Kind in je Uppie (deel 4)

01-02-2013 11:56 1093 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!

Fase 1: orientatie of wachtlijst

Uppie

Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Jive

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Tatum (GG, IUI sinds mei '12)

Houston (gestart okt. '12)

Anomiem6

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)

Fase 3: zwanger!

Anoniem4

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Vinyl

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)

Fase 4: een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.

Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Jammer Yezka, ik zal je missen. Ik hoop dat het een en ander goed gaat verlopen voor jou!

@CF, ja ik mag al bijna!!

@ Emma, fingers crossed dus nog even! Maar fijn dat de tussenstand positief is!

@ Iedereen, wat vinden jullie van het idee om een algemeen account aan te maken, die we gebruiken voor de openingspost? Dan is er niet meer 1 iemand verantwoordelijk voor en kan er makkelijker iets veranderd worden. Hoeven we niet steeds een nieuw deel aan te maken.

We hebben van de harde kern hier de e-mailadressen, dus die krijgen dan de inlogcodes en nieuwe meeschrijfsters krijgen die dan ook na verloop van tijd?
Goed idee Gavia.

Hier weer op het wachtbankje vanaf vandaag.

Yezka:
Waar zit de any-key?
Goed idee, Gavia.

Houston, succes!!
Had donderdagavond positieve test. Gister inseminatie en vandaag nog GEEN tempstijging. Zal toch niet te vroeg zijn?
Waar zit de any-key?
Houston, beter een te vroege inseminatie dan te laat, heb ik altijd begrepen. Dus als je werkelijke ovulatie vandaag is, kan dat ook op tijd zijn.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Wat betreft temperaturen heb ik geen verstand, maar sperma kan 24 tot 48 overleven in de baarmoeder (en soms nog langer) dus er is nog niet meteen een man over boord denk ik?

Anders even het ziekenhuis bellen?

Nieuw topic laat nog even op zich wachten. Viva doet raar, heb een groepsaccount aangemaakt, maar krijg geen bevestiging, dus kan nog niets.

Ik zal het linkje van het nieuwe topic hier plakken!
Heb je een nieuw emailadres gebruikt, Gavia? Of in elk geval een mailadres waar nog geen Viva-account mee is aangemaakt?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Houston, zelf vertrouw ik niet meer op mijn temperatuur. De laatste cyclus (toen ik dus zwanger bleek) had ik steeds temperaturen van 36,7 en 36,8 terwijl dat eigenlijk rond de 37,0 moet zitten bij mij. Pas op de dag dat ik een positieve test had, had ik een temp van 37,0

Oh en ik was ook te vroeg voor de inseminatie, want ik had nog geen volledig positieve test, maar ik heb gewoon een afspraak gemaakt. Dus beter te vroeg dan te laat.
Ja met een nieuw e-mailadres, maar kreeg net een mailtje dat het wel 24 uur kan duren voor je de bevestigingsmail krijgt. En zonder die bevestigingsmail kan ik nog niets. Even afwachten dus.
@ emma: dan hoop ik dat ik een 'Emma' doe deze maand
Waar zit de any-key?
@Yezka, jammer dat je je zo voelt en dit topic verlaat.

@Houston, de duimen draaien weer!

@Emma, lekker rustig aan doen en dan maandag de echo. Ook voor jou duim ik even mee.

Hier nu knock out op de bank na een dag Ikea. Was leuk, goed geslaagd voor wat laatste dingen, maar ook slopend.

Chillstand voor deze dame(s)!

Oh, heb vanmorgen het geboortekaartje met daarop de namen aan mn moeder laten zien en die was heel enthousiast, erg leuk!
Leuk Fearless! Wij zijn ook druk bezig met kaartjes. We hebben een erg leuke website gevonden waar je online je kaart al kan samenstellen. Heel gaaf en echt om op die manier al dé naam op het kaartje te zien staan en een beetje te spelen met de lettertypes etc.
Welke heb jij gebruikt NYC? Want ik was er ook 1 tegengekomen. Daar kan je helemaal vanaf blanco beginnen en daar hebben ze ook plaatjes die ik leuk vind, maar grafisch gezien is het niet een heel fijn programma.

Maar goed, ik heb nog even
Leuk dat je al een geboortekaartje hebt uitgezocht, Fearless. Ik heb ook weleens rondgekeken op die sites. Heel veel keus, maar niks springt er echt uit.

Ik heb wat (roze) bloedverlies. Ben er verder wel rustig onder.
Ah Emma. Goed rustig blijven ook, misschien valt het mee.

Hoever ben je nu?

En ik heb geloof ik wel 1000en kaarten gezien, vond ook niks leuk. Heb na maanden sommige sites nog een keer bekeken en kwam nu deze tegen, mooi in de goede kleuren (fuchsia en paars, beetje rockstijl, maar wel lief).

Had niet verwacht dat mn moeder ook de tweede naam leuk zou vinden maar ze sprong nog net niet tegen het plafond van enthousiasme

Ik denk dat ik ook niet verder ga zoeken, ben wel kaartjesmoe nu.

En de eerste was met alleen maar wit (voor het eerst in mn leven, ik heb zelf niks wits haha!) is net klaar dus die ga ik zo lekker buiten hangen.

Daarna een mand vol fuchsia en wat erop lijkt

De rest zie ik later wel, vind twee machines wel genoeg, mn beddengoed moet ook nog en de zon schijnt!
Heerlijk zo'n eerste wasje die lekker in de zon droogt.quote:Fearless schreef op 09 juni 2013 @ 11:24:

Hoever ben je nu?

Ik ben nu 6 weken en 3 dagen.

Vorige keer is het met 6 weken misgegaan, maar had ik bij 4 weken en 1 dag al bloedverlies.
Oh Emma wat een schrik. Zeker in combi met die vage echo.

Morgen mag je toch? Bij ziekenhuis of verloskundigenpraktijk? Indien het laatste dan heb ik geen hoe pet van ze op aangezien je die afspraak maar met moeite hebt kunnen krijgen. Dat ze iemand met zes weken en een te klein vruchtje 2 weken laten wachten is niet leuk, maar snap ik nog. Iemand met niets zichtbaars met zes weken wegsturen vind ik gewoon dom. Of je had toen echt een muts die je blaas aan het echoën was of ze had wel degelijk je baarmoeder en dan had ze er iemand bij moeten roepen. Vind ik dan.

Afijn, ik hoop dat je in het ziekenhuis mag morgen en dat alles goed is.

Hier: stoom uit oren. Ik word compleet in gijzeling gehouden door mijn zwager die overtuigd van zijn eigen gelijk stug en star vasthoudt aan zijn eigen denkbeelden, terwijl iedereen - zelfs zijn eigen vrouw - aangeeft dat het ook anders kan. Het is z'n eer te na. Een lode deur geeft nog meer mee.
Waar zit de any-key?
Emma, roze bloedverlies had ik ook. Was ook rond 6 / 7 weken. En dat bleek de innestelingbloeding te zijn. Ik schrok mij kapot, maar het stelde dus niks voor. Maar goed.. je moet het maar weten haha.
@ Gavia: Wij gaan waarschijnlijk een kaartje bestellen bij Fientje&Co, die stijl spreekt ons erg aan. De basisopzet staat dan vast (het printje) maar er is enorm veel keuze en ruimte om het lettertype aan te passen waardoor het kaartje toch net even anders wordt dan het voorbeeldje. Maar ben wel benieuwd naar de kartonsoorten, want ik wil wel echt een goede, stevige, dikke kartonsoort.
quote:lizlizzyliz schreef op 09 juni 2013 @ 15:43:

Emma, roze bloedverlies had ik ook. Was ook rond 6 / 7 weken. En dat bleek de innestelingbloeding te zijn. Ik schrok mij kapot, maar het stelde dus niks voor. Maar goed.. je moet het maar weten haha.

Ja, gelukkig is het geen helder bloed. Net nog iets oud bloed (bruin) dus ik maak me nog niet al te veel zorgen.

Houston, ik heb de echo bij de verloskundigenpraktijk. Als er morgen weer niks te zien is eis ik echt een echo in het ziekenhuis.

Vervelend van zo'n irritante zwager. Je moet maar denken, wat zielig dat "dat soort mensen" alleen zo beknopt kunnen denken.
Yezka ik vind het echt jammer dat je je hier niet meer velig voelt en daarom stopt met schrijven. Ook al had ik mijn vraagtekens bij de bewuste quote, je hoeft het toch niet altijd met elkaar eens te zijn? Zoals iemand al eerder schreef, soms worden geschreven woorden ook anders geinterpreteerd, zonder de gezichtsuitdrukking erbij. Ik vond en vind het fijn om hier lief en leed ook met jou te delen. Ik hoop dat je je wellicht later toch weer bij ons aansluit. Ik wens je oprecht alle goeds en succes bij je volgende poging en hoop dat jouw wens in vervulling mag gaan!

voor Houston voor alle trubbels. Blijf zitten op dat bankje!!

Tessado grappig nog een veggie! Mijn hb is altijd prima maar mijn b12 blijkt te laag. Ik drink ook geen melk en nauwelijks yoghurt en ei dus dat heeft er waarschijnlijk mee te maken. Huisarts was niet erg onder de indruk.

Gavia een goed idee een algemeen account. Dan is ook niet een iemand opgezadeld met het up-to-date houden maar doen we het samen. Op je vraag wil ik best antwoorden hoor Om eerlijk te zijn weet ik ook niet echt precies hoe het gaat lopen. Mocht ik zwanger worden en blijven dan gaat mijn leven er toch heel anders uit zien. Mijn lover zal geen rol gaan spelen in het leven van mijn kind, niet anders dan andere vrienden, misschien als een soort oom. We hebben duidelijk afgesproken dat het mijn keuze is en mijn verantwoordelijkheid. Wel wil ik dat mijn kind later, als het daar behoefte aan heeft, de vader kan ontmoeten. Hier is mijn lover het gelukkig helemaal mee eens.

Hier ook regelmatig ooievaars, mooie beesten he? Ik hoop ook altijd dat het een teken is...

Liz wat fijn dat alles goed gaat met je grote baby! Volgens mij zitten ze er vaak naast met die schattingen, afwachten maar. Is het nog uit te houden voor je qua werk? Hoeveel weken van tevoren gaat je verlof in? En hoe gaat het met je polsen?

Emma wat is het spannend voor je! Echt k** zo'n onervaren muts die een vroege echo doet. Snap ook eigenlijk niet zo goed dat ze zo vroeg een echo doen terwijl daar geen aanleiding voor is.. Creert alleen maar onrust zo! En dan ook wat bloedverlies

Je vroeg nog of ik klachten had tot de 8 weken echo. De 1e keer vrijwel geen klachten, de 2e keer heb ik zelfs een week na de slecht echo (9,5 week) nog boven de wc gehangen omdat ik zo misselijk was. Dus het zegt allemaal helemaal niks. Hoe moeilijk ook, geduld.... Hopelijk vandaag meer duidelijkheid voor je, ik duim!

Fearless leuk dat je wat meer schrijft over je zwangerschap! Heel erg hopen dus dat de placenta wat verschuift. Een keizersnede zelf lijkt me wel te doen maar het herstel erna is natuurlijk waardeloos omdat je het in je uppie doet. Wel lief dat je moeder je komt helpen!

Veronique hoe reageerde je moeder? En wanneer wil je het je vader gaan vertellen? Succes, ik weet er alles van! (alleen bij mij andersom)

Hier: vandaag is mijn uitgerekende datum. Een datum die nooit meer uit mijn hoofd zal gaan.. Het is een heel raar idee dat ik nu moeder had kunnen zijn of misschien aan het bevallen zou zijn geweest als alles goed was gegaan. Ik merk dat ik wat emotioneler ben deze dagen. Heb moeite met andere zwangeren. Vorige week de uitslag van de b12 gehad, die is dus wat te laag. De huisarts wilde me naar een dietiste sturen. Vandaag een goed gesprek gehad, de huisarts vind de b12 niet zo zorgwekkend maar ik wel. (te veel ge-googled ) En om mijn onrust weg te nemen heb ik nu injecties gekregen. Ik weet dat er tig oorzaken voor een miskraam kunnen zijn en dat het ook gewoon stomme pech kan zijn maar dit is iets waar ik invloed op heb en daarom wil ik gewoon dat dit in orde is. Omdat de b12 niet goed was heb ik het zwanger-worden nog een cyclus uitgesteld. Het kostte weer veel moeite, ook omdat ik nu toch al emotioneler ben. Maar over een paar weken klim ik ook weer op het bankje!
Vinyl gefeliciteerd met je zoontje! Gaat het goed met jullie? Hoe was de eerste dag alleen? Geniet er van!
Mila, leuk om weer wat van je te horen. Ik hoop dat de lage vit.b12 de oorzaak is. Is het niet een idee om meer melk enzo te drinken? Of vind je dat echt niet lekker? Neem je voedingssupplementen?

Het lijkt me een moeilijke dag voor jou, helemaal omdat je nog niet zwanger bent. Als je zwanger zou zijn zou het toch anders zijn. Sterkte!

Ik heb net de echo gehad. Je zag nu wél een vruchtzak in de baarmoeder en na even goed zoeken en inzoomen zag je een hartje kloppen. Wauw! Ze deed het geluid aan en ik dacht dat ik mijn eigen hart hoorde. Ik moest mijn pols maar even voelen, maar mijn pols klopte heel anders. Dus ook het hartje gehoord.

Het vruchtje zelf kwam niet goed in beeld.

Over 2 1/2 week moet ik terugkomen voor een volgende echo, maar dit zag er gewoon goed uit zei ze.

Deze verloskundige was heel aardig en nam ook echt de tijd.

Ik ben zo blij en opgelucht!!!
Fijn Emma!!!
Hoera Emma! Wat ontzettend fijn. Wat zul je opgelucht zijn. Hopelijk kun je bij deze vk blijven. Je moet toch een goed gevoel hebben bij zo iemand.

Houston en veel geduld gewenst op het bankje Hopelijk lossen je andere sores zich ook op.

Mila ook voor jou ! Ik weet hoe je je voelt. Hopelijk mag je snel weer door. Die B12 injectie werkt direct trouwens je krijgt 1000 eenheden bijgespoten bij het aantal dat je al hebt. Ik heb al jaren een B12 tekort (ook nu al jaren onder controle) en liet het in het begin elke 3 maanden prikken om de waardes te controleren. Bij mij liep het wel heel snel terug. In het begin elke maand, daarna elke week en nu om de week en daar vaar ik wel bij. B12 is erg belangrijk in de zwangerschap. Veel succes met je volgende behandeling!

Fearless, Liz, jullie laten lezen dat zwanger zijn hartstikke leuk en goed te doen is. Ik kan niet wachten

NYC, leuk he die geboortekaartjes! Staan ook al onder mijn favorieten naast de site van de babykamertjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven