zwanger worden via IUI

20-09-2007 17:34 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

half oktober ga ik proberen zwanger te worden middels IUI.

Het is voor mij de eerste keer dat ze het gaan proberen, maar ik vind het erg spannend. Middels LH-testen ga ik nu testen voor "het" moment.

Heb op internet al heel veel gelezen over hoe het precies gaat, maar nog nergens gelezen hoe een vrouw de behandeling ervaart.

Doet het pijn? Hoe bereidt je je voor als het zover is?

Hoe voel je je na de behandeling? Neem je iemand mee? Ik ben/word BAM-moeder, en ga zwanger proberen te worden van een donor in een donorcentrum.

Ik ben erg benieuwd na hoeveel pogingen iemand zwanger is.

Eigenlijk zijn alle reacties van harte welkom.

Groet,

Erica
He bah meiden, wat een vervelende berichten. Molentje, Babs en Gorgi ... Het is gewoon ontzettend rot en frustrerend dat het gewoon niet wil lukken....Maar geef de moed niet op!

Hier alles oke, vanavond (voorlopig) de laatste puregon injectie en morgenochtend de follikelmeting. Ik voel wel enige activiteit bij mijn eierstokken dus ik ben benieuwd...
Molentje en Gorgi wat een pech allemaal. Ik vind het zo jammer dat het gewoon voor jullie alledrie op een teleurstelling uitkomt deze maand. Ik gun jullie allemaal die zwangerschapstest met 2 dikke vette strepen en geen bloed!

Babs, geen bloed houd moed!

Laika, ben benieuwd naar je echo morgen. Succes!

Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal

p.s. ook ik ben ongesteld geworden, niet heel erg een verrassing aangezien wij alweer bijna 2 jaar bezig zijn en we het deze maand zonder medische hulp voor elkaar zouden moeten krijgen terwijl de zaadjes nog steeds niet vooruit te branden zijn. In juli waarschijnlijk de oproep voor het intakegesprek voor ivf.
pfffff Jusa, Gorgi,

het schiet echt niet op hè bij ons....ik vind het best moeilijk, heb gisteren flinke huilbui gehad omdat ik zo teleurgesteld was deze keer: had echt hoop dat het een goeie poging zou zijn. Ik heb buikpijn dus ik hoop dat de menstruatie snel door zet. Dan kunnen we door naar de volgende poging. Mijn gynaecoloog had wel al gezegd dat deze poging (de 4e voor ons) niet mee telt als ik geen goeie eisprong zou hebben. Dus ik krijg weer een herkansing.

Babs: hoe is het bij jou?

Laika: heel veel succes morgen: hoop dat er een mooi ei te zien zal zijn op de echo.

vind dat we langzamerhand een succesje verdienen op dit forum. ik gun het jullie allemaal van harte!

liefs molentje
Nou een succesje hebben we zeker verdiend! Jammer dat het bij jou ook niet gelukt is Jusa, ook al al je niet veel hoop, het zou nog steeds spontaan kunnen gebeuren...

Ik heb vanochtend de fm gehad. Twee follikels van 1 cm per stuk. De gyn wilde mij maandag pas terugzien maar ik heb altijd een hele regelmatige cyclus en daarvan uitgaande zou ik maandag mijn eisprong moeten hebben. De gyn zei dat ze nog nooit in al haar jaren ervaring had gezien dat een ei van 1 cm op vrijdag, op maandag groot genoeg is om te springen. Toen zei ik dat ik in al mijn jaren ervaring van mijn eigen lichaam kennen nog nooit later dan op dag 14 van mijn cyclus een eisprong heb gehad (ook niet met clomid). Met veel pijn en moeite heb ik het toen eindelijk voor elkaar gekregen om zondag nog een fm te laten doen door een gynaecoloog die zondag dienst heeft voor de bevallingen. Ik kon alleen geen afspraak maken want keizerssneden gingen uiteraard voor. Ja, dat begrijp ik. Maar de manier waarop dit tegen mij gezegd werd was zwaar irritant. Door die echo op zondag zou ik bovendien op z'n vroegst dus dinsdag de inseminatie hebben en volgens mij is dat nog steeds te laat. Maar goed, meer dan dit heb ik niet kunnen 'onderhandelen'. Ik liep wel gefrustreerd dat ziekenhuis uit hoor..Ik ga toch eens vragen of het niet gewoon kan zijn dat mijn ei misschien wel altijd te vroeg springt, misschien ligt daar wel de reden van het niet zwanger worden??
Mamma mia,

wat 'n gedoe allemaal!! Hoi meiden ik ben er weer.

Waarom moet het mooiste wat 'n vrouw kan overkomen zo moejelijk voor ons zijn?Ik vraag me af als ik niet iets fout heb gedaan waardoor God mij zo straft.Maar dan denk ik weer dat Hij wat beters te doen heeft dan mij pesten.Naar alles wat fout gaat in de wereld figurati als Hij tijd voor mij heeft.

Jullie hooren het al mij is ook niet gelukt.

Ik vind het zo jammer voor ons allemaal,maar we moeten ons niet laten kennen.Wat je niet dood maakt je sterker,en ik weet zeker dat deze erwaring dat ook met ons doet.Mieskien moet het zo moejelijk zijn om ons betere moeders te maken,want wees heerlijk,het beste wat je 'n kind kan geven is de wetenschap dat hij of zij gewenst is,en geloof mij ik spreek uit personelijk erwaring.

We zijn oud en wijs genoeg om voor 'n kind te zorgen,of niet soms?

Ik neem momenteel 'n pauze.28 mei heb ik gesprek mat de gyn. en volgende maand woord naar mijn baarmoeder gekeken,ik weet niet precies wat ze gaan doen,dat oor ik de 28ste pas,en daarna gaan we weer ferder met poging 4.

Ik ben aan toe om eventjes geen hormonen te gebruiken,en ik ben ook blij dat ik even geen inseminatie hoeft te doen,zo hoef ik me ook niet druk te maaken de periode naar de insem.

Van avond lekker genieten van het eten ( ik kan goed koken,kon ik het niet laaten om dat ff te zeggen),en lekker genieten van 'n heerlijk glaasje wijn,en lekkere brie en filet american en koffie.Al die tijd heb ik dat niet mogen doen,maar vanavond laat ik me gaan.

Ik proost op 'n nieuwe start,ik prost op jullie allemaal en op onze toekomstige kinderen.

Sante' !!!!!

gr.

Babs
Laika, spannend! Mij werd altijd gezegd dat een follikel ongeveer 2mm per dag groeit. Klopte ook aardig bij mij. Ben benieuwd wat die van jou vandaag doen! Laat je het even weten?

Voor alle anderen nogmaals een dikke knuffel!
ha Babsie,

Jammer, echt jammer dat het bij jou ook weer niet gelukt is. Misschien wel goed om even een pauze te nemen. Ik weet nog even niet wat ik moet doen. Zoals je hebt gelezen heb ik geen echte eisprong gehad, wel buikpijn maar die is inmiddels weggezakt, maar ik ben nog steeds niet ongesteld. Vervelend, want ik weet nu dus ook niet wanneer mijn nieuwe periode weer begint. Ik ga deze week ook maar weer een afspraak plannen met de gyn om het allemaal eens door te spreken.

het komt goed dames, voor ons allemaal, ik weet het gewoon.

En in de tussen tijd proberen we te genieten zoals Babs schrijft, van lekker eten en lekker weer (hier in het zuiden tenminste wel).

groetjes Molentje
He Babs, je was er al bang voor...jammer hoor. Een pauze kan inderdaad soms wel even fijn zijn, even geen ziekemnhuis- en hormonengedoe.

Ik ben vandaag weer voor een fm gegaan. Mijn twee follikels zijn nu 13 en 14 mm, dus inderdaad 2 mm per dag gegroeid...Ik heb dus als het goed is morgen geen eisprong. Ik moet dinsdag terugkomen en dan is de inseminatie waarschijnlijk donderdag. Ik blijf het gek vinden, dat zou namelijk betekenen dat mijn cyclus voor het eerst in drie jaar langer duurt dan 28 dagen, namelijk 31 dagen. Zou dat dan toch door de puregon kunnen komen? Nou ja, heb besloten om te proberen om mij hier toch maar bij neer te leggen en me niet bezorgd te gaan maken over het eventueel eerder springen van mijn eitjes. Kan er toch niets aan doen en ik begrijp ook wel dat ze de pregnylspuit niet eerder gaan zetten dan wanneer mijn follikels groot genoeg zijn.

Dinsdag dus weer meer....
Hoi,

aan deze kant alles goed,de zelfverwennerij heeft me goed gedaan,raad ik het jullie allemaal aan.

De menstr.is weer voorbij en geniet nu van het mooi weer,ook als het voor mij eigenlijk wat waarmer mag woorden ( ik ben anderen temp.gewend ).

Laika,door de hormonen woord de cyclus 'n beetje anders,onze licham wen snel aan aan deze verandering.De pijn die 'n vrouw kan voelen bij de eisprong kan eigenlijk varieeren.Je kunt het aanvolen voor de echte eisprong maar ook erna.

Ik heb altijd gedacht dat als het pijn deed dan was mijn temp.op de hoogste punt,daar heb ik me sterk in vergist.Ik heb pijn onder aan mij buik juist voor de eisprong,tijdens de rijs van mijn baarmoeder naar beneden.De zelfde pijn voel ik ook tijdens de menstr.omdat precies het zelfde gebeurt.Ik begrijp waarom je de gyn.niet vertouwd,niemand kan je licham beter dan je zelf,maar we moeten niet vergeten dat zij de deskundige zijn, en we hebben juist hun hulp ingeschakeld.

Ik zeg niet dat ze geen fouten maken,maar we kunnen ze wel een beetje vertouwen.

Molentje hoe is het verder met jou?Alles goed?

Laat me weten ok

Gr.

Babs
toi toi toi Laika !

twee mooie follikels klinkt goed wijffie
Ha Babs,

Met mij is het eigenlijk best prima, alleen, ik ben nog niet ongesteld geworden. Dat geeft toch een raar gevoel, eigenlijk wil ik natuurlijk niet ongesteld worden, maar nu wel zo snel mogelijk omdat ik toch weet dat ik niet zwanger kan zijn.

Wat ik soms wel erg moeilijk vind is om me te concentreren en gemotiveerd te blijven voor mijn werk, al dat ziekenhuis gedoe leidt zo af! Hebben jullie dat ook?

Laika: heel veel succes morgen!!

groetjes

Molentje
Hei Molentje,

ja hoor heb ik ook last van,ik denkt dat het normaal is,hoe kun je er niet aandenken?

Aflijding werkt niet,en al die mensen die tegen je zeggen dat je er niet zo bezig moet zijn die lullen gewoon maar wat,want als je regelmaatig naar ziekenhuis moet voor al die echo's en iedere mand weer een nieuwe ins.kun je gewoon niet aan iets anders denken.Ze hebben het makkelijk praten,bij hun gaat het vanzelf bij ons jammer genoeg niet.

Een dagboek help,probeer dat maar eens.

Laika,sorry,ben heelemaal vergeten je succes te wensen.

Bij deze:

Succes morgen,ik zal voor jou 'n extra gebedje zeggen van avond.

veel liefs

Babsy
Ha meiden,

Ben weer terug van het zkh. Ik heb nog steeds twee follikels (gelukkig), de ene is nu 14 mm en de andere 18 mm. De gyn wil dat ik morgenavond de pregnyl zet en dan hebben we vrijdag de inseminatie. En weer ben ik hier niet zo blij mee...Mijn buik voelt namelijk heel erg gespannen en ik heb echt zo'n drukkend gevoel. Ik ben bang dat mijn eisprong toch echt eerder komt dan vrijdag en ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom ik niet vanavond de pregnyl mag zetten zodat we donderdag de inseminatie hebben. Ik lees toch overal op internet dat bij 18 mm de pregnyl gezet kan worden. Mijn gyn bleef echter bij vrijdag, dat vond zij toch het beste want dan kon follikel van 14 mm misschien ook nog meekomen. Dat is wel begrijpelijk maar ja, als die grote springt dan zal die kleine heus niet op vrijdag alsnog springen (dat schijnt namelijk niet te kunnen).

Nou ja, jullie lezen het, ik kan me maar moeilijk overgeven aan de handen van de gyn. En daar baal ik wel van hoor...Ik vind het trouwens ook moeilijk om me te concentreren op mijn werk en zo, je bent er met je hoofd toch niet helemaal bij. En verder is het zo dat mijn leidinggevende wel weet van ons traject maar mijn collega's niet. En nu loop ik deze week alweer zo te schuiven met dagen en uren (eerst donderdag vrij ,nu vrijdag weer vrij) dat ik me afvraag hoe lang ik dit nog zo vol ga houden. Maar ik wil eigenlijk nog steeds niet dat al mijn collega's weten wat er aan de hand is omdat ik niet zoveel zin heb in vragen en 'medelijden'. Op mijn werk ben ik toch liever gewoon de vrolijke, professionele Laika, dat geeft meer afleiding dan dat ik er op mijn werk ook nog steeds met geconfronteerd word!

Yam, dank je wel (en dit is nou precies de reden waarom ik op je heb gestemd!)!
Ha die Laika,

Ik heb het ook meegemaakt dat ik dacht dat de inseminatie te laat zou zijn. Mijn gynaecoloog gaf toen aan dat uit onderzoek blijkt dat de eisprong pas plaats vindt de dag nadat die spanning in je buik weg is. Is nl. de eierstok en de follikel die op spanning komen te staan voor de 'sprong'. Ook gaf hij aan dat ze, ook met pregnyl, nooit helemaal kunnen voorspellen wanneer de eisprong echt is. Procentueel schijn je net zoveel kans te maken of je ei 18 mm of iets groter is.

Ga er maar gewoon van uit dat je arts het beste met je voor heeft, ook al is het soms moeilijk om daar in het vertrouwen te hebben.

Ik heb vandaag ook gebeld met ziekenhuis, wist even niet wat ik moet doen, ik word maar niet ongesteld terwijl ik wel steeds het gevoel heb dat het er aan komt. Advies van het ziekenhuis was om toch nog een paar dagen te wachten, als ik dan nog niet ongesteld ben mag ik komen voor een echo afspraak om te kijken hoe dik het baarmoederslijm is en of de menstruatie er wel aan zit te komen.

Ik moet zeggen, net als Babs, de rust en de wetenschap dat je even nergens op hoeft te rekenen doet wel mij wel goed.

ik wacht dus verder.

Laika, heel veel succes vrijdag! Probeer rustig te blijven, lijkt me belangrijk om een beetje ontspannen de nieuwe poging te ondergaan!

liefs Molentje
Dag meiden, ik lees zo nu en dan met jullie mee omdat ik in het zelfde traject zit. Afgelopen zaterdag mijn eerste IUI gehad. Nu dus de wachtweken. Spannend dus. Al hou ik er rekening mee dat de "eerste keer gelijk raak" wel heel klein is.

Mijn vraag aan jullie is; hoeveel inseminaties hebben jullie gehad en hoeveel van jullie zijn uiteindelijk via IUI zwanger geworden?

Je voelt je soms zo eenzaam in dit medische proces, maar als je verder kijkt dan je neus lang is dan zie en lees je dat je lang niet de enige bent. Zelfs op die bewuste inseminatie dag op zaterdag waren er bij ons (streekzh) s ochtends wel vier inseminaties!

Fijn om jullie ervaringen, frustraties en hoop te lezen. Omdat dit zo herkenbaar is..

Sterkte en succes allemaal.

Laika, mijn ei was al 23mm voordat ik pregnyl kon zetten. Hou vertrouwen in je arts meid. Succes!
Dank jullie wel, ik weet wel dat mijn gyn het beste met mij voor heeft maar ja, verstand en gevoel gaan gewoon niet altijd samen bij mij, jammer hoor. Ik moet zeggen dat jullie berichten mij wel heel goed doen, dus nogmaals dank! Molentje, ik ga nu maar gewoon helemaal van jouw gyn uit..die van mij doet zulke uitspraken (helaas) niet.

Dory, bij mij wordt dit mijn vierde IUI-poging. De eerste drie met clomid en nr 4 nu dmv puregon injecties. De eerste keer kan trouwens wel heel goed raak zijn hoor! Zeker als de reden van jullie verminderde vruchtbaarheid bijvoorbeeld vijandig slijm is. Is er bij jullie een reden gevonden? Lastig he, je wilt heel graag dat het lukt maar tegelijkertijd wil je ook weer niet tevel hoop hebben omdat de teleurstelling anders zo groot is...Ik wens jou ook heel veel succes!
Hallo,

Alles goed met jullie?

Dory welkom,altijd leuk om er 'n ziel bij te hebben,we kunnen elkaar steun wel gebruiken.Niet iedereen in de buiten wereld begrijpt ons situatie en daarom is deze topyc zo fijn,ik heb hier mijn hart goed kunnen luchten.

Bij de eerste keer is er zeker kans op succes en ik gun het jou van harte.

Wat betreft de wacht tijd naar de ins.,bij de eerste keer is het altijd anders dan de volgende.

Bij mijn eerste keer voelde ik van alles en durfden ik niet te hoopen dat ik zwanger was,maar deed het toch stiekem wel.De teleurstelling was groot toen ik ong.ben gewoorden.Ik had mijn licham de kans gegeven mij voor de gek te houden,want alles wat ik voelden was verbelding.Ik wil zo graag zwanger zijn dat ik gewoon alle symp. voel.

Ik heb mijn lesje wel geleerd want bij de aandere twee ins. hed ik geen last van de kwaaltjes en terecht want is nog steeds niet gelukt.

Heeft gen nut om tegen je te zeggen "denk er niet aan " want je doet het toch,en je zult warskijnlijk ook van alles bij voelen.Ga niet pikkeren als het niet lukt,we zijn er voor je zoals wie je lief heeft in je omgeving.

Molentje,wat een spannig, dat is net zo zenuw slopend als hoopen niet ong.te woorden.Ik zou op diet moment heelemaal gek worden en meteen zoekken op google wat de reden kon zijn.Is niet echt gezond om dat te doen maar toch.

Ben je van plan om te wachten voor de volgende ins.of wil je er meteen aan beginnen naar de menstr.?

Ben nieuwsgerig.

Laika succes vrijdag,en pikker niet te veel over,je weet wel je gyn.

Er zijn verschillende site waar je genoeg info.kan vinden over de subject,want mijngyn verteld mij ook niet alles en soms laat hij mij gewoon in het donker tasten,en daarom zoek ik elders naar aantwoorden op mijn vraagen.

Meiden veel geluk,

gr.

Babs
hallo Babs,

ik ben nog steeds aan het wachten, en eerlijk is eerlijk, ik durfde het deze week nog niet toe te geven, maar ik heb twee keer een zwangerschapstest gedaan omdat ik toch hoop had..... maar ja twee keer niet zwanger dus het is echt niet gelukt.... shit shit. Maar ook nog steeds niet ongesteld. Ik heb nog geen nieuwe afspraak gemaakt in het ziekenhuis, ik heb er effe geen zin in. Komt ook omdat ik nu naar een andere gyn moet omdat arts die ons tot nu toe behandeld heeft een andere baan heeft gekregen. Een twijfelende en piekerende Molentje schrijft dit bericht dus.

Laika, succes morgen met de inseminatie!

Gorgi, ben heel benieuwd hoe het met jou is, ben je weer thuis, en heb je weer een beetje vertrouwen in de goede afloop?

Dory, welkom, het is zoals Babs schrijft: veel herkenning op dit forum. Ik waardeer het in ieder geval enorm als dames die weten hoe het voelt met je mee leven. Ik heb ook vier IUI's gehad waarvan de laatste ws niet mee gaat tellen omdat ik geen goeie eisprong heb gehad.

Jusa: hoe is 't met jou meis? Heb je al iets gehoord van het ziekenhuis mbt IVF??

groetjes

Molentje
Laika, heel veel succes met de inseminatie vandaag. Duimen maar weer dat het deze ronde raak is. En wat collega's betreft, die nemen over het algemeen met weinig uitleg genoegen, hoor (de mijne iig wel )
Dank jullie wel voor het duimen!

Ik heb de inseminatie weer achter de rug. Ik was tot gisteren wel weer redelijk positief maar toch heb ik weer zo sterk het gevoel dat de timing weer verkeerd was...Tot eergisteren had ik echt helder slijm enzo en een beetje een drukkend gevoel in mijn buik. Gisteren en vandaag voelde ik helemaal niets meer in mijn buik. Maar een echt eispronggevoel heb ik ook niet gehad (ik voel meestal mijn eisprong, of in ieder geval die druk die daaraan vooraf gaat). Dus nou weet ik het niet meer hoor! De gyn (niet mijn eigen gyn, dit keer) zei dat het toch weer elke keer anders aan kan voelen. Tja. In ieder geval was het zaad goed genoeg (voor opwerking 120 miljoen, na opwerking 18,5 miljoen goeie zaadjes). Wat is dit toch allemaal niet leuk!!

Molentje, ik voel met je mee hoor. Kan me zó voorstellen dat dit ook echt een shit-situatie is. Ik hoop dat er snel wat meer duidelijkheid voor je komt. En een nieuwe arts kan ook positief zijn, die heeft er toch weer een andere kijk op en komt msischien ook wel met nieuwe inzichten, je weet het niet.
Hoi allemaal,

Ik ben al thuis en heb weer nieuwe hoop,hoor. We gaan IUI nog niet oppakken, maar zelf aan de slag. Ik geloof nog steeds in een goede afloop, maar ik moet eerlijk zeggen dat het steeds meer kriebelt en natuurlijk heb ik de ene keer er meer vertrouwen in dan de andere keer.

Hee Molentje: houd aub nog vol, je weet maar nooit.

Tot gauw,

Gorgi
Gorgi, lekker zelf aan de slag en laat maar eens zien dat er ook mensen zwanger worden op eigen kracht in de medische molen.

Laika, wel de moed erin houden hoor. Ik kan je in ieder geval vertellen dat ik superjaloers ben op die 18.5 miljoen zaadjes die erin zijn gegaan! Er zal er toch wel eentje zijn die de goede weg kan vinden?

Dory, welkom! Ik heb 6 IUI pogingen gehad omdat mijn man zaad heeft van mindere kwaliteit. Heb de IUI behandelingen lichamelijk niet moeilijk gevonden maar geestelijk wel. Voorla de wachtweken!

Molentje, en nu? Nog steeds afwachten? Kan me niet voorstellen dat die andere gyn zo'n draak is. Ga je nu nog een test doen of toch maar een echo laten maken?

Wij gaan as donderdag voor intake voor ivf naar het ziekenhuis. Waarschijnlijk beginnen we dan in de cyclus van juli. Ongeveer 2e week. Spannend!

Bye!
hai dames,

ik ben vrijdag toch eindelijk ongesteld geworden, en heb deze week weer een afspraak in het ziekenhuis, hoop dat ik nu snel wat duidelijkheid krijg over mijn situatie en hoop dat ik de komende ronde weer een normale eisprong zal hebben.

ik ben wel opgelucht, ik kan weer verder.

liefs molentje
Laika sterkte op het wachtbankje
@Laika, waarschijnlijk is het bij ons ook vijandig slijm, dit in combinatie van het ontbreken van een eisprong. (PCOS) We hebben vier samenlevingstesten gehad en bij alle vier geen enkele zaadcel te vinden.

Dus vond arts dat het zo waarschijnlijk geen zin had en kon ik beginnen met IUI.

Ik ben al wel eerder zwanger geweest met clomid, maar dat was met een andere partner. Met hem heb ik drie kinderen waaronder zelfs een tweeling! Maar met mijn nieuwe partner wil het maar niet lukken. We hebben onze hoop gevestigt op de IUI, maar moet eerlijk bekennen dat ik het soms somber inzie. En dan probeer ik me te concentreren op mijn kinderen. Maar de wens van nog een kindje blijft zo sterk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven