Lijf & Lijn alle pijlers

Dieet Viva-redactrice Jossine in de Viva

18-05-2008 09:51 596 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met grote verbazing en ergernis heb ik gisteren de Viva gelezen. Hierin beschrijft redactrice Jossine hoe zij in 6 weken tijd maar liefst 10 kilo is kwijtgeraakt d.m.v. een zogenaamd HCG-dieet.

Ik vind het prima dat zij zichzelf te dik vindt en wil afvallen, heel goed zelfs, maar waar ik me nou zo ontzettend aan stoor en irriteer is het feit dat nu weer het volgen van een crash-dieet wordt gepromoot.

Overal, en zelfs ook in de Viva, wordt verteld dat afvallen prima is, maar dat dat geleidelijk moet en dat zgn crash-dieten uit den boze zijn en zelf het jojo-effect vergroten en wat doet de Viva nu.....? Een behoorlijk heftig dieet van 500 kcal per dag (!) promoten als een of ander wonderdieet......terwijl iedereen weet dat dit natuurlijk echt niet goed is voor je lichaam.

Wat vinden jullie hier nu van?
misschicken via mijn linkjes in een eerdere posting kun je t artikel lezen
Gut, wat zijn er toch domme mensen en domme tijdschriften

(Dhelia, maatje 38 en uitermate vruchtbaar. Dat we dat maar effe helder hebben want dat schijnt belangrijk te zijn )
Dank je wel Yamuna! Scheelt weer tijd bij ALbert

Overigens heb ik 2 maal mijn best gedaan voor MvM, heb obesitas en mijn maat ga ik niet eens noemen. En hoe zwaar ik ook ben, ik zal NOOIT een HCG dieet volgen.
Ze is niet van plan terug te vallen in oude gewoontes.....whahahahaha

Sorry hoor, maar hoe strak ie ook zit, hier zakt mijn broek van af! Het is haar eerste dieet zie ik, vandaar de naiviteit denk ik.

En dan gelijk als eerste dieet maar meteen aan de HCG.....pffff
voor een kippetje heb je behoorlijk veel gezond verstand als ik het zo lees miss
Ik was er 15 kilo geleden ook van overtuigd dat ik echt nooit meer in mijn oude gewoontes ging terugvallen. Ik was zo blij met mijn nieuwe lijf! Nu, 1,5 jaar later ben ik dus weer 15 kilo aangekomen, van de 22 die eraf waren. En dan ben ik afgevallen zonder chrashdieet...

Ik wens Jossine veel succes.
quote:Yamuna schreef op 01 juni 2008 @ 08:23:

voor een kippetje heb je behoorlijk veel gezond verstand als ik het zo lees miss Thanks
Mariluz, je spoort niet. Ten eerste plemp je hier allerlei aannames neer; mensen zouden jaloers zijn op het door Jossine's behaalde resultaat. Doe even normaal. Je snapt toch (hoop ik) zelf ook wel dat zo'n dieet - of wat daarvoor door moet gaan - nooit gezond kan zijn en je opmerkingen over IVF behandelingen slaan als een tang op een varken en heel fijn voor je dat je na 6 jaar proberen een kind te krijgen geaccepteerd hebt dat het er niet inzit, maar hou alsjeblieft je mond over een ander die het er wel moeilijk mee heeft. Ik zou ook kunnen zeggen dat je eigenlijk niet echt een kindje wilde omdat je "maar" 6 jaar bezig was en het na 6 jaar hebt opgegeven.

*mompelt nog: en daar word ik dan weer giftig van..zo weinig gebrek aan inlevingsvermogen*
Traincha, zo nu en dan kom je op het forum mensen tegen die zoveel kolder uitslaan, dat je er eigenlijk niet eens op hoeft te reageren. Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat iemand een dergelijke reactie serieus neemt...
Je hebt nog gelijk ook. Ik word alleen zo kwaad over zoveel domheid. En het erge is: ze ziet het waarschijnlijk zelf niet eens zo. Heb de artikelen nog gelezen, maar wat voor draai Jossine eraan geeft: ik vind dat ze het dieet wel degelijk promoot. Het heeft geholpen, dus is het een goed dieet. En ze denkt veel te makkelijk over het veranderen van je leefstijl. Je kunt alleen maar met behulp van een dietiste je leeftstijl veranderen. Met alleen meer bewegen kom je er niet.
Ik ben het helemaal met je eens hoor en ik laat me ook nog wel eens raken door onzin op het forum. Maar ik probeer mijn leven te beteren.

Weet je, op zich zou zo'n artikel best kunnen, waarom niet. Maar laat dan een dietiste aan het woord over de langere termijneffecten van crashen op je stofwisseling en geef ruimte aan de kritiek op in dit geval het HCG-dieet. Jossine heeft wel iets aandacht besteed aan de kritiek, maar heeft dat zo gedaan dat je eigenlijk wel zou moeten vinden dat die kritiek niet terecht is.

Als je informatie compleet en helder is, dan kun je je lezers de verantwoordelijkheid geven zelf keuzes te maken. Los daarvan kun je je nog afvragen of je inderdaad als Viva wel aan een dergelijk dieet (positieve) aandacht wilt besteden.
Ik hoop gewoon maar dat ook mariluz zo'n nare troll is
Ok, ok, misschien is het wat kort door de bocht van me om te melden dat alleen dames met overgewicht en vruchtbaarheidsproblemen dit topic zouden vullen. Dat neem ik dan bij deze terug.

Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat iedereen het recht heeft te doen wat hij of zij wil, we leven in een vrij land. Mensen hebben het recht met crashdieten af te vallen net zoals mensen die hun onvruchtbaarheid niet kunnen of willen accepteren het recht hebben jaren hormoonbehandelingen en ivf te ondergaan. Dat Viva verantwoordelijk zou zijn voor haar lezers vind ik grote onzin. Jossine spoort niemand aan het dieet te gaan volgen (of heb ik een stukje gemist waarin ze schrijft: iedereen die af wil vallen zou dit dieet moeten volgen?). Ik denk dat lezers wijs genoeg zijn om zelf beslissingen te nemen, ieder is verantwoordelijk voor zijn of haar leven.

Ik vind jullie reacties veel te fel en naar mijn mening trekken jullie het je iets te persoonlijk aan. En dan de reactie hierboven van Tangerine, dat slaat toch echt helemaal nergens op. Wat een niveautje zeg.

En wat willen jullie dan bereiken om maar ellenlange pagina's te vullen met dit onderwerp? Jossine heeft gereageerd, ze verschilt duidelijk van mening met jullie en dat mag dus dan is het toch klaar verder. Wat een verspilling van energie zeg.

Ik ga er niet vanuit dat ik verder van jullie een inhoudelijk interessante reactie zal ontvangen dus ik laat het hier dan ook verder bij. Nogmaals succes ermee verder. En misschien een tip: als Viva zo'n vreselijk blad is, is het misschien een goed idee om een ander forum te zoeken om verder te gaan met jullie discussies. Persoonlijk zou ik niet willen schrijven op een forum van een blad waarmee ik het absoluut niet eens ben.

Fijne dag verder!!
mariluz het is me volstrekt duidelijk dat je niet de 20 pagina's gelezen hebt.
Je zegt tegen míj 'wat een niveautje zeg'? Terwijl je zelf eerst toch écht meldt dat iedereen die hier schrijft dik en onvruchtbaar is, om vervolgens een 'hahahahaha' stukje te schrijven wat de gemiddelde 4-jarige al niet eens meer uit haar toetsenbord zou kunnen krijgen, zó kinderachtig is het?

Zeg, ik hoop dat je een troll bent omdat je anders gewoon een vreselijk vervelend mens bent. En dan is dat eerste toch beter.
quote:traincha2 schreef op 01 juni 2008 @ 09:32:

Je hebt nog gelijk ook. Ik word alleen zo kwaad over zoveel domheid. En het erge is: ze ziet het waarschijnlijk zelf niet eens zo. Heb de artikelen nog gelezen, maar wat voor draai Jossine eraan geeft: ik vind dat ze het dieet wel degelijk promoot. Het heeft geholpen, dus is het een goed dieet. En ze denkt veel te makkelijk over het veranderen van je leefstijl. Je kunt alleen maar met behulp van een dietiste je leeftstijl veranderen. Met alleen meer bewegen kom je er niet.Ik sta niet achter het artikel dat Jossine schreef, maar nu we het toch over onzin, domheid en onterechte aannames hebben... Hoe kom je hier nu bij?
Veel mensen kunnen ook alleen hun levensstijl wel aanpassen. Ik ben het er wel mee eens dat als je dat níet lukt, de diëtiste een betere optie is dan een crashdieet. (Veel gezonder)
Maar.. zoals Meave al schrijft, soms héb je je levensstijl aangepast, bén je afgevallen, blij met je lijf en je eet goed, beweegt goed en ineens.. komt er wat tusen en hoppa, zit je weer in oud patroon en oude maat. Met een HCGdieet van 6 weken zal dat heus niet anders zijn, eerder gaat het nóg sneller de verkeerde kant op.

Ik was ruim 2 jaar op m'n streefgewicht en kwam toch weer aan, ik bedoel maar.

En als je een ongelooflijk positief artikel schrijft over een crashdieet, dan promoot je dat ja. Als je daarboven nog zegt 'eindelijk gelukkig na dit dieet" dan promoot je nóg meer. Dan promoot je dat bij mensen, die al zóveel geprobeerd hebben, bij wie het ff niet goed gaat enz. En na een crashdieet is de kans erg groot dat je metabolisme verziekt is, waardoor je daarna nóg zwaarder wordt. Ondanks gloriagevoel in de eerste paar weken na het dieet.

En verder, Muraliz.. als we niet over onderwerpen wilden discussieren, zaten we hier niet op het forum, denk ik zo

Overigens was de viva bij de ah niet te lezen, zat wat bijin, dus was in plastic verpakt.
Later is nu
Gelukkig heeft Yam linkjes geplaatst waar je de reactie na kunt lezen, Dream.

Wat me nog bijstaat (en wat ik nog steeds niet snap) is dat op de voorpagina van de betreffende Viva stond 'niet afvallen maar detoxen, 40 dagen zonder vet' of iets dergelijks. In het hele artikel gaat het vervolgens niet over detoxen (ook al zo'n onzin trouwens) maar over afvallen.
Maar als dit je zo aan het hart gaat, ben je dan te gierig om het Vivablad te kopen? Ik ben zelf kinderloos (ongewild) en op dit moment nog te zwaar ook, maar ik vind het wel even errug top dat Jossine dit geflikt heeft! Met of zonder pis van zwangere vrouwen. Want dat was haar ook wel gelukt hoor, zonder vrouwenpis. Maar ja, ze koos voor een ander dieet. Hebben ze Jossine inmiddels in Zuid Amerika op kunnen pakken? Gaan we haar hier openbaar ophangen? Zijn jullie dan echt tevreden?
Overdrijven is natuurlijk ook een kunst.

Ik ben het niet eens met haar manier van afvallen, en in een vrij land mag dát ook.

Zij mag er over schrijven ja, en ik mag dan zeggen: "zo, dát is stom, een crashdieet." Vrijheid van meningsuiting en zo.
Ik vond de onderwerpen in Viva deze week niets, daarom heb ik 'm niet gekocht. De links had ik al wel gezien

Dat de dames hier het blad niet willen kopen, is meer dat ze dit soort artikelen zo afwijzen en daarom de Viva niet willen 'sponsoren' denk ik.
Later is nu
quote:tangerine schreef op 01 juni 2008 @ 13:23:

Veel mensen kunnen ook alleen hun levensstijl wel aanpassen. Ik ben het er wel mee eens dat als je dat níet lukt, de diëtiste een betere optie is dan een crashdieet. (Veel gezonder)

Ik liep bij de dietiste, ik d8 nog zo krijg ik er gezond een paar kg af en ik sportte 14 uur in de week. Ik trek overal een jaar voor uit en zo nu ook en er was geen gram af na een jaar.

Tot overmaat van ramp groeide ik van de winter ook nog eens 7 kg, maar waarvan.... Tot dat de opvliegers zich aandienden ging het kwartje vallen bij mij. Al die tijd vond ik het wel vreemd dat ik niets afviel en zelfs in de sportschool zeiden ze niets. Als je 14 uur per week sport dan zou je daar toch van MOETEN afvallen?

Enfin, die extra 7 kg zaten mij behoorlijk dwars, maar een HGC dieet zag ik niet zitten omdat je dan maar 500 kcal mag per dag en dat verbranden je hersenen al op een dag.

Een kennis van mij doet het TLC (?) dieet, kost 850 eur, maar daar krijg je ook maar iets van 700 kcal binnen en dat is ook niet iets voor mij. Hoe dan ook ik moet en wil wel blijven eten.

En zo kwam ik bij het Atkins dieet uit. Zeer omstreden etc, maar ik ben er al etende en zonder 'honger' (je hebt gewoon geen trek tussendoor en das de clou) lekker mee afgevallen. Dus nu wil het opeens wel? Ik zit hier dus mn leven lang aan vast, maar vind dat geen probleem omdat dit echt goed bij me past.

Ik was net zo lief bij de dietiste gebleven hoor, maar daar kun je maar 1x per maand terecht en is dus geen echte stok achter de deur.
Maeve, jouw gekwote stuk vobd ik overkomen alsof jij Jossine hierin steunde. En bedankt viva!

Ik was flabbergasted. Al helemaal over de column van Jossine. IK vond Jossine altijd best leuk, grappig schrijven ook. Maar hier vliegt ze enorm uit de bocht. En die acht gekote stukjes (die dan ook nog op de voorpagina aangekonidigd worden): nounounou.

Maar ach: mijn mening was al duidelijk geloof ik he
Yam thanks voor je mailtje! nou wat kunnen ze goed alles ontwijken zeg......

nog steeds een brandende vraag hier,.... is dit dieet betaald door viva ivm werkkosten?

Maar ja vragen lezen dat kennen ze niet ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven