Gezondheid alle pijlers

Kind van 2 met oorontsteking??

09-06-2013 15:04 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

IK zit met een probleem.. Mijn zoontje heeft 3 weken geleden een oorontsteking gekregen, antibiotica en druppels gehad.. Na een week terugkomen, het oorsmeer was aan het indrogen en het was aan het herstellen, nog wel een week de oordruppels gebruiken.. Na 3 dagen begint onze zoon snachts te spoken, 5 tot 6 x wakker snachts, ik vertrouw het niet en ga weer naar de huisarts, die constateert dat de oorontsteking weer veel erger is geworden. We worden door verwezen naar de kno - arts, die er de volgende dag een prop oorsmeer uithaalt. Die nacht krijgt hij koorts 39.5. 1 dag aangekeken, en s nachts is hij zo vreselijk ziek geweest, hij drinkt niet meer, huilt alleen maar en heel zijn mond is dik, witte tong, zn tandvlees ontstoken en er ontstaan blaasjes in zijn mond dus ik vrijdags naar de huisarts. Er zit nog wel een beetje oorsmeer in zijn oor, maar om nou te zeggen dat het echt ontstoken is, nee dat niet.. Over zijn mond ja dat hoort bij de koorts,aankijken maar zegt de huisarts.. Vrijdagavond temp ik hem voordat hij gaat slapen, bijna 40 graden koorts. Hap gebeld, kunnen gelijk terecht, die arts daar constateert een bacteriele infectie/oorontsteking.. we krijgen antibiotica kuur voor 3 dagen, zijn koorts moet na 48 uur helemaal weg zijn.. Er zit een spuitje bij om de antibiotica in zn mond te spuiten, dat gaat hem niet worden want zijn mond doet vreselijk pijn.. In een bordje pap gedaan, werkt niet want hij kan en wil niet eten.. Door zn fles gedaan, maar dat pakt hij ook niet, dat spul is zo straf ( heb even een beetje geproefd) dat krijgt een volwassene amper weg.. Gisteravond hap gebeld wat te doen? Nog 1 dag antibiotica proberen en anders morgen terugkomen, want hij heeft al 3 dagen koorts, boven de 39, en de assistente zegt dat zijn lichaam de infectie zelf niet weg krijgt.. Dus vanmorgen had hij weer bijna 39, wij de hap weer gebeld, konden langskomen.. weer een andere dokter zegt hij heeft een virale infectie, ze kijkt in zijn oren, ja die linker is een beetje rood en die rechter zit wat oorsmeer in..hij moet uitzieken, hij krijgt geen antibiotica, je moet maar afwachten.. Ik zeg de dokter vrijdagavond zei heel wat anders, ja dat kan zegt ze als je naar 4 verschillende dokters gaat, elke dag zit er een andere arts bij de hap.. Ik zeg kunt u even in zijn mond naar de blaasjes en ontstoken tandvlees kijken. Dat hoort bij de koorts zegt ze.. Ik vraag nog een keer of ze wil kijken, Onze zoon huilt en schreeuwt van de pijn, dus het lukt niet om in zijn mond te kijken.. Nou dat gaat dus niet zegt ze, helaas, hebben jullie nog wat anders.. Ik loop verbijsterd de kamer uit.. Mijn gevoel in de auto is niet goed.. Verschillende artsen hebben het over een oor wat een beetje rood ziet, maar niet super ontstoken is.. Waar komt deze hoge koorts vandaan? Bij de hap had hij een temp van 38 en nu alweer 38.5.. Ik heb er geen rust op, dat tandvlees en die blaasjes, dat klopt niet.. Hij heeft pijn, want hij eet al 3 dagen niks.. Hij is hangerig, huilerig, maar heeft soms ook een opleving.. Wat zouden jullie doen als je dit zou lezen? Negeer je gevoel nooit denk ik altijd..

Liefs Sam
quote:Suze02 schreef op 09 juni 2013 @ 18:28:

Even blijven ademhalen: geef hem de maximale dosis paracetamol op schema.

Niet teveel zorgen over koorts, 38,5 is niks bij een 2 jarige, en nog een keer bellen over zijn mond. Want die oren lijken nu een minder ernstig probleem dat zijn mondje.

Arm kind, beterschap!Kind is al DRIE weken ziek!
Als het spruw is, vraag naar zalf met frambozensmaak, heb ik ook gekregen voor mijn baby toen hij dat had. Ging er heel makkelijk in.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
quote:nina1966 schreef op 09 juni 2013 @ 18:29:

[...]

Kind is al DRIE weken ziek!

Hoe ik het lees heeft hij drie weken terug een oorontsteking en nu weer sinds drie dagen koorts en dus mogelijk oorontsteking. Dus niet drie weken achter elkaar ziek en koorts.

Maar heel duidelijk is het niet nee. Het is mij ook niet duidelijk of het kindje misschien nog wel goed drinkt en plast (vroeg iemand eerder ook naar).

TO, hoe is het? Of zit je inmiddels op de seh?

TO hoe is het
Nina: in die DRIE (doe eens rustig) weken heeft hij artsen gezien. Het is niet zo dat ze al die tijd al niks doen.
Nee maar als dat kind al drie weken sukkelt met koorts is er meer dan de hand want het kindje heeft ook al ab gehad.

Dus met al ab gehad én nog koorts vind ik "bljif rustig kindjes hebben vaker koorts"' niet op z'n plaats
Heb jij überhaupt kinderen?!? Die van mij rollen bij tijd en wijle van de ene infectie in de andere. Om over virale toestanden maar niet te spreken.

Het kind heeft artsen gezien en heeft nu slechts verhoging. Geen reden voor paniek.
quote:nina1966 schreef op 09 juni 2013 @ 18:53:

Nee maar als dat kind al drie weken sukkelt met koorts is er meer dan de hand want het kindje heeft ook al ab gehad.

Dus met al ab gehad én nog koorts vind ik "bljif rustig kindjes hebben vaker koorts"' niet op z'n plaats

Nou dat staat er dus niet zo duidelijk.

Ik heb naar aanleiding van jou vorige post de OP nog eens gelezen. Maar je kunt het ook lezen als dat het eerst goed was en hij opeens weer snachts wakker werd en koorts had. Er staat in elk geval niet zo letterlijk dat hij al drie weken lang 39 heeft.
Hallo,

Even een toelichting.. Hij drinkt sinds een dag weer heel goed, maar eten gaat door die bultjes in zijn mond niet goed.. Hij heeft nu 4 dagen 39 of hoger koorts.. Hij is alert maar heeft vrij vaak een inzinking, huilen, hangerig.. Vanavond had hij weer 39.. Hij heeft 3 weken geleden een ab gehad voor een oorontsteking, maar dat heeft niet geholpen, afgelopen woensdag heeft de kno arts een prop oorsmeer eruit gehaald en mij verteld dat er nog wat natte oorsmeer in zit, maar dat dat met druppels eruit moet gaan komen.. hij is toen woensdagnacht wakker geworden met 39.5 graden koorts en dat zakt heel soms, maar stijgt ook weer net zo hard.. De ene assistente bij de hap zegt hij moet een ab kuur, want zijn lichaam kan het virus niet zelf aan en hij mag gewoon niet langer dan 4 dagen koorts houden, dat zegt de ass bij onze huisarts ook de andere arts/assistente zegt hij heeft geen kuur nodig..En hij mag rustig nog 2 dagen zoveel koorts hebben.. Ik word hier stik onzeker van.. Ik denk dat ik morgen gewoon de kno-arts bel en vraag wat ik moet doen en mn eigen huisarts om naar zn mond te kijken.. Ik weet het gewoon niet zo goed!

Hoop dat het wat duidelijk er is nu..
Alles mag, maar als een kind langer dan 3 dagen koorts heeft is dat voor de huisarts een reden om een kind te beoordelen. Er hoeft dan nog niets ernstigs aan de hand te zijn. Van een virus kun je ook 5 dagen koorts hebben.

Antibiotica werken niet tegen een virus, alleen tegen bacteriën.

Als je eenmaal antibiotica hebt is het over het algemeen zo dat dan na 2 dagen de koorts weg is. Zo niet dan slaat de antibiotica niet aan omdat: 1. het toch een virus was of 2. deze antibiotica niet werkt tegen de bacterie die de koorts veroorzaakt.

Verder snap ik die oorsmeer niet zo?

Ik versta dit:

Onder oorsmeer.

Heb ik ook en heeft m.i. niet zoveel met een oorontsteking te maken. Maar je zoontje had een loop oor ofzo?

Sterkte in elk geval een beterschap voor je zoontje.
Ik heb 2 artsen gezien bij de hap en de ene zei dat onze zoon een bacteriele infectie heeft, en de andere arts zei vandaag dat hij een virus heeft.. Vandaar dat ik van de ene ab moest gaan gebruiken en van de ander hoefde dat niet omdat zij denkt dat het een virus is.. 2 verschillende meningen, 1 kind en een onzeker moeder.. Ik ga sowieso morgen terug naar de dokter, want er komen steeds meer blaasjes bij en hij zegt ook dat zn mondje erg pijn doet.. Dus daar moet goed naar gekeken worden..

Ja oorsmeer en dan in de vorm van een prop, met oorsmeer en pus, allemaal viezigheid.. de kno - arts heeft die prop eruit gehaald en zei dat het er niet echt ontstoken uitzag, vandaar dat ik nog steeds twijfel of het wel zn oren zijn.. Die blaasjes en dat rode tandvlees baart me meer zorgen, ook klaagde hij vanaaf over keelpijn.. Hij moet gewoon goed onderzocht worden..
quote:mas schreef op 09 juni 2013 @ 21:05:

Ik heb 2 artsen gezien bij de hap en de ene zei dat onze zoon een bacteriele infectie heeft, en de andere arts zei vandaag dat hij een virus heeft.. Vandaar dat ik van de ene ab moest gaan gebruiken en van de ander hoefde dat niet omdat zij denkt dat het een virus is.. 2 verschillende meningen, 1 kind en een onzeker moeder.. Ik ga sowieso morgen terug naar de dokter, want er komen steeds meer blaasjes bij en hij zegt ook dat zn mondje erg pijn doet.. Dus daar moet goed naar gekeken worden..

Ja oorsmeer en dan in de vorm van een prop, met oorsmeer en pus, allemaal viezigheid.. de kno - arts heeft die prop eruit gehaald en zei dat het er niet echt ontstoken uitzag, vandaar dat ik nog steeds twijfel of het wel zn oren zijn.. Die blaasjes en dat rode tandvlees baart me meer zorgen, ook klaagde hij vanaaf over keelpijn.. Hij moet gewoon goed onderzocht worden..

Tja, dat is verwarrend inderdaad.

Nou hopelijk morgen meer duidelijkheid bij de eigen huisarts.
quote:mas schreef op 09 juni 2013 @ 21:05:

Ik ga sowieso morgen terug naar de dokter, want er komen steeds meer blaasjes bij en hij zegt ook dat zn mondje erg pijn doet.. Dus daar moet goed naar gekeken worden..

Ik denk dat het inderdaad slim is om naar je eigen huisarts te gaan en duidelijkheid te krijgen over waar zijn klachten vandaan komen. Verder kunnen die blaasjes duiden op spruw, maar het kan ook Hand/voet/mondziekte zijn of koortsuitslag. Het is denk ik goed om te weten of je er iets aan kunt doen.

Wel fijn dat hij gewoon drinkt!
Zo'n onstoken mond kan ontzettend pijnlijk zijn. Ik zou daar in ieder geval lidocaine aanstipvloeistof voor van de huisarts willen hebben. Gelukkig is het morgen maandag, ik zou direct morgen een afspraak bij de eigen huisarts maken en goed paracetamol blijven geven. Paracetamol werkt het best als je het op regelmatige tijden inneemt en in de juiste dosis, op die manier bouw je een spiegel op.
Wat betreft paracetamol, ik heb vorig jaar 4 weken oorontsteking moeten overbruggen tot plaatsen buisjes ( mocht na 3 ab kuren natuurlijk niet meer hebben) en bij ons werkte toen goed om niet met maximale doseringen te werken (3x pd 240 mg) maar dat te halveren en dan kun je elke 4 uur pijnstilling toedienen. Je komt dan ook wel op de maximale dagdosis. Dat werkte erg prettig bij dochter an toen 2. Toevallig vannacht helaas weernklavhten en net bevestigd gekregen dat ze een oorontsteking heeft, ben dat dus nu ook aan het toepassen.
Hallo allemaal,

Dank je wel voor alle reacties.. Ben na weer een slopende nacht vanmorgen weer met zoonlief naar de huisarts geweest en heb gezegd dat ik die blaasjes en dat rode tandvlees niet vertrouw.. Mijn gevoel was goed, hij heeft het koortslip virus.. Erg pijnlijk en duurt 7 tot 10 dagen.. Vandaar ook de hoge koorts, kindjes kunnen daar erg ziek van zijn.. Vanmorgen was zijn koorts weg.. De huisarts zei nog dat er in zoonlief zn dossier stond dat de dienstdoende arts van gisteren bij de hap zijn trommelvlies kon zien, nou die is ook niet goed bij zn hoofd, dat kun je helemaal niet zien, want er zit heel veel viezigheid voor zei de huisarts.. Ongelooflijk.. Gelukkig zit er vandaag weer een beetje ondeugd in hem, gaat de goede kant op.. Bedankt voor alle adviezen en reacties..

Groetjes Sam
Toch de herpes dus! Dat is inderdaad heel erg pijnlijk en heel erg zielig. Fijn dat hij alweer wat opknapt. Op de vorige pagina werd bulgaarse yoghurt als tip genoemd, dat zou verzachtend kunnen werken. Ik kan daar nog waterijs aan toevoegen.

Beterschap voor je zoontje!
Beterschap voor je zoontje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven