When everybody loves you

17-06-2013 16:50 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
(titel naar Mr. Jones- Counting Crows).

Wij hebben sinds een paar weken een pup. Hij is lief, slim, vrolijk en hij heeft een enorme cutefactor.

Bovendien is hij erg nieuwsgierig en sociaal. Hij loopt blij op bijna iedereen die hij ziet af en met iedere hond wil hij spelen. Geen probleem allemaal en ik moet zeggen dat we heel blij zijn met zo'n leuk hondje, maar... Iedere keer dat we met hem uitgaan (vaak) dan kost het megaveel tijd. Ik vind het prima om die tijd aan mijn puppy te besteden, maar waar ik af en toe moe van word is dat iedereen hem wil aaien, hem een snoepje wil geven en met mij een praatje wil maken. Continu wordt mij verteld hoe leuk en schattig etc. hij wel niet is of er worden allerlei vragen gesteld. Hartstikke leuk natuurlijk, maar we komen nauwelijks een meter verder zo. Begrijp me niet verkeerd, die belangstelling is aardig bedoeld enzo, maar ik zou willen dat we af en toe eens rustig door zouden kunnen lopen.

Ik wilde het gewoon even kwijt.
Cum non tum age
ehmm, ja logisch toch? Misschien gewoon doorlopen en zeggen dat je geen tijd hebt? Het kost zoveel tijd als wat je er zelf van maakt....
Klein muilkorfje omdoen, dan blijven ze wel uit de buurt
Nog een paar maanden, dan is het puppy-af en wordt ie zoals alle andere honden
Wij hebben zelf een labrador pup en dat hadden we in het begin ook maar nu al minder. Je weet dat hij de tweede maand 5min lopen mag en dan elke maand er 5 minuten bij? Want kan me niet echt een beeld er bij bedenken hoe lang je dan onderweg bent? Wij waren soms ook echt 5 min weg en andere keren een kwartiertje door het praten. Valt wel mee toch?
Dat heb je ook met baby's en het gaat vanzelf over.
Wacht maar tot je een baby krijgt!
quote:Kokolientje schreef op 17 juni 2013 @ 16:58:

Klein muilkorfje omdoen, dan blijven ze wel uit de buurt
Andere route lopen waar je minder mensen tegenkomt?
Foto!
Geniet er maar van. Onze schattige pup is inmiddels groot en nu vinden sommige mensen haar ineens eng. Terwijl ze nog net zo lief is. Dan heb ik liever de cute-factor.
Heel vervelend voor je enzo.

Maar waar blijft een foto van je puppy?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zeurpiet
De foto's had ik al eens ergens geplaatst, maar hier in de herhaling:

puppy
Cum non tum age
Moondancer, is dat jullie hond op de foto?

Die vind ik juist heel leuk.
Cum non tum age
Brann, ik weet dat hij niet teveel mag lopen.
Cum non tum age
Rij ermee naar 'n rustig natuurgebied om te wandelen als je zelf niet vlakbij 'n bos/hei/duinengebied woont.
Oh wat een schatje noa!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
ooooh wat een scheet! Te cute idd!
Inderdaad lastig, ook omdat de hond zo leert dat iedereen hem altijd aandacht wil geven en de hele wereld zijn feestje is. Dat kan nog wel eens onhandig zijn als hij straks volwassen is en modderig omdat het herfst is.

Dus: jij als baas moet vreemden toch een beetje dimmen. Gewoon zeggen dat ze nu even niet mogen aaien/aanhalen/koekjes geven.

Juist ook heel belangrijk dat hij zich nu op jou leert focussen!
Zeg maar Spijker.
Kies net even andere wandeltijden... een half uur kan een hoop verschil maken. En ga anders net even niet dat ene straatje in.
Hahaha, herkenbaar! Ik heb precies hetzelfde, maar dan met een mijn volwassen hond. Het is een soort dat je weinig ziet en vrijwel elke keer als ik buiten ben komt er iemand vragen wat voor hond het is en steekt dan een heel verhaal af over zijn eigen hond of de tante van de buurvrouw van de dominee die er ook zo een heeft maar dan net iets anders. Ik vind het heel lief, maar vaak vermoeiend. Kap het dus gewoon af met bijv. "Sorry, maar ik heb haast".
Ik hoopte trouwens zo dat dit topic zou gaan over iemand die een probleem had met het feit dat iedereen haar zo geweldig vind.
Ach leuker dan dat ze je hond niet leuk vinden. Van snoepjes zou ik zeggen dat hij/zij het niet mag. En zelf je pup leren dat hij/zij rustig moet blijven, niet tegen mensen opspringen enz. Is ook niet in 1 dag geleerd maar als je evt. een puppycursus gaat doen dan zal het allemaal wel goed komen.

Lekker genieten als die nog jong is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ow wat lief!!!!!

Heb je m al lang?

Hoe heettie?

Hoe oud is ie?

Mag ik m leasen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven