Bloedje heet!

17-06-2013 16:18 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na dagen van wisselvallig weer is het er toch van gekomen. Vandaag is het wat middelmatig, in Twente althans. Iets over de 20 graden en bewolkt. Zo op het zicht af, is het niet erg zonnig.

Maar morgen en overmorgen wordt het totaal anders, als we de weermannen mogen geloven. Morgen wordt het 33 en overmorgen 34. De zonaanbidders onder ons komen dan volledig aan hun trekken. De zonnehaters hebben gewoon eventjes pech gehad:

Wat vinden jullie van de hitte?

Totaal aantal stemmen: 81

O, heerlijk! Het zou altijd zo moeten zijn! (44%)
Gadverdamme. Weer dat vieze snikhete weer? (56%)
World of Warcraft: Legion
wat Soeppie zegt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik hou wel van een zonnetje, maar woensdag heb ik een drukke dag met minimaal 4 uur in mijn blik zonder airco. Hoop dat er geen files zijn.
Ik heb voor woensdag alvast een vakantiedag ingepland. Op zich is kantoor wel de beste plek (airco), maar met 30+ graden in de trein? NO WAY!

Strand is vast ook lekker, heb je tenminste nog afkoeling door de wind.
Voor woensdag zegt hij hier 39 graden. Das toch niet te harden. Mijn kinderen hebben dan kinderfeestjes. De ene gaat survivallen en de ander de bossen in. Das toch veel te warm daarvoor, ik hoop dat ze ook wat water er bij hebben. Ik ga dan maar samen met de jongste mijn verjaardag vieren in het zwembad achter in de tuin.
Ik heb enorm medelijden met mijn man. Die zal zo beroerd zijn met deze vieze hitte. Is heel moeilijk om te zien, hij stikt bijna in zijn eigen slijm, t snot loopt in slierten uit z'n neus en hij heeft het dan zo benauwd dat hij ook nog moet kotsen.... Verschrikkelijk!!!
Waar zitten jullie dan dat ze voor woensdag 39 voorspellen? Het KNMI komt echt niet verder dan 33.
quote:rosanna08 schreef op 17 juni 2013 @ 17:21:

wat Soeppie zegt
Weet er iemand nog een leuke studeerplek buiten in utrecht? Ik vertik het om me op te sluiten in de bieb morgen
Ik heb afspraken staan dus een dagje vluchten naar strand zit er niet in, helaas.
Ik vind het op zich best oké een beetje warmte. Het komt dit jaar alleen een beetje slecht uit: wij hebben toetsweek en het is voor de leerlingen dan best moeilijk om zich te concentreren tijdens de toets (lokalen waar de zon pal op staat enzo). Ik ben wel blij dat ik dan geen les hoef te geven, maar heb wel medelijden met die arme stakkers.
quote:Orzoo schreef op 17 juni 2013 @ 18:00:

Weet er iemand nog een leuke studeerplek buiten in utrecht? Ik vertik het om me op te sluiten in de bieb morgen De hortus, amelisweerd, domtuin, het park om de hoek, terrasje ergens.
Cliënten reageren trouwens dan ook anders op medicatie.... Dat wordt weer wat....
Morgen en woensdag staan strand op de planning opa en opa hebben een strand huisje dus we gaan lekker bij hen bivakkeren!
Internagelaktisch
Om heel eerlijk te zijn vind ik 26-27 graden wel een mooie maximum in Nederland. Warmer wordt al snel benauwd en onder een houten dak is het niet te harden 's nachts.
Misschien kunnen we met zijn allen afspreken de barbecue uit te laten, dat scheelt vast enkele graden (en een hoop stank)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Orzoo: In de Botanische tuin? Ik lag daar geregeld op een schaduwrijke plek tegen of in een boom.

Gestemd op 'Zou altijd zo moeten zijn' maar ben blij dat dat niet voor het godganse jaar geldt. Hitte is voor mij onlosmakelijk verbonden met de zomer, maar na de zomer moet een mildere herfst en een strenge winter komen, en na die strenge winter weer een milde lente. Ik houd van vier seizoenen, en die mogen best wat duidelijker gevoeld worden wat mij betreft.
http://www.weer.nl/weer-i ... alltime_warmterecord.html
Da's nou het lullige, het wordt helemaal niet zonnig.
Ik klaag mezelf een ongeluk. Al jaren geen fatsoenlijke zomer, juni is over het algemeen gezien de zonnigste maand, maar ik zie de laatste jaren alleen maar kleffe onweersdagen en dagen die qua temperatuur gemiddeld zijn, zijn regenachtig, winderig etc.

Maar het toppunt van alles is dat ik gisteren met mijn winterjas van het noorden naar het zuiden reisde en vandaag terugreisde in een (geleende) tropenoutfit.

GEMIDDELD, wat is daar mis mee?
Zucht, daar gaan we weer. Eindelijk wordt het weer een keer lekker warm en de waaschuwingen voor hittestress en hartaanvallen vliegen je al weer om de oren. Ik hoorde serieus een weerbericht waarin werd gesproken van 'gevaarlijk warm'. Bah, wat een gezeik toch.

Ontopic: ik leg morgenochtend een paar flessen water met oploslimo in de vriezer en ga lekker de hele dag in de schaduw zitten lezen, en af en toe naar binnen om hier de klaagtopics te lezen .
@Edit: verkeerde quote. Ik wilde Star quoten, die zat te mopperen dat het toch niet zonnig werd .

Morgen wel, zeggen ze. Overmorgen wordt het bewolkt en 40 graden, zeggen ze. En daarna reuzenonweersbuien, zeggen ze. Van mij mag het hoor, maar ik vrees dat het wel weer mee gaat vallen allemaal.
Hardlopen is verschrikkelijk in die hitte, maar voor de rest vind ik het niet zo erg.. als het maar niet te lang duurt.
Nou ik ging vandaag wielrennen, dat is pas lekker in tropische hitte!!!
Even wat over de huidige situatie:

Ik kwam thuis en het was 25 graden in de woonkamer. Wetende dat het bloedheet weer gaat worden haalde ik de airco uit de berging, sloot hem aan zoals voorgeschreven en sloot de gordijnen en de vitrage, want ik kan het raam niet goed afsluiten. Na 3 kwartier is het 24,5 graden.

Buiten is het nu 24 graden.
World of Warcraft: Legion
quote:badmeester schreef op 17 juni 2013 @ 18:42:

Nou ik ging vandaag wielrennen, dat is pas lekker in tropische hitte!!!Zolang je fietst gaat het wel. Maar je moet het dan niet in je hoofd halen om ineens stil te gaan staan. Weet je wat ook lekker is in de tropische hitte? Bergwandelen. Ik was altijd gewend in de Alpen te lopen en toen zou ik een keer de GR20 gaan lopen op Corsica. Binnen een uur was ik weer beneden, en nog een half uur later lag ik heel sportief in zee .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven