Wie zijn toch die a-sociale mensen???

30-05-2008 15:30 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik gewinkeld en tijdens het winkelen heb ik in de paskamer van 1 van de winkels die ik bezocht heb (4 in totaal) een tasje van Douglas laten staan met daarin spullen t.w.v. ¤ 50,00. Ik heb vandaag alle winkels gebeld en het tasje is niet gevonden. Dit is de tweede keer dat mij dit gebeurt.

En ik vraag me dus serieus af wie die godvergeten a-sociale mensen zijn die denken dat wanneer zij iets vinden wat overduidelijk vergeten/ van iemand anders is, menen te mogen toeëigenen? Zijn dat keurige dames die kinderen moeten opvoeden? Is het mijn buurvrouw? Gezien de winkels waarin ik geweest ben, moet het iemand zijn zoals ik ben, gewoon modale doorsnee. Ik kan hier gewoon geen beeld bij krijgen. Als je zoiets vindt, dan geef je dat toch aan de kassa af???

Kennen jullie mensen die dit (stelen dus) doen?
quote:runner84 schreef op 30 mei 2008 @ 19:45:

[...]

Nee, maakt niks uit, maar ik vroeg het me af.Niet zo raar in dit geval toch?
Wij hebben tot 2 x toe een trui en vestje in een lokale bus laten liggen op reis in een arm land. Beide keren teruggekregen, terwijl ik dat daar echt niet verwacht had.
Cum non tum age
Ok Brummetje, tis mij nu wel duidelijk waarom men zo negatief op jou reageert. Wat super asociaal zeg.

Ik ben zelf wel eens een tasje met daarin dure beautyspulletjes en een portomonee met 450 euro verloren. Dan baal je dus wel! Gelukkig had iemand (een onwijs schattig jongetje van nou wat zal t zijn? jaar of 8? ) m gevonden. (Had m bij een terrasje laten staan en jongetje kwam achter ons aanrennen). Heb natuurlijk wel meteen een ijsje voor m gehaald.

Zelf heb ik het maar 1 keer mee gemaakt, in de bibliotheek had iemand haar portomonee bij de wasbak laten liggen. Die heb ik gewoon bij de balie daar afgegeven, die heeft het omgeroepen en die vrouw was daar nog. Als het jou gebeurd ben je ook niet blij. Het geld is dan nog niet het ergste maar al die pasjes enzo! Zo veel gedoe om dat allemaal opnieuw te moeten regelen, dat gun je niemand toch.
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 19:21:

Oke, genoeg op de stang gejaagd.

Altijd leuk, mensen een beetje op de stang jagen. Wat mijn vriend doet moet ie zelf weten (hij is dus van de portemonnee leeghalen en dan afgeven), maar ik geef tassen en portemonnee's natuurlijk wel af. MET inhoud.

Alleen los geld niet. Hoe groot de som ook is.Ik hoop dat jij het niet gek vind dat mensen geen letter meer van jou geloven?
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 19:39:

Ja nou ik heb gewoon een raar soort humor. Heeft mijn vriend ook, dus we passen wel bij elkaar. Humor is iets anders dan gestoordheid.
quote:MissKaatje schreef op 30 mei 2008 @ 18:25:

TO vraagt of we mensen kennen die het wel doen (en ze noemt er stelen bij).

Brummetje is eerlijk en dan wordt ze gewoon tot op het bot afgekraakt.

De mensen die haar afzeiken zijn zeker allemaal heilige boontjes die bijvoorbeeld nog nooit 1x gelogen hebben in hun leven...

Triest zeg!

Wat nou Triest ? Ik geef antwoord, en reageer op Brummetje, die nogal asociaal gedrag heeft. Dat heet een discussie. Tot op het bot afgekraakt..

Jij vindt het normaal dat mensen als brummetje de boel bedonderen en belazeren ? En daar mag Ik dan niets van zeggen ?

En ja, ik heb wel eens gelogen.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:runner84 schreef op 30 mei 2008 @ 19:45:

[...]

Toen ik klein was ben ik ook mijn horloge dat ik van mijn Oma had gehad verloren. Ik had hem op een bankje in de kleedkamer van het zwembad laten liggen, kwam nog terug na 10 minuten ofzo, maar hij was weg.

Ze hebben wel eens de (merk) spijkerbroek van mijn zoon gejat uit de kleedkamer toen hij naar zwemles was en ik daar zat te kijken. Kon ie in zijn onderbroekie naar huis, in de winter!

Dan moet je het toch ook wel heel erg moeilijk hebben wil je de broek van een jongetje zijn kont jatten!
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 19:21:

Oke, genoeg op de stang gejaagd.

Altijd leuk, mensen een beetje op de stang jagen. Wat mijn vriend doet moet ie zelf weten (hij is dus van de portemonnee leeghalen en dan afgeven), maar ik geef tassen en portemonnee's natuurlijk wel af. MET inhoud.

Alleen los geld niet. Hoe groot de som ook is.

God, wat een dijenkletser

* slaat met handen op dijen.

Denk jij , brummetje, dat ik jou geloof ? Denk het niet meisje.

Maar ik weet wel waarom je ineens zegt dat je het verzon , je baalt natuurlijk dat jij je aso reputatie hier keer op keer bevestigd hebt, en je hoopt dat je er nu vanaf bent.

Hopen mag altijd natuurlijk.

Groetjes en kusjes

Borodini.
quote:borodini schreef op 30 mei 2008 @ 19:59:

[...]

God, wat een dijenkletser

* slaat met handen op dijen.

Denk jij , brummetje, dat ik jou geloof ? Denk het niet meisje.

Maar ik weet wel waarom je ineens zegt dat je het verzon , je baalt natuurlijk dat jij je aso reputatie hier keer op keer bevestigd hebt, en je hoopt dat je er nu vanaf bent.

Hopen mag altijd natuurlijk.

Groetjes en kusjes

Borodini.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
VOOR BRUMMETJE....

Het is moeilijk om pathologisch liegen te genezen. Vaak is het meer dan een ziekte maar zit het dieper in het karakter ingesleten. Vaak bouwen pathologische leugenaars een hele schijnwereld op, tot ze zelf ook niet meer weten wat waar is en wat niet waar. Daarnaast zal de client de behandeling zelf aan moeten willen gaan. Een kenmerk van de stoornis is meestal een gebrek aan ziekteinzicht. Men ziet het niet of wil het niet weten. Men zegt ook wel dat pathologische leugenaars zelf geen last zouden hebben van hun ziekte en daarom ook geen hulp zoeken. Maar dit is niet helemaal waar. Er zijn genoeg pathologische leugenaars die wel in behandeling willen. Maar u heet helemaal gelijk. Ik weet zelf ook geen plek waar mensen met dit probleem behandeld kunnen worden. dat is inderdaad een probleem. Vaak kom je dan terecht in de hoek van de anti-sociale persoonlijkheid. Ik kan u hiermee jammer genoeg niet verder helpen.

Misskaatje, ik denk dat er veel forummers zijn die wel eens ooit een leugentje heeft verteld. Al is het maar een leugentje om eigen bestwil. Of de halve waarheid heeft gezegt. Of een jeugdzonde. Of iets gezegd of gedaan hebben wat niet een schoonheidsprijs verdiend.

Maar of het nu wel of niet waar is wat Brummetje vertelde. De situatie die ze schetste die zij en haar vriend bewust doen, andere benadelen. Op een nare achterbakse manier. Dan mogen wij er niets over zeggen want dan wordt ze op het bot afgebrand? Pfffff.

Bedenk dan eerst wat je gaat posten. Wat verwacht je dan als je een paar uur die verhalen blijft vertellen en bevestigen.

Een grapje vertel je 1 keer en dan is het over, daar ga je niet zo over door.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:thee schreef op 30 mei 2008 @ 19:46:

Humor? Goh wat hebben we gelachen....

quote:misschicken schreef op 30 mei 2008 @ 19:54:

[...]

Humor is iets anders dan gestoordheid.

Ja, het is duidelijk dat jullie totaal geen humor hebben!

En ik ben zeker geen pathologische leugenaar. Ik ben soms juist veel te open/eerlijk. (Nee niet in dit geval want:)

Dit was gewoon jullie even op stang jagen, dat is toch geen wereldramp?

Tuurlijk zou ik gevonden spullen wel afgeven met inhoud erin.
@SSL, je hoeft Brummetje niet te helpen, Brummetje is namelijk fictie. Ontsproten aan het brein van iemand die het leuk vindt anderen op de kast te krijgen. En geef toe, hij/zij is er goed in.
Ik zou er niet meer teveel op rekenen dat sommige mensen je nog serieus gaan nemen als je een topic opent ....... maar ach, wie weet de forummers die nieuw zijn of dit topic niet hebben gelezen.
Ik had eerder de indruk dat het gewoon een serieus meisje in de knoop met zichzelf was maar wat verwacht je nou eigenlijk van de wereld als je de wereld zo behandeld?
En ik weet zeker dat, mocht mijn vriend dat een keer overkomen wanneer ik erbij ben, ik zo'n heisa ga maken, dat ie het geld erin moet laten. Dat ie dat ook echt wel doet.

Anders heeft ie ruzie met mij. (En hij heeft er een hekel aan als ik in het openbaar laat merken dat ik boos op m ben.)

Wanneer ik er niet bij ben en hij verteld het achteraf, kan ik er natuurlijk niks aan doen.

Maar reken maar dat ik van hem EIS dat ie het netjes afhandelt. Desnoods ruk ik het geld en de portemonnee uit z'n handen.
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 20:09:

Ja, het is duidelijk dat jullie totaal geen humor hebben!

En ik ben zeker geen pathologische leugenaar. Ik ben soms juist veel te open/eerlijk. (Nee niet in dit geval want:)

Dit was gewoon jullie even op stang jagen, dat is toch geen wereldramp?

Tuurlijk zou ik gevonden spullen wel afgeven met inhoud erin.

Nouja..ik snap niet echt wat daar zo leuk of humoristisch aan is....

En sowieso lijkt het me niet zo'n grappige actie, niemand weet hier toch of je een grapje uithaalt of niet en nu heb je het ernaar gemaakt dat niemand je hier meer gaat geloven/vertrouwen...maar goed, erg grappige actie idd, lig echt in een deuk hier
Brummetje,

Hoe harder jij roept, jezelf verdedigd, verhalen verzint om aan te tonen dat je echt wel eerlijk bent, hoe ongeloofwaardiger ik je vind.
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 20:14:

En ik weet zeker dat, mocht mijn vriend dat een keer overkomen wanneer ik erbij ben, ik zo'n heisa ga maken, dat ie het geld erin moet laten. Dat ie dat ook echt wel doet.

Anders heeft ie ruzie met mij. (En hij heeft er een hekel aan als ik in het openbaar laat merken dat ik boos op m ben.)

Wanneer ik er niet bij ben en hij verteld het achteraf, kan ik er natuurlijk niks aan doen.

Maar reken maar dat ik van hem EIS dat ie het netjes afhandelt. Desnoods ruk ik het geld en de portemonnee uit z'n handen.Ik vraag me serieus af waarom je nog zit te tikken?
Ik kan niet zeggen dat ik met een pagina van elk van je topics een goed beeld van je hebt maar het eerste topic dat ik opende stond een posting dat je het halve forum over je heen kreeg, topic dat je vriend al het geld op maakt en elke dag wiet gebruikt.

Misschien moet je een andere insteek proberen om niet alle forummers hier tegen je in het harnas te jagen?

Is maar een idee hoor.
quote:runner84 schreef op 30 mei 2008 @ 20:15:

[...]

Nouja..ik snap niet echt wat daar zo leuk of humoristisch aan is....

En sowieso lijkt het me niet zo'n grappige actie, niemand weet hier toch of je een grapje uithaalt of niet en nu heb je het ernaar gemaakt dat niemand je hier meer gaat geloven/vertrouwen...maar goed, erg grappige actie idd, lig echt in een deuk hier

Da zijn dingen die ik niet zie. Ik dacht: ff een geintje uithalen. En ik kan dan erg serieus overkomen, omdat jullie -omdat het internet is- mijn gezicht niet zien.Waardoor dingen soms anders overkomen dan iemand ze bedoelt.

Irl zouden jullie gelijk zien dat ik een geintje maak, aan mijn gezicht dus.

Mijn vriend heeft dezelfde humor. Soms denk ik echt dat hij iets meent. Maar dat meent ie dan niet. Waardoor ik soms onterecht boos word.

Ik weet dat ik slecht ben in grapjes maken/bedenken wat nou echt grappig is.

Maar ik ben echt geen pathologische leugenaar.

En dat niemand me nou nog geloofd, ik weet dat ik het er zelf onbewust naar gemaakt heb. Nou ja dan is dat maar zo. Meer als dit kan ik niet doen.
quote:Eowynn_ schreef op 30 mei 2008 @ 18:35:

Maar het zegt wel wat over jou dat je mensen triest vind die spullen liever eerlijk teruggeven.Nee ik vind het triest dat iedereen zo wild reageert op brummetje. Ik geef namelijk ook liever eerlijk spullen terug.
je moet weten wanneer je ergens mee moet stoppen, Brummetje. Als je na je eerste posting had gezegd dat het een geintje was en dat je het niet meende, had ik je nog wel geloofd. Nu absoluut niet meer, zeker niet nu een beetje zielig gaat lopen doen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Nou wat mij betreft is de bijdrage van Brummetje helemaal zijn doel voorbij gegaan, ik heb niet gelachen, ( en o als er iemand veel lacht ben ik het wel, ben de uitvinder ervan)

en ik voelde me ook niet op de kast gejaagd,

voelde wel een soort van misselijkheid in me opkomen dat je in staat zou zijn iemands spulletjes mee tenemen zonder enig spijtgevoel en die misselijkheid verdween niet door nu terug te krabbelen en te zeggen dat het een grapje was, vind ik ook misselijk makend eigenlijk, heb je nog andere hobby's die wel leuk zijn, punniken of zo???
quote:sarah2ndlife schreef op 30 mei 2008 @ 20:27:

Nou wat mij betreft is de bijdrage van Brummetje helemaal zijn doel voorbij gegaan, ik heb niet gelachen, ( en o als er iemand veel lacht ben ik het wel, ben de uitvinder ervan)

en ik voelde me ook niet op de kast gejaagd,

voelde wel een soort van misselijkheid in me opkomen dat je in staat zou zijn iemands spulletjes mee tenemen zonder enig spijtgevoel en die misselijkheid verdween niet door nu terug te krabbelen en te zeggen dat het een grapje was, vind ik ook misselijk makend eigenlijk, heb je nog andere hobby's die wel leuk zijn, punniken of zo???Ze is ook nog heel crea met lichamelijke en geestelijke klachten verzinnen Ze schudt ze zo uit dr steunzolen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven