Tienerzwangerschap

12-06-2013 23:34 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben momenteel 18 jaar en was 17 toen ik er achter kwam dat ik zwanger was... Momenteel ben ik 19 weken ver. Nu was mijn vraag of er meerdere tienermoeders of jonge moeders zijn die onverwachts zwanger zijn geraakt. Zou het leuk vinden om ervaringen van anderen te horen. Tevens zijn andere moeders ook welkom om hun ervaringen te delen ;)

Ik weet dat ik jong ben, maar zou het fijn vinden als mensen geen vervelende opmerkingen gaan maken.
Carpe diem
Knap hoe je erin staat steffie! Probeer je niks aan te trekken van negatieve reacties van mensen. Mensen praten toch altijd wel.

Heel veel succes en sterkte en hopen op een goede zwangerschap en een gezond kindje!
dankje Sealight ;)
Carpe diem
Hey Steffie.. Ik vraag t nog maar een keer... Heb je al een middelbare schooldiploma? En hoe oud is je vriend?

5 jaar geleden zat ik in dezelfde situatie als jij, ook zwanger op mijn 17e.. Nu is mijn ventje inmiddels 4,5 en ik heb nog nooit een seconde spijt gehad dat ik m heb gehouden!
Komt wel goed, schatje!
@jongemama20, sorry was over je vragen heen gekeken :$ Ik heb mijn VMBO-t diploma, en in januari 2014 ga ik begonnen met een BBL opleiding. Tot die tijd wil ik alles op een rijtje gaan zetten en zo veel mogelijk recht te krijgen. Mijn vriend is trouwens 20.

Deed jij op dat moment school/opleiding? en vond je het zwaar? En is de vader van jouw kleine nog in beeld? (sorry als ik brutaal overkom :$)
Carpe diem
Geeft niks! Vandaar dat ik mn vragen nog een keertje stelde..

Ik heb met 3 maanden zwangerschap mijn havo examens gemaakt en mijn diploma gehaald. Daarna heb ik gewerkt totdat het tijd was om met zwangerschapsverlof te gaan..

Mijn vriend was gelukkig op dat moment al 22 en had een vaste baan, waardoor we een appartement hebben kunnen kopen. We zaten er net een maandje in toen onze zoon geboren werd. En nu wonen we nog steeds met ons drietjes in dat appartement.

Heeft je vriend een baan of is hij ook nog schoolgaand?
Komt wel goed, schatje!
Steffie, ik heb geen tips, maar als ik je bericht van 18.38 lees, kan ik alleen maar beamen dat leeftijd maar een getal is. Jullie hadden samen al een plan en jullie hebben dat plan veranderd naar de situatie.

Je klinkt wijzer dan de gemiddelde 18 jarige in die post.

Laat dat in je voordeel werken.
Steffie ik heb je een vriendschapsuitnodiging gestuurd. Dan kunnen we privéberichten sturen en evt zelfs emailadressen uitwisselen.. Kijk maar even

Liefs, jongemama
Komt wel goed, schatje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven