ik wil niet meer

07-04-2013 23:53 469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al anderhalf jaar ben ik in gevecht met mezelf, ik ben helemaal op. Sinds een paar maanden heeft het de naam burn-out gekregen. Ik doe zo mijn best om mijn leven weer op de rit te krijgen, maar het lukt me niet. Steeds gebeurd er weer iets waardoor ik instort. Al een paar keer was ik flink omhoog geklommen, maar ben net zo vaak terug dat diepe gat in gevallen.

De mensen om me heen zeggen dat het allemaal wel goedkomt. Ooit zal dat ook wel, maar nu heb ik daar even niks aan. Ik zal het toch zelf voor elkaar moeten krijgen. De ene dag zit ik vol vechtlust en voel ik me sterk, maar de andere dag hoeft het van mij allemaal niet meer en heb ik geen zin meer om te vechten. Het enige dat ik wil is weer mezelf zijn en gelukkig zijn, maar hoe weet ik niet meer

Wilde dit even kwijt, misschien is er iemand die het herkent?
@ Bloempje, het is een naar iets, dat liefdesverdriet

Ook een vraag: op die momenten dat je hem mist, wat mis je dan? Waar denk je aan?

Dan iets anders: ik vond je OP een paar weken geleden echt uit het hart geschreven omdat je volgens mij rechtstreeks opschreef dat je pijn had en waar de pijn zat. Heb nu het idee dat je jezelf weer bij elkaar geraapt hebt, probeert het leven wat je al had vol te houden en de pijnlijke, vervelende dingen op afstand te houden. En dat lukt maar half half. Klopt dat? (Wil niet overpsychologiseren ofzo maar viel me wel op)

@ Maaike, een to-enjoy lijst is een goed idee! Heb je er al iets opgezet?

Wat betreft die dingen als vakantie: soms moet je het ondergaan voordat je kan concluderen dat dit niet het juiste moment is. Soms probeer je even te ontsnappen aan je dagelijks leven en dat het dan misloopt geeft niet, het geeft alleen aan dat je op vakantie jezelf gewoon meeneemt.

Ben trouwens ff benieuwd: heb je weer contact opgenomen met een psych? Zou het doen. Ik vind het helemaal niet goed klinken wat je hierboven beschrijft. Maar de hele dag bezig zijn met genoeg uren slapen en zo prikkelbaar zijn van geluiden, daar klopt iets niet. Overal zijn geluiden, en zo'n bel is irritant maar zou niet meer moeten zijn dan dat ...irritant.

Denk je dat het lukt om een keer geen afleiding te zoeken als je iets wil vermijden? Je kan nl heel veel leren van het gevoel wat je probeert te onderdrukken (als dat niet zo groot is dat het je helemaal in beslag neemt.)

Ja ik dagdroom heel vaak. Eerst piekerde ik heel erg veel, elke mug werd een enorme olifant in mijn gedachten. Op de een of andere manier kwam ik altijd uit bij het ergste doemscenario. Nu het een stuk beter gaat pieker ik natuurlijk nog steeds wel eens maar niet zo excessief en dagdroom ik vaker over leuke dingen, mensen, activiteiten, wat ik wil doen. Vind dagdromen fijn omdat het over positieve dingen gaat en niet over doemscenario's Voor mijn gevoel heb ik daar nu ook weer ruimte voor in mijn hoofd omdat ik besloten heb een tijdje niet te werken. Heerlijk is dat, de tijd aan jezelf hebben en een beetje bezig zijn met mn eigen dingetjes.

Ik ga pas over een weekje fietsen trouwens.
@Moringa. Vanochtend heb ik wel een lijst gemaakt met mijn indeling van 6 vlakken (werk, huishouden, leuke dingen, etc.), maar toen heb ik die aan de kant geschoven. Het idee van de to enjoy-lijst is meer gevoelsmatig en korte termijn, niet echt een opgeschreven lijst ofzo. Waar kan ik mijzelf op DIT moment blij mee maken? Nou, dan doe ik dat.

De afspraak met de psych staat voor volgende week ergens gepland. Wat geluiden betreft, alles moet even rustig zijn zodat ik kan opladen en er weer wat beter tegen kan. Nu is alles niet rustig, waardoor ik niet kan opladen, maar mijn batterij juist nog verder leeg loopt.

Ik ben bang dat als ik geen afleiding zoek of niet bezig ben, dat ik dan echt ga zitten malen. Ik ben vroeger een aantal keer behoorlijk depressief geweest en ik herken de gedachten over doemscenario's van toen. Ik heb nu echter geen zin in om daarin mee te gaan, dus hou ik mezelf dan maar bezig. Tenminste, volgens mij werkt het zo.

Ik ben altijd gevoelig voor geluiden geweest. Geen idee hoe ik dat zou kunnen oplossen. Mediteren lukt me niet, ik word er heel boos van (van mediteren, niet van dat het niet lukt).

Nou ja, genoeg over mij maar weer.

Ik wens jullie allen een heel goede nachtrust toe!
quote:moringa schreef op 23 april 2013 @ 20:38:

@ Bloempje, het is een naar iets, dat liefdesverdriet

Ook een vraag: op die momenten dat je hem mist, wat mis je dan? Waar denk je aan?

Dan iets anders: ik vond je OP een paar weken geleden echt uit het hart geschreven omdat je volgens mij rechtstreeks opschreef dat je pijn had en waar de pijn zat. Heb nu het idee dat je jezelf weer bij elkaar geraapt hebt, probeert het leven wat je al had vol te houden en de pijnlijke, vervelende dingen op afstand te houden. En dat lukt maar half half. Klopt dat? (Wil niet overpsychologiseren ofzo maar viel me wel op).

Ik mis vooral het samenzijn met hem. Dat er iemand thuis is als ik naar huis kom, samen koken, samen eten, samen slapen. Hij is heel erg belangrijk voor me geweest bij wat er het afgelopen jaar allemaal gebeurd is.

Mijn ouders hebben mij/ons altijd heel erg beschermd opgevoed. Ik deed eigenlijk niks zonder "goedkeuring" van hen. Hij heeft me leren inzien dat ik meer op eigen benen moet staan en mijn eigen keuzes moet maken. Ik zei in mijn OP dat ik mezelf kwijt ben, maar ik ben meer op zoek naar wie ik ben en wie ik wil zijn. Hij heeft me daarbij geholpen.

Door wat er allemaal tussen ons gebeurd is zijn de meesten uit ons gezin blij dat ik van hem af ben. De ruzie met mijn vader ging ook over hem, mijn vader heeft hem echt compleet zwartgemaakt en ik denk dat meer mensen uit het gezin er zo over denken. Ik voel me hierdoor zo alleen!

De mensen van wie ik het meeste hou zijn er nu niet voor mij en dat is heel erg moeilijk.

Je hebt gelijk. De afgelopen week heb ik geprobeerd om alles positief te benaderen, in de hoop dat dat zou helpen, maar helaas. Vandaag ben ik echt compleet ingestort. Ik loop al de hele dag te huilen en het gesprek met de psych was hierdoor ook heel zwaar.

Liefdesverdriet heeft tijd nodig, dat weet ik, maar door deze situatie is het dubbelzwaar lijkt het wel.....
@ Bloempje, denk dat het nu tijd is om je probleem serieus aan te pakken. Je voelt aan alles dat op gewone voet doorgaan niet lukt. Overweeg nog eens serieus om uren te minderen of je weer helemaal ziek te melden zodat je even met jezelf bezig kan zijn ipv alles zo goed en kwaad als het kan overeind houden. Het mag dan lijken of er een zwart gat op je af komt, en dat is ook wel een beetje zo maar echt: je blijft daar niet in zitten hoor, daar krabbel je ook weer uit.

Ik weet niet wat er tussen jou en je ex gebeurd is. Maar het klinkt alsof je ouders je willen beschermen en zijn blij dat hij je niet meer kan kwetsen oid. Logisch vanuit ouders bezien, en zeker als je ook nog beschouwen als 'hun kleine meiske' wat beschermd moet worden. Maar daarbij gaan ze voorbij aan wat jij voor hem voelde en heb jij misschien het gevoel dat je moet kiezen tussen hem en je ouders. Dat is niet zo. Je bent je eigen persoon.

Het klinkt ook alsof je van leunen op je ouders bent overgegaan op leunen op hem. En nu moet je meer op jezelf leren leunen. En dat doet pijn en kost veel tijd maar je kan het. Echt!
bloempje, maaike en moringa!!

Gewoon even een knuffel voor jullie, ik hoop dat het weer redelijk tot goed gaat met jullie.
@Moringa, nog 14 dagen werken (verspreid over 4 weken) en dan heb ik 3 weken vakantie. Die dagen wil ik heel graag gewoon volmaken. Mijn beide therapeuten denken ook dat het het beste voor me is als ik die paar uurtjes blijf werken. Mijn uren uitbreiden doe ik nu niet, dat komt na de vakantie wel weer. Ik hoop niet dat je me te eigenwijs vind, maar ik denk echt dat ik niet blijer wordt als ik me nu weer ziekmeld.

Mijn ouders nemen het inderdaad voor mij op, omdat ze zich zorgen om me maken, dat snap ik wel, maar vind het toch moeilijk dat ze zo over hem denken. Hij heeft me niks misdaan, het is echt een superlieve jongen! Maar zij zien natuurlijk alleen dat ik er verdrietig van wordt.

Ik moet inderdaad proberen niet om hem te leunen, ik doe mijn best
quote:rbcrsd schreef op 24 april 2013 @ 13:07:

bloempje, maaike en moringa!!

Gewoon even een knuffel voor jullie, ik hoop dat het weer redelijk tot goed gaat met jullie.

Aah, dat is lief van je, dank je! Jij ook een knuffel!!

Voel me vandaag wel iets beter gelukkig.
Ouders (en vrienden) zien soms ook alleen de pijn die zo'n vriendje je doet, omdat je in de nare tijden naar je ouders/vrienden gaat, terwijl als het goed gaat, je bij je vriendje bent. Zo krijgen ze een vrij eenzijdig beeld.

Voor mij was vandaag een minder dagje. Flinke stemmingswisselingen gehad, ach, in elk geval niet saai. Hoewel saai wel eens fijn zou zijn. Ik hoop dat jullie dag een stukje beter was!
Hee Bloempje, ja hoor ik vind je hartstikke eigenwijs maar dat is juist goed want dan leun je op jezelf Uiteindelijk moet je doen wat jij goed voor jezelf vind en als dat werken is, is dat werken!

Heeft je ex je trouwens ook veel verdriet gedaan of zijn jullie min of meer uit elkaar gegroeid?

Rbc, een knuffel terug

Hier ff iets minder. Veel sociale dingen gedaan afgelopen dagen. merk dat m'n hoofd dan toch wel snel volloopt. Morgen ook al vroeg naar de psych... beeehhh, s morgens ben ik niet op mn best meestal.
Dan weer ff kalm aan doen moringa!! Als dat gaat dan he en succes bij de psych. Zelf gaat het hier wel ietsie beter dan gisteravond, gister nogal boos op uwv en daarna een vervelend berichtje van een sterfgeval, iemand van mijn leeftijd, was al wel geruime tijd ziek, maar dan komt het nog altijd onverwacht.

Bloempje, Maaike en Moringa, hoop dat jullie weer een mooie dag er van kunnen maken, hier schijnt het zonnetje tussen de wolken door, dus wie weet wordt het nog lekker weer!!
@ maaike: ja, dat is waar!

Wat vervelend dat je zoveel stemmingswisselingen had, gaat het nu weer wat beter met je?

@moringa: werken voelt inderdaad nog steeds goed, dan kan ik even mijn gedachten verzetten en niet aan de nare dingen denken.

Hij heeft mij veel verdriet gedaan door steeds te twijfelen over wat hij nou precies voor mij voelt. Die onzekerheid was echt killing, voor ons allebei trouwens. Het geeft ons allebei rust dat de onzekerheid weg is, maar dat maakt het niet minder moeilijk. Hij houd van me als van een goede vriendin in plaats van zijn partner, dat is vooral voor mij moeilijk om te verwerken. Ik was ben zò gek op hem, wilde samen met hem een toekomst opbouwen. Dat is dus nu weggevallen... Ben weer in mijn uppie

Voel je je vandaag iets beter?

@rbcrsd: he bah, wat een naar bericht voor je, sterkte! Dat kun je er nu even niet bijhebben.

Jullie ook allemaal een fijne dag!
Ik vond vanochtend dit artikel over overspannenheid. Misschien hebben jullie er ook wat aan.

Het geeft mij in elk geval meer inzicht in energie en dat je reserves moet opbouwen. Ik denk dat ik behoorlijk veel heb ingeteerd op die reserves. Die reserves opbouwen is moeilijk, want heb nog steeds snel dat schuldgevoel.

@Moringa. Je vroeg eerder waar dat schuldgevoel door kwam. Ik denk doordat ik ergens nog steeds vind dat ik er niet mag zijn. Door dan maar steeds dingen voor anderen te doen en anderen blij te maken, 'verdien' ik het een beetje om wel hier te zijn. Ik ben dan niet helemaal iedereen tot last. Ik wou dat ik daar eens van afkwam.

Hoop dat het goed ging bij de psych vanmorgen.

@Rbcrsd. Heb je inmiddels je familie al ingelicht? (Of was dat in het andere topic, zal zo even kijken.) Gecondoleerd met het verlies.

@Bloempje. Werken als afleiding lijkt goed, maar in feite is het een makkelijke manier om akelige dingen weg te stoppen en daar geen tijd voor te maken. Ik ben zelf net zo, ik zoek afleiding in gamen en tv en dat brengt me totaal niet verder. Gisteravond besloten vandaag de pc uit te laten, maar hier zit ik alweer te typen! Ik denk toch dat het beter is om, in elk geval af en toe, stil te staan bij je verdriet en dan bedoel ik niet alleen 's avonds in bed als er verder helemaal niets te doen is en je niet anders kan.
Ik heb vanmiddag een paar dvd's en een spel besteld via de website van Bart Smit. Dus ik weet wel wat ik de laatste vakantiedagen nog ga doen. Ook heb ik DUO gebeld om te vragen wat ik moet doen om mijn studiefinancieringslening in één keer af te lossen. Dan ben ik daar ook lekker af. Verder rustig dagje. Hoe was jullie dag?
quote:maaike0105 schreef op 25 april 2013 @ 21:12:

Ik heb vanmiddag een paar dvd's en een spel besteld via de website van Bart Smit. Dus ik weet wel wat ik de laatste vakantiedagen nog ga doen. Ook heb ik DUO gebeld om te vragen wat ik moet doen om mijn studiefinancieringslening in één keer af te lossen. Dan ben ik daar ook lekker af. Verder rustig dagje. Hoe was jullie dag?Goedzo, lekker rustig aan! Wat voor dvd's zijn het??
Slaap lekker allemaal!!

Hebben jullie een goede dag gehad?
quote:maaike0105 schreef op 25 april 2013 @ 13:47:

Ik vond vanochtend dit artikel over overspannenheid. Misschien hebben jullie er ook wat aan.

Het geeft mij in elk geval meer inzicht in energie en dat je reserves moet opbouwen. Ik denk dat ik behoorlijk veel heb ingeteerd op die reserves. Die reserves opbouwen is moeilijk, want heb nog steeds snel dat schuldgevoel.

@Moringa. Je vroeg eerder waar dat schuldgevoel door kwam. Ik denk doordat ik ergens nog steeds vind dat ik er niet mag zijn. Door dan maar steeds dingen voor anderen te doen en anderen blij te maken, 'verdien' ik het een beetje om wel hier te zijn. Ik ben dan niet helemaal iedereen tot last. Ik wou dat ik daar eens van afkwam.

Heel herkenbaar!!

@Bloempje. Werken als afleiding lijkt goed, maar in feite is het een makkelijke manier om akelige dingen weg te stoppen en daar geen tijd voor te maken. Ik ben zelf net zo, ik zoek afleiding in gamen en tv en dat brengt me totaal niet verder. Gisteravond besloten vandaag de pc uit te laten, maar hier zit ik alweer te typen! Ik denk toch dat het beter is om, in elk geval af en toe, stil te staan bij je verdriet en dan bedoel ik niet alleen 's avonds in bed als er verder helemaal niets te doen is en je niet anders kan.Wat een mooi artikel zeg! Ik ga het meteen doorsturen naar een aantal mensen, er staat heel duidelijk in uitgelegd hoe ik me nu voel en wat ik allemaal doormaak. Ik kan me voorstellen dat dat voor buitenstaanders soms vaak niet altijd te volgen is.

Ik stop de akelige dingen niet weg hoor, als ik thuis ben neem ik echt de tijd om over dingen na te denken. Maar op mijn werk kan ik eventjes ergens anders aan denken. Soms ben ik heel opstandig, of boos, of teleurgesteld in mezelf. Maar soms kan ik wel heel nuchter en verstandig over dingen nadenken. Thomaas zei het volgens mij al, eigenlijk is het een hele bijzondere periode waar we nu inzitten ook al is het zò ontzettend zwaar. Zien jullie dat ook zo?

Fijne avond verder en slaap lekker voor straks
quote:rbcrsd schreef op 25 april 2013 @ 21:29:

Slaap lekker allemaal!!

Jij ook!

Hebben jullie een goede dag gehad?

Ja hoor, ging wel aardig. Op het werk was het een beetje hectisch en vermoeiend. Vanmiddag therapie waar ik heerlijk in mijn t-shirtje ben heengewandeld. Echt genoten van het zonnetje.

Daarna gedoucht en niks meer gedaan. Zo meteen ga ik lekker mijn bedje opzoeken :-)
Hee allemaal, even een kort berichtje want krijg zo bezoek. Zijn beetje hectische dagen hier, veel sociale dingen gedaan en dat kost me best wel veel energie. Dan merk ik dat ik toch nog niet de oude ben... frustratie, frustratie natuurlijk. Maar na bezoek weer ff lekker rondhangen in mn huis.

Reageer later weer, in ieder geval een fijne dag vandaag!
Jij ook een fijne dag Moringa en rustig aandoen hè! Desnoods komt het bezoek maar een ander keertje :-)
Hoi Maaike,

Wat vervelend dat het zo slecht met je gaat! Hoe komt het dat je nu zo'n terugval hebt?

Ik ben nu onderweg terug van mijn reis naar Italië, moet me nog anderhalf uur zien te vermaken op een heel saai vliegveld, dus kwam eens even hier kijken :-)

Wat voor taalcursus ga je doen? Ik heb deze week ook een taalcursus gedaan. Was erg gaaf, maar wel vermoeiend. Hoop dat het niet te zwaar voor je wordt! Ik vond het moeilijk om me te concentreren tijdens de les.

Als je twee weken extra vrij kunt nemen lijkt me alleen maar goed voor je toch?

Liefs, bloempje
Hey Bloempje. Leuke vakantie gehad? Ik hoop van wel! Kun je een beetje Italiaans spreken nu?

Ik heb gisteren een zware opdracht afgerond en vandaag heerlijk genoten van niksen. Volgende week weer een afspraak met de therapeut, want het is me af en toe nog te veel.
De vakantie was heerlijk, heb echt genoten! Even helemaal weg van nederland en alle zorgen. Vooral de eerste merkte ik dat er nog veel emoties loskwamen. Heb slecht geslapen en vooral de laatste nachten elke nacht geslaapwandeld. Om echt helemaal tot rust te komen had ik dus waarschijnlijk langer moeten blijven, maar dat wist ik vooraf natuurlijk nog niet. Nu even een dagje bijkomen en dan morgen weer aan het werk. Moet er nog even niet aan denken....

Lekker dat je gisteren een dagje heb kunnen niksen, maar vervelend dat het niet goed met je gaat. Hopelijk helpen de gesprekken met de therapeut je hierbij! Heb je enig idee hoe het komt dat het nu weer minder met je gaat?
Slaapwandelen op vakantie? Dat is niet zo handig! Geen ongelukken gehad?

Succes met het werk vandaag. Ik heb de komende week alleen maar leuke opdrachten, dus ik had vanochtend zelfs zin in het werk. Dat was al een tijdje niet meer voorgekomen...

Het nare gevoel komt vooral omdat ik lichamelijke klachten niet zo goed kan accepteren. Ik wil 'gewoon' gezond zijn, maar heb allerlei kwalen en daar heb ik een beetje genoeg van. Het akelige gevoel in de borst is nog steeds niet verklaard. Gelukkig heb ik er niet zo'n last meer van gehad na die woensdag een tijdje terug.
Goeiemorgen!

Nee hoor, geen ongelukken gebeurd :-) Meestal blijf ik ook wel gewoon in mijn kamer. Het is twee jaar lang niet gebeurd en nu ineens een paar nachten achter elkaar....

Fijn dat je weer zin had in het werk, wil het ook een beetje lukken?

Gewoon weer gezond zijn....ja, ik weet precies wat je bedoeld! Helaas is het even niet anders, dus moet je geen kostbare energie verspillen aan deze negatieve gedachten. Focus je op de dingen die wèl goed gaan, dan ga je je vanzelf beter voelen!

Fijne dag vandaag
Goedemiddag

Gelukkig blijf je op je kamer. Stel je voor, word je ineens in de hotellobby wakker ofzo...

Ik probeer het gevoel van het weekend vast te houden en tot nog toe lukt dat aardig. Ik doe rustig aan met werk en toch lig ik al een dag voor op mijn planning.

Lukt het jou op je werk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven