Onhandelbaar haar
zondag 16 juni 2013 om 17:28
Hoi,
Zoals de titel het al zegt, mijn haar is onhandelbaar.
Ik heb donkerblond, halflang krullend haar.
Het is dun en relatief weinig, en tot mijn puberteit
had ik in tegestelling tot mijn ouders ook geen krullen,
maar slap haar met slag.
Het is ontzettend weerbarstig en pluizig
Ik was het niet vaak, om de 3 a 4 dagen...
indien ik het wel vaker was, was ik de onderkant niet
mee, alleen de hoofdhuid. Nadien gebruik ik conditioner.
Maar het werkt allemaal niet Het is en blijft
afschuwelijk lelijk. Soms krult het helemaal niet,
alleen maar pluis. De kapper heeft het recent in laagjes
geknipt, om het wat meer te laten krullen. Ze zei dat mijn
haar aanvoelde alsof ik het llangdurig had gebleekt
met blondspray, maar ik verft het helemaal niet!
Wat kan ik doen? Maskertjes heb ik ook geprobeerd...
Tips zijn welkom!
Zoals de titel het al zegt, mijn haar is onhandelbaar.
Ik heb donkerblond, halflang krullend haar.
Het is dun en relatief weinig, en tot mijn puberteit
had ik in tegestelling tot mijn ouders ook geen krullen,
maar slap haar met slag.
Het is ontzettend weerbarstig en pluizig
Ik was het niet vaak, om de 3 a 4 dagen...
indien ik het wel vaker was, was ik de onderkant niet
mee, alleen de hoofdhuid. Nadien gebruik ik conditioner.
Maar het werkt allemaal niet Het is en blijft
afschuwelijk lelijk. Soms krult het helemaal niet,
alleen maar pluis. De kapper heeft het recent in laagjes
geknipt, om het wat meer te laten krullen. Ze zei dat mijn
haar aanvoelde alsof ik het llangdurig had gebleekt
met blondspray, maar ik verft het helemaal niet!
Wat kan ik doen? Maskertjes heb ik ook geprobeerd...
Tips zijn welkom!
zondag 16 juni 2013 om 17:35
zondag 16 juni 2013 om 17:36
Ik heb ongeveer hetzelfde. Ik heb vrij weinig haar, en het grootste probleem is dat de structuur heel erg dun is, maar wel krult. Waar andere mensen haar hebben dat netjes op z'n plek blijft, heeft het bij mij een totaal eigen wil. Het ziet er eigenlijk altijd uit alsof ik net door de wind gefietst heb. Baal er erg van, weet ook geen oplossing. Ben erg jaloers op mensen met dik haar.
zondag 16 juni 2013 om 19:36
Ik heb hetzelfde probleem. Heb dit opgelost door haarstukjes te dragen. 1 heel duur aangemeten haarstuk (met clips te bevestigen) van echt haar, zie je niets van is heel natuurlijk en van die elastieken met een soort knot eraan. Krijg heel veel complimenten hierover, ziet er heel mooi uit als opgestoken haar.
Heb ook een tijdje extensions gehad, is ook een oplossing. Wel een dure net als het haarstuk.
Heb ook een tijdje extensions gehad, is ook een oplossing. Wel een dure net als het haarstuk.
zondag 16 juni 2013 om 19:50
Warm olijfolie op (niet te heet), 15 minuten intrekken en weer uitspoelen (wassen met shampoo en conditioner van Swartz kopf). Doe ik 1 x per maand.
Verder geen fohn, geen hairspray, gel. En ik verf mijn haar al 20 jaar. Groeit als kool en dik nu na een mishandeling (blonderen) een aantal jaar geleden.
Avocado prakken doe ik 4x per jaar (overrijp, goed prakken (staafmixer) in je haar doen 15 minuten (folie erom).
Werkt als tierelier. En krijg je genoeg vitamines binnen?
Verder geen fohn, geen hairspray, gel. En ik verf mijn haar al 20 jaar. Groeit als kool en dik nu na een mishandeling (blonderen) een aantal jaar geleden.
Avocado prakken doe ik 4x per jaar (overrijp, goed prakken (staafmixer) in je haar doen 15 minuten (folie erom).
Werkt als tierelier. En krijg je genoeg vitamines binnen?
zondag 16 juni 2013 om 19:58
Ik heb ook dun blond haar met een beetje slag.
Paar vraagjes:
Heeft de kapper je haar gesneden? (vast niet maar je hebt er sufferds tussen)
Zoek ook een kapper die z'n spullen op orde heeft want van een niet zo heel scherpe schaar gaat het ook pluizen.
Gebruik conditioner juist niet tegen de hoofdhuid aan maar enkel in de onderste helft van je haar.
Ik grbruik dit tegen pluizend en statisch haar:
http://www.kapperskorting ... _Hairbody_200ml/SP1471315
Misschien is dit wat voor jou:
http://www.kapperskorting ... l_Me_Soft_150ml/SP1471325
Ik gebruik het haarmasker van de hema als mijn haar beschadigt is door weer/zwemmen.
Paar vraagjes:
Heeft de kapper je haar gesneden? (vast niet maar je hebt er sufferds tussen)
Zoek ook een kapper die z'n spullen op orde heeft want van een niet zo heel scherpe schaar gaat het ook pluizen.
Gebruik conditioner juist niet tegen de hoofdhuid aan maar enkel in de onderste helft van je haar.
Ik grbruik dit tegen pluizend en statisch haar:
http://www.kapperskorting ... _Hairbody_200ml/SP1471315
Misschien is dit wat voor jou:
http://www.kapperskorting ... l_Me_Soft_150ml/SP1471325
Ik gebruik het haarmasker van de hema als mijn haar beschadigt is door weer/zwemmen.
Been there, done that, got the T-shirt.
zondag 16 juni 2013 om 21:32
Zelfde probleem.
Ik doe elke dag één enkel druppeltje archan-olie mengen in mijn handpalmen met een klein beetje shape pasta van het Etos huismerk en knijp dat in de punten van mijn haar.
Resultaat: minder kappersbezoeken omdat mijn punten minder snel uitdrogen, meer volume en geen pluizig en droog haar.
Heb allen soorten producten geprobeerd en deze mix is voor mij echt ideaal!
De archan-olie koop ik voor ¤ 20 op internet en doe er een jaar mee en het potje shape paste van de etos kost volgens mij nog geen ¤ 2 per potje en ook daar doe ik enorm lang mee.
Ik doe elke dag één enkel druppeltje archan-olie mengen in mijn handpalmen met een klein beetje shape pasta van het Etos huismerk en knijp dat in de punten van mijn haar.
Resultaat: minder kappersbezoeken omdat mijn punten minder snel uitdrogen, meer volume en geen pluizig en droog haar.
Heb allen soorten producten geprobeerd en deze mix is voor mij echt ideaal!
De archan-olie koop ik voor ¤ 20 op internet en doe er een jaar mee en het potje shape paste van de etos kost volgens mij nog geen ¤ 2 per potje en ook daar doe ik enorm lang mee.
Dat is zeg maar echt niet zo mijn ding en dan heb ik altijd zoiets van doe het dan maar niet.
maandag 17 juni 2013 om 01:08
Ik heb ook heeeel erg onhandelbaar haar,
Super dik haar, krullend, pluizig, droog.....
Vreselijk is het gewoon !!!
Ik sta vaak een uur voor de spiegel met me haar te kloten en nog ziet het niet uit als ik de deur uit moet...
Nu heb ik wel van de kapster een tip gekregen,
Cremespoeling in de haar doen, alleen in de staart zo weinig mogelijk boven op, haren NIET meteen uitspoelen, een handdoek met HEET water natmaken, goed uitwringen en die om je haren doen.. Als de warmte eruit is je haren uitspoelen... Heb het zelf 1x gedaan nu, ben benieuwd na de resultaten...
Cremespoeling mag je trouwens gerust lang in je haar laten, liefst zo lang mogelijk... Half uur, uur.. Wat je wilt, maar dan schijnt het heel voedend te zijn..
Heb een haar masker van andrelon, 1x per week in de haren doen, en naja het lijkt iets minder pluiziger maar ben nog op zoek naar een goed product... Heb al verschillende sprays enzo gebruikt die niks geholpen hebben
& Haren fohnen is voor mij noooooit een optie dan kan ik daarna helemaal niks meer met mijn haren aanvangen..
Maar heb nog een beetje hoop dat het ooit goed komt met mijn haren haha hoop dat ik op een dag een wondermiddel tegenkom........
Super dik haar, krullend, pluizig, droog.....
Vreselijk is het gewoon !!!
Ik sta vaak een uur voor de spiegel met me haar te kloten en nog ziet het niet uit als ik de deur uit moet...
Nu heb ik wel van de kapster een tip gekregen,
Cremespoeling in de haar doen, alleen in de staart zo weinig mogelijk boven op, haren NIET meteen uitspoelen, een handdoek met HEET water natmaken, goed uitwringen en die om je haren doen.. Als de warmte eruit is je haren uitspoelen... Heb het zelf 1x gedaan nu, ben benieuwd na de resultaten...
Cremespoeling mag je trouwens gerust lang in je haar laten, liefst zo lang mogelijk... Half uur, uur.. Wat je wilt, maar dan schijnt het heel voedend te zijn..
Heb een haar masker van andrelon, 1x per week in de haren doen, en naja het lijkt iets minder pluiziger maar ben nog op zoek naar een goed product... Heb al verschillende sprays enzo gebruikt die niks geholpen hebben
& Haren fohnen is voor mij noooooit een optie dan kan ik daarna helemaal niks meer met mijn haren aanvangen..
Maar heb nog een beetje hoop dat het ooit goed komt met mijn haren haha hoop dat ik op een dag een wondermiddel tegenkom........
maandag 17 juni 2013 om 12:04
Keratine behandeling!!! Werkt fantastisch! Ik heb er meerdere gehad (ja ook die 210 euro bij de kapper kostte) maar nu een gevonden die je zelfs online kan bestellen Aqva heet het. Kost maar 35 euro! Ff op YouTube kijken hoe de behandeling werkt en serieus als er iemand klaagde over z'n haar was ik het!! Laat een vriendin je helpen om het erin te doen (moet wel 3 dagen droog blijven) en je bent het gelukkigste meisje op aarde
Ik zelf laat het door een thuiskapster erin doen, dan ben ik 75 kwijt... (Zij bestelt dan het product)
Meestal 3 tot 4 maanden plezier van!
Succes!!
Ik zelf laat het door een thuiskapster erin doen, dan ben ik 75 kwijt... (Zij bestelt dan het product)
Meestal 3 tot 4 maanden plezier van!
Succes!!
dinsdag 18 juni 2013 om 12:45
Iedere 3-4 dagen je haar wassen is eigenlijk al teveel. 1x er week is ruim voldoende! Een goede kapper, die weet hoe jouw haar goed in model te knippen en verzorgingstips kan geven, kan ook wonderen doen! Arganolie is heel fijn, zeker als je haar droog/ pluizig is. Verder niet teveel 'doen' met je haar (föhnen, stylen, extensions en zelfs haarelastieken zijn slecht voor je haar).
Tip van mijn kapper was zelfs om niet te vaak te borstelen/ kammen. Gewoon na douchen even handen erdoor halen en laten opdrogen en dan zit het dus echt goed!
Tip van mijn kapper was zelfs om niet te vaak te borstelen/ kammen. Gewoon na douchen even handen erdoor halen en laten opdrogen en dan zit het dus echt goed!
dinsdag 18 juni 2013 om 15:06
Ik heb lang dik, donker golvend haar tot mijn billen. Dat dikke, golvende haar heb ik van nature, maar ik moet er wel wat voor doen/laten om het gezond te houden. Ik föhn mijn haar nooit, ik gebruik geen stijltang, geen stylingproducten, ik gebruik een shampoo zonder chemische troep erin, ik was maar 1x per week mijn haar, kortom: ik laat mijn haar zoveel mogelijk met rust. En mijn haar vaart er wel bij, ik krijg er vaak complimentjes over.
Over die keratine behandeling lees je nogal wat verhalen, ik zou het daarom zelf niet doen. En als je het overweegt: lees dit voordat je het doet http://drsplinck.nl/haarverzorging/kera ... handeling/
Over die keratine behandeling lees je nogal wat verhalen, ik zou het daarom zelf niet doen. En als je het overweegt: lees dit voordat je het doet http://drsplinck.nl/haarverzorging/kera ... handeling/
woensdag 19 juni 2013 om 08:08
Een shampoo zonder SLS gebruiken! Ik gebruik dr. Organic arganshampoo en conditioner (van de Tuinen). Haar uitknijpen en laten drogen in handdoek. Daarna mystic-oil van l'oreal of wat arganolie erin (niet bovenop, alleen in de lengtes). En niet te vaak wassen, max twee keer per week en evt tussendoor droogshampoo.
woensdag 19 juni 2013 om 08:35
zondag 23 juni 2013 om 13:31
Bij de action kun je voor 2,99 euro haarserum van Hegron kopen. Ik heb deze sinds een week voor mijn lange, pluizige haar en gebruik het nu dagelijks. Mijn haar is nog nooit zo mooi glad en glanzend geweest en zelfs mijn haarpunten zijn glad. Het heeft een perzikachtige geur. Op internet zijn veel reviews over dit haarserum te vinden.