Elastiek broek uitgerekt
maandag 10 juni 2013 om 13:02
Wie kan mij op weg helpen? Ik heb een soort harembroek, beetje lastig uit te leggen, maar het is een broek van dunne stof en elastiek in de taille. Het elastiek zit in de stof genaaid, zeg maar, in een aantal banen. Nu is dat elastiek uitgelubberd. Hoe kan ik het vervangen? Of wie heeft een andere oplossing? Want nu zakt de broek steeds af en dat vind ik ook niet zo handig.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
maandag 10 juni 2013 om 13:42
@merano,
@yasuko, ik kan het elastiek er niet uittrekken, het zit als het waren in de stof vastgenaaid, kan het niet beter uitleggen, ben niet zo handig met naald en draad en de bijbehorende vaktermen. Ik denk dat een zoompje misschien nog het handigste is.
@yasuko, ik kan het elastiek er niet uittrekken, het zit als het waren in de stof vastgenaaid, kan het niet beter uitleggen, ben niet zo handig met naald en draad en de bijbehorende vaktermen. Ik denk dat een zoompje misschien nog het handigste is.
maandag 10 juni 2013 om 13:47
quote:pejeka schreef op 10 juni 2013 @ 13:43:
Volgens mij kan je dergelijke flodderbroeken voor een habbekrats kopen. Dus gewoon weggooien, dat uitgelubberde ding, en voor een paar euro een nieuwe scoren.
Mijn idee. Dat soort broeken kosten op de markt maar een tientje of 15 euro.
Of je gaat naar een kleermaker zodat die de elastieken boord er af kan halen en er een nieuwe opzetten. Maar ik denk dat je voor dat geld ook een nieuwe broek hebt.
Volgens mij kan je dergelijke flodderbroeken voor een habbekrats kopen. Dus gewoon weggooien, dat uitgelubberde ding, en voor een paar euro een nieuwe scoren.
Mijn idee. Dat soort broeken kosten op de markt maar een tientje of 15 euro.
Of je gaat naar een kleermaker zodat die de elastieken boord er af kan halen en er een nieuwe opzetten. Maar ik denk dat je voor dat geld ook een nieuwe broek hebt.
quote:pejeka schreef op 10 juni 2013 @ 13:43:
Volgens mij kan je dergelijke flodderbroeken voor een habbekrats kopen. Dus gewoon weggooien, dat uitgelubberde ding, en voor een paar euro een nieuwe scoren.Dat is nog makkelijker natuurlijk, maar gezien de reparatievraag ging ik er vanuit dat TO haar redenen had om specifiek deze broek te behouden.
Volgens mij kan je dergelijke flodderbroeken voor een habbekrats kopen. Dus gewoon weggooien, dat uitgelubberde ding, en voor een paar euro een nieuwe scoren.Dat is nog makkelijker natuurlijk, maar gezien de reparatievraag ging ik er vanuit dat TO haar redenen had om specifiek deze broek te behouden.
maandag 10 juni 2013 om 14:04
@beeldig, het is inderdaad een hele fijne broek, van noa noa, dus ik zou 'm liever behouden. Ik denk dat ik inderdaad maar naar de gouden draad ga bijvoorbeeld. En een keer op naaicursus, want het is toch wel handig om dit soort simpele dingen zelf te kunnen.