Kentekens

12-06-2013 11:01 17 berichten
Een non topic, maar toch.

We zijn onderweg naar Schiphol en mijn favo tijdsverdrijf is kijken naar kentekens...

Maarr wie o wie kan mij uitleggen wat sommige betekenen?

De combinatie

1 cijfer, 3 letters, 2 cijfers.

Andersom kom ik hem vaker tegen.

De letters KM als eerste (leger?)

Oh en eentje waar we echt niet uitkomen

2 cijfers, 2 cijfers, 2 letters.

Wie oh wie helpt :p?
KW is de krijgsmacht. Als je die letters ziet is het er eentje van defensie.

KM betekent Koninklijke Marine, maar is geen kenteken op auto's.
Alle reacties Link kopieren
http://www.rdw.nl/Particu ... ath=Portal/Particulier/De kentekenplaat/Het kenteken op de plaat

De RWD staat voor u klaar
Hier kun je alles vinden wat je zoekt.
Okee, ik kwam namelijk 2 auto's met KM als eerst e tegen. Jammer dat ik niet even terug kan rijden .

Dankjewel!
Die letter-cijfercombinaties ligt aan de leeftijd van de auto/kentekenregistratie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
heeft veel met de leeftijd van de auto te maken en soort, personenauto, bestelwagen, vrachtwagen, etc..

RDW is de instelling met heel veel informatie.

http://www.rdw.nl/Particu ... /Soorten%20kentekenplaten
Let's play Twister, let's play Risk yeah
Er zijn allerlei kentekens in omloop. Na verloop van tijd is een bepaalde letter-cijfer-combinatie "op" (omdat alle combinaties zijn gebruikt) en stapt men weer over op een andere combinatie. Dus afhankelijk van hoe oud het kenteken is, kan de letter-cijfer-samenstelling verschillend zijn.

Speciale kentekens zijn er inderdaad voor het leger, maar bijvoorbeeld ook voor het corps diplomatique (kentekens beginnend met CD), voor het internationale hof van justitie (kentekens beginnend met CDJ) en uiteraard het koninklijk huis (kentekens beginnend met AA).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Waarom zou het koningshuis dat eigenlijk hebben? Je wil toch juist niet dat iedereen weet dat ze achter een van hen rijden?
27 mensen vinden dit leuk.
Op de site van de RDW staat het allemaal uitgelegd:

Uitleg over de cijfers en letters op de kentekenplaat

Geschiedenis van de kentekenplaat

Militaire kentekenplaten hebben de volgende letters, altijd in combinatie met 2x 2 cijfers: KL, KN, KM, KO, KP, KR, KS, KT, KV, KW, KX, KY, KZ en LM

CD is voor het Corps Diplomatique, ambassadeurs etc.

CDJ is voor het Internationale hof van justitie.

AA is voor het koninklijk huis (AA-01 is van de koning(in) )
quote:Ster__ schreef op 12 juni 2013 @ 11:11:

Waarom zou het koningshuis dat eigenlijk hebben? Je wil toch juist niet dat iedereen weet dat ze achter een van hen rijden?Voor privé gebruik hebben ze echt wel een auto met een "normaal" kenteken
quote:Ster__ schreef op 12 juni 2013 @ 11:11:

Waarom zou het koningshuis dat eigenlijk hebben? Je wil toch juist niet dat iedereen weet dat ze achter een van hen rijden?Dat is nog van oudsher, en maak je geen zorgen, jij komt écht niet pal achter de auto van Willem en Máxima te rijden, daar rijden auto's van de beveiliging (met normaal kenteken).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Thanks voorbde linken, zo leer ik ook weer wat bij..
Oooooh
27 mensen vinden dit leuk.
Ik ben ook zo vreselijk gek op kentekens, als ik ooit ergens getuige van ben lepel ik alles op.

Kentekengek
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Haha, ik maak er woorden van :p.

Vooral de Duitse kunnen leuk zijn
Ik werk bij een autobedrijf en ik kan van sommige reeksen zeggen wanneer het (ongeveer) is aangevraagd. Da's pas erg... 1 cijfer, 3 letters en 2 cijfers is de laatst nieuwe combinatie en deze is vanaf maart beschikbaar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven