Wordbestand scheef na versturen

15-06-2013 10:19 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik heb een wordbestand verstuurd als bijlage. Als ik hem dan opnieuw open, staat alle tekst ineens niet meer recht onder elkaar en volledig scheef.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Een cursus Word voor beginners zou een goeie tip kunnen zijn, alleen gaat me dat dit weekend niet meer lukken
Heb je hem in het goede format opgeslagen? .doc versus .docx
Als je er een pdf van maakt, kan dat niet gebeuren. Dan blijft alles op zijn plek.
heb je al eens gekeken hoe het eruit ziet als je een afdrukvoorbeeld maakt? Dan staat het soms wel gewoon goed, terwijl het op je scherm niet goed staat.
Open je dan nu via de bijlage of via het in word opgeslagen bestand? Die laatste zou nog ok moeten zijn.
@ Sophiaaa, dat ga ik nog even checken!

@RM, kan ik er dan nog wel verder in werken als ik er een PDF van maak?
Nee, in een pdf kan dat niet.
Die in Word is nog ok.

Ik wil er vandaag verder aan werken maar dan op de laptop van een vriendin, ik moest hem dus wel verzenden.

En het stond allemaal zo mooi..
Hoe bedoel je "die in Word is nog ok"? De bijlage opent toch ook in Word?
Van Mac maar Windows verstuurd of andersom? Dan kan het lettertype opeens anders zijn.
27 mensen vinden dit leuk.
Neem het op een stick mee. Probleem opgelost
Ligt aan de verschillende versies van word. Sla hem dus op als word 97-2004 als je zelf met een nieuwe versie werkt en diegene aan wie je hem verstuurd met een oudere versie werkt. Die zijn niet compatible namelijk
En van mac naar pc precies hetzelfde. Opslaan als 97-2004

Als je het op een mac hebt gemaakt heb je een lettertype gebruikt wat ook op windowsmachines werkt? Veel standaard mac lettertypes doen het niet bij windows en dan is je document verkloot
Een stick..ja natuurlijk..

Waarom denk ik daar zelf niet aan..

Ik heb hem naar mijn hotmail en werk gestuurd, dus het is inderdaad mogelijk dat de versies verschillen.

Bedankt alvast allemaal!
Ik open regelmatig docx bestanden met Word 2003 en ik heb nog nooit meegemaakt dat de tekst schreef stond.
Ik wel. Mijn vader kreeg laatst een rolberoerte van mijn cv. Alles was versprongen. Kwam omdat hij 97-2003 heeft en ik al de volgende versie. Word waarschuwt je ook vuur iopmaakproblemen.
Haha..gelukkig nog naar je vader verstuurd en niet al naar een bedrijf..

Mijn actie voor zometeen, een USB stickje kopen en opslaan!
Sla hem dan even in beide formats op. Dan heb je meer kans dat het goed gaat.

Dit is trouwens de reden dat ik altijd mijn cv + brief in pdf verstuur. Krijg je dit soort ellende niet.
Mocht je in het vervolg geen stick hebben, meld je dan aan voor Dropbox of Google Drive. Heb je altijd je bestanden bij je waar er maar internettoegang is
En cv altijd als pdf sturen! Je weet ookniet welke versie dat bedrijf gebruikt natuurlijk
Ben blij met alle tips!!
Links aan de zijkant en boven zie je cijfers (uitlijnende tab). En aan beide kanten kan je ermee schuiven. Als het niet juist is afgesteld dan kan het zijn dat de letters/zinnen scheef staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven