Gezondheid alle pijlers

PCOS & Kinderwens..

28-01-2013 09:18 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee jaar geleden ben ik gestopt met de pil, daarna ben ik nooit meer ongesteld geworden.. Na een jaar ongeveer ging ik naar de huisarts dat mijn buik onwijs dik, hard & pijnlijk was. Ik kreeg laxeermiddel (?) en moest het twee maand aanzien. Het werd steeds erger en erger.. Ik voelde me zwak, duizelig.. In die twee jaar ben ik ook 20 kg aangekomen.

Ik was ondertussen een jaar verder & dus nog steeds niet ongesteld. Dus ging ik weer naar de huisarts, maar dit keer heb ik me zelf beloofd dat ik gewoon boos zou worden als die weer zo laks deed. Zo gezegd zo gedaan. Ik moest weer afwachten.. Toen begon ik een beetje boos te worden & zei dat ik echt gevoel als of ik ruimte te kort kom in mijn buik, zo strak dat mijn vel staat. Dat ik het gewoon niet meer trek lichamelijk & dat ik niet naar huis ga tot ik ergens heen word doorverwezen. Nou ik had het voor elkaar hoor! Bloed prikken, inwendige ego & gesprek met de gynaecoloog.

Na de onderzoeken in het ziekenhuis werd geconstateerd dat ik PCOS heb! Om het kort & simpel uit te leggen: k heb te veel 'mannelijke hormonen' in mijn lichaam, mijn eierstokken zijn verdikt (links 25 blaasjes, rechts 60 blaasjes) & heb dus ook geen eiersprong! Ook kreeg ik te horen dat omdat ik dus zo lang niet ongesteld ben geworden, ik in de risicogroep zit voor baarmoederkanker, risicogroep voor hartproblemen & diabetes!

Toen ik dit hoorde stortte mijn hele wereld in.. Mijn grootste wens is om mama te worden! Moet je me nou eens zien! Ik weet dat het meestal mogelijk is om zwanger te raken door oi, iui, ivf etc. Helaas kan dit jaren duren & nog geen resultaat opleveren..

Ik vind het slopend! Al helemaal omdat iedereen om ons heen zwanger is & het zo simpel lijkt te gaan. Ook hebben we vrienden die al kindjes hebben.. Ik word er gek van! Begrijp me niet verkeerd! Ik ben niet jaloers op ze integendeel ik ben super blij voor ze! Maar het sloopt me op een andere manier! Psychisch! Ik denk er steeds meer aan, ik wil het zo graag! Ik wil ook een mama zijn! Ik kan uren kijken naar ouders met hun kindjes & daarna uren depressief zijn thuis..

Op dit moment word mijn ongesteldheid opgewekt & heb ik hormoonshots gehad.. Dit moet na twee weken ongesteldheid opleveren, dus is het nu afwachten! Daarna gaan ze mijn eiersprong opwekken etc. Tussen elke behandeling zitten sowieso 5 weken! Ik weet niet hoe lang ik dit volhoud & dat niet te spreken over dat bijvoorbeeld ivf pas na 3/4 keer succesvol is!

Ik weet echt gewoon niet wat ik moet doen!!! Zijn er meer vrouwen die hier ervaring mee hebben? Misschien kunnen jullie me tips geven of wat dan ook..
Nog geen ervaring, maar zelf ook pas PCO dyagnose gekregen. Ook nog in afwachting van de hormonen resultaten.

Het is even schrikken, maar zwanger worden met PCO is niet onmogelijk. Verder wordt geadviseerd om in iedere geval af te vallen.

Wel naar van je huisarts om zo lang te wachten met doorverwijzen. Maar ik zou niet zo panieken en rustig afwachten nu! Er zijn veel vrouwen die alsnog gewoon zwanger worden. Kost net even iets meer moeite maar we moeten het voor over hebben!
Het is niet onmogelijk. HIer kruipt het levende voorbeeld rond, nu bijna 10 maanden. In Maart 2011 hoorde ik dat ik pcos heb, toen nog even gewacht met hormoonkuren vanwege baan en financien. In mei naar de gynaecoloog voor nog een controle en bespreken hoe de kinderwens vorm te geven. We gingen naar huis met een recept voor Clomid, om op te halen bij de apotheek als ik weer zou menstrueren.

maar 't kwam niet.

Juli 2011 bleek ik spontaan zwanger.

Gewoon, mijn verhaal voor het hart onder de riem!
Ik ken iemand met PCOS met twee gezonde kinderen, op de natuurlijke manier zwanger geraakt. Dus niet meteen depri worden, het kan zeker!
Hier ook PCOS. met behulp van ICSI een gezonde dochter gekregen. Het was zwaar maar de moeite waard. Wij hadden het geluk dat ik snel zwanger was van de ICSI, dat kan jaren duren (of helemaal niet lukken).

Op het Prikbitches topic op zwanger kun je veel ervaringen vinden over hormoonbehandelingen om zwanger te worden.
Probeer echt af te vallen! Bij PCO juist heel moeilijk, maar het heeft mij geholpen om zonder ingrepen zwanger te worden. Zal niet bij iedereen helpen, maar de moeite waard om te proberen denk ik....
Ik heb ook PCOS ik wist dit al vanaf mijn 18e omdat ik nooit meer ongesteld werd nadat ik met de pil stopte.

Ik was te zwaar, overbeharing en constant honger. Ik ben 5 jaar niet ongesteld geweest.

Heel lang verhaal maar toen ik 6 jaar geleden bij de dokter kwam omdat ik meer wilde weten over PCOS wist ie niks, ik moest maar aan de pil, dat zou helpen tegen de overbeharing, maar als er iets is wat mijn delicate hormoonhuishouding in de war gooit zijn het wel externe hormonen. Of ik niet een beetje meer kon bewegen en sporten om af te vallen. (alsof ik achterlijk ben en niet weet dat je die dingen moet doen om af te vallen!)

Maar.....gaan afvallen, dat is lastig met PCOS door de suikerspiegel in je lichaam en gewoonweg vetzucht is het vaak heel moeilijk. Ik sportte, ik at supergezond. Maar mijn lichaam werkte nog niet mee. Toen ben ik snelle koolhydraten gaan ontwijken. Aardappelen, rijst, brood en pasta ben ik flink gaan minderen, het is per dag een van de vier in 1 maaltijd. Groenten, noten, fruit eet ik zoveel als ik wil, totdat mijn buikje bij wijze van barst. 2 jaar geleden ben ik weer ongesteld geworden, toen ik ongeveer 10% gewichtsverlies had. Ik heb nu een cycles van 40 dagen. Als ik me streng aan mijn eten houd heb ik het weleens teruggebracht tot 30 dagen. Als ik glip en ik kom weer een beetje aan is mijn cycles ook altijd meteen van de rel.

Nu proberen we dus om zwanger te worden...ik houd mijn ovulatie bij met van die testjes. Vorige maand had ik een eisprong:) Maar niks gebeurd...

Ik geef mezelf dit jaar om te proberen om zonder de MM zwanger te worden en dan ga ik maar eens verder kijken. De tijd tikt wel, 31 jaar oud...

Mijn beste vriendin die ook PCOS heeft is een jaar geleden bevallen van haar 2e kindje..dus ik heb hoop
Hallo,

Ook ik had PCOS en ben zwanger geworden door middel van Clomid. Na het stoppen met de pil werd ik maar niet ongesteld. Na een jaar niet ongesteld te zijn geweest stelde de gynaecoloog vast dat ik PCOS had. Ik had geen overgewicht. Na 2 keer een kuur Clomid te hebben gebruikt raakte in zwanger. Ook na mijn zwangerschap werd ik niet ongesteld. Ik ben toen naar een orthomoleculaire therapeut geweest. Twee weken na mijn eerste consult werd ik ongesteld en sinds dien om de 4 weken. Ongelofelijk. Door middel van bioresonantie stelde de orthomoniculaire therapeut vast dat ik een lactose intolerantie heb. Dat houdt in dat ik melksuiker niet kan verteren. Dit melksuiker hoopt zich op in de organen, onder andere in de eierstokken. Ik ben toen gestopt met producten te nemen waar melk in zit, heb voedingssuplementen genomen en nu is alles in orde!

Wellicht heeft iemand wat aan mijn verhaal.

Groetjes.
Vorige week was in het programma 'Food Hospital' op Net 5 een jonge vrouw met ernstige PCOS (en ook heel veel overbeharing). Heel interessant hoe met een dieet haar probleem werd aangepakt! Misschien even terugkijken via uitzending gemist.
Afvallen. Ik had ook PCO, ik ben 25 kilo kwijt geraakt en nou zijn mijn hormoon waardes weer normaal.

Ik ken 2 vrouwen met PCO die allebei 2 pracht kinderen hebben gekregen met hulp van t ziekenhuis. Alle keren de eerste keer raak.

Je kinderwens gaat niet verloren, het kost gewoon iets meer moeite. Je weet dit nou, dus zodra je klaar ben om kinderen te krijgen gelijk een doorverwijzing vragen naar de gyneacoloog zodat je hulp krijgt.
Hai TO, ik heb alleen de openingspost gelezen (en de reacties dus nog niet) Ik heb geen pcos maar ben wel bezig met icsi. Op 'de prikbitches' (zwanger forum) schrijven meer vrouwen die aan het begin staan van een traject of er al middenin zitten. Ook veel oud-schrijfsters komen regelmatig buurten om je een hart onder de riem te steken. PCOS komt veel voor, en er zijn heel erg veel vrouwen die desondanks (meerdere keren) hun kinderwens vervuld hebben zien worden. Wanhoop niet! Al lijkt het gat nu nog zo groot en al blijf je dagelijks geconfronteerd worden met blije moeders, dikke buiken, geboortekaartjes en al het andere wat jij zo graag wilt.

Zoek vooral een arts/ziekenhuis/kliniek waar jij je prettig voelt! Heel veel succes en voel je welkom bij 'de prikbitches'. De naam klinkt erg onvriendelijk misschien, maar het zijn allemaal schatten! Voel je niet overvallen door de lange OP! Kom maar eens een kijkje nemen en stel je vragen die je hier ook stelde.

Succes!!
Ik heb ook PCOS en ben 18 kilo afgevallen, dat hielp ook niet, behalve dat ik er beter uit zag en lekkerder in mijn vel zat, en ik begon met clomid in 2012, eerste poging gelijk raak! Het is moeilijker zwanger worden, maar niet helemaal onmogelijk!
Hier ook PCOS, na 3 kuren Clomid zwanger, ik viel toen ook wat af en dat zou volgens de gynaecoloog helpen bij het aanslaan van de Clomid. Afvallen met PCOS is moeilijk, maar niet geheel onmogelijk.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven