Elastiek broek uitgerekt

10-06-2013 13:02 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij op weg helpen? Ik heb een soort harembroek, beetje lastig uit te leggen, maar het is een broek van dunne stof en elastiek in de taille. Het elastiek zit in de stof genaaid, zeg maar, in een aantal banen. Nu is dat elastiek uitgelubberd. Hoe kan ik het vervangen? Of wie heeft een andere oplossing? Want nu zakt de broek steeds af en dat vind ik ook niet zo handig.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Kun je er nieuw elastiek op stikken?

Eerst het elastiek uitrekken.

Klein tunnelzoompje er in stikken en nieuw elastiek doorhalen?

Riempje erover?

Veiligheidsspelden?

Werkt prima. Zelf gezien bij extreme vrekken op tv .
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

@merano,

@yasuko, ik kan het elastiek er niet uittrekken, het zit als het waren in de stof vastgenaaid, kan het niet beter uitleggen, ben niet zo handig met naald en draad en de bijbehorende vaktermen. Ik denk dat een zoompje misschien nog het handigste is.
quote:merano schreef op 10 juni 2013 @ 13:38:

[afbeelding]

Werkt prima. Zelf gezien bij extreme vrekken op tv .Daar moest ik ook meteen aan denken!
Volgens mij kan je dergelijke flodderbroeken voor een habbekrats kopen. Dus gewoon weggooien, dat uitgelubberde ding, en voor een paar euro een nieuwe scoren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Op de markt kost zo'n harembroek 5 euro. Ze zijn er in alle kleuren verkrijgbaar.
@TO, ga anders even langs zo'n Gouden Schaar of ander reparatiewinkeltje. Daar kun je voor een habbekrats nieuw elastiek erin laten zetten.

Zelf doen kan ook, maar het wordt wel heel lastig uitleggen als je niet eens weet of het elastiek vast gestikt zit of dat het in een tunneltje zit.
quote:pejeka schreef op 10 juni 2013 @ 13:43:

Volgens mij kan je dergelijke flodderbroeken voor een habbekrats kopen. Dus gewoon weggooien, dat uitgelubberde ding, en voor een paar euro een nieuwe scoren.

Mijn idee. Dat soort broeken kosten op de markt maar een tientje of 15 euro.

Of je gaat naar een kleermaker zodat die de elastieken boord er af kan halen en er een nieuwe opzetten. Maar ik denk dat je voor dat geld ook een nieuwe broek hebt.
quote:pejeka schreef op 10 juni 2013 @ 13:43:

Volgens mij kan je dergelijke flodderbroeken voor een habbekrats kopen. Dus gewoon weggooien, dat uitgelubberde ding, en voor een paar euro een nieuwe scoren.Dat is nog makkelijker natuurlijk, maar gezien de reparatievraag ging ik er vanuit dat TO haar redenen had om specifiek deze broek te behouden.
Ik schreef niet dat je het elastiek moet uitTrekken, maar dat je nieuw elastiek moet uitrekken tijdens het opstikken.

Dus uitrekken met 1 t.

Maar bij nader inzien kun je misschien beter niet gaan voor deze optie.
@beeldig, het is inderdaad een hele fijne broek, van noa noa, dus ik zou 'm liever behouden. Ik denk dat ik inderdaad maar naar de gouden draad ga bijvoorbeeld. En een keer op naaicursus, want het is toch wel handig om dit soort simpele dingen zelf te kunnen.
Heb je wel een naaimachine?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven