Tekenen dat poes gaat bevallen?

20-05-2008 00:57 375 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb al 3 nestjes meegemaakt, en de eerste twee keren was het duidelijk dat poes ging bevallen. Ook omdat ik vrij duidelijk wist wanneer poes gedekt was.

De derde keer was een verrassing; ik wist niet dat poes zwanger was. Voelde ineens een wriemel in haar buik en dacht; ok. Maar sneller dan snel beviel ze toen al; een week later.

Nu weet ik heel erg zeker dat ze zwanger is. Zware buik, kittens gevoeld, en ook de dekking gezien. Maar... ik dacht dat de dekking was mislukt. Dus wederom geen weken geteld.

Wat is een goede indicatie om een poezenbevalling aan te zien komen? Volgens mij moet ze deze week bevallen, ze is zo zwaar en ik voel zo veel leven. Maar eigenlijk dacht ik aan de buikomvang te zien, dat ze dit weekend zou bevallen. Poez' kat wordt dikker en dikker.... volgens mij zijn het er zeker 4. Maar nog steeds geen tekenen van bevallen (weeen, etc) maar ze is dikker dan ze ooit is geweest!

Kun je het bij poezen een dag van te voren aan zien komen?

(Voor alle dierenactivisten en dierenasielpromoters hier; Ja, dat weet ik. Ik behoor niet tot die groep.)
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Hoeraaaaaaaaaaaa
Shi, ook net als ik even op kraamvisite?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Op kittenshower.
quote:mylenevalerie schreef op 31 mei 2008 @ 00:37:

Shi, ook net als ik even op kraamvisite?Ja, zo nieuwsgierig ben ik wel. Ik kan ze wel opeten als ik zo'n kleintje zie.
Gefeliciteerd met de kleintjes Poez!
Dank voor de felicitaties!

Ik kan nog steeds niet geloven dat uit die hele dikke buik, maar 2 poesjes zijn geboren.
Maar wel goddank 2 gezonde poesjes!
Gefeliciteerd Poez & Kitty!!
Dat is het belangrijkste. Moederpoes even bijkomen en dan genieten van haar kittens. Heerlijk.

Ik zou ook zo graag nestjes willen. Ik heb een cattery gehad, nog steeds officieel maar ik kan geen afstand doen van kittens. Was een drama. Maar wat zijn het lekkere wurmpjes.

Ik zit net een foto van Bo en Floyd te bekijken na de geboorte, en van die andere nestjes van mij maar wat zijn ze na de geboorte (eigenlijk) lelijk. Maar wel om op te vreten. Ochochoch.
Beschuit met muisjes!!!

Fijn dat alles goed is gegaan Poez!
Sorry, ik kan mijn ogen niet meer open houden. Ik hoor morgen verder. Sterkte.

oooow!! MV, wat een scheet van een kat!!

mag ik die een weekje lenen? please!!!

nee,hoor geintje,maar heb wel genoten van de mooie foto's!!

ga nu naar mijn eigen mandje!!!

trusten!!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Goeiemorgen allemaal, kattenmoeder en kittens.

Zijn het er 2 gebleven? Gaat het goed met kattenmoeder en kittens, voor zover je het kan zien?
Goedemorgen,

Hoe gaat het nu? Gefeliciteerd met je kittens.
Een boeketje katten voor Kitty omdat ze gister zo lief was;

Nog een beetje kunnen slapen, Poez'?

Mischien was Poes wel wat minder zwanger dan ze leek.

Waren haar eerdere nestjes groter?

Poezewoes, Kitty, Poes en kleintjes, gaan jullie héél veel genieten de komende tijd?

En wat fijn dat ze bij je in de buurt blijven....MV, ik ben altijd voor katers gevallen, zelfs de laatste die ik had uitgekozen omdat ik een poes wilde (zó graag ook een keer een eigen nestje mee willen maken om ze dan ook te houden als het er niet te veel zouden zijn), bleek bij de da tóch een een knulletje te zijn...

Achteraf is dat denk ik maar goed dat het zo gelopen is, want je kan toch niet 3 of 4 of meer katjes houden (bij mij thuis is dat teveel), en hoe in vredesnaam maak je de keus wie er weg moet en wie mag blijven...

Perel.
Gefeliciteerd poezewoes, is het inderdaad bij twee gebleven?
Poezewoes, gefeliciteerd

Waarschijnlijk slaap je nog na zo'n nacht
Nou Kitty en ik hebben heerlijk uitgeslapen maar nu zijn we weer wakker hoor,

Vanmorgen is nummer 3 geboren! Zo te zien ook wit met grijs, misschien met een beetje roze erbij, maar dat kan ook nog wat bloed zijn. Aan Poez'poes te zien, sluit ik nog niet uit dat er ook nog een nummer 4 komt.....

Poez'poes doet het zelf heel goed, ze is levendig en fit en verzorgd haar 3 kinders heel fanatiek. One en Two zijn heel bewegelijk en piepig, dus dat gaat ook goed. Three laat ik nog even opdrogen, maar ook dat ziet er goed uit.

Kitty heeft al gezegd dat ze Two het liefste vindt en graag wil houden. We gaan nu namen bedenken. Diamantje heb ik net afgekeurd.
Wat een lange bevalling zeg
Ja, ze doet er even over. Maar op zich gaat het prima, ze kan het zelf goed aan en is heel fit en levendig.

Op zich niet verkeerd hoor, als er ruim tijd tussen de poesjes zit. Moederpoes kan dan ieder poesje goed schoonmaken en verzorgen. Maar dit is best veel tijd, tussen de poesjes.
Zou ze op jou hebben gewacht? Ben je wel gewoon lekker in je bed gaan slapen?
Goh, dat is best een lange bevalling zeg. Zolang het goed gaat en moeders het trekt dan maakt het niet uit. Heb je van die kattenmilk voor kittens (vaak gebruikt bij wees kittens), dat is echt melk waar moeder kat even van opknapt. Om aan te sterken tussendoor maar ook voor na de bevalling.

MV, ik heb wel gewone katmilk in huis, dat geef ik altijd als Poez'poes zoogt.

Zou het, Mamz? Ik heb nog best lang bij Poez'poes gezeten na Two, maar toen ik dacht dat het daar bij zou blijven ben ik lekker naast Kitty gekropen.
quote:Poezewoes schreef op 31 mei 2008 @ 11:49:

Kitty heeft al gezegd dat ze Two het liefste vindt en graag wil houden. We gaan nu namen bedenken. Diamantje heb ik net afgekeurd.

Ah echt? Onbegrijpelijk

Wat vind je van Diamantha dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven