Bloedje heet!

17-06-2013 16:18 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na dagen van wisselvallig weer is het er toch van gekomen. Vandaag is het wat middelmatig, in Twente althans. Iets over de 20 graden en bewolkt. Zo op het zicht af, is het niet erg zonnig.

Maar morgen en overmorgen wordt het totaal anders, als we de weermannen mogen geloven. Morgen wordt het 33 en overmorgen 34. De zonaanbidders onder ons komen dan volledig aan hun trekken. De zonnehaters hebben gewoon eventjes pech gehad:

Wat vinden jullie van de hitte?

Totaal aantal stemmen: 81

O, heerlijk! Het zou altijd zo moeten zijn! (44%)
Gadverdamme. Weer dat vieze snikhete weer? (56%)
World of Warcraft: Legion
Ik vind het oprecht heel erg vervelend als mensen ziek worden van de warmte. Die mogen van mij ook best klagen. Ik vind het alleen een beetje lastig om mijn eigen (voor)pret te verbergen. Ik zit me al de hele dag te verkneuteren om die komende hitte.

Ik veheug me zelfs op keihard noodweer. Ik vind het nu al leuk allemaal.

Ik ga lekker al mijn werk tot donderdag uitstellen!
quote:girlygirl08 schreef op 17 juni 2013 @ 19:47:

Ik werd vanmiddag al gebeld door mijn huisarts, dat ik morgen en overmorgen zo min mogelijk moet inspannen en extra medicatie moet nemen voor mijn bloeddruk en hart.

Ik vind het hartstikke eng eerlijk gezegd .. Zeker met twee kinderen die stuiter de stuiter zijn en een man die middagdienst heeft :(

Warmte en zon oké maar dat benauwde is elke keer weer een klap op mijn lijf.

Ik zou in ieder geval proberen de rust te bewaren, ook mentaal. Anders rijst al snel de vraag wat gevaarlijker is: de stress vanwege wat er zou kunnen gebeuren of de hitte zelf. En bij dergelijke temperaturen (en de in Nederland bijbehorende benauwde omstandigheden) is het sowieso wel raadzaam om een beetje rustig aan te doen, dat geldt voor iedereen denk ik.

Wat ik zou doen in jouw geval: een paar badjes en een berg petflessen vullen met water, zodat je kinders zich in ieder geval kunnen vermaken. Eventueel iemand anders voor het betere bijvulwerk inschakelen als je geen tuinslang hebt, een aardige buurman of zo. Maar in ieder geval niet gaan stressen, want dat kun je er dan echt niet bij hebben.
Oh, heerlijk, eindelijk zomer!

Ik zet morgenochtend vast het zwembad op voor de kinderen. Parasol en zonnescherm uit, gordijnen dicht en flessen drinken in de koelkast.

Ik vermaak me wel. 's Middags even een siësta houden en lekker een salade eten.

Prima hoor, had ook best wat langer mogen duren.
Hoe oud waren dochter en vriendinnetje ?

De enige keer dat Snoezekind als kleuter iets zei over iemands uiterlijk, was over een man met een enórme ........ baard.

'Mama, dat is een kabouter !!! Maar deze is wél heel groot ??'

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:girlygirl08 schreef op 17 juni 2013 @ 19:47:

Ik werd vanmiddag al gebeld door mijn huisarts, dat ik morgen en overmorgen zo min mogelijk moet inspannen en extra medicatie moet nemen voor mijn bloeddruk en hart.

Ik vind het hartstikke eng eerlijk gezegd .. Zeker met twee kinderen die stuiter de stuiter zijn en een man die middagdienst heeft :(

Warmte en zon oké maar dat benauwde is elke keer weer een klap op mijn lijf.

Als je gezond bent is het hartstikke leuk , maar met grote risico's vind ik het maar naar zulke hitte.

En ik ben nog maar 27 en vond zonnen altijd het fijnste wat er was.

Ik mag het alleen niet meer ..

Je leest t, je mag niet zeuren want je weet niet waar anderen weer ziek worden.

Ik begrijp je hoor!
We hebben een veel te lange winter gehad, de lente is overgeslagen en af en toe zijn we lekker gemaakt met een paar zonnige dagen.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het al ver in juni is eigenlijk.

Dan ineens gaat het broeierig heet worden zoals zo vaak hier in Nederland. Zelf kan ik er niet goed tegen dus ben blij dat het met een paar dagen over is. Die klamme warmte slaat je toch lam?

Een prima temperatuur vind ik zo'n 23 graden met een zonnetje erbij.

Maar gelukkig hebben we het niet voor het zeggen want dan was er constant ruzie en dat is er al genoeg op deze wereld
quote:Tomatensoep schreef op 17 juni 2013 @ 19:25:quote:hans66 schreef op 17 juni 2013 @ 19:13:

Binnen: 24 graden

Buiten: 22 gradenGa je dit nu elk half uur bijhouden? Nee toch hoop ik?Je brengt me wel op een idee.
quote:yasmijn schreef op 17 juni 2013 @ 19:47:

Jammer dat het maar 2 dagen zijn.

Oo, wat hou ik van tropische temperaturen!

Ik weet nog precies wat jij weleens zegt: "Als het geen 25 graden is of warmer, dan is het winter!"
quote:mientjelater schreef op 17 juni 2013 @ 20:05:

[...]

Ik begrijp je hoor!

Dat is inderdaad wel een nadeel van hitte, dat veel mensen dan ineens ruzie gaan zoeken. Mientje, relax. Dat lijkt me voor je man ook een stuk prettiger als ie toch al zo ziek wordt van de hitte.

En nee, dat is niet sarcastisch bedoeld.
quote:Snoesje666 schreef op 17 juni 2013 @ 20:02:

Hoe oud waren dochter en vriendinnetje ?

De enige keer dat Snoezekind als kleuter iets zei over iemands uiterlijk, was over een man met een enórme ........ baard.

'Mama, dat is een kabouter !!! Maar deze is wél heel groot ??'

[afbeelding]

Dochter en vriendinnetje waren negen, preutse prepubertjes dus. Als ze al van jongsafaan niet anders gewend waren geweest hadden ze ook wel anders gereageerd denk ik. Dochter stelde trouwens nog heel dapper voor om daar toch maar te gaan liggen, als zij dan maar haar badpak aan mocht houden (ze wist geloof ik wel dat dat voor mij geen optie zou zijn ). Maar vriendinnetje zou dat absoluut niet getrokken hebben, dus hebben we toch maar een ander strandje opgezocht.
Hier binnen 24,5
quote:roza34 schreef op 17 juni 2013 @ 19:58:

Ik vind het oprecht heel erg vervelend als mensen ziek worden van de warmte.

Puur lichamelijk gezien heb ik geen last van de warmte, ook al is het 37 graden, mits ik spring van schaduwplek naar schaduwplek als een kikker van steen naar steen.

Ik heb vrij bewust het openingsbericht geschreven met een tikje humor ten voordele van de zonaanbidders, temeer omdat ik weet dat de hitte slechts enkele dagen zal duren. Daarna is het weer rond de 20 graden. Voor Yasmijn breekt de winter weer aan.
Binnen en buiten 24 graden.

Ik begrijp je hoor!Ik begrijp Girlygirl trouwens ook hoor. Andere mensen, vooral ouderen, zullen veel meer last hebben van de hitte dan ik. Er wordt gezegd dat mensen met astma er ook meer last zullen hebben. Ik heb een vorm van astma, maar als het heet wordt, zal ik daar niet méér last van hebben.
quote:roza34 schreef op 17 juni 2013 @ 19:02:

Eindelijk hitte!

Ik hoop na woensdag dan toch echt ontdooid te zijn.
Ik vind het heerlijk die hitte. Alleen het werken tijdens die hitte niet. En aangezien de post hier tussen half 12 en 12 wordt aangeleverd is eerder beginnen geen optie. Pet ligt klaar, korte broek ook. En flesjes water liggen koud te worden in de koelkast.

En verder rustig aan doen, maar zal donderdag toch blij zijn als het minder wordt.
. . . . dat worden 2 thuisblijf-dagen . . . . Ventilatoren aan, ramen op een kiertje en weinig actief zijn . . . . tijd uitzitten dus maar . . . .

22 graden is mij meer dan genoeg . . . .
Binnen 23,5 graden.

Buiten 23 graden.

[...]

Ik begrijp je hoor!

Oh, zeur lekker hoor! Ik doe het ook.

Mijn volgende dagen zijn volgestampt met vergaderingen, besprekingen, een cursus en een mega-inhaalmanoeuvre omdat ik vorige week griep had. Lullig, maar het is niet anders. Flessen water mee en doordouwen. Na 2 dagen is het weer over.
quote:sri schreef op 17 juni 2013 @ 21:00:

[...]

Oh, zeur lekker hoor! Ik doe het ook.

Mijn volgende dagen zijn volgestampt met vergaderingen, besprekingen, een cursus en een mega-inhaalmanoeuvre omdat ik vorige week griep had. Lullig, maar het is niet anders. Flessen water mee en doordouwen. Na 2 dagen is het weer over.Jeetje, neem een dag vrij ofzo, zeurdeur, kan je van het kleffe zomerweer genieten
Vreselijk, die smerige plakhitte. En typisch Nederlands is dan weer dat ineens overal het ijs is uitverkocht, iedereen overdreven vrolijk doet en dat je mensen hoort zeggen: "wat is het warm hè!". Dat laatste geeft dus wel aan dat het NOOIT een keertje goed is in Nederland.

Nee, doe mij de winter maar. Lekker de vrieskou in in een dikke winterjas en sjaal en handschoenen. Dan hoor je mij écht niet klagen
Partypooper.
Buiten: 22 graden.

Binnen: 23 graden.
quote:tracy. schreef op 17 juni 2013 @ 21:31:

Vreselijk, die smerige plakhitte. En typisch Nederlands is dan weer dat ineens overal het ijs is uitverkocht, iedereen overdreven vrolijk doet en dat je mensen hoort zeggen: "wat is het warm hè!". Dat laatste geeft dus wel aan dat het NOOIT een keertje goed is in Nederland.

Ik was na werktijd verrast dat ik een collega nog tegenkwam. Zij had een ventilator in haar hand, nog niet uitgepakt. Ik zou verwachten dat airco's, ventilators, ijsjes, etc. uitverkocht zouden zijn. Niet voor haar; zij heeft geluk gehad.

quote:Nee, doe mij de winter maar. Lekker de vrieskou in in een dikke winterjas en sjaal en handschoenen. Dan hoor je mij écht niet klagen

Ik verkies de kou ook, hoor. En pas bij -15 graden is het voor mij wel te koud, maar zo koud is het echter zelden in Nederland.

Buiten: 17 graden.

Binnen: 23 graden.
Eindelijk.

Naar voor degenen die er ziek van worden. Fijn voor mijn moeder en oma dat de xomer er eindelijk is na die heeeeele lange periode slecht weer. Niet goed voor de gewrichten bij hun.

Zelf ben ik gewoon een koukleum en blij dat ik morgen eindelijk een jurkje aan kan met blote benen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven