Wie zijn toch die a-sociale mensen???

30-05-2008 15:30 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik gewinkeld en tijdens het winkelen heb ik in de paskamer van 1 van de winkels die ik bezocht heb (4 in totaal) een tasje van Douglas laten staan met daarin spullen t.w.v. ¤ 50,00. Ik heb vandaag alle winkels gebeld en het tasje is niet gevonden. Dit is de tweede keer dat mij dit gebeurt.

En ik vraag me dus serieus af wie die godvergeten a-sociale mensen zijn die denken dat wanneer zij iets vinden wat overduidelijk vergeten/ van iemand anders is, menen te mogen toeëigenen? Zijn dat keurige dames die kinderen moeten opvoeden? Is het mijn buurvrouw? Gezien de winkels waarin ik geweest ben, moet het iemand zijn zoals ik ben, gewoon modale doorsnee. Ik kan hier gewoon geen beeld bij krijgen. Als je zoiets vindt, dan geef je dat toch aan de kassa af???

Kennen jullie mensen die dit (stelen dus) doen?
Laatst mijn wekelijkse boodschappen gedaan en moest nog even naar de drogist. Heb mijn karretje voor in de winkel gezet kom terug weg kar met boodschappen. Als ik iets A-sociaal vind dan is het dit wel. Ben nog nooit zo boos geweest!!!!
Ohja, ik was nog iets vergeten....mijn vader heeft een keer een tasje met alle passen (PIN, credit card enz.) en paspoort en geld en van alles en nog wat laten liggen in de wc's op Schiphol. Hij kreeg het gewoon terug! Dat is wel weer fijn
quote:orchidea schreef op 30 mei 2008 @ 19:24:

Laatst mijn wekelijkse boodschappen gedaan en moest nog even naar de drogist. Heb mijn karretje voor in de winkel gezet kom terug weg kar met boodschappen. Als ik iets A-sociaal vind dan is het dit wel. Ben nog nooit zo boos geweest!!!!
De laatste keer dat ik een gevonden portemonnee naar de politie bracht moest ik in drievoud formulieren invullen. Belachelijk toch? Dus de keer erna heb ik m daar door de bus gegooid. Heb wel een keer (lang geleden) een beloning gehad voor gevonden geld, dat was dan weer meegenomen

Andersom heb zijn mijn verloren portemonnees gelukkig altijd weer terecht gekomen (en ja, slordig van mij, ik weet het!) en heeft zelfs iemand een keer 100 gulden die ik vergeten was bij de pin via de bank naar mij weten te traceren. Dat werd een bos bloemen, zoiets maakt mijn dag echt weer goed.
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 16:01:

Mijn vriend is wat dat betreft beter dan ik. Hij haalt bij een gevonden portemonnee het geld eruit en geeft de portemonnee dan aan de kassa af. Vragen ze of hij misschien geld eruit heeft gehaald zegt ie dan doodleuk: Nee hoor, hij was leeg!

Grappig he... Wat ben je toch een gestoord wijf. En als je vriend zo makkelijk is met geld jatten, waarom loopt ie dan zo te zeiken over die telefoon die je wilt kopen....

Hé, misschien kunnen jullie samen een telefoon jatten.

Mens, zoek een goeie therapeut.
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 19:21:

Oke, genoeg op de stang gejaagd.

Altijd leuk, mensen een beetje op de stang jagen. Wat mijn vriend doet moet ie zelf weten (hij is dus van de portemonnee leeghalen en dan afgeven), maar ik geef tassen en portemonnee's natuurlijk wel af. MET inhoud.

Alleen los geld niet. Hoe groot de som ook is.En ik heb net nog gelezen dat je die 3 euro die je vond in een internetcafe bent gaan teruggeven.
Cum non tum age
Ik moet zeggen dat je in NL nog best wel de kans hebt dat iets terugkomt (veel eerlijke vinders ook op dit topic inderdaad). Ik woon in het buitenland en denk je dat er ook maar IETS ooit bij mij is teruggekomen? Nooit. Nou heeft dat denk ik niet alleen met armoede te maken waar ik woon, maar vooral veel met mentaliteit. Hier heerst helaas veel de Brummetje-mentaliteit, zeg maar.

Altijd leuk, mensen een beetje op de stang jagen.

Zie mijn posting aan het begin dat ik zei, laat je niet stangen (aan de andere forumsters).

Sommige forummers maken zichzelf wel belachelijk.

Ik denk als jij een keer serieus bent in een topic dat je dit nog wel eens zult horen .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:heejhallo schreef op 30 mei 2008 @ 19:24:

Ik geef altijd alles af, want ik heb zelf ook al zo vaak geluk gehad:

-Mobiel in trein laten liggen en iemand heeft em naar me op gestuurd

-Portmonee met honderdvijftig gulden (ik was 15 of 16 en wilde van mijn kleedgeld kleren in 'de stad' gaan kopen) werd bij me thuis gebracht door de vinder met alles er in.

- Portemonnee twee dagen voor ik op vakantie ging in cafe laten liggen op tafel. Volgende dag kon ik em met alles er in ophalen.

- Paspoort bij AH laten liggen (ik wilde me registreren voor de bonuskaart en dan kon je zelfscannen) op de balie en die werd ook later thuisgebracht, ik had em nog niet gemist.

- Videocamera in winkel laten liggen, kon ik ook de volgende dag weer ophalen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan....:)

Oh nee, pas is wel mijn jas gestolen uit een cafe met mijn huissleutel in de zak. ik denk omdat het koud was, want mijn handtas met portemonnee en mobiel had ik nog wel

Maar verder krijg ik dus vaak dingen terug, wat een goede motivatie is om zelf ook integer te blijven.Bij mij hetzelfde dus. Noem het maar solidariteit met alle verstrooiden onder ons
Ja en die 5 euro op straat weer niet.

Trouwens mijn vriend heeft nog nooit wat gejat. Ik vroeg het naar aanleiding van deze discussie aan hem en toen zei hij dat hij het geld eruit zou halen en de portemonnee dan af zou geven.
Wat ik érg misselijk vind is als er op school iemand zijn usb stick vergeet en iemand dat ding gewoon leegmaakt en het zich toe eigend, heb al een paar keer van vriendinnen gehoord dat het ding dan nooit meer boven water kwam. Je wéét dan dat het om studiemateriaal gaat en vaak voor die persoon wel erg belangrijk is.
En ja ik weet dat ik het dan anders had moeten typen. Maar daar ben ik gewoon een grote kluns in.

Altijd leuk, mensen een beetje op de stang jagen. Wat mijn vriend doet moet ie zelf weten (hij is dus van de portemonnee leeghalen en dan afgeven), maar ik geef tassen en portemonnee's natuurlijk wel af. MET inhoud.

Alleen los geld niet. Hoe groot de som ook is.

Ik neem aan dat je op het laatste ook nog terugkomt?

Dapper hoor.
quote:mylenevalerie schreef op 30 mei 2008 @ 19:32:

[...]

Zie mijn posting aan het begin dat ik zei, laat je niet stangen (aan de andere forumsters).

Sommige forummers maken zichzelf wel belachelijk.

Ik denk als jij een keer serieus bent in een topic dat je dit nog wel eens zult horen .ach, bij de mensen die op dit topic hebben gelezen/gereageerd zal ze haar krediet wel verspeeld hebben, gok ik. Bij mij igg
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rainz schreef op 30 mei 2008 @ 18:46:

[...]

Niet zo generaliseren Mirjam, niet alle Limbo's zijn als Brummetje, er zullen vast ook Brummetjes in andere delen van het land rondlopen.

Je hebt (natuurlijk) gelijk, ik ging te ver. Sorry! Natuurlijk lopen er overal Brummetjes rond, dat is niet geografisch bepaald.
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 19:34:

En ja ik weet dat ik het dan anders had moeten typen. Maar daar ben ik gewoon een grote kluns in.tuurlijk....
Ja nou ik heb gewoon een raar soort humor. Heeft mijn vriend ook, dus we passen wel bij elkaar.

Alleen los geld niet. Hoe groot de som ook is.Nu weet ik dus niet of Brummetje de waarheid vertelt of probeert terug te krabbelen na al die eerlijk, maar asociale antwoorden.
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 18:58:

Ik heb nog nooit iets van spullen gevonden, zoals een tas of portemonnee. Wel geld dus (5 euro) en een emballagebonnetje.

Bedenk me net trouwens iets! Op vakantie in Gran Canaria, wilden mijn vriendin en ik even op i-net. Het zat vol, dus wij wachten tot er een plekkie vrij kwam. Toen ik ging zitten bekeek ik eens het bureau en wat lag daar tot mijn verbazing? Geld! Het was niet zo heel veel, geloof 3 euro ofzo. Die vrouw was al weg, en ik heb het geld gepakt, ben als de wiedeweerga achter haar aan gegaan en heb haar dat geld terug gegeven. Ze was zó blij!

En nog een voorbeeld schiet me te binnen. We waren in een grote supermarkt. Ik zag een vrouw heel raar op de grond zoeken (liggend bijna). En even later zie ik een sleutel op de grond liggen (niet waar zij zocht). Dus ik pak m op en ga die vrouw zoeken. Ik wist nl héél zeker dat ie van haar was. Dus ik de vrouw gevonden en gezegd: Mevrouw bent u uw sleutel kwijt? Ja dus. En ze was zooooooooooo blij. De sleutel was nl van de fiets van haar overleden zus.Moet dit de rest goedpraten?
quote:runner84 schreef op 30 mei 2008 @ 19:39:

[...]

Nu weet ik dus niet of Brummetje de waarheid vertelt of probeert terug te krabbelen na al die eerlijk, maar asociale antwoorden.

Maakt dat wat uit dan?

Want in beide gevallen..

Nou ja, I rest my case.
Ik heb trouwens eens iets soortgelijks als Allis meegemaakt. Ik kocht in Antwerpen een (vrij duur) lingeriesetje. De beha was een 85 euro, de string iets van 40.

Ik stond uren in de rij omdat de cassiére steeds met anderen stond te kletsen, en toen ik aan de beurt was kéék ze me niet eens aan. Ze was echt ontzettend onbeschoft aan het doen. Alles ging súpertraag, gewoon doorkletsen met haar collega, mijn spullen werden in tasjes gesméten, het was echt óngelooflijk slechte service. Ik kon haar niet eens groeten, zelfs daar tetterde ze gewoonweg doorheen. (Ze luisterde echt voor geen meter) Dus toen ze me toesnauwde dat ik 'mocht' betalen en mij zeer onvriendelijk mededeelde dat het 85 euro werd, hebben vriendin en ik een lange blik op elkaar geworpen en heb ik met een stalen gezicht gepind. En haar nog een prettige dag toegewenst. Niet dat ze dat gehoord of gezien heeft hoor, ze had wel wat beters te doen....

Ik heb ook eens een keer een dief meegemaakt met berouw. Die had mijn tas gejat, met echt superveel spul erin. Niet alleen een telefoon, discman en portomonnee met geld, maar ook allerlei kleren, een studieboek, aantekeningen, sleutels, de hele zooi.

Een week later had de dief de tas teruggebracht.. weliswaar zonder discman, geld en telefoon , maar wel mét pasjes en alle andere dingen die erin zaten. Het blijft een smerige dief, maar ik was toen toch wat minder boos op hem.
quote:summerxx schreef op 30 mei 2008 @ 19:34:

Ook ben ik zelf eens mijn horloge wat ik van mijn oma gekregen had met mijn communie verloren in een vakantiepark, helaas niet meer gevonden. Vond ik erg jammer.

Toen ik klein was ben ik ook mijn horloge dat ik van mijn Oma had gehad verloren. Ik had hem op een bankje in de kleedkamer van het zwembad laten liggen, kwam nog terug na 10 minuten ofzo, maar hij was weg.
quote:Soundpost schreef op 30 mei 2008 @ 19:42:

[...]

Maakt dat wat uit dan?

Want in beide gevallen..

Nou ja, I rest my case.Nee, maakt niks uit, maar ik vroeg het me af.
Humor? Goh wat hebben we gelachen....

Ga je straks al die andere onzin die je uitgekraamd hebt ook weer terugdraaien?

Ik vind je gewoon een onbetrouwbaar zeikwijf. Klaar! En hoop dat ik me aan mijn voornemen zal houden hierna niet meer op je te reageren. Moet lukken, met een heerlijke, lange vakantie voor de boeg!

Daaag Brum
fijne vakantie, thee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven