met een schoon koud washandje kun je er af en toe een lichte druk op uitoefenen, helpt tegen de pijn en als "ze" niet te groot zijn kun je ze zo mss wat terugduwen.

Nooit persen tijdens de stoelgang en zorgen voor voldoende vezelinname en beweging.
En hou op met je te schamen .
Ik had enorme na mijn bevalling. Via verloskundige kreeg ik de tip over een middel wat alleen wordt verkocht door een apotheek in Hilversum. Pillen en creme op natuurlijke basis. Na een week waren ze zo goed als weg. Overigens hangt er nu nog altijd een klein flubbertje maar wie daar op let...ik in ieder geval niet

Ik ga niet de naam geven van de apotheek, dat mag niet, maar als je even googled heb je m zo, je kunt via internet bij ze bestellen.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Vervelend voor je. Ik heb het ook wel eens gehad, maar dan max 4 dagen. Ik heb er een spulletje van de drogisterij opgesmeerd en na vier dagen was het weg.
Om te voorkomen: veel vezels eten. Bruin volkorenbrood, pindakaas, appelstroop en vooral veel water drinken. Daar blijft je ontlasting zacht van en kun je een hoop ellende mee voorkomen.

Enne... ik ben ook bang dat ik ze ga krijgen. Is namelijk een zwangerschapskwaal waar sommige vrouwen last van krijgen. Succes!
Aambeien lelijk.... kijk je er veel naar soms?

Veel drinken en vezels eten helpt....
quote:felice71 schreef op 24 april 2013 @ 09:14:

Ik had enorme na mijn bevalling. Via verloskundige kreeg ik de tip over een middel wat alleen wordt verkocht door een apotheek in Hilversum. Pillen en creme op natuurlijke basis. Na een week waren ze zo goed als weg. Overigens hangt er nu nog altijd een klein flubbertje maar wie daar op let...ik in ieder geval niet

Ik ga niet de naam geven van de apotheek, dat mag niet, maar als je even googled heb je m zo, je kunt via internet bij ze bestellen.Dat middel heet curanol en is tegenwoordig bij praktisch elke apotheek en zelfs bij de etos verkrijgbaar! Toevallig maandag nog gehaald omdat ik na mijn bevalling vorige week helaas ook enorme aambeien heb gekregen..
quote:kiwibanaansap schreef op 24 april 2013 @ 11:14:

[...]

Dat middel heet curanol en is tegenwoordig bij praktisch elke apotheek en zelfs bij de etos verkrijgbaar! Toevallig maandag nog gehaald omdat ik na mijn bevalling vorige week helaas ook enorme aambeien heb gekregen..Ja, zo heette het! Goed dat het nu overal verkocht wordt zeg, ik moest er 3 jaar geleden een dag op wachten, heb de seconden afgeteld tot de postbode het spul kwam brengen
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ja zeker moet je je daarvoor schamen.

Aambeien ontstaan doordat je niet hygiënisch bent, of vreemd gaat , of weet ik wat voor slechte dingen doet.

Meid ga naar de dokter, die heeft ze vaker gezien en weet wat hij er aan moet doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
curanol!! meesterlijk spul!
Ik heb ze jaren gehad. Soms had ik er amper last van, soms heel veel: jeuk, pijn, bloederig.. ik heb uiteindelijk toch de stoute schoenen aangetrokken en ben er mee naar de huisarts gegaan.

Ik heb 3 behandelingen gehad want helaas zijn ze vaak na 1 behandeling niet weg. maar wat viel het mij mee zeg!! Het doet amper pijn en is zo gepiept. Alleen had ik daarna wel buikpijn maar dat trok na een paar uur weer weg. Nog altijd beter dan constant jeuk, branderig gevoel en dat bloeden na afvegen. Als ik het eerder had geweten dat het vrijwel pijnloos is dan was ik jaren eerder gegaan. Enne: die cremetjes.. tja die helpen even maar halen ze uiteindelijk niet echt weg. Beter is toch even langs de huisarts! succes!
Zoals de meesten hierboven al schrijven ben je echt niet de enige. Ik kreeg ze ook tijdens de zwangerschap. Vorig jaar ontstond er ook nog een bloedprop in en was de pijn zo erg dat ik wel naar de huisarts moest. Ja, ik zat daar ook niet op te wachten, maar ben blij dat ik er vanaf ben. Naar de huisarts dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven