Kind in je Uppie (deel 4)

01-02-2013 11:56 1093 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!

Fase 1: orientatie of wachtlijst

Uppie

Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Jive

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Tatum (GG, IUI sinds mei '12)

Houston (gestart okt. '12)

Anomiem6

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)

Fase 3: zwanger!

Anoniem4

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Vinyl

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)

Fase 4: een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.

Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Ha Veronique, welkom!!! Wat een beslissing he?! Ik heb te lang "gewacht" op mr. Right (en er al 2 mogelijke versleten )en trek nu de haren op mijn hoofd eruit omdat ik deze beslissing veeeeeel eerder had moeten nemen!!!! Betere eicellen ;-)! Het is nl mijn idee maar ik zou op zoek gaan naar een donor of kliniek, bvk minder lange wachtlijst, dichtbij en zonder rare fratsen..Je hebt al gauw een wachtlijst van bijna een jaar dus... Suc6! En vraag gerust!!

@emma;zen..zen..ik ben het eens met Houston en zelf flink hysterisch even afwachten..wie weet...Maar snap dat je het moeilijk ermee hebt hoor! Je weet eigenlijk niet of je op je lichaam kunt vertrouwen of dat het wishfull-thinking is..Ik ben ah duimen, hoor!

@Houston; I'm proud of you! That's the spirit!!! Heeeeel verstandig om vanwege je tentamens een maand over te slaan, al die stress..

@Tammy;haha bedankt voor je tips! Kom maar op met dat balkon! Stond gister in mijn mantelpakje met dito laarzen met een groep jongens de nieuwe tuin bij school om te spitten (met kijkers), het zag er ws niet heel logisch uit haha..Kunstgras schijnt hetnieuwe gras te zijn, wel met noppen nemen voor de afwatering

@Yezka;hoe is het meis? Mis je hier! Snap het helemaal..neem je rust en tijd..Ik houd ervan om dan te gaan klussen (lees;slopen) maar da's off-topic i asume...

@ovulatietesten;ben er klaar mee..wat n ongein! Niente..maar wel alle tekenen..Temp heeft nu geen zin meer en is bij mij lastig met tempschommelingen, test 2x daags CB digitaal. Op school had een collega de persona al uitgezocht als hulpmiddel..Hier in Leiden nogal wat scholenstress, ga denk ik maar een leuke agent scoren
Of 2..
Stuur er dan een mijn kant op.

O, enne, ik weet nog niet zeker of ik ga overslaan hoor.
Waar zit de any-key?
@Houston;snap ik..maar met een agent, lover en tentamens houd je geen tijd over nl

(lees;maar dat je erover nadenkt>om evt. een maand over te slaan< is al heel wat..)

NB;Op hoeveel iui's hebben jullie recht..?
Houston, ga je misschien overslaan omdat je geen tijd hebt om naar het ziekenhuis te gaan? Anders is het wel een mooie afleiding.quote:tessado schreef op 23 april 2013 @ 19:33:

NB;Op hoeveel iui's hebben jullie recht..?

Geen flauw idee.

Wondertje, ik zat nog even te denken, jij bent dus vorig jaar op AMH geprikt. Moet dat dan niet nu weer geprikt worden om te kijken hoe je er nu voor staat?

Ik ga morgen wel even tempen. Normaal gesproken zou mijn temp morgen moeten zakken.
Temperatuur is laag. Geen 2013-baby voor mij...

Houston, ik ga hetzelfde als jij doen, volgende maand temperaturen en pas hoopvol zijn bij een innestelingsdip. Een innestelingsbloeding heb ik nooit gehad. En ik ga ook niet meer uit van mijn lichamelijke klachten, want die zeggen toch niks.
.
Emma, geen idee of ach nu weer getest moet worden... durf niet geloof ik. Balen voor je Emma , het leek zo hoopvol. Goed dat je amh laat testen. Soms kun je dingen maar beter weten.

Tessado, wat bedoel jij met actie ondernemen voor de icsi start? Zijn er mogelijkheden om je amh te verbeteren dan?

Veronique, snap dat je nog heel veel vragen hebt. Je mag me ook een mail sturen op helegrotewens@hotmail.nl

Dan zal ik je volgende week een uitgebreide mail sturen met informatie hoe het bij mij allemaal is gegaan en wat al je mogelijkheden zijn. Die vragen die jij hebt heb ik net zo gehad.
Emma, geen idee of amh nu weer getest moet worden... durf niet geloof ik. Balen voor je Emma , het leek zo hoopvol. Goed dat je amh laat testen. Soms kun je dingen maar beter weten.

Tessado, wat bedoel jij met actie ondernemen voor de icsi start? Zijn er mogelijkheden om je amh te verbeteren dan?

Veronique, snap dat je nog heel veel vragen hebt. Je mag me ook een mail sturen op helegrotewens@hotmail.nl

Dan zal ik je volgende week een uitgebreide mail sturen met informatie hoe het bij mij allemaal is gegaan en wat al je mogelijkheden zijn. Die vragen die jij hebt heb ik net zo gehad.
quote:emma77emma schreef op 24 april 2013 @ 06:47:

Houston, ik ga hetzelfde als jij doen, volgende maand temperaturen en pas hoopvol zijn bij een innestelingsdip. Een innestelingsbloeding heb ik nooit gehad. En ik ga ook niet meer uit van mijn lichamelijke klachten, want die zeggen toch niks.

Ik kan het je echt aanraden. Want inderdaad, die klachten zeggen niks. Zouden ze wel wat zeggen dan ben ik deze maand zwanger van een drieling.

Ik was overigens even bang dat je me een bemoeizuchtige trol zou vinden, fijn dus om te lezen dat je er wel wat aan hebt.

Wanneer weet je of je deze maand terecht kan?

Op je vraag over maand overslaan bij mij. Niet omdat ik er geen tijd voor zou hebben (kan in trein en bus studeren, alsook in wachtkamer zodat ik alleen 10 minuten pauze heb bij inseminatie zelf), maar meer omdat de 3 weken erna erg stressvol zijn met 3 tentamens. Stress = cortisol. Cortisol = (volgens arts in ziekenhuis en huisarts) erg slecht voor innesteling en embryo.
Waar zit de any-key?
@wondertje35: wat een lief aanbod zeg! Ik sta voor mijn gevoel aan de rand van de jungle, ik wil er doorheen maar zoek de handigste manier Ik ga je binnenkort even mailen. Maar klopt het mailadres wel met hotmail.nl? Zal wel .com zijn?
@ Emma; baaaaaaalen meis, ga je nu i.o. voor een andere aanpak?

@Wondertje;ik heb geen verstand van het prikken van je amh.., ik neem aan dat je in conclaaf gaat met je behandelend arts..?

Suc6! Hoop dat er snel duidelijkheid voor je is en een plan B.

Ik vind dat we wel veel vertrouwen hebben in medici die er soms echt met de pet naar gooien..we zijn er afhankelijk van..maar draai het eens om..

@Houston;bemoeizuchtige trol..whaha..ik houd er zo van...!!

Btw ik krijg sowieso stress van dit (voor)proces...;-) Hoe voel je je nu?

Hoe gaat het met mevrouw R., Lizzy, Fearless, Gavia en co.?

@Veronique; je kunt hier ons topic vanaf deel 1 lezen, ik wil hem hier dan ook niet overdoen..Weet niet wat je graag wilt..een donor die je kent of via een advertentie,ziekenhuis/kliniek?

Bij het laatste kijkje naar welke je voorkeur uitgaat, ws in de omgeving en schrijf je je in. Dan volgt er een lichamelijk onderzoek, vragen over je cyclus ed en dan later een gesprek over de psychosociale kant bijv. met een maatschappelijk werkster, je wordt dan geevalueerd in het team..ben je 'door' dan word je op de wachtlijst geplaatst. Maar alles staat ook op ons topic..veel tips!!

Weet nl niet waar je woont..anders kan een van ons je misschien mondeling toelichting geven. Ik heb gewoon veel gegoogled. Suc6!

Hier vandaag het MCK gebeld, had ik op dag 16 een echo moeten laten maken maar dat is mij niet verteld door de vervangend gynaecoloog..zucht..Er is mij wel HEEEEEL duidelijk verteld dat ik moest gaan testen van cyclusdag 10 t/m 17 en echt niet langer

als ik dan geen positieve test had..dan bellen voor Clomid.. Vandaar dat ik ook niet heb gebeld voor een echo oid..Had ik alsnog aan de Clomid gemoeten maar dan was er ws duidelijkheid geweest over mijn eisprong (of niet als het bij 1 echo was gebleven)..Tja..dus nu telefonisch consult maandag met mijn "eigen"arts..Ik heb mijn eigen risico weer optimaal benut..
Ja hier ben ik Tessado Ik zag dat je al een paar keer naar me gevraagd had

Ik ben nog niet een rondje aan het testen. Volgende ronde. En als het goed is mag ik de ronde dáárna beginnen!! Heel spannend.

Wat ontzettend balen voor jou dat je je eisprong waarschijnlijk gemist hebt. (tenminste zo heb ik het begrepen) Wat is Clomid precies? Omdat je daar al best wel snel aan mag/gaat beginnen. Is dat gebruikelijk?

@ Veronique, welkom. Ik heb idd ook veel gegoogled en gelezen in de topics. Ik heb denk ik het meest geleerd van alle ervaringen hier. Zo leerde ik dat de wachtlijsten in het UMCU het kortst waren en toen ik een probleem bleek te hebben in Amsterdam heb ik me bij het UMCU ingeschreven en vrij snel door de wachtlijsten heen gefietst.

@Houston en Emma, goed dat jullie proberen wat nuchterder er in te staan. Ik ga dat straks ook proberen. Af en toe merk ik dat ik nu ook wel eens misselijk ben 's morgens of een opgeblazen gevoel heb of dat iets raar ruikt. En ik kan helemaal niet zwanger zijn, dus dat kunnen geen zwangerschapssymptomen zijn. Het zal wel aftellen worden, richting de testdatum.

Ik ben op zoek naar een nieuwe auto! En natuurlijk 1 waar straks makkelijk een wandelwagen in kan, maar niet meteen een hele gezinsauto. Nog best lastig, maar de auto's lijken allemaal met óf een kleine achterbak (niet praktisch) óf meteen groot.

Heb nu een Citroën C3 en een Ford Fusion op het oog. Iemand nog tips?

Kunnen jullie even een zonnedansje doen? Morgen Koningsspelen, maar we willen niet wegregenen natuurlijk!
Hoi hoi. Ik kom me maar weer eens melden. Ik merk dat ik momenteel erg weinig behoefte heb om te communiceren over hoe het met me gaat (hier en IRL) en het feit dat ik nog steeds niet kan inloggen met mijn eigen nick maakt het er niet beter op. Ik kan dus trouwens ook niets aanpassen in de OP.

Op zich gaat het hier niet echt slecht of zo. Ik ben niet meer heel verdrietig, maar meer een algemeen soort down. Zolang ik afleiding heb, gaat het wel. Maar ik wil het niet hebben over de mislukte poging of nadenken over de toekomst. Klote Koninginnedag komt er weer aan (gelukkig voor de laatste keer) gevolgd door Moederdag. Als iemand me voor de komende drie weken in een coma wil brengen, zou dat zeer welkom zijn.

En verder:

Welkom Veronique! Stel hier gerust al je vragen en schrijf mee zoveel je wil. Als mijn eigen nick het ooit weer doet, kan ik je er in de OP bijzetten, als je dat wil.

En Emma, balen dat het weer niet gelukt is...
voor jou Yez
Dankjewel, NYC.
Yezka:

Je bent dagelijks in mijn gedachten.

Hier vanochtend een flinke tempdaling. -0.30. Geheel in lijn der verwachting en verwacht mijn menstruatie dus vandaag of morgen. Ik neem tenminste niet aan dat ik op 11 dpo nog vrolijk een innstelingsdip ga zitten hebben.
Waar zit de any-key?
Emma, ik hoop dat het allemaal goed afloopt voor je. Een duidelijk vruchtje met een mooi kloppend hartje op je volgende echo.

Verder heb ik besloten te stoppen met schrijven in dit topic. Ik ben echt blij met en dankbaar voor alle lieve en steunende berichtjes die ik hier in de afgelopen 2 jaar heb gehad. En ik wens jullie alle goeds.

Maar ik voel me hier niet meer veilig en dus ik het tijd om afscheid te nemen.

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand een deel 5 wil openen.
Ik wil als meelezer(meer weten omdat zus BAM wil worden) toch even reageren voor Emma.

Als de echo niet inwendig is geweest is het opzicht niet raar dat ze je baarmoeder en eileiders niet kan vinden. Omdat ik zwanger ben geworden door IVF heb ik 1 maal een uitwendige echo gehad van mijn baarmoeder en om die dan te zien moest ik 0,5 liter water drinken zodat mijn blaas vol zat. Deze duwt dan de baarmoeder omhoog en dan kunnen ze hem zien. Bij mij moesten ze dan nog wel duwen op mijn buik voor een goede beeld.

Dat ze op de echo de eileiders niet zag is op zich niet raar als je zwanger ben. Deze worden namelijk naar achter gedrukt. Ik heb met 7,5 week een inwendige echo gehad, waarbij de gynceaoloog naast het vruchtje ook wou kijken hoe mijn eileiders eruit zagen ivm de IVF. Na wat zoeken had ze er een, maar de andere kon ze niet vinden zonder op mijn buik te drukken( wat ze natuurlijk niet wou). Ze zei toen dat het kwam omdat de eileiders achter de worden gedrukt door de baarmoeder die meer ruimte wil.

Ik hoop dat je zo een hoge hgc uitslag krijgt en dat je volgende week een echo krijgt.
Ik heb me gisteren ook ingeschreen bij het MCK en heb een uitnodiging ontvangen om op 25 juni naar een voorlichtingsbijeenkomst te komen. Ben benieuwd!

Van Amsterdam heb ik nog niks gehoord. De wachtlijst voor de intake was 6 tot 9 maanden toen ik me in oktober jl in schreef, dus ik hoop binnenkort daar ook iets van te horen.
WTF?
Dank je, Yezka.

Jammer dat je je niet veilig voelt. Ik wens jou ook het beste!!

Leoni, de echo was wel inwendig. Jouw uitleg klinkt opzich wel logisch, stom dat zo'n verloskundige dat niet even uitlegt.

Abusu, hopelijk hoor je snel wat van Amsterdam.

De hCG is van 13.666 gestegen naar 21.236 dus dat is goed. Ik moest een afspraak maken voor een echo voor volgende week zei de huisarts. Met veel moeite heb ik a.s. maandag een afspraak gekregen.
Oh, wat een fijne uitslag, Emma! Voel je je al een beetje opgelucht, of wacht je de echo nog even af?

Abusu, bij KC Amsterdam kan het geen kwaad om te mailen hoe het staat. Toen ik dat deed, mocht ik ineens binnen een week komen, omdat iemand had afgezegd en ik "kennelijk graag wilde". Tja, de hele wachtlijst wil graag, lijkt mij, maar ik heb natuurlijk geen nee gezegd tegen die kans.

Yezka, jammer dat je dat zo voelt. Veel sterkte en succes in je traject, en hopelijk tot ziens.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Goede score Emma!! Begrijp ik nu uit het bericht van Leoni dat je geen inwendige echo hebt gehad? Of lees ik niet goed?

Want bij een uitwendige echo vind ik het ook niet raar dat ze niks kon vinden. Bij inwendig moet je in het begin trouwens ook goed zoeken, kan ik mij nog herinneren.

Yezka: jammer dat je besloten hebt hier te stoppen. Maar dat is uiteraard jouw keuze. Ik hoop dat jij ook snel een kloppend hartje ziet op je eerstvolgende echo!
Gavia, wanneer ga jij voor het eggie aan de ovulatietesten? Binnenkort, toch?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik heb geloof ik wel een paar keer geschreven dat de echo WEL inwendig was

CF, ik wacht eerst de echo af maandag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven