Start 2 Run - deel 5
woensdag 30 november 2011 om 11:20
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
zaterdag 8 juni 2013 om 21:22
dinsdag 11 juni 2013 om 11:21
@ dita: Goed gedaan! En? Al plannen voor de volgende run?
@ fabienne: ja klopt op 26 mei. Wel naar de Uk vertrokken maar niet gestart uiteindelijk, 2 weken van te voren een rare pijn die niet weg wilde dus uiteindelijk niet gestart zelfs niet op de halve. Na 37 weken trainen en klaar zijn was dat wel gek.
Inmiddels alweer veel gelopen. Foto's en verslagen van mijn runs hier in de UK op http://www.runpower.nl
Het is ontzettend mooi hier.
@ fabienne: ja klopt op 26 mei. Wel naar de Uk vertrokken maar niet gestart uiteindelijk, 2 weken van te voren een rare pijn die niet weg wilde dus uiteindelijk niet gestart zelfs niet op de halve. Na 37 weken trainen en klaar zijn was dat wel gek.
Inmiddels alweer veel gelopen. Foto's en verslagen van mijn runs hier in de UK op http://www.runpower.nl
Het is ontzettend mooi hier.
woensdag 12 juni 2013 om 23:26
@ fabienne: ach weet je, ik liep net 45 sec/min sneller over de heuvels hier sinds december dus alles heeft echt wel nut gehad. Ik ga gewoon verder naar de volgende geplande runs. De marathon in Edinburgh is alweer gepland voor 2014, huis geboekt etc. De enige vraag of ik in Nottingham eind september dan misschien de hele doe of de halve waar ik nu voor ingeschreven ben. Eerst maar even kijken hoe het gaat, eind september de volgende grote run alweer dus dat is best snel. Ik vind het nu al niet meer erg, want ik geniet met volle teugen van alle runs hier en die had ik vast niet allemaal kunnen doen na de marathon
Ik loop deze week elke dag dus dat is erg fijn. Zondag ben ik weer thuis
@ dita: wanneer is die loop?
@ dita: wanneer is die loop?
vrijdag 14 juni 2013 om 11:47
Wat is het hier rustig.
@Dita, netjes hoor ladiesrun was druk he?
Zo, na het behalen van mijn pr tijdens de Royal Ten 26 mei jl. heb ik 2 keer getraind: 1 rondje van 8 km. en 1 rondje van 7 km. Allebie de keren heb ik in het bos gelopen, heerlijk. Helaas is mijn app er 2 keer mee gestopt. Vanavond wil ik een langer rondje gaan lopen, ben benieuwd.
Juni 15 km. Totaal: 323,5 km.
@Dita, netjes hoor ladiesrun was druk he?
Zo, na het behalen van mijn pr tijdens de Royal Ten 26 mei jl. heb ik 2 keer getraind: 1 rondje van 8 km. en 1 rondje van 7 km. Allebie de keren heb ik in het bos gelopen, heerlijk. Helaas is mijn app er 2 keer mee gestopt. Vanavond wil ik een langer rondje gaan lopen, ben benieuwd.
Juni 15 km. Totaal: 323,5 km.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
vrijdag 14 juni 2013 om 14:01
@ mother: zeker rustig. Met reacties bedoel je? Of iets anders? Wat goed van het PR. Heb ik gemist want ik zou zelf de marathon lopen op die dag in Edinburgh. Wat heb je gelopen? Nog niet veel gelopen daarna dus? edit: gelezen, ook over de bloedblaar! Goed gedaan onder het uur zoals je wilde!
Ik heb gisteren heerlijk weer 15,5 km gelopen. Ik heb nu 4 dagen achter elkaar gelopen en ga straks mijn laatste rondje hier doen. Althans dat is het plan. Geeft niet als het niet meer zou lukken ik ben tevreden, er staat al 100 km op de teller voor deze maand.
Het is hier zo idioot mooi je blijft gewoon lopen. Ik merk dat ik zo veel sneller ben geworden met de marathon training. Ook het klimmen gaat me heel makkelijk af hier.
Verslagen, veel foto's en hoogteprofielen staan op http://www.runpower.nl voor wie mee wil genieten
Ik heb gisteren heerlijk weer 15,5 km gelopen. Ik heb nu 4 dagen achter elkaar gelopen en ga straks mijn laatste rondje hier doen. Althans dat is het plan. Geeft niet als het niet meer zou lukken ik ben tevreden, er staat al 100 km op de teller voor deze maand.
Het is hier zo idioot mooi je blijft gewoon lopen. Ik merk dat ik zo veel sneller ben geworden met de marathon training. Ook het klimmen gaat me heel makkelijk af hier.
Verslagen, veel foto's en hoogteprofielen staan op http://www.runpower.nl voor wie mee wil genieten
vrijdag 14 juni 2013 om 14:53
@Max, ja met reacties bedoel ik.
Ja, ik ben blij met mijn pr, hier nog geen reactie gehad, dus ik dacht ik vermeld het nog maar een keer erg he?
Bloedblaar is inmiddels weg de veters van mijn schoen zat te los waardoor er een wrijving komt dus bloedblaar.
Leuk om je verslagen te lezen en je foto's te bekijken doet mijn denken aan de tijd dat ik 2 keer in England heb gewoond/ gewerkt. (Ockley/ Surrey en Cardiff/Wales) Het is en blijft een mooi land.
Bedoel je nu echt dat je de maand juni al 100 km. heb gelopen? Dat is veel zeg.
Ja, ik ben blij met mijn pr, hier nog geen reactie gehad, dus ik dacht ik vermeld het nog maar een keer erg he?
Bloedblaar is inmiddels weg de veters van mijn schoen zat te los waardoor er een wrijving komt dus bloedblaar.
Leuk om je verslagen te lezen en je foto's te bekijken doet mijn denken aan de tijd dat ik 2 keer in England heb gewoond/ gewerkt. (Ockley/ Surrey en Cardiff/Wales) Het is en blijft een mooi land.
Bedoel je nu echt dat je de maand juni al 100 km. heb gelopen? Dat is veel zeg.
maandag 17 juni 2013 om 14:42
Vrijdag 14 juni heb ik voor het eerst met de app van Runkeeper gelopen, ik vond het geen prettige app. De km. werden in minuten verteld ipv. km. Toch lekker 10 km. gelopen in 1.02.53 door het bos.
Ik baal zo, gistermiddag tijdens het instappen in onze auto heb ik mijn knie gestoten. Wij zijn gaan wandelen in Scheveningen,
s' avonds begon mijn knie nog mee pijn te doen ik heb een tijdje met een ice pack voor de tv. gezeten. Even niet hardlopen dus, zucht.
Juni 25 km. Totaal: 333,5 km.
Ik baal zo, gistermiddag tijdens het instappen in onze auto heb ik mijn knie gestoten. Wij zijn gaan wandelen in Scheveningen,
s' avonds begon mijn knie nog mee pijn te doen ik heb een tijdje met een ice pack voor de tv. gezeten. Even niet hardlopen dus, zucht.
Juni 25 km. Totaal: 333,5 km.
maandag 17 juni 2013 om 15:13
@ mother: gatsie wat balen van die knie die je stootte. Hoop dat het snel weer weg is. Ja, de teller staat na vrijdag op 105 km, ga straks een rondje lopen. Afgelopen weekend weer naar huis dus veel in de auto en even rustig aan dus 
@ baukje: niet echt duidelijk, 2 weken voor de marathon kreeg ik last. Was en ben topfit, maar goede beslissing om niet te starten, ook niet op de halve, dat was nog even het idee. Rustig weer opgebouwd en afgelopen week iedere dag kunnen lopen. Op naar de volgende run en training
@ baukje: niet echt duidelijk, 2 weken voor de marathon kreeg ik last. Was en ben topfit, maar goede beslissing om niet te starten, ook niet op de halve, dat was nog even het idee. Rustig weer opgebouwd en afgelopen week iedere dag kunnen lopen. Op naar de volgende run en training
woensdag 19 juni 2013 om 09:29
@ bibianne: heb je al een HM gelopen? Ik dacht dat je dat van plan was! Ben erg benieuwd hoe het gegaan is
@ baukje: pijn in de lies, meteen weg met wandelen oid. In oktober ook al eens gehad ergens midden op een run. Toen links en rechts, was erg koud, dacht toen aan vaatprobleem. Nu ook totaal onduidelijk wat het is/was. Geen last meer van dus ik snap het niet echt eigenlijk ;( en dat is best vervelend. Maar goed. Ik zie het wel weer.
@ mother: hoe gaat het met jouw knie?
@ dita: de bruggenloop in december bedoel je? Die is leuk!
Wat een gek weer om te lopen he? Lukt het allemaal ondanks de warmte? Woef is een soort hotdog maar hobbelde maandag blij mee.
Ik vond het maar gek om weer hier te lopen
@ baukje: pijn in de lies, meteen weg met wandelen oid. In oktober ook al eens gehad ergens midden op een run. Toen links en rechts, was erg koud, dacht toen aan vaatprobleem. Nu ook totaal onduidelijk wat het is/was. Geen last meer van dus ik snap het niet echt eigenlijk ;( en dat is best vervelend. Maar goed. Ik zie het wel weer.
@ mother: hoe gaat het met jouw knie?
@ dita: de bruggenloop in december bedoel je? Die is leuk!
Wat een gek weer om te lopen he? Lukt het allemaal ondanks de warmte? Woef is een soort hotdog maar hobbelde maandag blij mee.
Ik vond het maar gek om weer hier te lopen
woensdag 19 juni 2013 om 12:33
@Max, de pijn in mijn knie is wonder boven wonder verdwenen.
Hoeveel heb jij gisteren gelopen?
Zo gisteren moest ik echt gaan hardlopen.
Ik had er helemaal zin in extra water gedronken en voor het eerst in mijn leven in korte broek. Tijdens het lopen is de app van looptijden weer gestopt! Ik ga van de week de app van Endomondo uitproberen ben benieuwd. Helaas werd ik ook draaierig, dus ik ben maar gestopt: 6.334 m, 43:20 8,77 km/u!
Juni 31.3 km. Totaal: 339,8 km
Hoeveel heb jij gisteren gelopen?
Zo gisteren moest ik echt gaan hardlopen.
Ik had er helemaal zin in extra water gedronken en voor het eerst in mijn leven in korte broek. Tijdens het lopen is de app van looptijden weer gestopt! Ik ga van de week de app van Endomondo uitproberen ben benieuwd. Helaas werd ik ook draaierig, dus ik ben maar gestopt: 6.334 m, 43:20 8,77 km/u!
Juni 31.3 km. Totaal: 339,8 km
woensdag 19 juni 2013 om 13:01
@ mother: ha fijn dat de pijn weg is! Ik heb maandag gelopen toen het nog zonnig was, vond het nog wel meevallen eigenlijk, woef had het warm. Iets meer dan 10 km, snelle kilometers getraind. Vervelend dat je niet lekker werd gisteren Hoop dat de volgende run lekkerder loopt en balen van die app. Heb er geen ervaring mee, loop nooit met mijn telefoon eigenlijk. Moet wel weer, want ik moet nog een armband testen en heb dat nog niet genoeg gedaan hier. Zal het vanmiddag eens doen met warm weer
woensdag 19 juni 2013 om 16:05
Was best warrum, geen zon maar erg benauwd. Volgens garmin connect 25 graden. Nou ook wel weer een goede training dan
Beetje afwisselende training gedaan. Begin lap op metronoom waarmee ik ook ademhaling train met de K5 ook met RWR. Dat ging goed. Beetje te snel naar mijn zin maar goed. Daarna rondje rustig aan lopen, daarna rondje RWR zonder metronoom op rustiger tempo. Vanwege de warmte niet meer einde met strides, was al warm genoeg zo.
Jullie nog gelopen?
Jullie nog gelopen?