Bloedje heet!

17-06-2013 16:18 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na dagen van wisselvallig weer is het er toch van gekomen. Vandaag is het wat middelmatig, in Twente althans. Iets over de 20 graden en bewolkt. Zo op het zicht af, is het niet erg zonnig.

Maar morgen en overmorgen wordt het totaal anders, als we de weermannen mogen geloven. Morgen wordt het 33 en overmorgen 34. De zonaanbidders onder ons komen dan volledig aan hun trekken. De zonnehaters hebben gewoon eventjes pech gehad:

Wat vinden jullie van de hitte?

Totaal aantal stemmen: 81

O, heerlijk! Het zou altijd zo moeten zijn! (44%)
Gadverdamme. Weer dat vieze snikhete weer? (56%)
World of Warcraft: Legion
Mensen kopen serieus ventilators voor die 2 dagen zomer???

Van mensen met gezondheidsproblemen snap ik dat maar ik neem aan dat die al een ventilator hebben aangezien we hier elk jaar die week(bij elkaat dan) zomer kennen.
Vandaag is de eerste hittedag.

Binnen: 23,5 graden.

Buiten: 15 graden.
quote:hans66 schreef op 17 juni 2013 @ 20:10:

[...]

Ik weet nog precies wat jij weleens zegt: "Als het geen 25 graden is of warmer, dan is het winter!"

Dat klopt!

Ik zeg altijd: alles onder de 25 graden is winter.
quote:hans66 schreef op 17 juni 2013 @ 20:19:

[...]

Puur lichamelijk gezien heb ik geen last van de warmte, ook al is het 37 graden, mits ik spring van schaduwplek naar schaduwplek als een kikker van steen naar steen.

Ik heb vrij bewust het openingsbericht geschreven met een tikje humor ten voordele van de zonaanbidders, temeer omdat ik weet dat de hitte slechts enkele dagen zal duren. Daarna is het weer rond de 20 graden. Voor Yasmijn breekt de winter weer aan. Ook dat is correct
quote:yasmijn schreef op 18 juni 2013 @ 06:47:

[...]

Dat klopt!

Ik zeg altijd: alles onder de 25 graden is winter.Klopt dat roep ik ook altijd
19 graden hier maar zit aan de kust, gewoon frisjes dus
Oooh yasmijn ik mag jou wel
Heeeeeeeerlijk! Lekker flodderjurkje aan, haar omhoog en zonnebril op voor die 10 min heen en terug naar werk
27 mensen vinden dit leuk.
Met het weekend kan de centrale verwarming overigens weer aan
quote:Tomatensoep schreef op 17 juni 2013 @ 19:25:

[...]

Ga je dit nu elk half uur bijhouden? Nee toch hoop ik?daar ging mijn koffie
Buiten: 20 graden, zeer licht bewolkt, maar wel erg zonnig.

Op mijn werk kan ik de binnentemperatuur niet meten. Die zal ik tot aan vanavond ongeveer 18:00 uur dan ook niet vermelden.

9:53: 23 graden, zeer licht bewolkt, zonnig.
quote:Ster__ schreef op 18 juni 2013 @ 08:31:

Heeeeeeeerlijk! Lekker flodderjurkje aan, haar omhoog en zonnebril op voor die 10 min heen en terug naar werk dit
De pret is begonnen!
Ik heb mijn eerste ijsje van de dag al op.

Oudste zoon speelt buiten op het gras met water, jongste ligt op de bank onder een handdoekje te slapen.

Straks lekkere dingen halen, buiten eten, witbiertje (wel 0%) erbij.

Dit mag van mij de hele zomer duren, ik vind het heerlijk. De kinderen ook.
Hier is het heel erg bewolkt Echt een compleet grijze lucht! Balen
Lekker, zo warm! Als je tenminste niks hoeft te doen. Ik ga vandaag lekker aan het water liggen.

Maar ik vind de schommelingen ook wel heftig hoor. Ineens van 20 naar 30 en dan weer terug naar 20. Daar kan mijn lichaam niet echt goed mee dealen...
Time spent with a cat is never wasted
Even serieus Hans, hou het lekker in een excelsheet bij, kan je er ook nog grafiekjes e.d. van draaien. Waarom hier neerzetten??
Ach, als Hans dat nou leuk vindt... Het is zijn topic.
quote:Meryan schreef op 18 juni 2013 @ 10:21:

Ik kan pas laat in de middag een ijsje kopen.

Buiten: 24 graden. Bewolking neemt toe, maar blijft zonnig en warm.

Heetst moment: 32 graden om 17:00 uur.
quote:SpringDing schreef op 18 juni 2013 @ 10:37:

Even serieus Hans, hou het lekker in een excelsheet bij, kan je er ook nog grafiekjes e.d. van draaien. Waarom hier neerzetten??

Je brengt me op een idee. Dat heb ik een tijd geleden zo gedaan. Och... als de hitte over een paar dagen weg is, is dat stokpaardje ook weer voorbij.

12:15: Buiten: 26 graden. Licht bewolkt.
Ik bel ieder half uur met mijn man of hij nog leeft. Zijn grootste angst is dat hij stikt en dan ook nog alleen is... Hij was zo blij toen hij mij leerde kennen. Is soms nog bang dat ik wegga vanwege zijn gezondheid, maar zo honds ben ik niet. Ik heb gekozen voor hem, met heel mijn hart!
Hebben jullie geen airco dan, Mientjelater?

Als de warmte echt zo gevaarlijk is voor hem, is dat toch wel de investering waard lijkt me.
Voor mij is het toch wel wat te warm nu.

Vooral omdat ik door drukte/stress niet aan kleding kopen toe ben gekomen. Zit ik hier zonder echte zomerkleding, tja dan is het toch echt minder fijn.

Ik heb wel zin in een flinke regenbui. Vind ik altijd zo leuk om doorheen te lopen als het zo warm is.
quote:Meryan schreef op 18 juni 2013 @ 10:21:

Oudste zoon speelt buiten op het gras met water, jongste ligt op de bank onder een handdoekje te slapen.

Straks lekkere dingen halen, buiten eten, witbiertje (wel 0%) erbij.

Dit mag van mij de hele zomer duren, ik vind het heerlijk. De kinderen ook.

Getsie nee, dit vieze, plakkerige weer waardoor iedereen wordt lamgeslagen en wordt uitgeput en een kort lontje krijgt.... Twee dagen is meer dan genoeg!

Komend weekend weer 18 graden, goddank!
For so far so good, ik heb vanochtend wat zitten te leren in de tuin, hond maakt het ook nog altijd goed, de plantjes minder, die hebben water nodig

Prima uit te houden, deze "hitte"

Zo en dan nu eerst een Bavaria

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven