Wat mannen echt willen....

29-05-2008 08:43 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week van een vriendin een boek gekregen met de titel: 'Wat mannen echt willen....'

De schrijver maakt een onderscheid tussen zes verschillende soorten mannen en wat voor een verlanglijstje zij hebben. Zo is de ene man naar een een anders soort vrouw op zoek en met deze globale categorieën kunnen wij vrouwen beter begrijpen wat ons object of affection nu eigenlijk zoekt, of welk man-type het best bij ons past.

Natuulijk begrijp ik ook wel dat iedereen uniek is en dat een theorie nooit helemaal passend is op een individu.

En eerlijk gezegd heb ik het boek nog niet helemaal uit gelezen... maar zij er hier die het boek ook kennen/gelezen hebben en wat vinden jullie ervan?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Als het dienen van een man het hoogste doel in je leven is dan geloof ik graag dat dit boek instructief kan zijn. In alle andere gevallen zou ik niet weten waarom ik geïnteresseerd zou moeten zijn in wat "mannen" willen, laat staan in hoe ik me zou moeten gedragen om hen te lokken en/of te houden. Die fase zijn we, dacht ik, toch al zo'n veertig jaar voorbij.
Nee hoor, jij hoeft me niet aardig te vinden, dus als je me echt wilt pleasen Stepford Dummy dan blijf je fijn bij je door je vriend ingefluisterde standpunt.
Aww. Toch doorgaan. You're too sweet.
quote:wuiles schreef op 31 mei 2008 @ 19:44:

Als het dienen van een man het hoogste doel in je leven is dan geloof ik graag dat dit boek instructief kan zijn. In alle andere gevallen zou ik niet weten waarom ik geïnteresseerd zou moeten zijn in wat "mannen" willen, laat staan in hoe ik me zou moeten gedragen om hen te lokken en/of te houden. Die fase zijn we, dacht ik, toch al zo'n veertig jaar voorbij.Nou, door types als Noblesse worden we weer teruggezet in die tijd... Heeft mijn moeders generatie daar de BH voor verbrand?!
Gezien het feit dat jouw mening bestaat uit die van je vriend, moet ik concluderen dat hij toch idd meer van het type vrouw houdt dat een bak chips op zijn hoofd omkeert. Ga dat maar snel doen dan, gij pleasert.

Overigens vind ik wel dat het lang duurde voordat je doorhad dat je mij het beste kan dienen door me iets te geven om tegenaan te trappen. Losing your touch honey?
Think so. Nou waar blijven die corrigerende tikken damnit?
Daarvoor moet je toch echt bij je vriend zijn, ik val niet op vrouwen, geef alleen mannen corrigerende tikken.
Het is gewoon niet eerlijk Minny. Wuiles-man en ik zoeken al jaren een eh, zeg maar dienend typje voor wat ondersteunende klusjes en verdomd als het niet waar is: Noblesse-man kaapt de laatste voor onze neus weg. Moeten we er weer één importeren. Die spreekt dan natuurlijk weer geen Nederlands. Vergeet vooral niet je moeder te bedanken, ook namens Wuiles-man. Zucht.
is dit nu de vrouwelijke variant van de battle tussen Stout en DMJN op het topic mannen van mars?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ow. *Zielig kijkt*. Kee. Ik helemaal blij voor niks.

Weet je. Ik denk best veel. En daar komen nog meningen uit voort ook. Soms zijn die beter dan die van mensen die minder zelfkritisch zijn. Soms trouwens ook niet. Hoe dan ook. Zijn ze meestal tegenstrijdig aan elkaar. Valt iedere mening, hoe stom ook, te onderbouwen, als je de juiste kennis hebt. Dus wat heeft het dan voor zin om meningen te hebben? Het bezit van een mening alszijnde een voorrecht wordt chronisch overschat. In het beste geval, geeft het je het onterechte idee dat je iets weet. Onterecht omdat de waarde van de mening bepaald wordt door de onderbouwing en er niet zoiets is als een goede of een slechte mening. Maar dat wil niet zeggen dat je mening dus waar is, alleen maar omdat die goed onderbouwd is.

Terwijl aan het hebben van een mening wel veel nadelen kleven. Je moet hem onderhouden, d.w.z. de onderbouwing aanpassen op actualiteit, door de jaren heen verschuivende mores, en op de communicatie-ontvangst-hersen dinges van alle soorten anderen. En m verdedigen ook nog. Weet je hoeveel werk dat is? En waarvoor? Wat precies, buiten dus het hebben van die mening, krijg je ervoor terug? Het is zoiets als een lening winnen. Een rekening kado krijgen. Ik zie niet in waarom ik dat zou moeten willen.

Dus bleek dat er zinniger tijdverdrijven waren met wel bewezen positieve effecten en ben ik me daar mee bezig gaan houden. Ik moet zeggen, dat bevalt best. Life is a chemical reaction. Het heeft geen zin om daar meningen over te hebben. Dat is net zoiets als dat ik niet snap, waarom mensen die bij een bushalte staan, en niet van plan zijn weg te gaan, toch willen weten hoe laat die komt. Alsof het daar minder lang van duurt.
quote:wuiles schreef op 31 mei 2008 @ 19:57:

Het is gewoon niet eerlijk Minny. Wuiles-man en ik zoeken al jaren een eh, zeg maar dienend typje voor wat ondersteunende klusjes en verdomd als het niet waar is: Noblesse-man kaapt de laatste voor onze neus weg. Moeten we er weer één importeren. Die spreekt dan natuurlijk weer geen Nederlands. Vergeet vooral niet je moeder te bedanken, ook namens Wuiles-man. Zucht.Haha. Aww.
Een mening klopt altijd, omdat het een mening is. Pas als die mening verkocht wordt als feit kan het al dan niet kloppen. Het hebben van een eigen mening is wellicht geen voorrecht, het uiten daarvan wel. Besef je wel dat dat landen zijn waar men geen mening mag hebben, openlijk althans. Vooral vrouwen niet.

Voor jou is dat dienen wellicht een, voor mij onbegrijplijke, keuze...voor veel vrouwen is dat niet zo. In sommige culturen is braaf zijn en dienen niet iets wat leuk gevonden wordt maar een kwestie van overleven. Ben je niet gehoorzaam dan loop je het risico om slachtoffer te worden van eerwraak.

Waarom een mens dan vrijwillig voor zoiets zou kiezen terwijl het niet hoeft...dat vind ik te bizar voor woorden. Maar ook dat mag, hier in Nederland (of Belgie, als je daar woont). Je mag ervoor kiezen om te dienen. Dat is wel degelijk een voorrecht dat wij hier hebben in het westen.

Zolang die keuze enkel voortkomt uit een afwijking in je persoonlijkheid, en zo zie ik het echt, dan is daar niks mis mee...denk ik...feitelijk gezien...naar mijn mening dus wel. Maar als die keuze voortkomt uit een angst om alleen te zijn, een ziekelijke behoefte aan goedkeuring of het verlangen om aardig gevonden te worden...dan zou ik echt met iemand gaan praten hierover. Persoonlijk vind ik het niet gezond.

En nogmaals, als jij je enkel beperkt tot de interesses van jouw vriend en niet zelf op zoek gaat naar nieuwe dingen dan word je enkel een kopie, geen rijk mens.
quote:wuiles schreef op 31 mei 2008 @ 19:57:

Het is gewoon niet eerlijk Minny. Wuiles-man en ik zoeken al jaren een eh, zeg maar dienend typje voor wat ondersteunende klusjes en verdomd als het niet waar is: Noblesse-man kaapt de laatste voor onze neus weg. Moeten we er weer één importeren. Die spreekt dan natuurlijk weer geen Nederlands. Vergeet vooral niet je moeder te bedanken, ook namens Wuiles-man. Zucht.Tja, ik heb alleen iemand die af en toe schoon komt maken, maar die wil er nog betaald voor worden ook! Lastig...

Maar ja dat krijg je als je het dominante type bent he? Dan is het een stuk moeilijker om iemand te vinden
Minny, hier lopen een werkster en een oppas rond. Maar dan blijf je toch zitten met klusjes waarvoor zo'n dienend typje héél geschikt zou zijn. Kijk, als je ze importeert kun je hun paspoort wegnemen. Dat scheelt in het weglopen. Met locals kan dat niet. Die moeten dus echt dienstbaar zijn. Wuiles-man en ik hopen toch zó dat de economie instort, staan ze weer in de rij om ons te mogen dienen.
Dat zijn 2 heel verschillende dingen. Ik weet ten alle tijden dat ik super veilig ben en 'promoot' mijn gedrag niet onder andere vrouwen. Het werkt voor mij en wat voor een ander werkt moet die ander lekker zelf weten. De misstanden in de wereld m.b.t. vrouwenrechten (en mensenrechten in het algemeen) gaan mij ook aan het hart (en ja, daar heb ik meningen over, en nee, dat zijn niet per se ook de meningen van mijn vriend), maar dat vind ik los staan van mijn eigen relationele beleving. Ik denk dat het grote verschil is dat het bij ons meer een 'spel' is. We vinden die rollen fijn aanvoelen, maar we hebben wel de capaciteit en vrijheid om daar uit te stappen. Die vrijheid gun ik iedereen en daar strijd ik ook voor.

Wat sommige vrouwen zeggen is dat ze het als vernederend zouden ervaren om dingen voor hun man te doen. Ik kan me dat best wel voorstellen. Het vereist emotionele veerkracht van beiden om zoiets op een gezonde manier te doen. Mijn vriend kan mij als persoon los zijn van het feit dat ik graag please. Ik doe dat ook niet om aardig gevonden te worden of om bevestiging te krijgen. En heb onder meer bij een heel commercieel Americaans bedrijf gewerkt, waar je je assertiviteit nogal nodig had. Ik kán het dus wel, als het moet, maar ik vind het gewoon helemaal niet leuk. (Dus buiten de uren dat ik er netjes voor betaald krijg... ben ik liever mezelf).

Het is ook niet zo dat ik altijd lief ben en ja en amen zeg. Ik kan best wel een bitch zijn. Maar dan hoop ik wel dat ie daar wat aan doet. Dat dan weer wel... De profs, een psych dus, zei erover 'zolang het je niet stoort in je dagelijks functioneren is er geen probleem' nah dat is dus niet zo, want als het nodig is, ben ik assertief genoeg. Alleen niet met evenveel liefde.

Hobby's buiten mijn vriend heb ik wel. Hij wilde dat graag. Lol. Maar niet eens alleen daarom.
Om commercieel te zijn moet je ook een mix van assertiviteit en onderdanigheid hebben. Daarom werk ik niet langer bij mijn oude werkgever...de shit die je af en toe moet pikken van klanten om er maar wat aan te kunnen verkopen! Nee...niks voor mij. Als ik iemand een zak vind, wil ik dat kunnen zeggen, en niet braaf lachen en knikken. Maar ieder zijn/haar ding dan maar...
Toen ik zei dat ik wegging zei mijn baas ook wel dat ze dat wel gemerkt had, dat ik me opvrat van binnen als ik aardig moest zijn tegen iemand die ik niet moest
Dat herken ik inderdaad wel wat je zegt over commercieel zijn. Het is sowieso geen natuurlijke rol voor mij want ik moest daar dus ook mensen hun ontslag mededelen (zeer regelmatig en dan meteen spullen pakken en gaan). Dat is niet zo leuk om te doen. Ik mis het gen voor sadisme denk ik.

Om ook weer wat ontopics te zeggen: die boeken he. Ik heb er dus meerdere gelezen. Maar viel me op dat de voetbal liefhebbende man en de veel schoenen liefhebbende vrouw erin oververtegenwoordigt worden. Nou kan het aan mij liggen dat ik me in onconventionelere milieu's begeef, maar wie kent er nu echt zulke mensen, buiten je TV bedoel ik?
quote:wuiles schreef op 31 mei 2008 @ 20:26:

Minny, hier lopen een werkster en een oppas rond. Maar dan blijf je toch zitten met klusjes waarvoor zo'n dienend typje héél geschikt zou zijn. Kijk, als je ze importeert kun je hun paspoort wegnemen. Dat scheelt in het weglopen. Met locals kan dat niet. Die moeten dus echt dienstbaar zijn. Wuiles-man en ik hopen toch zó dat de economie instort, staan ze weer in de rij om ons te mogen dienen.Weleens een bdsm advertentiesite geprobeerd? Je kan het zo gek niet bedenken of er kickt wel iemand op. Ik liep op vakantie in Duitsland in een straat en daar zat aan de ene kant van de weg een hulpverleningshuis ding voor mensen die met geweld te maken hadden gehad, en aan de andere kant een bdsm studio. Dus aan de ene kant betalen mensen ervoor om geslagen te worden, en aan de andere kant van de weg klagen mensen erover dat ze het gratis kregen. (Ik snap het verschil tussen die 2 vormen van slaan wel hoor, -hugz @ slachtoffers- ,maar voel die ironie...).
Het idee is juist dat ze ons de hele dag bedient. Het lijkt me veilig te veronderstellen dat dat lastig wordt als we haar vastbinden of in kaarsvet dompelen. We houden ook niet van gezeur en gekreun. Geen BDSM voor onze voetveeg dus.
quote:Noblesse_Oblige schreef op 31 mei 2008 @ 20:41:

Dat herken ik inderdaad wel wat je zegt over commercieel zijn. Het is sowieso geen natuurlijke rol voor mij want ik moest daar dus ook mensen hun ontslag mededelen (zeer regelmatig en dan meteen spullen pakken en gaan). Dat is niet zo leuk om te doen. Ik mis het gen voor sadisme denk ik.

Nou...dat vind ik ook niet echt leuk eigenlijk...

Om ook weer wat ontopics te zeggen: die boeken he. Ik heb er dus meerdere gelezen. Maar viel me op dat de voetbal liefhebbende man en de veel schoenen liefhebbende vrouw erin oververtegenwoordigt worden. Nou kan het aan mij liggen dat ik me in onconventionelere milieu's begeef, maar wie kent er nu echt zulke mensen, buiten je TV bedoel ik?Oh ik ken ze wel hoor, maar in mijn relaties ben ik eerder de voetbalgek dan mijn vriend geweest. Terwijl ik op zich niet eens fanatiek ben of zo.

Het voetbal is natuurlijk maar een voorbeeld. Men kan ook 100 keer The Godfather kijken en verwachten dat je het al die keren superinteressant vind dat hij het woordelijk na kan zeggen...zucht... Dan is het misschien niet zo lief om die dvd's weg te gooien van nijd...maar hey, ik ben dan ook niet lief
quote:wuiles schreef op 31 mei 2008 @ 20:52:

Het idee is juist dat ze ons de hele dag bedient. Het lijkt me veilig te veronderstellen dat dat lastig wordt als we haar vastbinden of in kaarsvet dompelen. We houden ook niet van gezeur en gekreun. Geen BDSM voor onze voetveeg dus.He ja, met zo'n kek Frans kamermeisjespakje! Dat zie ik ook wel zitten, alleen moet ze dan wel een eigen mening hebben want anders dan ben ik dr zo weer zat. Waar vind je zo iemand?!
Minny, ik ben bang dat je het niet helemaal begrijpt. Die eigen mening staat het dienen namelijk in de weg en dat zou jammer zijn. Bovendien: ik kan heel goed zef bedenken hoe ik bediend wil worden. Wuiles-man heeft daar trouwens ook interessante ideën over. Misschien kunnen we de verdere werving gezamenlijk ter hand nemen?
http://www.dutchcontacts....af&catid_search=15&page=1

Daar. Een man ook nog.
Maar dan moet je ze ook voederen trouwens...en ergens laten slapen. Ik bedoel, ik heb wel een plekje in de bijkeuken maar of dat genoeg is? Daar wou ik eigenlijk die lekkere kerel stallen die mij dan mag ehm...dienen. Moet er ook ineens een vrouwtje bij? Zul je zien dat ze zich gaan voortplanten en dan zit ik straks met een heel nestje dienertjes. Alhoewel...die kan ik dan natuurlijk wel weer verkopen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven