When everybody loves you
maandag 17 juni 2013 om 16:50
(titel naar Mr. Jones- Counting Crows).
Wij hebben sinds een paar weken een pup. Hij is lief, slim, vrolijk en hij heeft een enorme cutefactor.
Bovendien is hij erg nieuwsgierig en sociaal. Hij loopt blij op bijna iedereen die hij ziet af en met iedere hond wil hij spelen. Geen probleem allemaal en ik moet zeggen dat we heel blij zijn met zo'n leuk hondje, maar... Iedere keer dat we met hem uitgaan (vaak) dan kost het megaveel tijd. Ik vind het prima om die tijd aan mijn puppy te besteden, maar waar ik af en toe moe van word is dat iedereen hem wil aaien, hem een snoepje wil geven en met mij een praatje wil maken. Continu wordt mij verteld hoe leuk en schattig etc. hij wel niet is of er worden allerlei vragen gesteld. Hartstikke leuk natuurlijk, maar we komen nauwelijks een meter verder zo. Begrijp me niet verkeerd, die belangstelling is aardig bedoeld enzo, maar ik zou willen dat we af en toe eens rustig door zouden kunnen lopen.
Ik wilde het gewoon even kwijt.
Wij hebben sinds een paar weken een pup. Hij is lief, slim, vrolijk en hij heeft een enorme cutefactor.
Bovendien is hij erg nieuwsgierig en sociaal. Hij loopt blij op bijna iedereen die hij ziet af en met iedere hond wil hij spelen. Geen probleem allemaal en ik moet zeggen dat we heel blij zijn met zo'n leuk hondje, maar... Iedere keer dat we met hem uitgaan (vaak) dan kost het megaveel tijd. Ik vind het prima om die tijd aan mijn puppy te besteden, maar waar ik af en toe moe van word is dat iedereen hem wil aaien, hem een snoepje wil geven en met mij een praatje wil maken. Continu wordt mij verteld hoe leuk en schattig etc. hij wel niet is of er worden allerlei vragen gesteld. Hartstikke leuk natuurlijk, maar we komen nauwelijks een meter verder zo. Begrijp me niet verkeerd, die belangstelling is aardig bedoeld enzo, maar ik zou willen dat we af en toe eens rustig door zouden kunnen lopen.
Ik wilde het gewoon even kwijt.
Cum non tum age
maandag 17 juni 2013 om 17:01
Wij hebben zelf een labrador pup en dat hadden we in het begin ook maar nu al minder. Je weet dat hij de tweede maand 5min lopen mag en dan elke maand er 5 minuten bij? Want kan me niet echt een beeld er bij bedenken hoe lang je dan onderweg bent? Wij waren soms ook echt 5 min weg en andere keren een kwartiertje door het praten. Valt wel mee toch?
maandag 17 juni 2013 om 18:20
Inderdaad lastig, ook omdat de hond zo leert dat iedereen hem altijd aandacht wil geven en de hele wereld zijn feestje is. Dat kan nog wel eens onhandig zijn als hij straks volwassen is en modderig omdat het herfst is.
Dus: jij als baas moet vreemden toch een beetje dimmen. Gewoon zeggen dat ze nu even niet mogen aaien/aanhalen/koekjes geven.
Juist ook heel belangrijk dat hij zich nu op jou leert focussen!
Dus: jij als baas moet vreemden toch een beetje dimmen. Gewoon zeggen dat ze nu even niet mogen aaien/aanhalen/koekjes geven.
Juist ook heel belangrijk dat hij zich nu op jou leert focussen!
Zeg maar Spijker.
maandag 17 juni 2013 om 19:03
Hahaha, herkenbaar! Ik heb precies hetzelfde, maar dan met een mijn volwassen hond. Het is een soort dat je weinig ziet en vrijwel elke keer als ik buiten ben komt er iemand vragen wat voor hond het is en steekt dan een heel verhaal af over zijn eigen hond of de tante van de buurvrouw van de dominee die er ook zo een heeft maar dan net iets anders. Ik vind het heel lief, maar vaak vermoeiend. Kap het dus gewoon af met bijv. "Sorry, maar ik heb haast".
maandag 17 juni 2013 om 19:14
Ach leuker dan dat ze je hond niet leuk vinden. Van snoepjes zou ik zeggen dat hij/zij het niet mag. En zelf je pup leren dat hij/zij rustig moet blijven, niet tegen mensen opspringen enz. Is ook niet in 1 dag geleerd maar als je evt. een puppycursus gaat doen dan zal het allemaal wel goed komen.
Lekker genieten als die nog jong is.
Lekker genieten als die nog jong is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven