twee liefdes...........nieuw topic...

20-07-2007 11:41 3608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog wat voor thea geschreven als andwoordt dus bij deze..

Thea..........mss wel...

Maar ben na de bevalling van mijn zoontje depressief geweest en toen was die er in goede en slechte tijden...

Maar ik wou graag een tweede en hij niet.........en hij voerde later wel goede argumenten aan, maar heeft me toen ook al wel wat gekwetst..

Toen hebben we een jaar of 3 geen seks etc gehad en nu wil die weer..

Maar ik weet niet meer wat ik wil. mss hou ik nog wel van hem maar we hebben elkaar zo gekwetst.

En nu kwetst die ander me ook al..........pffff, maar ik kan hem dat niet aanrekeken want hijs nog zo jong..

En mijn man...........hij wou niet op vakantie want dan zou hij zich ergeren aan mijn buien..

Mijn zoon loopt over me heen...zo kan ik wel doorgaan nog......

En ik mag met niemand als hem over onze problemen praten..want ik heb hem gekwetst door tegen mijn vriendinnen te zeggen hoe ons seksleven was.........heb dit overginds 3 jaar opgekropt en hij vertelde altijd dat ie sex vies vond etc...

Maar verder is die wel heel lief hoor..

maar ik weet niet of we ooit samen nog gelukkig kunnen worden..

Ik kan niet sex hebben met iemand en aan een ander denken..

En ik wil niet meer aan die ander denken want die trapt me ook alleen maar op mijn ziel..

Het liefst zou ik mss wel alleen wonen met mijn zoontje..

Alles is nu zo warrig op dit moment. Weet alleen dat ik alle dagen hoofd en buikpijn heb en das ook niet alles..ik weet het niet meer dusz..
Claartje en Josephien

Jullie hebben je keuze gemaakt en ik geloof best dat het heel moeikijk is. Ondanks dat je er achter steet. Maar het is altijd moeilijk als er kinderen onder leiden. Je denkt dan gelijk heb ik de goede keuze wel gemaakt. Als kinderen er verdrietig onder zijn, draait je hart om en denk je heb ik 't wel goed gedaan....

Maar terug draaien kan dan niet meer. Als er wat meer rust komt, en de kinderen hebben 't geaccepteerd weet je pas dat het de goede keuze is geweest. Daarom is het zo moeilijk om het vetrouwde achter je te laten. Ik wens jullie hhel veel sterkte en een dikke kus.

Groetjes Lenneke
Hoi allemaal

Ik ben weer ontwaakt uit mijn dromenland en sta weer met beide benen op de grond. Gewoon doorgaan....geen schuldgevoel. Dat is voor mijn heel belangrijk, daar bedoel ik mee dat de acceptatie er is. Maar wel in mijn achterhoofd houdend dat het ook ineens klaar kan zijn. Maar ik hoop van niet natuurlijk. Gisteren was rustig, ik heb met hem gewerkt en gepraat over koetjes en kalfjes. Gek eigenlijk.......alleen onze blikken kruisen elkaar dan. Maar ja met alle klanten erbij moeten we ons hoofd koel houden.....

Groetjes Lenneke
Josephien, meis wat een gedoe allemaal he, en bedoel je dat de kids dan in 1 huis kunnen blijven, dat jullie zelf om de beurt bij ze wonen? Tja, dat weet je nooit natuurlijk waarvoor ze kiezen, ligt ook aan de nieuwe vriendin, zou denken dat ze liever bij hun moeder blijven, moeilijk, ik wens je veel sterkte en vind het heel sterk van je hoor, zelf kan ik het 'nog'' niet, maar bij jou heeft het toch ook jaren geduurd voor je de stap zette?

Lenneke, goed zo, eindelijk de acceptatie, groetjes Anna
Josephien. Een vriend van mijn zoon woont 1 week bij zijn vader, dan 1 week bij zijn moeder en dat gaat heel goed. Ik ken hem al 7 jaar, hij is nu 19 en het is inmiddels een leuke evenwichtige jongeman. Misschien is dat ook nog een alternatief? Ik wens je veel sterkte.
Anna en Claartje, mijn dochter wil geen officiele omgangsregeling. Vandaag zei ze dat ze ervoor koos bij mij te gaan wonen. Word ik wel happy van. Maar ik wil ook serieus de mogelijkheid onderzoeken dat zij gewoon in ons huidige huis blijft en dat man en ik om de beurt bij haar wonen. Dan kan zij gewoon in haar eigen omgeving blijven en hoeft ze eigenlijk beide ouders niet te missen. Lijkt mij dat dit voor haar het minste verdriet oplevert.

Knipoogjes, heel veel plezier morgen!!!!

X, J.
Hallo allemaal!

Lenneke, genieten maar, je weet niet hoe lang het gaat duren die roze wolk, dus geniet van elke mooie dag!

Josephien, het kan werken zoals jij het hierboven beschrijft, met name voor de kinderen geeft dat rust in deze periode. Big hug!

Vandaag gaat onze ontmoeting niet door, nr. 2 is ziek. Natuurlijk vinden we het allebei jammer, we zijn van plan om weer snel een nieuwe datum te prikken. Ik zal wel wat extra aandacht besteden vandaag aan hem

Heel erg veel sterkte tijdens alle moeilijke momenten, geniet en koester de mooie.

x Knipoogje
Josephien, veel sterkte gewenst! moeilijke tijd ga je tegemoet.

knipoogje, wat jammer voor je dat jullie ontmoeting niet doorging.

bij mij daarentegen een superochtend geweest.... hij was terug en we hadden afgesproken. was echt weer helemaal goed en dan druk ik me nog zachtjes uit. jemig wat hou ik van hem zeg..en da's echt niet alleen lichamelijk hoor. al twee jaar sowieso qua humor, karakter etc. op een lijn en nu die extra dimensie... wel steeds denken nog 1 keer en dan doe ik het niet meer want voor 1 is het wel heeeeel verschrikkelijk natuurlijk zou het ooit uitkomen... dat realiseer ik me wel weer iedere keer. Nu kan ik ook echt denken dat het voorlopig genoeg is maar weet over een paar dagen begint t weer te "kriebelen" lfs P

sterkte voor iedereen bij wie t nu juist wat minder gaat!
Pinky, hoe herkenbaar, paar dagen geen email/sms-contact om even "rustig" aan te doen, nou niet dus....... overal kriebels, ik moet gewoon wegblijven van die computer en mijn mobiel!!

En dan te bedenken dat dit al meer dan 5 jaar aan de gang is......
Hallo allemaal,

Even een update, afgelopen vrijdag veel sms-contact gehad met nr. 2. In vergelijking met een ontmoeting is dat natuurlijk behelpen haha!

Verder vrij weinig te melden, alles gaat zo zijn gangetje.

Jeetje caafje... al 5 jaar..., zo lang je er ook maar rust van hebt, dan kan het he? Volgens mij ben jij net zo realistisch als ik en kan je de zaken ook goed scheiden.

Voor iedereen: Heel erg veel sterkte tijdens alle moeilijke momenten, geniet en koester de mooie!

x Knipoogje
Knipoogje, ik heb je al vaker gezegd dat mijn situatie vergeleken kan worden met die van jou, maar...... ook met die van Vivamarlies. Onze partners weten ervan. Sexueel contact hebben we echter niet want daar ligt voor ons de grens, het is meer het geestelijke/emotionele wat ons bindt.....
Caafje,

Ja inderdaad, je hebt dat al eens eerder gezegd. Ik wist alleen niet dat jij niet all the way ging met je nr. 2. Op zich maakt dat geen verschil, want eigenlijk vind ik emotioneel vreemdgaan misschien nog wel erger dan sexueel.

Mijn nr. 1 weet niet van nr. 2, nr. 1 zal ook nooit uit mijn mond horen van nr. 2 als het aan mij ligt. Die les heb ik hier wel geleerd. De ene keer kost het me meer moeite om dit te verzwijgen dan de andere keer, het is maar net hoe je in je vel steekt he?, tenminste dat geldt wel voor mij.
hoi allemaal,

na vrijdag al een super ontmoeting te hebben gehad, gister weer... heb het gevoel dat ik de controle aan t verliezen ben en alleen nog maar bij 2 wil zijn. moet erg oppassen nu.

kan me wel normaal gedragen eenmaal weer thuis maar toch. in mn hoofd is het een grote warboel.

kan ook minder genieten van 1 en dat vind ik wel heel erg. denk onbewust toch aan 2. heftig !!!!!!
Hallo meiden, ik had vorige week mijn neus hier al weer eens om de hoek gestoken. Daar schreef ik dat we toch weer sms contact hebben en ook een keer met elkaar gebeld hebben.

Maar o wat is dat onverstandig. Ik lig weer helemaal overhoop met mijn gevoel. Iedere vezel in mijn lijf mist hem zo!!

Sorry voor mijn weinig met jullie meelevende posting, maar ik moest het even kwijt.

Hier heb ik nog steeds wel meegelezen af en toe maar te weinig om van iedereen te weten hoe jullie er nu inzitten.
Hallo meiden.

Ik heb weer heel wat te vertellen, over de huiselijke sfeeren. Gisteren hadden we een communiefeest van het zusje van de vriendin van onze dochter. Meneer ging niet mee want hij had niks met hun. Hij zei ik ken dat kind niet eens. Nou ja zoek het dan uit, ik met mijn dochter om half 10 weg om naar de kerk te gaan. Daarna naar hun, het was supergezellig....alleen ik leek net zo'n weduwvrouw. Iedereen was met z'n familie alleen ik was alleen met mijn dochter. Ze vroegen allemaal waar is je man? Ik zei hij is aan het klussen thuis. Waarom durf ik het niet te vertellen dat hij gewoon niet wilde. maar ja na een bepaalde tijd werd de bbq aangestoken en ze vroegen bel je man kan hij toch meeeten? Ik belde en vroeg of hij nog kwam en hij zei je weet hoe ik erover denk en bla bla bla.... Ik heb de telefoon uitgeduwd. Toen we om half 8 gisterenavond thuis kwamen, was er dus beeld en geen geluid.....gezellig.

Op een gegeven moment ben ik mijn strijk maar gaan doen. Ik zat weer in de kamer toen ging hij naar bed. Ik vroeg of hij dit normaal vond..... Weer je weet hoe ik erover denk enz. Ik zei dat ik me net zo'n weduwvrouw vond en dat hij getrouwd was en ook eens wat voor zijn vrouw over moet hebben. Ik zei uiteindelijk sat ik voortaan ook mijn eigen weg zou gaan als hij niet ging veranderen. Als hij niks meer voor mijn over heb,heb ik dat voor hem ook niet. Hij naar bed. Ben ik vanmorgen op mijn werk helemaal alleen..... was mijn GM er maar. Maar hij kwam toen ik klaar was met werken, en hij zei dat hij helemaal alleen was gaan lopen met zijn hond...... Ik vertelde dat ik ook alleen was op het feestje. Hij zei nog als ik dat geweten had.....Ik was achteraf blij dat hij er niet was vanmorgen.

Pffffffffff ik zit met zoveel vreemde gevoelens...

Groetjes Lenneke
Hoi allemaal!

Ik lees hier al een tijdje mee en oh wat herkenbaar allemaal!

Ik ben mid30, al bijna 10 jaar samen met nr1, huisje boompje beestje.

Vorig jaar rond deze tijd kwam ik op hyves een oude vriend tegen, hartstikke leuk om hem na zo'n lange tijd (13 jaar)weer eens te spreken. Dat vond hij ook dus hebben we een x afgesproken. Het was super om hem weer te zien en zijn weer goede vrienden geworden. Er is - behalve in het verleden dan- nog nooit wat gebeurd tussen ons behalve dat als we elkaar gezien hebben altijd een innige afscheidsknuffel doen. We weten van elkaar dat we elkaar meer dan aantrekkelijk vinden.

Pas ben ik samen met nr1 op de verjaardag van nr2 geweest en sindsdien voel ik mij diepongelukkig. Nr2 begint echt een obsessie voor mij te worden, hij is lief en leuk.

Ik wil nr2 niet kwijt als vriend. Maar eigenlijk is hij gewoon te leuk, dat gaat als ik hem blijf zien een keer fout ben ik bang voor. En wat gooien we dan allemaal overhoop?

Pff ik heb het er echt moeilijk mee en weet gewoon even geen raad met mijzelf!
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald
Hoi ids, welkom hier. Moeilijk he? Eigenlijk zou ik tegen je moeten zeggen stop nu je nog kan, maar de heerlijke momenten van een nr. 2 wegen voor mij nog steeds op tegen het verschrikkelijke van bedriegen van nr 1.... pas als nr 2 het laat afweten denk ik dat er een heeele moeilijke tijd aanbreekt, maar ik steek mn hoofd in t zand hiervoor. Heel dom ik weet t.

Maar het sterkt me enorm dat ik niet de enige ben die met een nr 2 te maken heeft!

heel veel sterkte toegewenst en geniet ook van die spannende momenten. En schrijf het lekker van je af! Helpt echt!

lfs P.
Lieve Ids, ik moet toch even reageren.

Ik lees al 3 jaar mee met dit forum en ben helaas ervaringsdeskundige in het (lief)hebben, houden, en loslaten van een nummer 2!

En dat laatste gaat me nog steeds moeilijk af na twee jaar geen kontakt.

Ik weet dat het gevoel sterker is dan het verstand, maar behoudt wat je hebt, een vriendschap, is veel waard.

Je komt straks op een "point of no return" en dan kom je in een stroomversnelling, een draaikolk waar je niet meer uitkomt.

Velen zullen het bevestigen hier, het hebben van twee liefdes is ee kick, een verslaving en zolang het thuisfront niets weet, blijf je heen en weer geslingerd tussen gevoel en verstand, tussen schuldgevoel en verlangen naar...., en zul je nog geen knopen durven doorhakken.Het lijkt een paradijs....

Je gaat door, en ik weet het, het is een fantastische beleving (ondanks alle schuldgevoelens t.o.v. alle partijen)

Maar als.....,en dan.........

Als ik nu terugkijk dan verlang weer ik zo enorm naar die vriendschap.

Zoals het was, voor alles...

Die onuitgesproken spanning, de wederzijdse verstandhouding, een uitwisseling van een blik, onze gesprekjes, had ik het nog maar...

Ik ben mijn dierbaarste vriend kwijt geraakt en ik mis hem nog elke dag.

Waren we toen maar sterk geweest....

Ik ben met hem op de top geweest maar daarna ben ik door het diepste dal gegaan (samen met onze gezinnen), het kwam uit....

Twee jaar verder, ik denk nog steeds elke dag aan hem, de liefde zit diep,maar de pijn ook!

Ik hoop dat je sterk kunt zijn.

Maar na drie jaar meelezen en af en toe schrijven weet ik ook dat er maar weinig zijn die tegen zulke sterke gevoelens als liefde/verliefd zijn, bestand zijn.

Ik wens je kracht, liefs voor iedereen hier.

Marla
Marla....

nog steeds... het blijft moeilijk nietwaar?!

Lois, Josephien, Flamenco, hoe gaat het?

Muril.... idd het enige wat helpt is totaal geen contact, maar is zo tegenstrijdig!

Voor de rest; veel wijsheid!

X teKa
Hoi TeKa,

hier gaat het nog steeds 'goed'. De enige manier is inderdaad geen contact. Op die momenten kan ik het redelijk handelen (al blijft het gemis...) Nu word ik alweer langzaam onrustig. Ik ga hem na 4 weken geen contact weer een hele avond in klein gezelschap zien. (wil ik wel, wil ik niet, wil ik wel, wil ik niet...pffff...)

Het allerergste is dat ik weet dat het hem niets meer doet. Hij laat niets meer horen, zit er niet meer mee in zijn hoofd. Wil gewoon vrienden zijn (met partners). En dat, dat doet zo'n pijn! Er is gewoon niets meer over.....Ik ben niet meer speciaal, ik ben één van de velen. blèh!!

Hoe is 't met jou TeKa?

Ik leef en lees zo met jullie me! Allemaal een dikke kus!

lois
hoi pinky8 en marla.. thanks voor jullie reacties en goede raad. de spanning tussen mijn nr2 en mij is wel al uitgesproken. de laatste keer dat ik alleen met hem was en afscheid van hem nam zei hij zelfs "ooit eindigen we samen in bed, jij en ik".

ik weet verder niet echt hoe hij zich voelt. wel heeft hij diezelfde afspraak verteld over dat hij met een vriend wat was wezen drinken en leuk gekletst had met wat dames die ze ontmoed hadden. dus ik zat hem te plagen, en zei: "ja, ja.. gekletst..". toen moest hj lachen en zei dat hij normaliter een hele brave man was en dat hij echt niet met iedereen heeft wat ie met mij heeft. dat wat ie voor mij voelt wel uniek is.

hoeii dat voelde wel goed toen hij dat zei.

ik ga er nooit zo op in als hij dat soort dingen zegt.. maar stiekum is het wel heel leuk om te horen natuurlijk.

maar hij is ook een hele goede en dierbare vriend van me. dat wil ik zeker niet kwijtraken. maar als ik de tijd naar 13 jaar geleden terug kon draaien dan deed ik het en zou ik in die tijd niet zo stom zijn geweest niet voor hem te gaan!

maar ja dan had ik ook mijn nr1 niet ontmoet.. en die heeft ook wel wat natuurlijk

wel superfijn om via dit forum te zien dat ik de enige niet ben... en dat er dus mensen snappen hoe ik mij voel! dat doet me nu al goed.. en het schrijven erover inderdaad ook. ik loop hier al zo lang mee rond..

ik vind het knap van diegene die het volhouden hun nr2 af te houden en hem helemaal niet meer te zien!! dat zou ik dus niet kunnen (niet willen). stiekum ben ik gewoon verslaafd aan hem.

het is trouwens zo dat hij wel minder contact opnemerig is dan ik. hij is nog wat vd oude stempel dus mailen en smsen doet hij niet echt. wel belt hij me afentoe zomaar voor een praatje.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald
Hallo allemaal,

Weer even snel, pfff.... geen tijd voor mezelf.

Ids, welkom, schrijf maar lekker van je af hoor! En inderdaad je ziet, je bent niet de enigste. Inhoudelijk reageer ik nog wel hoor, maar even een andere keer.

Lois, hug! Ai..., wat moet dat vreselijk zeer doen! Ik hoop dat je er tegen kunt om hem te zien en te weten dat jij inmiddels een "gewone vriendin" van hem bent, lijkt me vreselijk! Heel erg veel sterkte!

Teka, fijn om te zien dat je hier zo nu en dan nog meeleest, knuffel!!!!!

Marla, ow... wat moeilijk he? Ik hoop dat ik nooit..., maar ja.... Jij ook veel sterkte!

Pinky, geniet maar!

Lenneke, Grrrrrrrrr...Ik kan me voorstellen dat je boos bent op nr. 1, hug!

Muril, diepe zucht...., hij blijft in je koppie zitten he? En soms wil je gewoon even weten hoe het met hem is, en dan... van het één het ander. Knuffel!!!

Alle anderen, knuffel!!

Hier dus ontzettend druk, zowel privé als zakelijk, gelukkig tussendoor wel contact met nr. 2, heerlijk!!!

Heel erg veel sterkte tijdens alle moeilijke momenten, geniet en koester de mooie!

x Knipoogje
Marla, vandaag (voordat ik je berichtje had gelezen), moest ik aan je denken. Ik vroeg me af of je er zeker van bent dat je de juiste keuze hebt gemaakt, of je niet heel vaak denkt dat je het met nr2 beter had gehad? Ik zie mijn nr2 nu nog af en toe op het werk en dat zal het komende jaar ook nog zo zijn. Ik kan me niet voorstellen hoe het zal zijn om helemaal geen contact meer te hebben. Een paar weken terug belde nr2 mij op omdat hij heel graag met mij ergens over wilde praten. Toen nr1 dit hoorde, was hij heel geergerd en hij heeft me heel duidelijk laten weten dat hij nooit zal toestemmen dat ik weer contact zal hebben met nr2, ook niet op vriendschappelijke basis. Ik kan heel goed begrijpen dat hij dit eist. Maar dit is het allermoeilijkste van alles, dat ik de mogelijkheid heb verspilt om vrienden te zijn en dat ik deze vriendschap moet missen.

Met nr1 gaat het niet slecht, op het moment is het rustig tussen ons maar ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

Ik heb voor niemand goede raad.

Teka, leuk om wat van je te horen, Muril, Marla en Lois sterkte.

Josephien, hoe gaat het.

Voor iedereen die er nog midden in zit, geniet ervan zolang het nog kan.
Teka, jij ook sterkte toegewenst natuurlijk. Je kwam vaak sterk over maar dat zal ook niet altijd makkelijk zijn.
Lieve flamenco, of ik het met mijn nr 2 beter had gehad, ik weet het niet.

Ik heb het heel goed in mijn relatie met nr 1, maar mijn nr 2 was zo'n andere man.

Toen ik voor een keuze kwam te staan werd ik heen en weer geslingerd met mijn gevoelens, allebei de mannen zijn fantastische mannen, allebei met hele verschillende karakters.

Het was dan ook de moeilijkste keuze van mijn leven.

Ik blijf ergens ook nog steeds hopen dat er ooit weer een kontakt zou kunnen zijn, niet om weer in herhaling te vallen, maar wel om te zien en te horen hoe het hem vergaat.....

Maar ja, als ik dan Muril's verhaal weer lees dan vraag ik me af of het ooit zou kunnen, een weerzien zonder een herhaling van alles.........
josephien: nr 1 is de vader van mijn kind maar is niet mijn geliefde ofzoiets..ik koester hem als een goede vriend en geef nog wel om hem maar niet meer als mijn geliefde..

Mijn nr 2 is mijn geliefde, mijn maatje en degene die echt bij me hoort. we voelen elkaar aan en begrijpen elkaar..

Hij was degene die dat altijd al was eigenlijk..

Hij was voor mij als een beste vriendin voor een ander er is..

Wist alles van me, wat me bezig hield en voelde me goed aan.

Ik ben heel erg blij dat ik niet meer met mijn nr 1 samenleef op die manier maar merk gewoon dat ik hem moeilijk kan loslaten.. denk vaak eet hij wel goed, zal hij zijn medicijnen goed nemen etc.

Maar merk dat hij alle belangrijke dingen zelf verteld die hem bezig houden, nieuwe werk etc..

Maar het gaat goed, kan me soms ook wel aan hem ergeren hoor maar weet dan gelijk weer waar om ik niet meer met hem samen ben.

maar loslaten is moeilijk en een heel proces.

dikke knuffel voor jullie allen en als je hulp nodig hebt josephien je mag altijd vragen!!

dikke kus!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven