Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen deel 3

20-04-2013 22:10 2709 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
Ha, ik kom even kijken hoe het jullie is vergaan, Fiekes en Bibianne. Goed gedaan allebei, en wat grappig dat je Fiekes gezien hebt. Nu weet jij in elk geval hoe zij eruit ziet, haha. Kan me dat overigens helemaal voorstellen, dat je het dan toch niet vraagt.

Jemig Fiekes, wat een tijd! En er zit dus meer in! Met een schop onder je derriere van Baukje moet dat volgens mij gaan lukken. wat ga je precies doen op je trainingskamp in d Eiffel? Klinkt spannend.

Nes, wat maf dat je tijdens het lopen geen last hebt en erna wel. Benieuwd wat de fysio daar maandag over zegt.

Perenijsje, overgang naar nieuwe schoenen heeft me meer dan een maand gekost - vage pijntjes in enkels en voeten. Misschien ga je wat snel daarin?

Baukje, het is zulk maf weer, ik zie mensen in jacks, longsleeves en lange tights, en mensen in shorts en hemdjes. Je weet van gekkigheid niet meer wat je aan moet.

Ik kreeg vanochtend ook een klein buitje. Beetje benauwd weer nog steeds. Ik liep een loopgroep van de plaatselijke atletiekvereniging achterop. Had de kopgroep bijna ingehaald. Gelukkig sloegen ze toen af naar de atletiekbaan, want ik moest nog 3 km en dat had ik in dat tempo denk ik niet volgehouden.

Ja, dat chi running lijkt me idd ook iets waar je de tijd voor moet nemen. Toch soort van opnieuw leren lopen. Misschien na de marathon eens zo'n workshop doen. Wat jammer dat jij niet kon toen, Perenijsje. Ga je het nog wel een keer doen?

Anky, fijn dat je voet wat bijtrekt! Heb je al voorzichtig wat meer belast?

O, en ultra's, dat kan ook nog ja! Wie weet ooit. Maar op dit moment zou dat wel erg veel tijd vragen. Nog afegezien van of ik het zou kunnen natuurlijk. Eerst maar eens kijken hoe dat met die marathon gaat. Hoe ben jij zo tot het ultragebeuren gekomen Baukje?
Helentia in had in mijn geboorte dorp aan een estafette ultraloop meegedaan met het hele gezin. Ik de ene helft (32,5km) als training voor de marathon, de andere gezinsleden hadden de resterende 32,5km verdeeld. Ik heb die 32,5km samen met een jongen gelopen die daar zijn eerste ultra liep. Ik kan wel zeggen dat hij mijn inspiratie is geweest. De manier waarop hij tegen lopen aankeek was heel nieuw voor mij.

In mijn enthousiasme heb ik kort daarna na afloop van een marathon die ik had gewonnen tegen een verslaggever gezegd dat een bepaalde ultrawedstrijd mijn volgend doel was. Toen stond dat de volgende dag in de krant dus zat ik er voor mijn gevoel ook echt aan vast.(wijze les, pas op wat je zegt tegen een verslaggever).
Bibiane en Fiekes well done !!! En Fiekes... gouden shoes ??? Wow... lekker hip zeg, fotootje ..? En nu alweer op weg om te trainen in de Eiffel. Veel plezier !

Peertje, tja oude schoenen. Ik zweer bij mijn eenvoudige Asics , zonder poespas. Loop hier al jaren op. Slijten bij mij niet zo snel, de oude bewaar ik als loopschoenen om met de hond te wandelen. Ik voel echter wel als ik op dat oude paar ga hardlopen , geen demping meer . Maar als jij hier goed oploopt.. . dan zou ik dit ook doen.

Baukje, hahahahaha.. bij de varkens in slaap gevallen ? Hoe doe je dit nu weer ? Nou ja, het had nog erger gekund, nu is je trui gesneuveld. .. maar goed dat ze niet aan je haren hebben gepeuzeld haaha...
Rawfoodje ik was buiten bij ze in het zonnetje gaan zitten. Komen ze heerlijk tegen je aanliggen. Schijnt rustgevend te zijn, in dit geval wel zeer rustgevend. Normaal gesproken beginnen ze gelijk aan mijn veters als ze de kans krijgen.
Haha Baukje, ik zie het al helemaal voor me. En die varkens maar genieten van je trui . Met varkens geen ervaring, maar we hadden vroeger wel geiten, die vraten ook alles. Ik geloof ook meteen dat het rustgevend is, ik zou ook wel een keertje varkens willen knuffelen.

Bibianne en Fiekes, kan me voorstellen dat het raar om te weten dat je samen aan de start staat. En ik zou ook niet zomaar iemand durven aanspreken, alhoewel er niet zo heel veel vrouwen met gouden schoenen zullen zijn .

Sara247, ik ben al tijden van plan om zogenaamde minimal shoes eens te gaan proberen. Ik loop heel graag op mijn blote voeten (als ik thuis kom gaan mijn schoenen meteen uit), dus het spreekt me wel aan. Het nadeel is dat er hier een tijdje geleden nog geen winkels waren die ze online verkochten. En aangezien ik best wel moeilijke voeten heb (lang en smal) wil ik schoenen persé passen voordat ik ze koop. Ik ben ook voorvoetlander en loop het fijnst op schoenen met heel weinig demping.

Teen/voet gaat wel beter gelukkig, in die zin dat ik weer wandel in plaats van strompel. Het blijft wel een beetje pijnlijk, maar omdat er nu eindelijk progressie in zit, zie ik het langzaam weer een beetje zitten en stel ik een artsenbezoek nog maar even uit.
Ha ladies!

Allereerst Bibianne en Fiekes: Gefeliciteerd met jullie mooie resultaten!

Bibianne, klinkt alsof jij een heerlijke relaxte eerste HM hebt gelopen. Fijn! Jezelf niet op laten jagen en lekker je eerste race gelopen. Mag je zeker trots op zijn! Smaakt het naar meer?

En Fiekes...hoppa! Een PR in de pocket! Wat een tijd zeg! En dat is dan waarschijnlijk nog niet eens de top van jouw kunnen. Echt knap! Volgende keer nog iets sneller van start en ik wil niet weten wat daar voor tijd uitkomt!

@Baukje: Haha..grappig zeg dat je op die manier bent gestart! Nou, en je had het niet slecht ingeschat dat jij dat ook wel zou kunnen. Wat zeg ik: 5km in een half uur is inmiddels gewoon een lachwekkend tempo voor jou. Zo 'langzaam' haal jij niet eens meer

@sara: Heb je al eens gegoogled op barefootrunning? Of lees anders het volgende blog eens www.annelooptlangzaamhard.wordpress.com Anne is ook iemand met een hele geschiedenis aan blessures en die nu ook langzaam het blotevoetenlopen eigen aan het maken is. Het is inderdaad niet iets dat je zomaar doet, maar volgens mij zijn er tegenwoordig genoeg clinics waar je aan mee kunt doen. En verder...tja, hardlopen is helaas een nogal belastende blessuregevoelige sport. Dat blijft altijd oppassen.

@Nes: Herkenbaar...tijdens het lopen nergens last van (worden je spieren lekker warm), maar daarna alsnog. Toch maar naar die fysio dus maandag. Ben benieuwd wat eruit komt!

@Helenita: Haha...jezelf een beetje uitdagen met de atletiekgroep! Geluk voor jou. Hoefden ze je daarna niet uit te zien hijgen Chi running heb ik verder niet echt in de planning nee. Was meer omdat die clinic toevallig hier in mijn woonplaats gratis werd aangeboden. Geloof niet dat ik verder nu echt actief een andere 'loopstijl' wil toepassen. Eerst die marathon maar eens en dan zien we wel weer verder.

Ga zo in ieder geval weer op pad voor een duurloop. 20 km is de planning en heb er ook weer veel zin in. Ga zoals gezegd dit keer maar weer eens op mijn oude schoenen. Nieuwe schoenen zijn inmiddels 2,5 maand oud, dus een kwestie van wennen zou het niet meer moeten zijn. Op de vraag van Baukje: heb de schoenen inderdaad in een andere zaak gekocht, maar wel van dezelfde keten en bij dezelfde verkoopadviseur (hij stond eerst in de zaak in mijn woonplaats, maar is ergens anders naartoe verplaatst). Mijn vader kent hem dus ook altijd een leuke extra korting. Verder ben ik ook niet van het rondshoppen, maar koop ik liever schoenen op basis van goed advies.

Maar goed, zoals gezegd zou dat hele schoenengebeuren ook gewoon tussen mijn oren kunnen zitten (een hardloper met een naslepende blessure maakt rare sprongen ) Benen voelen nu in ieder geval goed, dus kijken hoe het straks gaat.

Nou, ik ga mij omkleden. Fijne (loop)dag allemaal!
@Bibianne & Fiekes: Goed gedaan! :-)

@Baukje: Je hond mee in de collegezaal.. jeetje dat kan ik me nu niet voorstellen haha. Leuk dat dat toen wel kon!

@Rawfoodje: hier ook asics! Lopen heerlijk! Vriend heeft ze ook, al ruim 5 jaar denk ik. Bij hem lopen ze ook nog steeds goed.

@Anky: Fijn er vooruitgang in zit met je voet :-). Hopelijk gaat de pijn ook snel weg!

Het is nu inderdaad lastig wat je aan moet trekken met hardlopen, maar ik ben wel verbaasd als ik mensen zie met lange broek en jasje enzo haha. Ik krijg het snel warm tijdens het lopen, dus loop standaard in een 3kwartsbroek & hempje. Als het nog iets warmer is dan nu gaat al snel het korte broekje aan.

Het lopen gaat hier goed, vrijdagochtend 9.7km gelopen :-). Dit weekend even niet, morgen weer :-).
Eigenlijk spijt dat ik vandaag toch niet de wedstrijd heb gelopen. Vanmorgen een duurloop met tempoblokken en het ging super. Inclusief 20min inlopen, 15min uitlopen en twee pauzes van 5 min.op rustig duurloop tempo kwam ik op een afstand van 19,8 in 1hr32. Dus nog een tempoblokje van 1,4km erbij en mijn tijd had niet eens misstaan voor een wedstrijd.

Maar de ervaring van lekker getraind te hebben is natuurlijk ook al heel wat waard.

Anky varkens zijn veel minder erg dan geiten hoor wat betreft alles opvreten. Alleen zijn varkens superslim in het openen van poortjes, sloten, schuiven ed. Gelukkig beperken ze zich tot et openen van deuren en hebben ze geen behoefte daadwerkelijk te ontsnappen.

Perenijsje die 5km in een half uur is het inderdaad nooit geworden. Ik liep mijn eerste wedstrijd pas een kleine jaar later en toen had ik een tijd van 22min28. En dan kwam nog omdat ik helemaal achteraan gestart was. Dus pas na een km kon ik een beetje tempo maken , zo frustrerend.

Ik hoop dat je ons strakjes weer enthousiaste pijnloze verhalen kunt vertellen over je duurloop. En inderdaad ik denk dat je ook en beetje vertrouwen moet krijgen in je lichaam en je teveel gaat focussen op eventuele pijntjes.

Curlynan ja dat waren nog eens tijden. Kan er wel hele leuke anekdotes over vertellen. Een aantal mensen probeerde vaak voor de grap de hond bij me weg te lokken. Ze lag altijd onder mijn klapstoel en op een gegeven moment maakte ik ze voor de zekerheid maar vast aan mijn rugzak.

Maar het is weleens gebeurd dat ik uit de rijen voor me de opmerking kreeg van 'he er komt een rugzak voorbij". Maar goed bij mij viel geen kwartje. Totdat de "rugzak" helemaal voor in de collegezaak verscheen. Dat waren wel '' oeps'" momenten waarbij ik het gedoogbeleid op de proef had gesteld.

Hetzelfde als we in een ander gebouw college hadden.(natuurkunde gebouw waar absoluut geen honden werden gedoogd). Dan moest ik ze echt mee naar binnen smokkelen. Kun je het voorstellen dat je in een volle lift staat met een hele grote boodschappen tas (met Hollandse Herder erin) en een jaargenoot ineens de opmerking maakt van "bah het stinkt hier naar hond"
@Baukje: Whaha! Geweldig! Meer verhalen!

Maar lekker gelopen dus? Jammer van die gemiste wedstrijd, maar aan de andere kant...misschien was het dan juist weer verkeerd gegaan. Je weet het niet. Vandaag in ieder geval weer wat vertrouwen kunnen opdoen.

@Anky: Zie dat wij vanochtend tegelijkertijd hebben gepost. Fijn dat er weer wat progressie zit in je dikke teen. Hopelijk kun je de stap van strompelen naar lopen straks ook vergroten van lopen naar rennen. Dat zou wel erg fijn zijn natuurlijk!

@Curly: Ja als ik mensen in lange broek voorbij zie rennen breekt bij mij ook al spontaan het zweet uit. Heb met dit weer echt alleen een kort shortje aan en een t-shirt. Meer heb je niet nodig. Fijn dat je vrijdag alweer 9,7 km hebt gelopen!

Nou, ik heb ook voor het eerst sinds mijn blessure de 20km aangetikt. 20,4 km om precies te zijn. En op wat garminprobleempjes na (weer een paar keer geen sattelietontvangst ) heb ik verder heerlijk gelopen. Laatste km's iets sneller dan gepland (rond de 5:35) maar liep toen juist erg lekker. Uiteindelijk uitgekomen op een tijd van 2:02 en behalve wat stijve spieren nu (nog) nergens last van. Komende week sowieso rustweek, dus morgen en overmorgen niet rennen. Ga dinsdag nog wel even zwemmen of sportschool, maar dus woensdag pas weer de loopschoenen aan.

Nou ik ga genieten van mijn welverdiende luie zondag! Jullie ook een fijne dag nog!
Ik was al even niet geweest. Maar wat zijn er veel kilometers gelopen zeg! En halve marathons gelopen.

Hier ook een halve gelopen. Nu mijn tijd weer verbeterd. In de 1.56. Dus ik ben er blij mee.

Hoe herstel je het beste hiervan? Lopen jullie dezelfde week alweer? Voel mijn bovenbenen best we behoorlijk eigenlijk!
Kokosbloesem gefeliciteerd met je pr! Echt goed.

Zelf loop ik altijd vrijwel direct na de wedstrijd een 10 tot 15min uit. De dag na de wedstrijd doe ik een herstelrondje van een 45min.

De dag daarna waarin de belangrijkste herstel van de spierbeschadiging plaatsvind een rustdag en verder ook zo weinig mogelijk sportiefs.

De derde dag na de wedstrijd begin ik weer met een rustige training. Maar als je denkt nog een extra hersteldag nodig te hebben zou ik dat zeker nemen.

Als morgen het uitlopen teveel gevraagd is kun je misschien wel een stukje gaan fietsen. Door de doorbloeding op gang te houden zul je sneller herstellen.

Fijn perenijsje dat de duurloop vanmorgen goed ging. Zit je al gelijk aan mijn maximale duur in de voorbereidingen op de marathon.
Baukje, ik had mijn Garmin op de virtuele partner gezet en als het balkje dan donker word loop ik achter op schema. Ik heb aardig vlak gelopen, maar had niks over aan het einde voor een sprint, ben ook niet langzamer gaan lopen aan het einde maar het koste me wel meer moeite om in het zelfde tempo te blijven lopen.

Heb geen last van spierpijn, alleen mijn knieen voelde ik gisteren en vanmorgen toen ik uit bed was maar toen ik in beweging kwam was het over.

Fiekes, ik vind het erg goed dat je zo snel gelopen hebt maar ik heb voor hetzelfde geld een uur langer plezier gehad

Heb jij iets van een herinnering gehad, de vorige keer dat ik daar liep kon je kiezen tussen een mok of een handdoek. Was er nu niks of was alles al opgeruimd tegen de tijd dat ik over de finish kwam

Wij hadden ook geiten naast de tuin die nog wel eens uitbraken, vraten gelijk alle bloemen uit de tuin, de rotzakken. Toen hebben de buren de geiten weggedaan. Nu hebben wij het stukje wei voor de kippen. Moet je eens met je teen slippers bij de kippen gaan lopen, ook niet grappig. Of met een gat in je sok, zitten er gelijk 5 kippen in te teen te pikken.

Ik heb 2 jaar geleden een cursus chi running gedaan bij David van der Linden, slim lopen.

Ben nog wel wat in de paardenbak aan het oefenen geweest, had ik mooi zand om met mijn blote voeten in te lopen. Zetten ik de video camera op de rand om te filmen hoe ik voorbij kwam. Als ik dan thuis keek leek het nergens op dus ben ik er gauw mee gestopt. Je moet zo anders lopen dat je volgens mij heel veel begeleiding nodig hebt.

Heb vanmiddag druk gezocht naar de volgende HM maar niks leuks gevonden, er was er een dan moest je 2x met een pontje over het water, ik denk , leuk ! Moet je 10 km p/u lopen omdat je allemaal gelijk met de boot moet, tja , misschien kan ik volgend jaar mee doen

Heb wel in Amersfoort wat leuks gevonden bij loopnu.nl

Daar doe ik ook elk jaar de kerstmannenloop en nu moet je verkleed als dokter of zuster van het oude ziekenhuis naar het nieuwe ziekenhuis lopen. Een vriendin van mij heeft daar ik het ziekenhuis gewerkt en heeft vast wel een zusters jasje voor mij.

Ze heeft nog geen antwoord gestuurd
Bibianne je zoekt dus een beetje de aparte loopjes op.Maar je wedstrijd heb je dan wel heel goed verdeeld als je wel tegen verval hebt moeten vechten maar en tempo uiteindelijk toch op peil hebt kunnen houden.

Hier lopen de kippen los. Een van de hennetjes wacht me altijd op bij de achterdeur in de hoop op lekkernijen. Eet vervolgens ook gewoon uit de hand. Met de haan heb ik een minder goede relatie. Het eerste jaar is hij me een paar keer aangevallen. Maar sinds een paar jaar gedogen we elkaar. Met man en kinderen geeft het geen problemen maar ik denk dat het komt omdat de hennetjes veel meer op mij gericht zijn en ik de enigste ben die dagelijks in het nachthok kom.
@Baukje, wat herkenbaar zeg wat jij schrijft, Ik heb ook jaren geroepen dat ik echt niet ging hardlopen hoor en nu krijg ik ook veel dingen naar mijn hoofd geslingerd zoals: zie je nu wel en wat leuk he?

Zo, dus je bent een grote fan van Guus!

5 keer trainen zo dat doe ik je nog niet na misschien als ik ga trainen voor de HM.

@Perenijsje de reden waarom ik ben gaan hardlopen is omdat ik 10 kilo wilde afvallen dat is inmiddels gelukt.

@Bibianne, van harte gefeliciteerd met het behalen van je eerste halve marathon! Wat goed zeg. Ga je nu doortrainen van een marathon?

@Rawfoodje ik ben ook erg blij met mijn Asics schoenen GT 2100.

@Kokosbloesem, gefeliciteerd met je pr. Wat goed.

Vrijdag 14 juni heb ik voor het eerst met de app van Runkeeper gelopen, ik vond het geen prettige app. De km. werden in minuten verteld ipv. km. Toch lekker 10 km. gelopen in 1.02.53 door het bos.

Ik baal zo, gistermiddag tijdens het instappen in onze auto heb ik mijn knie gestoten. Wij zijn gaan wandelen in Scheveningen,

s' avonds begon mijn knie nog mee pijn te doen ik heb een tijdje met een ice pack voor de tv. gezeten. Even niet hardlopen dus, zucht.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Bibianne de virtuele partner gebruik ik nooit. (zoals zo veel mogelijkheden van de garmin).

Mother niet een echt fan hoor. Draai zijn muziek graag, vond het concert geweldig maar zou er nog niet over denken naar een optreden van hem elders in het land te gaan. Het gaat mij echt om de sfeer aldaar.

He bah zo'n onbenullig ongelukje waardoor je toch even uit de running kunt zijn.
Dank je Baukje. Ik heb vandaag even gefietst en gewandeld.

Morgen rust.

Hoe kan het dat jou voorbereiding maar tot 22 km gaat voor de hele marathon? Ik lees er veel over en overweeg ook eens voor een hele te gaan maar begrijp dat ik wel tot 35 km de km's inde benen moet hebben verstandiger wijs......
Ik had het niet over 22km maar over een duur van plm twee uur. Maar dat zijn dan wel trainingen met pittige tempo blokken en ik kom ik aan de 26/27km.

35km vind ik persoonlijk sowieso erg ver omdat je lichaam daar echt van moet herstellen. En die ruimte is er dan vaak niet in het schema.Of eigenlijk het gaat ten koste van de belastbaarheid (en dus de kwaleit bij de andere trainingen. 30/32km vind ik eigenlijk wel het maximale om de training niet belastender te maken dan dat het trainings technisch gezien oplevert. Mijn eerste marathon liep ik ook altijd met lange duurlopen van 30/32km.

Sinds ik de duur echter beperkt houd en daardoor de intensiteit van de duurlopen hoger kan liggen zijn de resultaten wat betreft eindtijd behoorlijk verbeterd.

Mijn laatste ultra loop over 60km zelfs in de maanden daar voorafgaand 2x een (tempo!) duurloop van twee uur, eentje van twee uur en 15min en een trail van 32km gelopen. De andere trainingen waren beduidend korter. Toch met veel beter resultaat dan de keer daarvoor dat ik die zelfde wedstrijd liep en waar ik in de voorbereiding een marathon en een 45km liep en heel veel 30 plussers.

Kreeg het soms ook spaans benauwd als ik op een ander hardloopforum las hoeveel voorbereidingskm's ze wel niet maakten en duurlopen van soms over de 50km. Maar uiteindelijk heb ik ze op de wedstrijddag allemaal ver achter me kunnen laten. In zoverre dat ze in de voorbereidingen al niet geblesseerd waren geraakt.

Vergeet niet dat kwaliteit van trainingen altijd belangrijker is dan kwantiteit. En dan als we al over km's praten de weekomvang meer doorslaggevend is dan de lengte van de langste duurloop.

Alleen voor het zelfvertrouwen zou ik bij een eerste marathon training wel een paar 30tigers inbouwen. Maar zeker niet verder.
Hoi!

Ik kom hier ook even meekijken. Heb hardlopen altijd al een lekkere manier gevonden om mijn hoofd leeg te maken en wat conditie op te doen, maar ik rende altijd te hard en 'onbenullig' waardoor ik er altijd weer snel op afknapte.

Nu gestart met "start to run" om het echt langzaam en verantwoord op te bouwen en ik ben verslaafd! Absoluut nog een beginner, dus daarom houd ik dit topic in de gaten om misschien wat tips en motivatie op te doen!

Het enige waar ik tegenaan loop is dat ik het soms wel moeilijk vind om goede routes te vinden. In mijn stad is wel een lange weg met een bos eromheen, maar ik vind het wel spannend om daar soms zo alleen te rennen. En door de stad lopen vind ik maar niks, zit je lekker in je ritme, moet je voor een stoplicht wachten.

Ben ik een mietje of is dit herkenbaar?
Baukje: nu zou de hond niet meer de collegezaal in mogen. Woon je op een boerderij?

Ik heb de afstand bepaald met een van de sites die je noemt en het klopt wel ongeveer met de afstand van Runkeeper zaterdag. Het scheelt ook maar 800 meter, eerst rende ik rond 5.8 en de laatste keer 5 km (en de site zegt ongeveer 5 km), dus het is niet zo erg, maar toch een beetje jammer als je denkt dat je nu vast 6 km gehaald hebt.

Ik ben vanmorgen bij de fysio geweest. Ik heb er meer vertrouwen in dan bij mijn andere fysio, ik moest wat testjes doen en op een loopband rennen (ik vind dat echt niet lekker rennen, snap niet dat mensen dat liever doen dan lekker naar buiten) en de mijn andere keek alleen naar de plek die ik aanwees.

Mijn enkels gaan tijdens het lopen te ver naar binnen. Ik heb nu oefeningen om spieren sterker te maken. Ze was niet zo van de zooltjes, ze vindt dat je op de lange termijn meer baadt hebt bij een actieve aanpak. Ze zei dat het wel een langdurig proces gaat worden... Ik ben niet zo therapietrouw dus als ik verzaak om mijn oefeningen netjes elke dag te doen moeten jullie me even schoppen hoor!

Ik mag wel hardlopen, maar niet verder met mijn schema. Ik rende 4 - 5 - 5 - 4 met 3 minuten wandelen tussendoor, ik mag nu alleen intervallen van 1 tot 2 minuten rennen. Jammer. Ik ben ook een beetje bang dat ik mijn opgebouwde conditie nu snel weer kwijt raak en straks weer opnieuw moet beginnen met opbouwen. En de wedstrijd volgende week wordt dus geen toptijd, ik ga dan wel langer rennen dan 1 minuut (als het goed voelt, ik ga het niet forceren), maar ik kan nu dus niet verder opbouwen. Maar volgend jaar is de wedstrijd weer, zet ik dan wel een super tijd neer.

Ik ben wel tevreden met deze aanpak, alleen ben ik er niet zo gelukkig mee dat het een langdurig proces gaat worden. Maar niks aan te doen, het is nu eenmaal zo.
Curly en Mother ook Asics aanhangers dus !

Oei Baukje , zo'n aanvallende haan is echt doodseng! Hoe doe je dat dan nu ? Gedogen.... zou toch met kloppend hart dat nachthok ingaan hoor, heb je hem weleens op zijn plaats gewezen hihi.... Hanentraining , weer eens een vak apart. Ik heb het niet zo op vogels... buizerds... ... s.o.s......

Geef mij maar een paar bullies van honden en paarden , dat is meer mijn ding .
Musicofilia Leuk dat je mee komt schrijven. Ik zou ook niet graag in de stad lopen. (zelfs niet in het dorp). Maar ik woon zelf in het buitengebied vlakbij twee bosgebieden. Loopmogelijkheden zowel verhard als onverhard genoeg.

En ik heb geen enkele moeite met alleen in het donker lopen (op een verlicht fietspad ivm verkeersveiligheid) of in mijn eentje door een stil bos lopen. Maar in de winter traint dochter in een stadsbos en als ik daar dan mijn rondje doe kom ik vaak ongure of twijfelachtige types tegen dus het gevoel van onveiligheid herken ik wel maar niet in mijn meer afgelegen bos.

Nes dat er geen honden het collegezaal meer in mochten heb ik nog meegemaakt. Wel in een tijd dat ik nog nauwelijks in collegezalen hoefde te zijn. Kun je nog steeds wel kennels huren of is dat ook van de baan? Kan me voorstellen dat dat ook niet meer mag want het nam toch behoorlijk wat ruimte in beslag.

Hopelijk gaan de oefeningen helpen. En niet gelijk zooltjes lijkt me een mooi uitgangspunt want het lost het uiteindelijke probleem ook niet echt op dus moet altijd een uiterst redmiddel zijn als je lichaam het echt niet zelf kan corrigeren.

Zolang je echt kan blijven lopen zal de terugval wel meevallen denk ik.

Ik heb 1 1/2 jaar terug vanwege blessure 6weken niet kunnen lopen.Toen twee maanden moeten revalideren dmv om de dag minutenlopen. Op het eind van die twee maanden mocht ik voor het eerst weer een half uur aaneengesloten rustig lopen.

Vanaf toen mocht ik weer weer serieus trainen. Twee maanden later zat ik toen weer op het niveau waar ik zes jaar over gedaan heb daar te komen. Iets hoger zelfs want ik liep toen sinds jaren weer pr na pr.

Rawfoodje een wijze les , ga nooit de confrontatie met een haan aan. Ik heb hem de eerste keren inderdaad hardhandig de les gelezen. Dat bleek averecht te werken. Ik kijk nu van hem weg als hij op me af komt, houdt gepaste afstand of benader hem in ieder geval niet in rechte lijn. Niet helemaal mijn stijl om me onderdanig op te stellen maar het werkt prima. En Ik zag hem echt al in de pan eindigen. Maar nu kan ik gewoon het nachthok in hoor. Hij is heel groot dus als hij op stok zit komt hij daar sowieso niet zo snel af. Is hij buiten dan komt hij wel dreigend het hok instormen, maar als ik hem negeer druipt hij af. (maar ik de held heb altijd wel een bezem oid bij dan),

Ik zal er in ieder geval niet zomaar in slaap vallen zoals laats bij de varkens.
De weersvoorspellingen zijn goed voor de komende dagen. Heb wel weer eens zin in een tropisch hardlooprondje.
Heerlijk dit weer! Ik vind het jammer dat het meteen weer koeler wordt, ben wel fan van deze temperaturen.

Alleen jammer dat ik nog steeds niet kan trainen, voet en teen zijn nog steeds dik en wandelen met schoenen is nog steeds erg pijnlijk (op blote voeten gaat het redelijk pijnvrij). Ook 's nachts nog pijn. Ik zit nu te twijfelen of ik naar een dokter moet gaan, maar ja het feit dat ze een eventuele breuk in een teen toch niet behandelen, houdt me wat tegen. Volgens vriend moet ik meer rust houden, maar dat is met kinderen en een baby nogal lastig (baby kan niet op de fiets natuurlijk). Nou ja, mijn tijd komt nog wel.

Wel heerlijk om hier mee te lezen. Iedereen veel loopplezier de komende dagen!
Even inbreken - en misschien ook wel blijven hangen -

De laatste tijd heb ik vaker mijn loopschoenen weer tevoorschijn gehaald. Lekker in een verloren half uurtje danwel uurtje toch even naar buiten. Nu merk ik alleen dat mijn hartslag gigantisch snel omhoog gaat... Op fiets heb ik hier ook wel last van, maar kan ik hem aardig in bedwang houden, maar tijdens hardlopen schiet ik naar de 180, maakt niet uit hoe snel ik loop...

Iemand (trainings)tips?
Nee! Had een heel stuk getypt en nu is het weg!:'-( Dan nog maar een keer..

@Iecco: Heel herkenbaar! En de enige tip die ik je eigenlijk kan geven is: nóg langzamer lopen. Geloof mij, veel lopers denken dat ze langzaam lopen, maar dat blijkt in de praktijk nog best wel tegen te vallen. Daarnaast is het ook een kwestie van trainen en is het ook per persoon verschillen. Maar een hartslag van 180 is wel erg hoog. Ik schommel vaak zo rond de 160, maar daar moet ik eigenlijk ook wel dik onder zitten als ik mijn rustige duurloop maak. Een idee kan nog zijn om steeds even te stoppen als je hartslag zo omhoog schiet. Hartslag laten dalen en dan weer verder, totdat ie weer omhoog schiet. Niet fijn lopen, maar het schijnt wel een goede aanpak te zijn voor lopen met de hartslagmeter.

@Baukje: Lekker tropisch lopen? Nou, ben blij dat ik vandaag niet hoef! Ok, ga morgen wel maar wat mij betreft mag het dan gerust 10 graden koeler zijn. Vind lopen in deze temperaturen maar niks. En grappig dat ik zondag met mijn tijd al aan jouw max voor de marathon zat. Denk dat ik er voor mijzelf nog zeker wel een uurtje training bij op kan tellen!

@musicofilia: Welkom! Leuk dat je ook door het loopvirus gegrepen bent! En nee hoor, je bent geen watje, het is in het begin altijd wennen om nieuwe paden te verkennen. Helemaal als je nog niet zo ver loopt, dan ben je toch wat beperkter. Heb verder zelf geen last van nieuwe plekken verkennen. Vind het juist leuk en maak me niet zo druk om te verdwalen. Echt verdwalen lukt je hier in Nederland toch bijna niet. Hoogstens dat je loopje wat langer uitkomt dan gepland

@Nes: Fijn dat je goed geholpen bent door deze fysio! Klinkt als een goede aanpak. En zoals Baukje zegt: nu even geduld, maar straks kom je er alleen maar sterker (en wellicht ook sneller) uit. Nu alleen nog netjes je oefeningen doen (*schop*)

@raw: Jij lekker aan het genieten van deze tropische temperaturen? Nog veel aan het lopen?

@Anky: Weet je zeker dat je toch niet even naar de dokter gaat? Het duurt nu al best wel lang. Bovendien, wat heb je te verliezen? Misschien is het wel geen breuk of kan er toch nog wat anders aan gedaan worden. Dit is natuurlijk ook niet echt fijn.

Zoals gezegd hier nog een rustdag vandaag en dat vinden de beentjes volgens mij wel prima. Gisteravond lekker wat yoga oefeningen gedaan en mezelf daarna verwend met een eigenhandige kuitmassage met lekkere olie. Ga morgen weer rustig op pad voor een km of 7. Maar vandaag eerst genieten van de zon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven