Broodtrommeltjes in vriezer

17-06-2013 10:28 29 berichten
Is dat een optie met het aankomende warme weer? De broodtrommeltjes van mijn kinderen 's avonds in de vriezer doen zodat het lekker koel blijft? Als ik dat er 's ochtends uit haal zal dan tegen 12 uur het broodbeleg ook al wel ontdooid zijn? Ik dacht ook aan een zakje bevroren watermeloen erbij in doen, iemand wel eens ontdooide watermeloen gegeten? Wordt dat niet papperig?
Alle reacties Link kopieren
Watermeloen zou ik in de koelkast doen. Boterhammen in boterhamzakjes of alufolie in de vriezer leggen, en 's morgens jn de broodtrommeltjes doen.
Ik vind koude boterhammen en broodjes helemaal niet lekker maar als jouw kinderen dat wel lekker vinden waarom niet? Ik zou ze idd gewoon in boterhamzakjes in de vriezer leggen. Ontdooide watermeloen vind ik zelf niet zo'n succes. Dan liever in de koelkast.
Ik heb vorig jaar bij de xenos een (brood)trommeltje gekocht met een ijselement. Die geef ik altijd aan mijn zoon mee als het zo warm is. Daarvoor deed ik alles in een koeltasje. Maar jou idee is ook wel okay. Of je watermeloen goed blijft weet ik niet, probeer het eens uit.
Kun je niet beter een icepack of van die plastic ijsblokjes (die herbruikbare van ikea bijvoorbeeld) bij ze in het broodtrommeltje doen? Dan wellicht wel in een plastic zakje, anders wordt het brood papperig door het vocht.
quote:Starshine schreef op 17 juni 2013 @ 10:33:

Ik heb vorig jaar bij de xenos een (brood)trommeltje gekocht met een ijselement. Die geef ik altijd aan mijn zoon mee als het zo warm is. Daarvoor deed ik alles in een koeltasje. Maar jou idee is ook wel okay. Of je watermeloen goed blijft weet ik niet, probeer het eens uit.

Persoonlijker vind ik dit een beter idee dan boterhammen in de vriezer.

Of met warm weer geen vleeswaren op het brood.
je kunt de boterhammen 's avonds smeren en in de vriezer doen. Fruit en groenten kun je niet invriezen en ontdooien. Zo heb je enorm vers brood mee!

Ik vind het wel degelijk een aanrader.
Ik bevries m'n pakje sap en doe dat bij m'n boterhammen als koelelement.

Tegen de tijd dat ik ga eten, is het sap gesmolten en lekker koud.

En m'n brood is koel, maar niet ijskoud.

Bevroren brood vind ik echt niet lekker. Dan eet ik net zo lief niet.
Wat betreft drinken: ik doe altijd alleen een scheutje ranja in de beker, kan kind zelf op school koud water toevoegen. Lekker koude ranja ipv lauwe meuk.
Ik krijg er een punthoofd van!
Ik vind koud brood echt helemaal niet lekker, hier zou het dus geen aanrader zijn.

Maar wat ik niet snap; al die discussies hier en op andere fora over of het 10-uurtje of lunch van kind lang genoeg lekker blijft: waarom in hemelsnaam niet gewoon heel even uitproberen? Een appeltje schillen en tot 10 uur in een bakje doen? Of vries je eigen lunch eens een keer in! Wij kunnen hier wel roepen ja of nee, maar uit eindelijk gaat het toch om wat jij zelf vindt??
Boterhammen smeren en invriezen gaat juist heel goed, als je ze smorgens uit de vriezer haalt heb je smiddags lekker vers brood, is echt niet koud meer hoor.
Ik smeer zaterdag de pakketjes voor de hele week en vries die in. Om 12 is dat echt prima, niet ijskoud meer.

Die van pakje sap bevriezen ga ik ook proberen, mooi koelelement! Alleen even kijken of het wel op tijd ontdooit als brood ook bevroren is (ik wil echt niet 's morgens smeren).
quote:layla1969 schreef op 17 juni 2013 @ 11:02:

Boterhammen smeren en invriezen gaat juist heel goed, als je ze smorgens uit de vriezer haalt heb je smiddags lekker vers brood, is echt niet koud meer hoor.Als je een flinke vriezer hebt kun je dit meteen voor de hele week doen, dat scheelt veel tijd.
Is er geen mogelijkheid dat op school de trommeltjes en bekers de koelkast ingaan. Dat doen we bij ons op school ook en geen last meer van lauw drinken en kleffe broodjes.
Of je geeft je kind een mini koeltasje mee. De pakjes goed koud erbij. En niet zo pieperig. Zo snel bederft vleeswaar nu ook weer niet hoor. Het ligt niet 2 dagen in de volle zon natuurlijk.
Brood in de koelkast wordt heel snel oud. Dat is dus geen optie wat mij betreft.
quote:noreservations schreef op 17 juni 2013 @ 10:49:

Ik bevries m'n pakje sap en doe dat bij m'n boterhammen als koelelement.

Tegen de tijd dat ik ga eten, is het sap gesmolten en lekker koud.

En m'n brood is koel, maar niet ijskoud.

Bevroren brood vind ik echt niet lekker. Dan eet ik net zo lief niet.Dit vind ik echt superslim bedacht! Ik ga nu alvast pakjes drinken in de koelkast leggen. Om voor de hele week te smeren en dan in de vriezer vind ik ook een hele goede!
Zo snel wordt het niet oud. Het gaat maar om 3 uurtjes. Dan moet je het ook niet in een koeltas doen. en geen klachten van de kinderen.. zijn alleen maar blij met koel drinken en normale broodjes.
Ik haal 's morgens altijd bevroren brood uit de vriezer en smeer het dan. Ook voor mezelf. Geen problemen met te koude of juist kleffe boterhammen.
Ik smeer in het weekend ook brood voor iedereen voor de hele week en vries het daarna in. 's Morgens pakketje eruit en tegen lunchtijd heb je idd lekker vers brood.

Pakje sap bevriezen vind ik erg goed idee!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Toen ik nog in mijn eentje was en werkte, haalde ik altijd in het weekend lekker vers brood en vleeswaren en maakte dan voor een week lunchpakketjes, die ik invroor in een diepvrieszakje. Zo had ik iedere dag vers brood met lekker vlees, terwijl je dat normaal in je eentje niet voor elkaar krijgt zonder de helft weg te moeten gooien.

Fruit invriezen is een slecht idee, tenzij je een banaan in stukjes even een half uur in de vriezer doet en er daarna een milkshake van draait.

Denk er met een pakje drinken wel om dat vloeistof uitzet als het bevriest, ik weet niet of zo'n kartonnetje dat aankan?
Ik heb de methode 'bevroren brood smeren' ook toegepast en ik kreeg op de boterhammen vieze witte plekken alsof het beschimmeld was. terwijl het brood ook geen lange periode in de vriezer lag.

Bij pakjes in de vriezer krijg je druppels die soppige broodjes geven en mijn dochter krijgt alleen maar bekers mee.

Iemand bekers in de vriezer al geprobeerd?

Ik ga het lunchpakketje voor een week misschien eens voor mezelf proberen. Ik verwacht niet echt lekker brood, maar wie weet.
Het Viva forum is papaja.
Als je een paar keer je trommel in vriest gaat ie uit eindelijk kapot.

( Doet ie toch wel oke maar toch)

Ik geef mijn dochters de ontdooide boterhammen mee naar school in de trommel en daar zetten ze het in de koelkast neer en zodra de overblijf open gaat dan halen ze de trommeltjes er weer uit.

Bij mijn dochters op school staat dus een koelkast.
Vanmorgen twee broden gehaald bij AH, straks beleg halen en dan ga ik het ook eens proberen met die pakketjes.

s Morgens brood smeren vind ik altijd rotwerk, terwijl het eigenlijk zo klaar is als ik eenmaal bezig ben.

Vriezen jullie ook boterhammen met kaas in?
Moonlight, ik deed het soms wel, maar vond het wel minder lekker. Maar ik ben sowieso een zeikerd met kaas...

Nymphadora, soppig brood met druppels? Je moet natuurlijk wel zorgen dat je het zakje goed dichtmaakt en er geen vocht bij insluit. Echt nog nooit last van gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven