Geld & Recht alle pijlers

aangifte doen?

24-04-2013 11:48 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maandag is wat mij betreft de emmer over gelopen.

Sinds mijn dochter op de middelbare school zit is ze al het mikpunt van pesterijen.

Maandag belde ze op dat ze later zou komen omdat ze iets kwijt was (wat is niet zo belangrijk ivm herkenning maar het was zeker geen klein dingetje wat je even over het hoofd ziet en het vertegenwoordigd een waarde van 200euro)

Ze is samen met iemand van school zeker een uur aan het zoeken geweest. Klasgenoten wisten allemaal dat ze het kwijt was.

Gisteren is ze wederom gaan zoeken, dit keer met de congierge.

Deze man kwam op het idee om de kluisjes te gaan openen in de directe omgeving van die van mijn dochter.

En ja hoor, het werd gevonden in de afgesloten kluis naast die van mijn dochter.

Het nummer is bekend en de eigenaar van de kluis is dus makkelijk te achterhalen.

Ze nemen het op school heel hoog op en er zullen ook zeker maatregelen genomen gaan worden naar die persoon toe maar ergens heb ik zoiets van "het is gewoon diefstal, ook al was de intentie misschien om het voorwerp over een paar dagen ineens weer te voorschijn te laten komen" .

Zouden jullie in dit geval aangifte van diefstal doen bij de politie?
Ja, laat diegene er maar van leren dat dit niet mag. Of het nou op school is, op een sportclub of ergens anders. Het hoort niet en dat mag diegene leren ook. Van andermans spullen hoor je af te blijven.
Ik zou de politie even bellen. Niet meteen aangifte doen, wel melding doen en raad vragen.
Als je dat een goed gevoel geeft, doen. Maar waarom laat je je dochter op een school waar ze vanaf het begin gepest wordt?
Cum non tum age
Je hebt het over 'de emmer is overgelopen'. Zijn er vaker dergelijke dingen gebeurd?

Hoe oud zijn de kinderen? Middelbare school? Of ouder?
Ik zou aangifte doen, laat ze maar voelen dat dit gedrag niet getolereerd wordt. Van andermans spullen blijf je af!
Dit akkefietje is vervelend, maar het lijkt me slechts een symptoom van een reeds langer bestaande situatie - de pesterijen waarvan jij zegt dat je dochter ze al langer moet ondergaan. Is dáár al iets mee/aan gedaan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ja, aangifte doen. Ongeacht hoe de school dit wil oplossen (waarschijnlijk willen ze dit binnenskamers oplossen) mag jij best aangifte van diefstal doen. Ik zou echter wel in gesprek gaan met school, zij horen ook in te grijpen bij pestgedrag, zeker omdat het op hun terrein gebeurt.
Laat school het pestgedeelte goed aanpakken en doe aangifte bij de politie voor de diefstal. Uiteraard in overleg met school, maar ik zou zeker aangifte doen.
Ja ik zou aangifte doen.

Zou je op je werk een collega bestelen of in elkaar slaan dan is dat reden voor ontslag op staande voet en mag je heel blij zijn als iemand geen aangifte doet

Zolang het op school gebeurd wordt het afgedaan als een onschuldig pesterijtje en krijgt het slachtoffer de schuld want die moet maar weerbaarder worden. Gevolgd door de dooddoener ach het zijn nog kinderen / pubers.

Zoiets is geen pesterijtje meer maar gewoon diefstal en dan mag wat mij betreft iemand ook de consequenties van zijn daden ondervinden. Die scholier moet maar leren dat dit gedrag echt niet kan en ik zou dus zeker aangifte doen.

Ook zou je kunnen proberen je dochter weerbaarder te maken tegen dit soort dingen. Oké het is dan wel niet haar schuld maar weerbaar zijn kan nooit geen kwaad.

Als het echt de spuigaten uitloopt zou ik ook een andere school overwegen. Als dochter dat tenminste wil.
Ik zou ook aangifte doen, naast het feit dat ik de school zou aanspreken op het blijkbaar niet inschakelen of naleven van het pestprotocol. Zo te lezen is dit geen op zichzelf staand incident.
Ik zou aangifte doen. Van iemands anders spullen hoor je gewoon af te blijven!!

Verder vraag ik het me af of het voor je dochter goed is om op deze school te blijven, aangezien je zegt dat ze vaker gepest wordt.

Ik heb vroeger zelf ook op een middelbare school gezeten waar ik totaal geen aansluiting had met de andere leerlingen. Ik werd dan niet echt heel erg gepest, maar ging toch altijd met tegenzin weer naar school. Na 2 jaar ben ik naar een andere school gegaan en dat heeft me heel veel goed gedaan.

Dus misschien is dat ook iets om te overwegen. Praat er sowieso met je dochter over.
Heb je gevraagd wat je dochter wil? Ik zou het zeker eerst met haar overleggen?

Als het om pesterijen gaat, wordt op deze manier de juiste persoon gestraft?

Wat doen jullie als iemand hierdoor 'wraak' wil nemen? De pesterijen erger worden.

Ik zou ook aangifte willen doen, maar zou zeker ook bedenken wat de impact hiervan op langere termijn in voor je dochter.

Welke opties heb je? Kun je je dochter naar een andere school doen? Heeft ze genoeg vriendinnen om sterk te 'staan' tegenover de pesters?
Ja ik zou aangifte doen.

En mijn dochter het volgende schooljaar naar een andere school. Dit is toch afschuwelijk voor haar?
Even mobiel antwoorden want pc heeft kuren. Naar een andere school is geen optie aangezien ze een hele specifieke opleiding volgt. Daarom ook de dure spullen mee naar school. Deze opleiding is haar lust en haar leven.

Ik wacht even het onderzoek op school af (ga morgen bellen hoe het er voor staat) en dan zal ik zeker met haar bespreken wat zij wil. Want ook dat zal wel gevolgen hebben op school denk ik.
Ik weet niet of ik wel aangifte zou doen, je dochter kan daar immers straks de dupe van zijn...
quote:joyce2202 schreef op 24 april 2013 @ 12:58:

Ik weet niet of ik wel aangifte zou doen, je dochter kan daar immers straks de dupe van zijn...Dus pesters er maar mee weg laten komen? Want een reprimande van de school stelt negen van de tien keer ook niet veel voor.
Ja, ik zou zeker aangifte doen!

Je hebt hard bewijs, dus laat ze maar voelen wat ze gedaan hebben!

(ik ga er vanuit dat dit niet door 1 persoon gedaan is)
Absoluut aangifte doen.

En de school erbij betrekken ivm het pesten.
Zo kan weer op pc (tikt toch een stuk makkelijker)

Ik heb school net gebeld en de betreffende contactpersoon werkt niet op woensdag dus morgen maar gelijk aan de telefoon hangen.

Wat betreft de gevolgen voor mijn dochter, dat is ook de enige reden dat ik twijfel of ik wel aangifte ga doen.

Ik zal het zeker met haar overleggen als ze vanmiddag uit school komt.

Gelukkig zit ze in de 2de en worden alle klassen en zelfs de locatie na de zomer veranderd.
Wat betreft het pesten, de vervangende mentrix is zich rotgeschrokken van de sfeer in de klas toen ze de klas van mijn dochter overnam. Er wordt dus al hard aan gewerkt.

Er zijn er al een paar tijdelijk geschorst geweest en dat heeft wel geholpen.
Juist door geen aangifte te doen, geef je denk ik een verkeerd signaal af.

Dat het dus loont om een grote bek te hebben, harder schreeuwen en ze durven blijkbaar zelfs geen aangifte te doen.

Lastig hoor.
Ik zou dit met de school overleggen. Misschien is er een gesprek mogelijk met de ouders van dit kind er bij? Aangifte kan je zeker doen maar misschien lost de school het (samen met de ouders) wel naar tevredenheid op.

Verder zou ik zulke dure spullen niet meer meegeven naar school behalve als het echt noodzakelijk is op school. Niet persé om diefstal maar iets kan ook vallen, een tas kan knappen of van de fiets donderen of er kan drinken overheen komen.
Ik heb net de politie gebeld (wil toch wat doen en op school bereik ik nu niets)

Politie zegt ook zeker aangifte te doen als de dader bekent is.

Zal voordat ik verder ga bellen (ben nu in staat om rechtstreeks naar de directeur te gaan) eerst even met dochter praten over wat zij wil.

Ik weet dat ze (andere kinderen, andere klas, ander jaar) ook al eens bij een ander geflikt hebben. Die vond zijn spullen een maand later terug in een container. Bewijs dan maar eens wie het gedaan heeft. Dat is in dit geval gelukkig niet zo moeilijk,
Kaetje: die spullen meegeven zal wel moeten want die zijn noodzakelijk voor de opleiding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven