zwanger worden via IUI

20-09-2007 17:34 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

half oktober ga ik proberen zwanger te worden middels IUI.

Het is voor mij de eerste keer dat ze het gaan proberen, maar ik vind het erg spannend. Middels LH-testen ga ik nu testen voor "het" moment.

Heb op internet al heel veel gelezen over hoe het precies gaat, maar nog nergens gelezen hoe een vrouw de behandeling ervaart.

Doet het pijn? Hoe bereidt je je voor als het zover is?

Hoe voel je je na de behandeling? Neem je iemand mee? Ik ben/word BAM-moeder, en ga zwanger proberen te worden van een donor in een donorcentrum.

Ik ben erg benieuwd na hoeveel pogingen iemand zwanger is.

Eigenlijk zijn alle reacties van harte welkom.

Groet,

Erica
He dames,

Even een korte update, ben immers van morgen naar de ivf intake geweest. Zoals verwacht kregen we inderdaad allerlei info over de procedure en vooral de te prikken medicijnen. Echt een enorm schema zeg dus ik zal waarschijnlijk met een grote zak van de apotheek terugkomen.

Hoe gaat het in z'n werk: Eerst de volgende menstruatie afwachten (ong. 11 juni), dan 21 dagen daarna beginnen met de eerste spuiten. Die zorgen ervoor dat mijn hormoonhuishouding helemaal stil gelegd wordt. Na 14 dagen krijg ik een uitgangsecho en ga ik beginnen met een 2e hormoon. De eerste dagen moet ik dan 3 spuiten zetten verdeeld over de dag en na een week krijg ik bloed- en echocontroles om de eigroei in de gaten te houden. Als er genoeg eitjes zitten moet ik de bekende pregnyl zetten (nu 2 ampullen) en gaan ze de punctie doen. De punctie gebeurt onder plaatselijke verdoving. Daarna gaan ze kijken of er eicellen in zitten en moet manlief zijn kunstje doen. Daarna afwachten en na 4 dagen terugplaatsing. Na de info moesten we nog bloed laten prikken. Begin juli hebben we een afspraak met de gyn om het definitieve besluit over het aantal terug te plaatsen embryo's te nemen, daarnaast is er 7 juli nog een info avond over ivf.

Hoe gaat het verder allemaal bij jullie?

Groetjes
Hee Jusa,

er breekt dus een spannende tijd aan voor je. Lijkt me behoorlijk heftig allemaal, de medicijnen en ziekenhuisbezoeken. Veel succes!

Laika; nog steeds aan het wachten?? Hopelijk positief gestemd?

Met mij gaat het best. Zaterdag heb ik weer de eerste follikelmeting. Ik ben erg benieuwd. Maandag heb ik een afspraak gemaakt bij de gyn die in januari een kijkoperatie bij me heeft gedaan. Ik heb hem gevraagd omdat ie in ieder geval mijn dossier een keer gezien heeft. Ben heel benieuwd, wil wel met hem bespreken hoe het zit met mijn eisprong, hopelijk maar eenmalig niet goed geweest.

We wachten weer af. Ik heb het behoorlijk druk met werk en privé, dus dat leidt goed af.

Babs, hoe is het met jou, aan het ontstressen nog steeds?

veel liefs allemaal

molentje
Hoi Molentje ,

hier in het zuiden alles paletti.

Ik heb giesteren gesprek gehad met de gyn.Voor dat we verder gaan wilt hij eerst met Nijmegen bellen om te overleggen wat kan het best gedaan kan worden,vrijdag belt hij mij terug om me te laten weeten wat ze besproken hebben.

Het gaat om het volgende: of eerst kijk operatie en als alles goed is doorgaan met nog 3 iui's en dan 3 ivf , of tweede gelijk door naar ivf.Bij de eerste optie heb ik natuurlijk 6 kansen om zwanger te worden en bij de tweede maar 3.

Ik weet niet zeker wat ik echt wil doen.natuurlijk wil ik de meeste kansen hebben,maar het duurt zo lang,en ik ben al zo laang bezig dat ik bang ben dat ik ongeduldig begin te woorden.

Laika ik hoop zo graag voor jou dat het gelukt is.

Jusa,keep me post it, ben heel nieuwsgering naar details, je weet wel doet het pijn of niet,en hoe je het allemaal erwaart.Please!!!!

Ik ga naar bed nu,weltrusten dames

gr.

Babs
Dag meiden,

even een update van mijn kant. Ik heb twee weken geleden iui poging 4 gehad en deze is mislukt. Op naar de volgende ronde dus. Waarschijnlijk over 2 weken, nieuwe nod wordt dan 29 juni.

Ik zal niet meer mailen hier, eerlijk gezegd heb ik er weinig tijd voor en dan vind ik het ook niet fijn dat ik niet goed reageer op de rest. Jammer want het is wel heel prettig om met mensen te praten die hetzelfde meemaken.

Groetjes

Nickiee
Jusa, spannende tijden dus weer voor jou! Bedankt voor je uitgebreide uitleg, dat wist ik allemaal nog niet. Ik ben ook erg benieuwd naar je ervaringen. En ik hoop uiteraard op een hele goede afloop!

Molentje, succes weer met de komende poging. Ik hoop datje gyn je iets meer duidelijk kan maken over het overslaan van je eisprong, kan met voorstellen dat je er niet op zit te wachten dat dit vaker gebeurt!

Bas, al nieuws uit het ziekenhuis?

Shit Nickiee, shit dat het deze poging weer niet gelukt is. Kan me voorstellen dat je graag wilt reageren op iedereen maar er niet altijd de tijd voor hebt. Persoonlijk vind ik het helemaal niet erg als je niet op mijn verhalen reageert, dus als je zin hebt om gewoon af en toe een update te geven dan is dat ook prima! Maar als je niet meer wilt posten, dan begrijp ik dat ook heel goed. Ik hoop echt dat het allemaal goed gaat komen en wens je veel succes met je volgende poging!

Hier alles oke, zit op de wachtbank en er gebeurt uiteraard weer helemaal niks. Maar dan ook echt niks. Geen gevoelige borsten, geen afscheiding, geen pijntjes hier of daar, echt niks. En dat is dan toch wel weer raar want ik heb toch echt 9 dagen geleden een pregnyl-injectie gehad en daar heb ik toch altijd wel wat van die zwangerschaps-verschijnselen (zoals pijnlijke boobies) van. Kan alleen maar weer afwachten....nog een weekje...
Nickiee,

Jammer, echt jammer dat het ook bij jou weer niet gelukt is. En net wat Laika schrijft: je moet alleen schrijven als je tijd en zin hebt en als het je helpt! Helemaal geen probleem als je niet reageert.

Laika: spannend toch weer hè, ik duim heel hard voor je.

Ik ben zelf zaterdag en vandaag weer in het ziekenhuis geweest. Zaterdag alleen voor echometing, nog geen dominant eitje te zien. Vandaag weer terug geweest, voor een afspraak met de gyn die mijn kijkoperatie heeft gedaan in januari. Met hem alles doorgesproken, hij is heel direct maar ik vind dat wel prettig. Mijn IUI zonder eisprong is ws eenmalig geweest, op de echo hebben ze toen ws een kleine cyste gezien en dat voor 'ei' aangezien. Ik ben weer gerustgesteld. Toen meteen ook even echo gemaakt, er zaten twee eitjes van 11 en 12 mm. Ik moet woensdag dus weer terug voor echo. Ben benieuwd of er dan nog steeds twee zitten, spannend toch. En dan zal de inseminatie denk ik vrijdag of zaterdag zijn. Nieuwe ronde nieuwe kansen, ik ga er positief in.

ladies allemaal good luck!

groetjes

Molentje
Ha Molentje, dat klinkt hartstikke goed zeg! Ik hoop dat je eitjes mooi gegroeid zijn woensdag!

Hier is iui poging vier helaas alweer voorbij want vandaag zijn de eerste tekenen van mijn ongesteldheid alweer gearriveerd. Dit betekent volgens mij wel dat ik dus mijn eisprong niet op vrijdag heb gehad maaar eerder (op dinsdag of woensdag). Van de week maar even de gyn bellen om na onze vakantie (we gaan zaterdag 2,5 week op vakantie) om dit te bespreken....Zucht.
ha Laika,

Jammer zeg, ik zou dat toch nog eens even heel goed navragen bij je gyn wat betreft die vroege eisprong. En als je niet tevreden bent met het antwoord: gewoon second opinion vragen bij een andere gyn! Echt doen hoor! Ik heb nu verschillende artsen gehad, en elke gyn vertelt het net iets anders.

Maar....... Laika eerst heel erg gaan genieten van je vakantie, da's nu even heel belangrijk. Waar ga je naar toe?

Wij gaan pas in september, duurt nog zo lang!!

liefs molentje
Hallo,

ik ben er weer!

Ik heb toch besloten door te gaan met iui,6 kansen zijn beter dan 3, en gelukkig geen kijkoperatie.

Over 10 daagen beginnen we weer,en moet eerlijk toegeven heb ik best wel zin in.Ben eerlijk uitgerust en kan weer er tegen aan.

Laika, vind zo jammer voor jou,maar wie weet,mischien naar de vakantie of tijdens, de wonderen zijn nog niet de wereld uit,dus ik hoop voor jou, en alle anderen, het aller beste.

Ik ga volgende maand op vakantie ( familie bezoek )naar mijn mooie Milaan naturlijk.

Kom op meiden,we gaan ervoor!!!

gr.

Babsie
Natuurlijk blijven we ervoor gaan! Ik ben niet eens heel verdrietig want ik had er echt geen goed gevoel over dit keer, maar teleurgesteld ben ik natuurlijk wel...Maar wat ik ook merk is dat ik steeds strijdbaarder word; het gaat me toch potverdorie niet gebeuren dat ik kinderloos blijf?? Nee, ik gá er gewoon nog helemaal voor!

Maar eerst inderdaad lekker op vakantie, we gaan in 2,5 week van New York naar Miami rijden, lekker veel zien, shoppen, zonnen, ik heb er zoveel zin in!

Molentje, succes bij de echo morgen!

Babs, jij gaat er ook weer voor, goed zo!
Laika, Babs, wauw, wat een fijne vooruitzichten voor jullie: New York en Milaan. Ik ben er allebei nog nooit geweest maar het lijken me geweldige steden. Lekker genieten zou ik zeggen!

liefs molentje
Ik denk zal het hier toch maar even melden, mijn eerste IUI is helaas niet gelukt. Ben eigenlijk best wel teleurgesteld.

Mijn vraag aan jullie is; hoeveel keren IUI mochten jullie doen? Ik zal dit natuurlijk volgende week ook aan eigen arts vragen. Maar vanmorgen werd ik (door mezelf) even met de neus op de feiten gedrukt. Omdat ik in folder van het zh gelezen heb dat er drie tot 6 pogingen gedaan worden. Dat zou dan na 6 x betekenen dat je door gaat voor ifv, en dat is volgens mij 3 x. In totaal dus 9 kansen om zwanger te worden. Daarvan is dan nu al 1 kans verkeken.

Ik weet dat ik nu wel heel erg negatief denk, maar hoe hebben jullie dit. Voelde me vanmorgen even zo teneergeslagen.

Sorry voor dit emo-bericht.

lfs
Dory, Jammer dat het niet gelukt is! Probeer jezelf weer wat bijeen te rapen en ga lekker door met een volgende poging. Je weet nu wat je te wachten staat dus dat neemt een hoop stress weg.

Wat betreft het aantal pogingen is het per ziekenhuis volgens mij heel erg verschillend. Heb je niet met je gyn afgesproken met hoeveel pogingen je zou beginnen?

In mijn geval betekende het dat wij na 3 IUI pogingen zouden evalueren. Dat is ook het moment geweest waarop we besloten hebben om op de ivf wachtlijst geplaatst te worden. (6 mnd wachtlijst) Totdat we aan de beurt waren voor ivf zijn we gewoon doorgegaan met IUI. Die keuze lag helemaal bij onszelf en het ziekenhuis steunde ons in welke beslissing dan ook. Uiteindelijk vond ik het emotioneel allemaal erg zwaar en hebben we na poging 6 besloten om te stoppen met de IUI.

Mijn verzekering vergoed een ontelbaar aantal IUI's. Medicijnen moet ik zelf betalen (voor mij alleen Pregnyl) Voor ivf vergoeden ze 3 pogingen (heb alleen basisverzekering). Bij een ivf poging hoort ook het later terugplaatsen van eventuele cryo's (ingevreoren embryo's). Gelukkig meer dan 6 kansen.

Ik ken overigens het verhaal van iemand die na 9 IUI's eindelijk zwanger was. Hou me dan daar altijd aan vast.

Laika, wat een leuke vakantie heb je voor de boeg. Laat je ons wel even weten hoe het was?

Babs, mijn duimen gaan ook weer voor jou op elkaar.

Molentje, hoe was het bij de gyn vandaag. Moeten we vrijdag of zaterdag gaan duimen voor je?

Groetjes
anoniem_19055 wijzigde dit bericht op 04-06-2008 16:39
Reden: stukje vergeten....
% gewijzigd
Dory, ik ben de topic openster en ik was bij IUI poging nr. 2 zwanger en inmiddels 32 weken zwanger van een jongetje met nog 8 weken te gaan, dus geef de moed niet op.

Ik lees nog steeds mee en vind het echt jammer dat het bij de rest nog steeds niet gelukt is. Ik hoop niet dat het nu bij een van jullie gaat lukken totdat ik een keer bevallen ben, maar dat het gewoon ook eens eerder gebeurt!!!!

Meiden, heeeeeel veel succes & sterkte bij alle ontwikkelingen. Ik blijf op de achtergrond meeduimen voor jullie.
Hoi Ericaatje,

Heel erg leuk dat je nog iets van je laat horen, zoals je kunt lezen blijft het een levendig topic, ook al ben je zelf al lang zwanger. Je blijft het goede voorbeeld!

Dory, jammer dat je IUI niet gelukt is. Ik weet hoe de teleurstelling voelt! (alle meiden hier weten dat). Bij ons hebben ze ook gezegd 6 keer IUI. Ik heb nu 4 pogingen gehad, maar ééntje is mislukt doordat ik toen geen eisprong had. Wij staan nog niet op de wachtlijst voor ivf, ik vind dat gevoelsmatig nog steeds een stap te ver. Ik heb me voorgenomen om de 6 pogingen IUI af te maken en dan te beslissen hoe we verder gaan. Mijn gyn gaf aan dat we nog best een paar extra pogingen IUI kunnen doen, gezien mijn leeftijd (31).

Ik ben zelf vandaag weer voor echo geweest bij mijn nieuwe gyn. Het ene eitje is niet doorgegroeid, het andere wel, ongeveer 16 mm nu. Hij durfde de IUI nog niet in te plannen, ik moet dus morgen terug komen voor weer een follikelmeting om de IUI beter te kunnen timen. Inseminatie wordt dan zaterdag of maandag (mijn ziekenhuis doet geen IUI's op zondag). Ik zit dus een beetje in dezelfde situatie als Laika de laatste keer! Ik krijg wel een beetje buikpijn dus ik schat wel dat de eisprong er aan zit te komen.

ik hou jullie in ieder geval op de hoogte!

veel liefs molentje
Ook wij hebben iui geprobeerd, omdat het niet lukte om zwanger te raken.

Helaas zijn alle 6 pogingen mislukt.

Maar blijf positief, want na de iui pogingen zijn wij verder gegaan met ivf en bij de 2e poging is het gelukt om zwanger te raken. Inmiddels is ons zoontje 1 jaar geworden!
Hallo!

Hei Ericaatje wat leuk om weer van je te horen en ben super blij voor jou dat alles goed gaat.Vergeet ons niet als je zoon geboren is,ik bedoel even updaten met gewicht,lengte, naam,geborte datum....je weet wel.Jou succes is mijn licht puntje in het donker,want je weet nog wel ik had in het begin helemaal geen vertrouwen in,maar ik begin nu steeds meer 'n beter gevoel te krijgen,en niet alleen voor me zelf maar van ons allemaal hier.

Dory,meid maak je zorgen,de eerste keer is altijd 'n slechte erwaring,we zijn er allemaal geweest,en ik kan je wel zeggen het word beter.Ik ga nu voor de vierde poging,en in tegensteliing van de eerste drie,voel ik me nu veel en veel beter.ik heb 'n tussen pauze gehad en heeft me goed gedaan.

Kop op meid!

Laika,wow!!! De USA. Wij zouden graag een keer Douwnonder willen gaan,maar helaas moeten we wachten dat de hondjes er niet meer zijn,een beetje bruut om dat zo te zeggen,maar naar mijn familie in Italie kan ik ze wel mij nemen maar naar Australie niet. We hebben hier niemand die we kunnen vertrouwen en mijn man is niet zo onder de indruk van een hondenpension.

Geniet volop van je vakantie meid.

Jusa bedankt, met alles,en jij ook veel succes met ivf.

Ik ben niet de eerste in de familie die hulp kreeg van de gyn.om zwaanger te worden.20 jaar geleden heeft mijn tante ook iui behandeling gekregen en ook niet gelukt,toen kreeg ze ivf en was meteen zwanger van een prachtige tweeling,een jonge en een meisje.In die tijd moest mijn tante aales zelf betaalen,inmiddels zit in Italie ook in het ziekfonds pakket.

Als het bij nij niet lukt hier in Nederland dan ga ik naar Rome naar Professor Antinoli,hij is de gene die in de jaaren 90 furore heeft gamaakt door een vrouw van 60 als nog met ivf te behandelen.zijn praktijk loopt vooruit itt hier.

en als dat ook niet lukt ,ja dan so be it.

Molentje,meid ik ben je niet vergeten.heel feel succes.

ik ga nu ,is laat.

Veel liefs

Babs
Ik zal jullie zeker op de hoogte houden van mijn kleine man zodra hij geboren is. De uitgerekende datum is 29 juli. Moet zeggen, ik zie wel heel erg op tegen de bevalling, maar het feit dat je er zoiets ontzettends moois voor terug krijgt maakt volgens mij heel veel goed.

Alles gaat nu weer beter. Voelde hem afgelopen weekend bijna niet bewegen, maar dat heeft ie inmiddels helemaal goed gemaakt. Hij ligt al keurig met het koppie naar beneden, dus ik hoef voorlopig niet bang te zijn voor een keizersnee (ben namelijk miep paniek als het gaat om naalden en spuiten). Het kamertje is bijna klaar, ga zondag de wieg halen waar ik ooit zelf in heb gelegen en dan is het nog de laatste dingetjes afwerken.

Ik hoop zo dat jullie dit mooie gevoel snel mogen meemaken!!
Ha meiden,

jullie kunnen het duimen nog even uitstellen, ik heb een langzaam groeiend ei deze keer..... was maar één mm gegroeid, moet dus zaterdag weer terug om follikel te meten, dan maandag of dinsdag pas inseminatie. Het vrouwenlichaam blijft toch een gek iets he, elke periode is toch weer anders. Ik moet nog even geduld hebben.

doei doei
Hoi Ericaatje,

29 juli is voor mij 'n bijzondere dag.Mijn vader is vorige jaar op die dag overleden en de vriendin van mijn broer is op de zelfde dag uitgerekend.Ik ga juist in die periode naar Italie,om mijn vader te herdenken en de geboorte van mijn eerste neef mee te maken.Wij geloven sterk in de zin "een ziel voor een ziel",en daarom zal ook de geboorte van mijn neefje festelijk verwelkomd worden, en hij zal ook de naam van opa krijgen om mijn vader hiermee te heren.

Molentje,inderdaad het vrouwe lichaam is zo ingewikkeld dat zelf ik snap niet alle signalen die mij geeft.En wat betreft het langzaam grooien van de fol.heb ik ook elke keer.de ene grooit anders dan de andere.

Bij iedere inseminatie zei ik telkens tegen mijn man"en nu maar hopen dat ze in de goede richting zwemmen, anders hebben er weer niets aan , en zijn volgende maand weer hier

'.Ik weet heel goed dat mijn man het helemaal niet leuk vind om mee te gaan ( ik bedoel zijn kameraatjes aftegeven) maar toch gaat hij stilletjes door,en hoop hij dat het zo snel mogelijk zal lukken zodat hij niet meer hoeft te... je weet wel.ondanks dat we er drie hebben gehad,schaamt hij zich nog steeds,mannen wennen niet zo snel aan dat soort dingen zoals wij.

Meiden veel succes,over een week ga ik weer beginnen en,voor de eerste keer in mijn leven kan ik niet wachten dat ik ong. word zodat ik weer een afspraak kan maken.

Nou de groente

Ciao

Babs
Ha Ericaatje,

Fijn dat je ons op de hoogte houdt van je zwangerschap! Kan me wel voorstellen dat je zowel opziet tegen de bevalling als er naar uitkijkt...Spannend hoor!

Molentje, ook dus wat langzaam groeiende follikels dus? Tja, normaal gesproken zal dat waarschijnlijk sowieso wel elke maand iets verschillen alleen dan meet je ze natuurlijk niet, denk je niet?

Ik kan jouw traject jammergenoeg de komende weken niet volgen maar zullen we afspreken dat wanneer ik weer kom posten (23 of 24 juni) dat jij dan net een positieve test in je handen hebt gehad ?

Babs, nog even en dan ga jij ook weer beginnen. Wel grappig trouwens van die Italiaanse arts, ik ken dat verhaal nog wel, en jij zou daar dan gewoon naartoe kunnen! Alhoewel ik natuurlijk hoop dat dat niet nodig is...!

Meiden, ik zal de komende weken niet meer posten, ik kom 23 juni weer terug, dus tot dan!
fijne vakantie Laika!!!
Geniet van je vakantie Laika!
kom net uit het ziekenhuis, eitje is al gesprongen gvd! Ik ben teleurgesteld, ook wij moeten weer een ronde wachten...

molentje
NEEEEEEEEEEEEEEEEE Molentje.

Wat balen zeg. Sterkte met deze teleurstelling!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven