Afstudeerborrel?
woensdag 19 juni 2013 om 22:11
Terwijl ik mijn thesis afrond zit ik heel vaak te dromen over het moment dat ik klaar ben. Eindelijk! Ik ben waarschijnlijk voor eind juli klaar, hopelijk eerder.
Bij dat dromen hoort ook het nadenken over het wel of niet houden van een afstudeerborrel. Ik rond in korte tijd twee studies af, dus ik vind dat ik het wel mag vieren. Toch twijfel ik een beetje, want het kost ook weer geld en eigenlijk hou ik er helemaal niet van om feestjes te geven en in het middelpunt te staan. Dat geregel met drankjes en mijn versplinterde vriendenkring, kunnen zij het wel met elkaar vinden?
Dus daarom vroeg ik mij af of jullie een afstudeerborrel hebben gegeven. Was dit in een kroeg of gewoon thuis? Ik heb de voorkeur voor een café/kroeg, want dat is informeler en losser. Zeker door mijn versplinterde vriendengroepen/familie lijkt het me gezellig als iedereen een beetje kan staan en niet in een kringetje hoeft te zitten. Hoe laat is een afstudeerborrel eigenlijk meestal? Zo tussen 16-18u of juist na het eten? En mij lijkt het leuk om in de zomer te vieren, maar dan heb ik mijn diploma nog niet. De uitreiking is pas in oktober, beetje jammer en veel minder leuk. Hoeveel mensen nodigen jullie eigenlijk uit en hoeveel gratis drankjes gaven jullie? Ik dacht zelf aan 20 mensen of misschien wat meer. Dus ik hoor graag ervaringen en ideetjes!
Bij dat dromen hoort ook het nadenken over het wel of niet houden van een afstudeerborrel. Ik rond in korte tijd twee studies af, dus ik vind dat ik het wel mag vieren. Toch twijfel ik een beetje, want het kost ook weer geld en eigenlijk hou ik er helemaal niet van om feestjes te geven en in het middelpunt te staan. Dat geregel met drankjes en mijn versplinterde vriendenkring, kunnen zij het wel met elkaar vinden?
Dus daarom vroeg ik mij af of jullie een afstudeerborrel hebben gegeven. Was dit in een kroeg of gewoon thuis? Ik heb de voorkeur voor een café/kroeg, want dat is informeler en losser. Zeker door mijn versplinterde vriendengroepen/familie lijkt het me gezellig als iedereen een beetje kan staan en niet in een kringetje hoeft te zitten. Hoe laat is een afstudeerborrel eigenlijk meestal? Zo tussen 16-18u of juist na het eten? En mij lijkt het leuk om in de zomer te vieren, maar dan heb ik mijn diploma nog niet. De uitreiking is pas in oktober, beetje jammer en veel minder leuk. Hoeveel mensen nodigen jullie eigenlijk uit en hoeveel gratis drankjes gaven jullie? Ik dacht zelf aan 20 mensen of misschien wat meer. Dus ik hoor graag ervaringen en ideetjes!
woensdag 19 juni 2013 om 22:25
Ik had ca. 60 man uitgenodigd voor de verdediging van m'n scriptie. Aansluitend hoorde ik m'n cijfer (geslaagd!) en zijn we naar de kroeg gegaan, waar ik een zaaltje had gehuurd. Dat was rond 18:00. Ik had met de kroeg kunnen afspreken dat ik drank bij hun zou afnemen en ik zelf voor eten mocht zorgen. M'n moeder had lekkere broodjes gesmeerd en verder was er nog van alles aan nootjes/chips/hapjes. De borrel duurde tot ca. 20:30, koste ca. ¤300,- en was erg gezellig.
Succes met afronden van je studies!
Succes met afronden van je studies!
woensdag 19 juni 2013 om 22:33
Mijn afstudeerborrel heb ik gehouden in een pannenkoekenhuisje aan het water. Was heerlijk, in de zomer. Eerst een drankje met alle gasten van de uitreiking en we bleven met een kleiner clubje over waarmee we een pannenkoek hebben gegeten. Dat liep heel natuurlijk.
Afscheidsborrel op het werk: gereserveerd in de kroeg, afgesproken dat er koude en warme hapjes rond gebracht zouden worden. In totaal waren er zo'n 30 mensen en heeft het me iets van 350 euro gekost.
Afscheidsborrel op het werk: gereserveerd in de kroeg, afgesproken dat er koude en warme hapjes rond gebracht zouden worden. In totaal waren er zo'n 30 mensen en heeft het me iets van 350 euro gekost.
donderdag 20 juni 2013 om 07:58
In mijn omgeving was het normaal om en kroeg af te huren en daar iedereen uit te nodigen met wie je tijdens je studie leuke dingen hebt gedaan. Dat waren bij mij dus 60 mensen uitgenodigd, die van half 9 tot diep in de nacht eerst op mijn kosten en daarna op hun eigen kosten konden drinken en en hapje kregen.
Ik kijk er met heel veel plezier op terug, het was echt speet leuk om zo en gave periode van mijn leven af te sluiten
Ik kijk er met heel veel plezier op terug, het was echt speet leuk om zo en gave periode van mijn leven af te sluiten
zondag 23 juni 2013 om 23:43
Volgens mij wisselen de 'rituelen' een beetje per stad waar je studeert. Ik heb in Groningen gestudeerd en het was inderdaad gebruikelijk om een kroeg of zaaltje af te huren voor een grote borrel met alle mensen uit je studententijd (50-100 mensen meestal) en daarna met z'n allen stappen. Eigenlijk alle afstudeerborrels waar ik ben geweest (inclusief mijn eigen natuurlijk ) waren altijd ontzettend leuk en feestelijk!