Hoe herken je een gebroken onderarm?
dinsdag 11 juni 2013 om 23:06
Ik heb sinds zaterdag door een val een blauwe plek in het midden van mijn onderarm . Als ik er niet aan zit doet het geen pijn, maar als ik er aan zit of ligt op druk doet het pijn en voel ik een bobbeltje.
Ik ging even googlen maar weet nou niet of dit gebroken of gewoon een blauwe plek is, aangezien ik op google niet veel wijzer wordt. Iemand ervaringen?
Ik ging even googlen maar weet nou niet of dit gebroken of gewoon een blauwe plek is, aangezien ik op google niet veel wijzer wordt. Iemand ervaringen?

dinsdag 11 juni 2013 om 23:08
dinsdag 11 juni 2013 om 23:09
quote:waarbij schreef op 11 juni 2013 @ 23:08:
Ze hebben tegenwoordig ook een toverapparaat. Kijken ze zo mee door je vel heen. Moet je wel even voor naar zo'n speciaal gebouw waar ze die toverapparaten hebben, daar werken ook speciale mensen om de apparaten te bedienen en de plaatjes, ze noemen het een rontgenfoto, te beoordelen.
Dayum zeg.Ik heb daar laatst iets over gelezen! heet dat niet een siekhuis?
Ze hebben tegenwoordig ook een toverapparaat. Kijken ze zo mee door je vel heen. Moet je wel even voor naar zo'n speciaal gebouw waar ze die toverapparaten hebben, daar werken ook speciale mensen om de apparaten te bedienen en de plaatjes, ze noemen het een rontgenfoto, te beoordelen.
Dayum zeg.Ik heb daar laatst iets over gelezen! heet dat niet een siekhuis?

dinsdag 11 juni 2013 om 23:11
Volgens mij wel Nina, je kunt er op twee manieren binnen komen, via een andere meneer of mevrouw die eerst even gaat kijken naar de buitenkant van je arm en dan al dan niet een speciaal briefje maakt wat je dan mee moet nemen, of je gaat naar een aparte afdeling van dat gebouw, waar je dan even moet wachten en dan geholpen gaat worden op volgorde van ernstigheid en binnenkomst. Heel bijzonder.

dinsdag 11 juni 2013 om 23:14
Ja, ik zou even naar de dokter gaan.
Toen mijn onderarm gebroken was, kreeg ik ook een flinke blauwe plek, dag later was die plek aardig dik, rontgenfoto laten maken en hup, in het gips, hartstikke gebroken.
Dus laat het gewoon even checken.
Toen mijn onderarm gebroken was, kreeg ik ook een flinke blauwe plek, dag later was die plek aardig dik, rontgenfoto laten maken en hup, in het gips, hartstikke gebroken.
Dus laat het gewoon even checken.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe

dinsdag 11 juni 2013 om 23:27

dinsdag 11 juni 2013 om 23:29
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 juni 2013 @ 23:27:
[...]
je snapt er weer eens niks van. Je moet je lichaam laten spreken. Je moet niet tegen je lichaam spreken dat heeft geen zinOh daar ben ik veel te ongeduldig voor hoor. Ik behandel mijn lichaam zoals ik mijn man ook behandel. Gelijke monniken, gelijke kappen.
[...]
je snapt er weer eens niks van. Je moet je lichaam laten spreken. Je moet niet tegen je lichaam spreken dat heeft geen zinOh daar ben ik veel te ongeduldig voor hoor. Ik behandel mijn lichaam zoals ik mijn man ook behandel. Gelijke monniken, gelijke kappen.
dinsdag 11 juni 2013 om 23:29
dinsdag 11 juni 2013 om 23:30

dinsdag 11 juni 2013 om 23:41
Naar zo'n huis gaan waar ze van die moderne apparaten hebben heeft weinig zin. Gebroken schouder was niet te zien op het apparaat. Dokter vond ook dat als hij mijn arm kon optillen zonder dat ik daarbij ging rollen op de vloer het alleen maar gekneusd was.
Je moet zo'n apparaat hebben wat op een zonnebank lijkt, maar waar je niet bruin van wordt. Die zien ALLES.
Verder denk ik, maar ik ben geen arts, dat het duwen op een blauwe plek gewoon zeer doet, is vrij normaal.
Je moet zo'n apparaat hebben wat op een zonnebank lijkt, maar waar je niet bruin van wordt. Die zien ALLES.
Verder denk ik, maar ik ben geen arts, dat het duwen op een blauwe plek gewoon zeer doet, is vrij normaal.