Tekenen dat poes gaat bevallen?
dinsdag 20 mei 2008 om 00:57
Ja, ik heb al 3 nestjes meegemaakt, en de eerste twee keren was het duidelijk dat poes ging bevallen. Ook omdat ik vrij duidelijk wist wanneer poes gedekt was.
De derde keer was een verrassing; ik wist niet dat poes zwanger was. Voelde ineens een wriemel in haar buik en dacht; ok. Maar sneller dan snel beviel ze toen al; een week later.
Nu weet ik heel erg zeker dat ze zwanger is. Zware buik, kittens gevoeld, en ook de dekking gezien. Maar... ik dacht dat de dekking was mislukt. Dus wederom geen weken geteld.
Wat is een goede indicatie om een poezenbevalling aan te zien komen? Volgens mij moet ze deze week bevallen, ze is zo zwaar en ik voel zo veel leven. Maar eigenlijk dacht ik aan de buikomvang te zien, dat ze dit weekend zou bevallen. Poez' kat wordt dikker en dikker.... volgens mij zijn het er zeker 4. Maar nog steeds geen tekenen van bevallen (weeen, etc) maar ze is dikker dan ze ooit is geweest!
Kun je het bij poezen een dag van te voren aan zien komen?
(Voor alle dierenactivisten en dierenasielpromoters hier; Ja, dat weet ik. Ik behoor niet tot die groep.)
De derde keer was een verrassing; ik wist niet dat poes zwanger was. Voelde ineens een wriemel in haar buik en dacht; ok. Maar sneller dan snel beviel ze toen al; een week later.
Nu weet ik heel erg zeker dat ze zwanger is. Zware buik, kittens gevoeld, en ook de dekking gezien. Maar... ik dacht dat de dekking was mislukt. Dus wederom geen weken geteld.
Wat is een goede indicatie om een poezenbevalling aan te zien komen? Volgens mij moet ze deze week bevallen, ze is zo zwaar en ik voel zo veel leven. Maar eigenlijk dacht ik aan de buikomvang te zien, dat ze dit weekend zou bevallen. Poez' kat wordt dikker en dikker.... volgens mij zijn het er zeker 4. Maar nog steeds geen tekenen van bevallen (weeen, etc) maar ze is dikker dan ze ooit is geweest!
Kun je het bij poezen een dag van te voren aan zien komen?
(Voor alle dierenactivisten en dierenasielpromoters hier; Ja, dat weet ik. Ik behoor niet tot die groep.)
oh that purrrrrrrrrfect feeling
woensdag 2 juli 2008 om 18:26
Hai hai ff weer een post. Was er ff tussen uit foutje van de upc haha. De kittens zijn inmiddels 3 weken oud en rennen al door het huis. het katertje heet sharky en de poes animal. Met 5 dagen gingen de ogen open en na zo'n 2 a 2,5 weken gingen ze rond lopen door de woonkamer. Erg grappig is nu dat waar je ook gaat je 2 bolletjes zwart achter je aan hebt rennen die je niet met rust laten. haha
donderdag 3 juli 2008 om 00:44
ha,ha!! Magriet,op de bovenste foto -de voorste kat- kijkt net of hij wil zeggen
"waag het eens om één vinger uit te steken,want ik sla meteen mijn nagels uit!!"
Of is hij/zij soms met het verkeerde pootje uit het poezemandje gestapt??
vind ze wel heul lief en schattig enzo.. dus.
"waag het eens om één vinger uit te steken,want ik sla meteen mijn nagels uit!!"
Of is hij/zij soms met het verkeerde pootje uit het poezemandje gestapt??
vind ze wel heul lief en schattig enzo.. dus.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
donderdag 3 juli 2008 om 07:16
donderdag 3 juli 2008 om 22:51
dinsdag 30 maart 2010 om 11:36
quote:Soundpost schreef op 20 mei 2008 @ 10:34:
Onbegrijpelijk om een poes zoveel nestjes te laten krijgen. Ben benieuwd naar de reden(en).
Anders ik wel Vind het pure dierenmishandeling!
Lekker doorfokken voor de centjes??
Dat het zeer slecht voor de poes is en zelfs tot de dood kan
lijden maakt zeker niets uit
Een kat mag 2 nestjes per jaar werpen. Dit wil nog niet zeggen dat dit gezond is voor de kat!!. Minstens een half jaar wachten. Er zijn allerlei hormonen aangemaakt bij de kat waar ze nu niks meer kan. Wat ze nu heeft meegemaakt mag je zien als een trauma. Dit is iets wat de kat ook eerst moet verwerken
Onbegrijpelijk om een poes zoveel nestjes te laten krijgen. Ben benieuwd naar de reden(en).
Anders ik wel Vind het pure dierenmishandeling!
Lekker doorfokken voor de centjes??
Dat het zeer slecht voor de poes is en zelfs tot de dood kan
lijden maakt zeker niets uit
Een kat mag 2 nestjes per jaar werpen. Dit wil nog niet zeggen dat dit gezond is voor de kat!!. Minstens een half jaar wachten. Er zijn allerlei hormonen aangemaakt bij de kat waar ze nu niks meer kan. Wat ze nu heeft meegemaakt mag je zien als een trauma. Dit is iets wat de kat ook eerst moet verwerken